Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä nyt laitan tänne oireisiin mutta mites, onko muita joiden maha on aivan totaalisen revennyt?! On vähän hämärää niin en saa kunnollista kuvaa (no säästyypähän teidän silmät) mutta tänään katsoin mahaani peilistä ja JÄRKYTYIN. En oo koskaan nähnyt mitään tällaista, mun vatsa on kylkiä myöten täynnä arpia. Ja mites toi napa?! :D

f7f51ed2d244e2e91a157cb96c96e86a

Mulla!!!! Mun vatsa on myös revennyt ihan totaalisesti ja on tehnyt kipeetäkin, varsinkin tosta ihan alavatsasta on kirvellyt välillä tosi pahastikin. Itkin jossain vaiheessa varmaan pari viikkoa joka päivä kun näitä arpia vaan tuli lisää ja lisää ja määrysin miehelle miten mun nätti masu on nyt ikuisesti pilalla :D painoa mulla on tullu raskauden aikana +10kg eli ei mitenkään ihan hirveesti mutta näköjään mun nahka ei vaan kestä tämmöstä. Ja kaiken lisäks mun napa näyttää oikeesti nyt ihan kissan pyllynreijältä, toivon totisesti että se edes palautuu suht normaaliksi :D tää kuva ei siis tosiaan kerro koko totuutta, mun alavatsa on oikeesti kauttaaltaan ihan liila näistä arvista.

b316381928cdc113242d0e08f9d0ab7b


rv 38+1
 
Miulla on vissii ikää jo tarpeeks että on vähän venyvämpi iho niin ei tuu niin pahoja raskausarpia, ei kyllä teininäkään pahemmin arpia tullu kasvupyrähdyksen seurauksena. Esikoista oottaessa kerkesin joskus kuukautta ennen laskettua aikaa iloita että selviänkö koko raskaudesta ilman arpia, no en selvinny... Eli arvettomat: en haluu olla ilonpilaaja mut ei kannata vielä iloita :grin Vasta viimesillä viikoilla alko esikoisesta tulla jenkkakahvoihin arpia, eli maha säilyi suht arvettomana. Nyt tässä viimesen parin viikon aikana on tullu siihen vanhan arpirivistön jatkeeks lisää arpia. Mahassa on siis joitain arpia nyt. Miun arvet on sellasena matalana leveenä rivinä, ei pitkiä venymisjälkiä mutta paljon vierekkäin ja tyhjiin väleihin tullu joitain uusia punasia viivoja jenkkakahvoihin.
 
Mulla on kans ihan samanlainen maha, mun kuva ei vaan antanut oikeutta niille! Nää on meidän ihania taisteluarpia <3
 
Varpahat, mulla tuli kans esikon aikaan rutkasti arpia. Pää, yläselkä, käsivarret kyynärpäistä sormenpäihin ja nilkasta alaspäin taisi olla ainoat paikat jotka säästyi. Että melkoinen tiikerintorso olin. :D
Ovat toki ajan myötä haalistuneet vaikka eivät olekaan hävinneet kokonaan. Nyt en ole ees jaksanut tutkailla onko tullut uusia ku on muutenkin niin arpinen vartalo.
Ja napa palautuu kyllä, ei se jää pihalle roikkumaan. :)
 
Mun napa näyttää kans ihan nenältä, kun se yläosan iho pullottaa. Nyt jos koskaan olis varmasti otollinen hetki napakorulle. :smug:

Mulla on toistaiseksi kroppa säästynyt ainakin suuremmilta arvilta, reisissä niitä nyt olikin jo ennestään, mutta kylkiin on tullut muutama aika haalea juova - onhan tässä vielä kyllä aikaa raidoittua, kun ei mulla muutenkaan mitään merkkejä ole ollut, että synnytys käynnistyisi ikinä. Ehkä sittenkin saan täytettyä anopin toiveen ja synnytän vasta tammikuussa. :meh:

Vähän muuten vaihtelee nää vireystasot.. eilen kun touhuta vaikka mitä (illalla korjasin vielä pari kaapin ovea..), niin tänään onkin näköjään sitten lepopäivä: sen verran oon tehnyt, että nousin mittaamaan verenpaineet ja tein aamupalan itelleni ja nyt varmaan voisikin mennä päikkäreille.. toisaalta, jos sitä puoli tuntia nukkuisin, niin ehkä loppuillan olisi vähän virkeämpi?
 
