Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miulla sängyssä kyljen kääntäminen ja kävely on yhtä tuskaa liitoskipujen takia :S Näytän varmaan joltai ankalta kun kävelen ku ei pysty normaalisti kävelemään :D
Nyt on alkanu olemaa yhdyntäkipuja :/ Ilmeisesti limakalvot on kuivat kun seksin jälkeen polttelee tuolta sisältä ja paikat on arat, liukkaristakaan ei tunnu olevan apua. Pitänee varmaan kokeilla jotain asettimella laitettavia tabletteja tms Muutenkin tuntuu et paikat on jotenki muuttuneet tuolta sisältä ku koskee sillee jännästi etenkin lähetyssaarnaaja asennossa :D
 
Mulla on eilen ja tänään ollut taas hengenahdistusta. En saa millään vedettyä keuhkoja täyteen, joka aiheuttaa sen että haukon henkeä jatkuvasti. Vatsakaan ei ole enää kovin ylhäällä joten en usko että vauva painaisi keuhkoja. Lisäksi kärsin aivan järkyttävästä väsymyksestä.
 
Täällä on alkanut armoton turvotus. Heräsin yöllä ihan läpimärästä sängystä. Ajattelin, että kylläpä se Bodybalance-jumppa pisti nesteet kiertoon. Joopa joo, aamupaino taas ihan hirvee, jalat turvoksissa ja käsivarret puutuneet, vaikka olen pistänyt jalkopäähän lisää korkeutta. Mulla meni eilen selleri-ananas -smoothieta, mutta ei vaikutusta. Ei kun lisää näitä vaan koneeseen tässä aamusta. .. Harmi, että kävely on niin kiperää harkkarisupistusten kanssa, että siinä ei saa hikeä pintaan.
 
Täällä on alkanut armoton turvotus. Heräsin yöllä ihan läpimärästä sängystä. Ajattelin, että kylläpä se Bodybalance-jumppa pisti nesteet kiertoon. Joopa joo, aamupaino taas ihan hirvee, jalat turvoksissa ja käsivarret puutuneet, vaikka olen pistänyt jalkopäähän lisää korkeutta. Mulla meni eilen selleri-ananas -smoothieta, mutta ei vaikutusta. Ei kun lisää näitä vaan koneeseen tässä aamusta. .. Harmi, että kävely on niin kiperää harkkarisupistusten kanssa, että siinä ei saa hikeä pintaan.

Onko sulla selvinnyt mistä tuo turvotus johtuu vai onko se vain tätä normaalia raskauteen liittyvää? Minäkin haluaisin tietää missä menee se raja mikä on normaalia ja mikä ei..
 
Varpahat, normaali viimeisen kolmanneksen iltaturvotus johtunee istukasta. Itsellä kun on raskausmyrkytysriski päällä, niin sen vuoksi tuo aamuturvotus ei ole hyvä uutinen. Verenpaine on vähän noussut, onneksi ensi ti neuvola niin saa pissiä proteiinitikkuun. Nyt mittailen paineita kotona ja pidän peukkuja, ettei tilanne eskaloidu.
Rv 35+1
 
Mulla on nyt turvotus vaan pahentunut, kaikista väljimmätkin kengät puristaa niin että just menee jalkaan jos oikeen änkeen, kädet on niin turvonneet että en meinaa saada niitä nyrkkiin ja naamakin jotenkin turvonnut... Nyt viimesen kahden vuorokauden aikana paino pompannut +2.8kg vaikka oon syönyt tosi kevyesti ja vatsakin toiminut ihan normaalisti. Verenpaineet kuitenkin ok joten ei varmaan mistään vakavasta kyse, tosi inhottava olotila vaan ja toivon että ei ainakaan pahene.

rv 37+1
 
Siis nää liitoskivut! Nyt pari päivää ihan koko ajan alavatsa, selkä ja lonkat kipeinä, ei meinaa löytää hyvää asentoa... Viimeyönä tuikki niin inhottavasti suoraan kohdunkaulalle että en meinannut saada nukahdettua takaisin... Tätä menoa jos pitää kestää vielä 3-4 viikkoa niin tuun hulluks! :O :S onneks hommasin sen lidlin kokovartalotyynyn, ei olis tullu tästä loppuajasta mitään ilman sitä! Välillä supistelee sekä kivuttomasti että kivuliaasti, kaupassa pitää yleensä pysähtyä istumaan välillä kun supistaa... pienen pääkin on tuolla jo niin alhaalla että se tuntuu välillä liikkuessa :D
Mulla ei onneks turvotusta ole kuin satunnaisesti riippuen ruuasta ja liikunnasta...
Sais mun puolesta syntyä vaikka heti, en oikeastaan edes malta odottaa että pääsen synnyttämään! :D

37+0 woohoo!!
 
