Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Janottaa! On janottanut koko raskauden ajan mutta nyt taas entistä enemmän.

Mä luulen että oon kokenut ensimmäiset supistukseni. Eilen illalla ja yöllä koski niin kamalasti alaselkään, tai ne oli juurikin sellaisia menkkajomotuksia mutta aavistuksen kovempia. Iik!

Rv 35+1
 
Se tunne, kun haluaisin öisin niiiiin nukkua, mutta kun mitenkään päin ei ole hyvä olla kuin pienen hetken. Joku pieni neiti mun sisällä on vaan ihan eri mieltä mun kanssa.
Tuntuu, kuin se yrittäisi puskea itseään ulos mun jalkovälistä vaikka väkisin??
Siis todella kivuliasta...
Ja sen riehumiset kohdussa saa tietenkin aikaseksi vielä kovia supistuksiakin.
Voi jee...
Mutta kuinka rauhoitan lapsen, joka on vielä kohdussa?? :joyful:
Ja voihan unettomat yöt, jos tätä jatkuu vielä syntymän jälkeenkin... o_O
 
Winnie, supistukselta kuulostaa! Jatkuuko vieläkin?

Mrs V 35+0

Voi ei, pitää kyllä soittaa maanantaina neuvolaan. Eilen illalla oli viimeksi, kesti muutaman minuutin.
Viime yö oli huono, mitenkään päin ei ollut hyvä.

Winnie 32+5
 
Teini-ikä on tullu takaisin! Mul oli alkuraskaudes sama et naama kukki paremmi ku äitin kukkapenkki.. ja nyt taas,otsa ja nenänpielet täys näppyä :(
Lisäks tänää viimestää huomasin et kävely on superhankalaa,varsinki alamäkeen.. matka jonka normisti kävelen kahteen minuuttiin kesti reilu 5min. Onneks oli bussi myöhässä :D
 
Täällä kans yksi janoinen ilmoittautuu.
Lisäksi alkanut kädet puutumaan aamuyöstä. Toivon todella että on vain normaalia loppuraskauden puutumista eikä lähtisi isommaksi turvotukseksi. Kun pissassakin oli viimeksi hieman proteiinit plussalla, niin en todellakaan kaipaisi mitään isompia oireita jotka lähtisivät viemään myrkytysoireiden suuntaan. :/
Muutoin yöt on semmosta vessassa ravaamista ja hyvän asennon etsimistä.

Pyöräilyt alkaa olla osaltani pyöräiltynä, koska aiheuttanut kipua alavatsaan ja alapäähän. Viimeksi se oli jo poltetta alavatsassa ja ristiselässä ja seuraavana yönä tulikin pari hieman kipeää supistusta. Tietty sitten jos haluan ottaa keinot käyttöön ja yrittää saada synnytykseen käynnistysvauhtia niin voi harkita pyöräilyä. :D Ainut harmistus on se, että pienempi poika tykkää niin kovasti pyöräillä eskariin eikä nyt sitten enää pääsekään pyörällä. Eikä saa laittaa isoveljenkään matkaan samaan kouluun, kun eskariin pitää saatella ovelle saakka. Tuli eskariin tuo sääntö sen jälkeen kun kerran laitoin autosta pojan kävelemään itse pyörää taluttaen muutaman metrin eskariin ja tädit kauhistuivat että hän on tullut yksin koko matkan.
 
Onko muita ruvennut janottamaan? Mä saatan vetää päivän aikana nesteitä kolmisenkin litraa hyvin hedelmäpitoisen ruokavalion lisäksi. Nyt olen aamiaiseksi juonut jo litran ja vieläkin on se fiilis, että suuta kuivaa :eek:

Kyllä! Nyt ehkä viikon verran janottanu ihan hirveesti ja tosiaan tuntuu ettei mikään vesimäärä vie janontunnetta pois. Sen seurauksena saakin sit juosta vessassa entistä enemmän.

35+5
 
Hei, tuli mieleen, että saako raskaana käyttää kylmägeeliä? Ja siis nimenomaan selkään, pakaroihin ja reisiin. Kun mä sitä yks päivä testasin, kun alaselkää poltti supistellessa ja se oikeesti helpotti.. mietin myös, että magnesiumsuihke vois auttaa kestämään supistuksia.. sitä nyt ainakin saa käyttää. Vois hakea nimittäin valmiiksi, jos se auttaisi kestämään supistuksia kotosalla mahdollisimman pitkään..
 
Täällä kans janottaa. Alkaa pelkkä vesi jo tökkiä ku sitä tulee juotua melko paljon päivässä+kaikki muu siihe päälle..