Tää väsy on jotain ihan hirveetä :O ihan niinku alkuraskaudessa, vois vaan nukkua kellon ympäri. Otin tänään jo päikkäritkin heti aamupalan jälkeen.. :D liekö vähän seurausta huonosti nukutuista öistä, mulla selkä alkanut nyt kiukutella ja öisin alkaa jalkoja särkeä niin heräilen sitten vuoron perään pissahätään ja särkyihin.. :( sais syntyä jo!!
Meninpäs muuten sanomaan ettei oo arpia, heti aamulla suihkussa katoin ni johan mulla on yön aikana repsahtanut muutamaan kohtaan arvet! Tästä se lähtee... :S

38+0
 
Tää väsy on jotain ihan hirveetä :O ihan niinku alkuraskaudessa, vois vaan nukkua kellon ympäri. Otin tänään jo päikkäritkin heti aamupalan jälkeen.. :D liekö vähän seurausta huonosti nukutuista öistä, mulla selkä alkanut nyt kiukutella ja öisin alkaa jalkoja särkeä niin heräilen sitten vuoron perään pissahätään ja särkyihin.. :( sais syntyä jo!!
Meninpäs muuten sanomaan ettei oo arpia, heti aamulla suihkussa katoin ni johan mulla on yön aikana repsahtanut muutamaan kohtaan arvet! Tästä se lähtee... :S

38+0

Jep, mä vaan odotan aamupalan jälkeen että milloin pääsee jo päikkäreille! Ja mun päikkärit on suunnilleen 2 tunnin mittaisia.
 
Mulla tänään tuli kanssa näköhäiriötä. Sahalaita kuviota veti molemmat silmät ja ei jotenki nähny kunnolla. Verenpaineet suht ok:t, aina ollu korkea 140/71. Neuvolasta sanottiin, että todennäkösesti migreenin oireita, vaikka ei ole ennen ollut. Mutta raskaus kuulemma altistaa sillekin, lievää päänsärkyä tuli vasta näköhäiriöiden jälkeen.. mut jos tulee lisää ja paineet nousee ni sit uudestaan yhteyttä.

Mulla ei oo onneks tullu ku ehkä 3 arpea :) mut luulen sen johtuvan siitä, kun teininä on lihonnu ja sillon tuli arpia, ni on nahka varmaan valmiiks venyny :happy:
 
Mulla tänään tuli kanssa näköhäiriötä. Sahalaita kuviota veti molemmat silmät ja ei jotenki nähny kunnolla. Verenpaineet suht ok:t, aina ollu korkea 140/71. Neuvolasta sanottiin, että todennäkösesti migreenin oireita, vaikka ei ole ennen ollut. Mutta raskaus kuulemma altistaa sillekin, lievää päänsärkyä tuli vasta näköhäiriöiden jälkeen.. mut jos tulee lisää ja paineet nousee ni sit uudestaan yhteyttä.

Mulla ei oo onneks tullu ku ehkä 3 arpea :) mut luulen sen johtuvan siitä, kun teininä on lihonnu ja sillon tuli arpia, ni on nahka varmaan valmiiks venyny :happy:

Mullakin oli toissapäivänä jo kolmas migreeni raskausaikana, normaalisti erittäin harvoin :/
 
Pahoittelut mimmit niistä migreeneistä :( Mulla ollu penskasta asti, mutta onneksi harvemmin enää parinkympin jälkeen. Nyt ei oo ollu raskauden aikana muutakaan päänsärkyä, ei edes aluks vaikka olin estrogeenilla monta viikkoa.
 
Varpahat ja maje555,teillä on kauniit vatsat vaikka arpia onkin :) mulla ei ole vatsaan paljoa arpia tullut,lähinnä navan ympärille ja ne on tullut kun odotin esikoista. Nyt arvet näkyvät enää vaaleina. Napa on sellainen ankan nokan näköinen,mutta antaapa olla :) on se vauva kaikkien arpien yms arvoinen :)
 
Täälläkään ei ole tullut arpia esikoisesta, eikä vielä ainakaan tästäkään. Napa on ihan viittä vaille pullahtamassa. Mutta joo vaaleita karvoja maha täynnä.

Nyt tää väsymys on saanu sellaiset mittasuhteet, ettei jaksaisi edes ajatella. Kenenkään ei pitäisi nyt vaatia yhtään mitään, mutta tuntuu että koko ajan pitäisi olla toisten tarpeita täyttämässä ja sekös tekee vielä äkäiseksikin. Tuntuu jopa että koirakin alkanut v***uilemaan. Pue yksi uhmaikäinen huutava ja rimpuileva lapsi ensin ulkovaatteisiin, että saat koiran vietyä kaikkine liitoskipuinesi, supistuksinesi ja pissihätinesi lenkille, niin eipä se koira viitsi tarpeitaan tehdä. Tekisi mieli vaan olla omissa oloissaan ja tuon esikoisen kanssa, muut voisi nyt pysyä kaukana. Tästä päästääkin siihen, että voi hyvänen aika että miulla on ihana äiti! Hän tilasi esikoisen yökylään, että mie saan nukkua ja toisena päivänä kertoi ottavansa koiran yökylään :grin

