Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
6.10 oli neuvola ja silloin pissi oli puhdas ja paineet hyvät (en muista mutta suunnilleen joku 120/75) mä voisin tietty tk:lta kysyä voisiko joku tarkastaa sen pissitestin jos kävisin tekemässä.. Senhän voi tehdä mihin aikaan päivästä tahansa?
 
No höh, en jotenkin ajatellut että se magnesium vaikuttais niin paljon, että lopettaisi ne supistukset sit kokonaan.. sitähän kun suositellaan just menkkakipuihin alaselkään..

Kun ne pari oikeaa supistusta, mitä mulla on olleet, on just sellaisia, että tuntuvat alaselässä, pakaroissa ja sisäreisissä.. pitääpäs kysyä vielä vaikka neuvolasta, että voiko se vaikutus olla niin iso, että pysäyttää jo käynnistyneen synnytyksen.

En mä usko että synnytystä pysäyttää mutta kai se voi hillitä supistusten voimakkuutta kun sitä käytetään usein supistuksia hillitsemään jos on ennenaikaisuuden vaara esim. :) kannattaa kysyä neuvolassa!

Näkyykö kellään silmissä joskus sellaisia valokipinöitä tai "tähdenlentoja"? Pitääkö niistä huolestua?

Mulla korkea verenpaine oireilee juuri tuollaisina tähtinä! Kannattaa sanoa neuvolassa! Mulla nyt verenpaineen kotiseuranta, pysynyt kohtalaisena kylläkin, alapaine kotimittauksilla 77-85 välillä, neuvolassa oli 90.. yläpaine ok.

Jeanney 37+2
 
Täällä jatkuvasti aivan järjetön jano. Vettä menee vähintään 3l päivässä, yleensä enemmän, mutta kyllä sitä poistuukin hikoiluna ja pissinä. Tosi huono olo tulee, jos ei ole jatkuvasti juomassa. Ja nimenomaan vettä sen olla pitää. Aaaaah, kylmää vettä!!!

Magnesiumista huolimatta supistelee ihan kiitettävästi. Pakko sitä on syödä, jos haluaa edes vähän nukkua.

Välillä näkyy tähtiä silmissä, mutta verenpaineet ok. Meillä on kotona mittari ja tulee mittailtua, kun ed. raskaudessa nousivat.

Aloitin tänään juomaan vadelmanlehtiteetä ja on muuten oikeasti todella hyvän makuista ja tuoksuista :)

Rv34+2
 
Mulla näkyy kans noita tähtiä silmissä.. ei oo verenpaineet koholla,kotona niitä oon seuraillu. Mä oon vaa aatellu et ne liittyy jotenki raskauteen :D
 
Verenpainetta mäkin mittaisin ahkerasti, jos tähtiä näkisin! Toivottavasti ei enteile raskausmyrkytystä.

Mä oon jotenkin toooosi poikki. Äitiysloma vasta alkoi, onkohan tää jotain pitkän ajan "pakko pärjätä"- jakson jälkeistä helpotusta? Oon ollut kaks päivää aivan naatti, mieluiten olisin vain maannut sohvalla. Sitten kun makaan, alkaa kohta närästää. Rennietä saa vetää yhtäkkiä hirveät määrät.

Mullakin on muuten taas järjetön jano, ja sitä vettä vain kykenen juomaan. Ollaan toki mun vanhemmilla, jotka käyttävät ruoassa huomattavasti enemmän suolaa kuin me kotona. Sekin varmasti vaikuttaa.
 
Varpahat, mulla tarkkaillaan verenpainetta aika tarkasti kun viime raskauden loppuvaiheessa pääsi kohoamaan.
Neuvolassa sanottiin että jos näkyy silmissä "tähtiä ja välkettä", jos turvottaa tai tulee salamapäänsärky niin pitää ottaa yhteyttä ja tarkistuttaa verenpaine. Tai jos oksettaa. Ilmeisesti raskausmyrkytystä tarkkailevat, joten kävisin tarkistamassa verenpaineen ihan varmuuden vuoksi.

Mua janottaa ihan ÄLYTTÖMÄSTI koko ajan, on janottanut jo varmaan pari kuukautta. Keskellä yötä, aamulla, illalla, koko ajan. Vettä menee, mutta eniten tekee mieli kaikkea hiilihapollista jota ei kai saa juoda just koska se kohottaa verenpainetta. Plööh.
Rennietä menee täälläkin järkyt määrät, eikä siihen auta ainakaan se että tekee mieli mandariineja ja kaikkea kirpeää.
 
Mie aion kans magnesiumia kohta vähentää just sen takia että ei heikennä synnytyssupistuksia, lopettaa voisin viimestään 1,5 viikon päästä kun 38vk täynnä. Esikoista odottaessa en tienny magnesium vaikutuksesta ni söin sitä koko ajan ihan normaalisti, saatto osaksi vaikuttaa synnytyksen pitkään kestoon ja heikkoihin supistuksiin. Kuukautiskipuihin ymmärrän jos suositellaan magnesiumia jossain muodossa, silloin ei haluta kärsiä krampeista, synnytyksessä taas ne krampit on tärkeitä. Kannattaa tosiaan Ilyana vielä varmistaa neuvolasta jos mietityttää magnesiumsuihke.

varpahat miulla näkyy välillä silmissä valopisteitä, liittyy vissii hartiajumeihin. Saattaa toki olla joskus verenpaineeseenkin liittyvää, nyt raskauden aikana on ollu alhaalla paineet, 110+/60+. Jos on jotain outoja valoja silmissä niin toki kannattaa paineet tarkistaa. Ja neuvolassa jos oma th ei ole paikalla niin aina niillä on joku joka sijaistaa :) Meillä ainakii ollu puhelinvastaajassa numero sijaiselle jos oon soittanu oman th:n ollessa lomalla.

hildamaija riittäiskö hiilihapotettu vesi jos tekee mieli hiilihapollista? Sehän ei tee mitään verenpaineelle kun on pelkkä hiilihappo, kivennäisvedet kans suolattomia ni niissäkin paljon makuvaihtoehtoja. Suolaa sisältävä Vichy kannattaa jättää juomatta. En sit tiiä millaset vaihtoehdot siellä naapurimaassa on noissa kuplavesissä.. Pitäs ite varmaan Vichyä juoda välillä kun miulla on matala verenpaine...
 