Moona,meilä kans pikkuneiti määrää äitin nukkumisasennon,yleesä se on jompikumpi kylki.. ja sit koitetaa koko yö nukkua samassa asennossa.. ja jos koitan toista kylkeä ni vauva tönäsee minuu,meen tietty hänen puolelleen.. mut sit on öitä jollon mini ei tunnu nukkuvan ollenkaa vaa vetää flipperpallona ympäri mahaa! Sillo ei kyllä äitikää nuku.. Toissa iltana sanoin hyvää yötä ni alko sen maailman riehumiset et jos en ois ollu nii väsyny ni ois naurattanu. Ei auttanu ku käyä selällee kuulostelee koska riehut loppuu.
 
Hei, tuli mieleen, että saako raskaana käyttää kylmägeeliä? Ja siis nimenomaan selkään, pakaroihin ja reisiin. Kun mä sitä yks päivä testasin, kun alaselkää poltti supistellessa ja se oikeesti helpotti.. mietin myös, että magnesiumsuihke vois auttaa kestämään supistuksia.. sitä nyt ainakin saa käyttää. Vois hakea nimittäin valmiiksi, jos se auttaisi kestämään supistuksia kotosalla mahdollisimman pitkään..

Eikös magnesium heikennä supistuksia? Ite oon nyt tiputtanu magnesiumannosta kun en halua että vaikuttaa sitten supistusten voimakkuuteen... :O

37+2
 
Hei, tuli mieleen, että saako raskaana käyttää kylmägeeliä? Ja siis nimenomaan selkään, pakaroihin ja reisiin. Kun mä sitä yks päivä testasin, kun alaselkää poltti supistellessa ja se oikeesti helpotti.. mietin myös, että magnesiumsuihke vois auttaa kestämään supistuksia.. sitä nyt ainakin saa käyttää. Vois hakea nimittäin valmiiksi, jos se auttaisi kestämään supistuksia kotosalla mahdollisimman pitkään..

En oo ees ajatellut että saisiko käyttää. Ite olen kipuihin käyttänyt väliaikaisesti kylmägeeliä. :O
 
Hei miten ton magnesiumin kanssa, milloin sen käyttö kannattaa lopettaa? :O
 
Mä en oikeen tiedä onko siihen jotain suositusta mut jotenkin aattelin että nyt kun vaavi on täysaikainen niin turha sitä on pitää estelemässä synnytyksen alkamista, ei ole nyt edes suonenvedot vaivanneet vaikka puolitin annoksen, nyt ajattelin lopettaa kokonaan jos ei tule nuo suonenvedot ym. takaisin.. en toki tiedä kuinka iso vaikutus tolla magnesiumilla kaikkiaan on... :O

37+2
 
No höh, en jotenkin ajatellut että se magnesium vaikuttais niin paljon, että lopettaisi ne supistukset sit kokonaan.. sitähän kun suositellaan just menkkakipuihin alaselkään..

Kun ne pari oikeaa supistusta, mitä mulla on olleet, on just sellaisia, että tuntuvat alaselässä, pakaroissa ja sisäreisissä.. pitääpäs kysyä vielä vaikka neuvolasta, että voiko se vaikutus olla niin iso, että pysäyttää jo käynnistyneen synnytyksen.

Tuli tuossa mieleen, että kun mulle viimeksi laitettiin kierukka, joka aiheutti sit luonnollisesti "hirveät" supistukset, joihin kuvittelin sillä hetkellä kuolevani, niin kombona kuuma suihku ja kylmägeeli auttoi tosi hyvin. Kun ei siellä suihkussakaan varmaan ihan tuntitolkulla voi istuksia, niin aina sit välissä lätkii kylmägeeliä kipeisiin kohtiin, että helpottaa sekin niitä supistuksia..
 
Näkyykö kellään silmissä joskus sellaisia valokipinöitä tai "tähdenlentoja"? Pitääkö niistä huolestua?
 
Varpahat, tuli mieleen verenpaineen heittelyt. Joskus oon havahtunut että nytkö se raskausmyrkytys iski, mitannut paineet ja omalla kohdalla on vaan ollut hyvin alhaiset. Korkeista paineista varmasti "näkyisi" jotain kummaa myös.
 
Varpahat en nyt vielä huolestuis mutta kannattaa mittailla paineita tai käydä neuvolassa tarkistamassa pissa. Onko sulla turvotusta?
 
Mulla on silmissä heitellyt ja siis kerran pyörtynytkin. Verenpaineet vähän alhaiset, muuta eivät keksineet neuvolassa.. Jos jatkuu niin käskivät olla yhteydessä synnärille.
 
Kävin tuossa saunassa ja huomasin että jalkapöydät olivat ihan turvonneet. Verenpaineet mulla on ollu kokoajan normaalit, ei liian alhaiset eikä korkeat. Neuvolatäti ei oo alkuviikosta paikalla niin en voi soittaakkaan :/
 
Varpahat milloin viimeksi mitattu verenpaine? Voisitko soittaa neuvolaan jollekkin muulle tai vaihtoehtoisesti synnärille?
 
Takaisin
Top