Kaikenkaikkiaan on tämä oleminen jo aika vaivalloista, kun kaikki mitä tekee, supistaa. Jatkuvalla syötöllä huippaakin ja närästys alkanut.. Yöt menee tosi, tosi huonosti.. Aamulla kun herää, niin tosiaan odottaa vaan esikoisen päikkäriaikaa, että pääsee unille itsekin. Ja on joo huono omatuntokin ja harmittaa ettei osaa täysipainoisesti nauttia esikoisen kanssa olemisesta, kun hänkin vielä niin pieni :sad001 Mutta onneksi ollaan jo näinkin pitkällä.
Ja vali vali...
Rv 35+0
 
Muruliini83, osittain kuin mun kirjoitusta tuo teksti. Voi huoh näitä olotiloja. On tosiaa semmonen olo, et koko ajan vaaditaan jotaki ja mä vaan haluaisin käpertyä ja olla rauhassa.

Rv 36+0
 
Muruliini ja Eea, mulla samanlainen olo kuin teillä. Nyt en yhtään jaksaisi muuta kuin olla rauhassa itsekseni. Mutta kun mies on töissä, niin pakko vain huolehtia lapsista. Niin kuin tuonne salaiselle puolellekin kirjoitin, niin jopa 9-vuotiaani tuntuu tällä hetkellä raskaalta vaikka muulloin ei. Pitkät päivät ollu tällä viikolla kun miehellä oli iltavuoroviikko. Nytkin lantion alueella kolottaa joka paikkaa, mutta onneksi saan vain maata sohvalla ja viikonloppu miehellä vapaa, huh...

37+1
 
Mä en nyt muista onko tästä ollut juttua täällä, mutta tuli mieleeni että onko tää normaalia kun valkovuoto on lisääntynyt ihan selkeesti? Tulee semmoisia isoja "kasoja" yhtäkkiä.. :o

rv 37+5
 
Miulla Kaitsu tuli ennen esikoisen synnytyksen käynnistymistä viikon ajan reilusti enemmän valkovuotoa, oli sellasta melko nestemäistä/ geelimäistä. En tiiä sit oliko osittain limatulppaa vai mitä. Koostumus kans kertoo mitä on, jos ei mitään tulehdukseen viittaavaa ole niin saattaa olla synnytys lähellä :wink
 
Miulla Kaitsu tuli ennen esikoisen synnytyksen käynnistymistä viikon ajan reilusti enemmän valkovuotoa, oli sellasta melko nestemäistä/ geelimäistä. En tiiä sit oliko osittain limatulppaa vai mitä. Koostumus kans kertoo mitä on, jos ei mitään tulehdukseen viittaavaa ole niin saattaa olla synnytys lähellä :wink

Toivottavasti tää olisi sitä!! Näin viime yönä sopivasti ekan unenkin synnytyksestä :D
Eilen ja tänään tosiaan tullut aika isoja klönttejä eli nyt pariin kertaan on tullut vissiin. Siis ihan isot ja "kiinteät" klöntit :D hyi kuulostaa ällöttävältä, mutta pisti silmääni vaan että mitä tää mömmö nyt on :D
 
Toivottavasti tää olisi sitä!! Näin viime yönä sopivasti ekan unenkin synnytyksestä :D
Eilen ja tänään tosiaan tullut aika isoja klönttejä eli nyt pariin kertaan on tullut vissiin. Siis ihan isot ja "kiinteät" klöntit :D hyi kuulostaa ällöttävältä, mutta pisti silmääni vaan että mitä tää mömmö nyt on :D

Kuulostais ihan limatulpalta! :) Voi olla et on synnytys lähellä!
 
Oma rauha. Ja kaikki, ihan kaikki ilman syytä ärsyttää. Haluaisin olla yksin hiljaisuudessa. Noh, lapset lähtee huomenna syysloman viettoon, ihanaa että isovanhemmat järjestää pyytämättä heille risteilyä ym. kivaa. Kilttiä ja omatoimisia lapsia, toinen vaan puhuu koko ajan ja kovaa niin välillä käy hermoon :D ja tiiän että ikävä tulee heti kun he lähtee. Koira on menny syömään kai jotain ja psk** on siivottu yötämyöten. Ärsyttää sekin kun seuraa ku hai laivaa.
Yöllä sitten heräsin ihan järkyttävään vasemman puoleiseen johonkin kipuun. En voinu liikkua. Yritin vaan hengittää. Lopulta helpotti. Sitten tuikkas alapäähän niinku sisältäpäin olis puukko työnnetty, tuli ihan ääneen kirottua. Joku muukin kirjotti tosta toispuoleisesta oudosta kivusta?
Illalla oli peräti kaksi todella kipeää ja pitkää supistusta.
Vauvan liikkeet tekee jo kipeää. Mitäs vielä...? Ei saa valittaa....tätähän me haluttiin, rakas raskas raskaus!
 
Takaisin
Top