Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi jumpe mikä flunssa! Tai joku sen tapanen.. mulla jo pidemmän aikaa nenä vuotanu,mut se on mulle iha normia näi syksyaikaan.. sain to influenssarokotuksen ni samana iltana alko palelu ja lihaskivut.. eile olin iltaa kohe iha naatti,en jaksanu edes seistä sen vertaa et oisin tehny itelleni iltapalaleivän.. ja viime yönä hikoilin ku pien eläin..
Tiedän et tuo rokote aiheuttaa flunssan oireita,ja onneks olo helpottaa ku ottaa panadolia.. ja tiedän myös et onneks ton rokotteen aiheuttamat oireet ei kestä montaa päivää.. ja toisaalta,jos tää on oikeeta flunssaa ni ehimpähä ainenki sairastaa enne synnytystä(toivottavasti)..

Rv 36+2
 
Minulla on ollut sukkapuikkovihlaisuja kohdunkaulan seudulla jo pari-kolme viikkoa. Kuitenkin lääkärin tarkistettua tilanteen kohdunsuu oli tiukasti kiinni ja kaulaakin jäljellä ainakin 3 cm. Ruokahalu on vähentynyt ja huimausta esiintyy lähes päivittäin, usein suihkussa seistessäni. Väsymys tuntuu lisääntyneen eikä arjen askareisiin meinaa löytyä puhtia, mutta huomaan vielä omistavani tahdonvoimaa. :rolleyes: Lenkkeily koirien kanssa ei varsinaisesti enää ole mikään nautinto, mutta maltilliseen tahtiin toteutetut lenkit virkistävät niin mieltä kuin kroppaakin.
Kara rv 34+3
 
Onpas meillä "auvoisaa" :D Täällä puolestaan eilen alkoi sellainen ilahduttava oire, että "joku" painaa virtsarakkoon niin, että on olevinaan pissahätä ja joka toinen kerta pisaraa ei tule :) No, oikea suunta - ei tarvi taskulampulla osoitella beibille, että tänne päin, valoa kohti!
Kädet on puutuneet aamusta iltaan, vähän pitää varoa, ettei ihan tunnottomalla kädellä käsittele mitään kallisarvoista.
Päivän ilonaihe on, että paino ei ole noussut muutamaan päivään! Mä oon kyllä lisänny treenejä sitten 1. kolmanneksen himmailun, pari kiloa painonnoususta voi laskea lihaksiin. Samoin maitotuotteet otin rajoitetuin osin käyttöön raskausaikana, että ruokavalio ei ole ihan sama mitä lähtötilanteessa.
Katjusha rv. 36+3.
 
Itelläni kans alkanut olla vihlovaa kipua alapäässä ja vaihtelevasti vatsan sivuissa tai ylhäällä. Tein eilen pienen kävelylenkin ja kyllä loppuvaiheessa taas vihloi ja lopulta supisti. Alkoi vaan jo pää natista tuosta kotona olemisesta ja selkäsäryistä, että kipujen uhmalla oli pakko vähä kävellä. Kädet puutuu, ei toki onneksi enää niin pahoin jäsenkorjauksen jäljiltä. Harkkasupistukset on ehkä vähän vähentyneet. Vauvakin on liikkunut vähemmän, liekö vähän ahdasta. Onneksi torstaina on lääkäri kun moni asia huolettaa esim. tuleva synnytys, verenpaineen tilanne, vähäinen lapsivesi, oman maidontuotannon onnistuminen.

Maatuska83 33+5
 
Siis mitä ihmettä tää pahoinvointi oikein on... En oo oksentanut, mutta vaan jatkuvaa huonoa oloa ja väsymystä. En kuitenkaan osaa päiväunia nukkua, joten sit vaan yritän levätä. Mieli on kuitenkin jotenkin levoton ja haluis touhuta ja tehdä vaikka mitä... Hohhoijaa! Ens keskiviikkona vasta neuvola, mut pitää varmaan jo huomenna sinnepäin soitella, jos tää olotila ei muutu. Verenpaine on ok ja onneks vauva liikkuu hyvin.