Täällä herätty taas älyttömiin menkkajomoihin ja vatsan väänteisiin. Tosi inhottava tunne,jospa pian helpottaisi. 38+0
 
Tsemppiä Vimpa!

Täällä taas vajaauninen yö. Muksu myllää niin hurjasti, etten saa nukutuksi.
 
Kiitos madeline,onneksi jomotus loppui kun lähti aamulenkille. Varmaan kun illalla vähän lemmittiin niin olisko vaikutusta asiaan :)
 
Meilläkin valvotettiin mammaa yöllä mylläämällä kovasti. Vasta aamuyöstä malttoi käydä nukkumaan. Toisaalta voi olla, että oma stressihormoonitaso vaikuttaa vauvaankin, kun näen koko ajan ihmeellisiä stressiunia siitä, etten ehdi tekemään kaikkea ajoissa...
 
Äääääähh! Eilenhän täällä kehuin, ku ei oo verenpaineet yhtään koholla, vaikka välillä tähtiä näkyy.. No äsken mittasin: 145/97 p.101. :wideyed:Normaalitilassahan ne on 110/75-luokkaa.. Ei jaksaisi nyt mitää ä-poli rumbaa..

34+3
 
Äääääähh! Eilenhän täällä kehuin, ku ei oo verenpaineet yhtään koholla, vaikka välillä tähtiä näkyy.. No äsken mittasin: 145/97 p.101. :wideyed:Normaalitilassahan ne on 110/75-luokkaa.. Ei jaksaisi nyt mitää ä-poli rumbaa..

34+3

Mittasitko varuilta vielä uusiksi? Olitko ihan "normitilassa" kun mittasit? Pitäisköhän minunkin hankkia oma mittari..
 
Mittasitko varuilta vielä uusiksi? Olitko ihan "normitilassa" kun mittasit? Pitäisköhän minunkin hankkia oma mittari..
Mittasin joo useampaan kertaan. Äitini mittari on minulla edellisestä raskaudesta lainassa edelleen ja hyvä niin. Silloinkinhan minulla oli korkeat paineet ja vietin osastollakin öitä seurannassa. Muita oireita ei onneksi ollut ja vauva oli päälle 4kg syntyessään.

Olin ihan normaalitilassa ja istunut noin sen 10min.
 
Mulle just sanottiin että jos alapaine menee 15 yli sen mitä oli alkuraskaudesta (eka mittaus neuvolakortissa) niin sitten on soitettava.
 
Joo se on 15 yli omasta normaalipaineesta tai alapaine yli 90 niin pitää ottaa yhteyttä! :O sinuna soittaisin pian jos et jo sitä tehnytkin! Aika huima nousu :(
 
Soittaisin kans jo kovaa neuvolaan/äitiyspolille. Tuollai pompsahtanut verenpaine ei kyl oo hyvä juttu. Ois hyvä jos pääsisit vielä otattamaan pissatestinkin. Kun noista ei koskaan tiiä jos olo huononee äkkiäkin. :O

Meillä alkoi keittiöremppa tupakeittiössä. Kaikki lattiaa ja seinälevyjä myöten pois ja uutta/uudistettua tilalle. Kauhee kaaos joka paikassa kun tavarat tyhjätty muihin huoneisiin. En taida ehtiä paljoa miettimään synnytystä tms. kun on nyt muutakin tekemistä. :) En usko että vauva ny tässä pahimman keskelle saapuu.

Maatuska83 rv 32+6
 
Oops!! Hyvä kun mittaillaan, tilanne kun voi muuttua yhtäkkiä. Tsemppiä Muruliini!
Täällä ollaan noin 10 yksikköä kivuttu alapaineen kanssa tässä 1-2 viikossa, ei hyvä. Mutta kiitän, että kerroitte tosta 15 yksikköä -rajasta, koska tällä menolla sen verran yli mennään kohta täälläkin. Voi hitto. Huomenna neuvola js ensi viikon ke on taas polikontrolli.
Katjusha rv 35+4
 
Onks tuo verenpaineen nousun raja 15 yli oman normaalin vai 15 yli sen mitä on raskaana ollessa ollu? Mietin vaan siks kun oma normaali alapaine on yli 80 ja nyt raskaana ollessa reilu 60, eli jos nousis tuohon normaaliin 80 ni onko se jo liikaa? Vai vasta siellä yli 90 lukemissa? Vielä ei huolta mut täytyy varmaan itekkii vähän useemmin nyt mittailla kotona jos voi noin nopeesti nousta.
 
Mite noi supistukset.. onko ne aina pidempi kestosia vai voiko ne olla vaa muutaman sekunnin mittasia? Viime yönä oli jokunen kipeempi tuntemus mut tosiaa ne oli semmosia iha tosi lyhyitä.. voiha toki kyllä kyseessä pelkkä ilma suolistossa...
 
Takaisin
Top