Ruth rv 37+1
 
Siis mitä ihmettä tää pahoinvointi oikein on... En oo oksentanut, mutta vaan jatkuvaa huonoa oloa ja väsymystä. En kuitenkaan osaa päiväunia nukkua, joten sit vaan yritän levätä. Mieli on kuitenkin jotenkin levoton ja haluis touhuta ja tehdä vaikka mitä... Hohhoijaa! Ens keskiviikkona vasta neuvola, mut pitää varmaan jo huomenna sinnepäin soitella, jos tää olotila ei muutu. Verenpaine on ok ja onneks vauva liikkuu hyvin.

Ruth rv 37+1


Sama juttu. Huono olo, nälkä, kaikki syötäväksi tarkoitettu ällöttää. Väkisin kaurapuuroa, näkkäri ja teetä meni alas.

Hirveesti tekis mieli touhuta ja järjestellä, mutkun ei oo mitään tekemistä. Eilen luuttusin lattiatkin jne. Siitä sitten taas selkä siinä kunnossa illalla että huh,huh.
Ulkoillut olen vähän joka päivä. Naapurit jo kyselee milloin synnytän. Vastasin että sen mieki haluaisin tietää :D

Yks kaks taas lepäillessä vauvan pää rupes tuntumaan pelottavan selkeesti todella alhaalla alapäässä ihankun tunkis itteään ulos :0

Ens viikon mie vaan makaan. Nukun ja lepään. Muksut lähtee syyslomailee isovanhempien ja isänsä kanssa. Olis kyllä hyvä sauma synnyttää ;D ei lastenhoito ongelmaa. Mut ei oo ehkä vielä sen aika.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on jotenki hajuaisti vääristyny nyt viime viikkoina.. ja sit ku joku haisee pahalta ni eihä sitä voi syyä,vaikka oliski hyvää.. tehtii yks päivä lasagnee broilerin jauhelihasta ja laitettii viel tummia papuja joukkoon.. se oli ihan hyvää mut ku sitä pari päivää söi ni kolmantena en saanu enää ku yhen haarukallisen alas koska se maistu sille miltä kissan purkkiruoka haisee!

Lisäks oon huomannu et mun suolisto huutaa! Ei mulla nälkä ole,ruoka vaa kulkee eteenpäin ja aiheuttaa murisevaa lorinaa.. mietinpähä vaa et miltä tosta vauvasta se ääni tuntuu ku omiaki korvia särkee...

Rv 36+3
 
Täällä ei ole ollut häpyluu kipuja moneen viikkoon. Välillä sukkapuikko kipuja,mutta muuten tosi hyvä olo. Vauva on rauhoittunut ihan selkeästi välillä saa pukkia kunnolla vatsaa,että saa vauvan hereille. Ei tunnu yhtään,että vauva voisi syntyä milloin vain. Päivittäin pitkiä kävelylenkkejä tehty edelleen ja kaikki kotiaskareet sujuu niin kuin ennenkin. Liekkö tämä tyyntä myrskyn edellä :) 38+6
 
Kuuluuko teidän mahasta napsauksia? :D oon nyt ehkä viikon kuullu joka päivä vähintään kerran semmosen naps- tai poks-äänen että ekoilla kerroilla olin varma että kalvot puhkes ja nyt lorahtaa mutta ei. Kummallista :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Kuuluuko teidän mahasta napsauksia? :D oon nyt ehkä viikon kuullu joka päivä vähintään kerran semmosen naps- tai poks-äänen että ekoilla kerroilla olin varma että kalvot puhkes ja nyt lorahtaa mutta ei. Kummallista :D

Mulla on kuulunut 2 kertaa! Säikähdin silloin että mitä hittoa tapahtuu :D ei oo mullakaan mitään tietoa mistään supistuksista tai sukkapuikkokivuista. Ajattelin että nytkö se poksautti jotain kalvoja rikki :D

Rv 36+1
 
Miulla on yöllä muutaman kerran kuulunu napsaus mahasta. Ekan raskauden aikana ei kuulunu kertaakaan noita napsauksia. Ei kuulemma oo vaarallista, vauva siellä vaan kalvoja napsauttelee :grin Ei pitäs olla mahollista että ite rikkoo kalvot.

Rv 36+3
 
Mä ihan pelästyin perjantaina kun vauva on niin alhaalla... Sanoin miehellekin, että en muista kahden edellisen olleen näin alhaalla. Ja perjantaista lähtien on vauvan liikkuessa tuntunut kohdunsuulla tosi vihlovaa kipua. Mutta vauva ei paljoa enää liiku! Koko viikonlopun oon ollut vähän huolissani kun liikkuu niin vähän. Juuri tähän aikaan vuorokaudesta liikkuu eniten, mutta muulloin ei tunnu kuin pari pikkuista tönäisyä silloin tällöin.

Muita oireita on häpyliitoksen kipu ja selkäkipu. Harjoitussupistuksia tulee ja jokunen yksittäinen kipeämpikin supistus on ollut. Tänään huomasin, että ensimmäinen uusi raskausarpi on ilmestynyt mahaan. Edellisien raskauksien arvet on haaleita. Mulla aina tässä ihan lopussa ilmestyy vähän arpia.

Rv 37+3
 
Kuuluuko teidän mahasta napsauksia? :D oon nyt ehkä viikon kuullu joka päivä vähintään kerran semmosen naps- tai poks-äänen että ekoilla kerroilla olin varma että kalvot puhkes ja nyt lorahtaa mutta ei. Kummallista :D

Itelläni on kuulunut naksumista ja poksumista monet kerrat jo pitkän aikaa. Tokasta kuului kans aikanaan naksahduksia. On juurikin sitä että vauva napsauttelee kalvoja. Kyllä sitä itekin joskus säikähtää niitä kovia poksahduksia, että menikö jotain nyt rikki. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Mulla naksuu ja poksuu ainoastaan selkä.. nyt on alkanu tulee tosi ikäviä vihlovia tuntemuksia tuonne alakertaan.. tänää tuntu et iha ku ois sähköiskun saanu ku vihlas alapäästä ja samaan aikaan vauva pyöräytti pikkupepun puolelta toiselle..
 
Mulla paukkuu selkä ja lonkat. Niskojen, ranteiden, sormien ja nilkkojen lisäksi. Tuntuu, ettei askeltakaan voi ottaa ilman että jossain poksahtaa. :''*D Nyt tuo mun änkyrä vänkyrä skolioosiselkä on alkanut ihan huolella juilimaan. Todella onni, että vasta tässä vaiheessa, kun viikkoja on kasassa melkein se 37.
 
Mulla on muutaman päivän ranne ollut ihan törkeen kipeä. Aattelin sen johtuvan liiasta puhelimen räpläämisestä tms., kunnes en viime yönä saanut unta ja aloin googlettamaan. Löysin heti tietoa rannekanavaoireyhtymästä eli tääkin vois yllätys yllätys olla raskausoire. Onko muilla kokemusta? Kestääkö oikeesti synnytykseen asti tai jopa pidempään? :mad:
 
Multa on loppunut yölliset pissalla ramppaamiset, mistään ei vedä suonta ja saan nukuttuakin helposti 7-8h (kop kop kop) mutta jalat ja sormet on tosi turvoksissa ja nilkkoja ja pohkeita on alkanut pakottamaan. Tai sitten mulla on kasvupyrähdys, jota olenkin 17 vuotta odottanut :P Närästys on edelleenkin olemassa, ja vauva taitaa olla taas kääntynyt pää ylöspäin, kun niin älytöntä hakkausta on tuonne alakertaan.
 
Huomasin eilen että minusta on tullut ihan hirmunen saunoja. Aiemmin en ole kestänyt kuin ihan mietoja löylyjä ja oon lähteny saunasta aika pikaisen saunomisen jälkeen. Enpä enää :D Olisin voinut saunoa vaikka kuinka pitkään ja mitä kovemmat löylyt sitä parempi. Onkoha tässä tapahtunut kipukynnyksen kasvua vai mistä tämä voi johtua. Hassua. Onko muut huomannut vastaavaa?
 
Miulle tuli esikoista oottaessa rannekanavaoireyhtymä kun kasasin Ikean kalusteita pojan huoneeseen ihan raskauden lopussa :grin Ei kestäny ranne sitä ruuvien vääntelyä. Raskaus altistaa siihen. Ranne oli kipeä ja sormet puutuneet sen jälkeen. Synnytyksen jälkeen tais mennä muutama kuukaus ainakii ennen kun ranne parani. Voi ihan hyvin olla Niina aiheutunu liiallisesta puhelimen räpläämisestä..
 
Minä olen aina tykännyt saunoa,mutta nyt tuntuu että vielä enemmän sitä nauttii ja rentoutuu löylyissä ollessa ja tytötkin aina hoputtaa että äiti mennään jo pois :)
 
Takaisin
Top