Mulla on nyt turvotus vaan pahentunut, kaikista väljimmätkin kengät puristaa niin että just menee jalkaan jos oikeen änkeen, kädet on niin turvonneet että en meinaa saada niitä nyrkkiin ja naamakin jotenkin turvonnut... Nyt viimesen kahden vuorokauden aikana paino pompannut +2.8kg vaikka oon syönyt tosi kevyesti ja vatsakin toiminut ihan normaalisti. Verenpaineet kuitenkin ok joten ei varmaan mistään vakavasta kyse, tosi inhottava olotila vaan ja toivon että ei ainakaan pahene.

rv 37+1

Mä oon ymmärtänyt, et käsien ja jalkojen turvotus ois suht normaalia... Tukisukkia, vettä ja raajoja sydämen yläpuolelle vaan... mut kasvojen turvotus ois huonompi juttu, kun pää nyt on aina sydämen yläpuolella, niin ei pitäisi kertyä nestettä normisti...
Kannattaa ehkä soittaa neuvolaan ja kysyä..
 
Mulla ei onneks oo vielä turvotuksia. Joskus jos istun pidempään paikallani(esim.jos on lätkitty miehen kaa korttia monta tuntia putkeen ni sillo jalkapöydät ja varpaat on turvonnu mut se on menny ohi heti ku on noussu ylös)
Mut ai jumpe,totesin eilisillan jälkeen et seuraavan kerran meilä heilutellaan peittoa vasta sit ku vauva on täysaikanen... siihe ei nyt onneks oo enää montaa viikkoo.. en meinannu saaha nukuttua yöllä ku alapäätä jomotti ihan hirveesti!!

Nempsu 35+1
 
Muistan joidenkin kertoneen että on ollut joskus rytmihäiriöitä, siihen liittyen kysynkin, huomaako sen aina itse? Oon mittaillut verenpaineita säännöllisesti ja muutaman kerran mittari näyttänyt mahdollista rytmihäiriötä. Luin mittarin ohjeista ettei se välttämättä tarkoita sitä. Mulla ei ole olossa ollut mitään ihmeellistä mutta mietin tarviiko tuosta huolestua kuitenkin..
 
Muistan joidenkin kertoneen että on ollut joskus rytmihäiriöitä, siihen liittyen kysynkin, huomaako sen aina itse? Oon mittaillut verenpaineita säännöllisesti ja muutaman kerran mittari näyttänyt mahdollista rytmihäiriötä. Luin mittarin ohjeista ettei se välttämättä tarkoita sitä. Mulla ei ole olossa ollut mitään ihmeellistä mutta mietin tarviiko tuosta huolestua kuitenkin..

Verenpainemittari saattaa näyttää yksittäiset lisälyönnit ja tulkita ne rytmihäiriöks. Yleesä lisälyönnit ei oo vaarallisia. Ja varsinkin jos sun olo on kuitenki iha normaali ni sinuna en huolestuisi :) voithan aina ottaa asian puheeks seuraavalla neuvolakäynnillä mut mä oon sitä mieltä ettei mitää huolta ole.

Voin kokemuksesta kertoa et kyllä sen rytmihäiriön huomaa,varsinkin jos sen on pidempi aikainen. Mulla ainenki rytmihäiriön aikaan pulssi nousee sinne n.110-140 välille,ja kun sydän lyö normaalisti "tum-tum-tum" ni rytmihäiriön aikaan se lyö kutakuinkin " tum-tututum-tumtum-tum" Nuo maholliset lisälyönnit saattaa tuntua semmosena muljahduksena rinnassa. Tai sit ne ei tunnu miltään.
 
Ei kannata Voikukka huolestua :) Mie en ees tienny et verenpainemittarissa voi olla sellanen toiminto että näyttää rytmihäiriön? Miulla vissii vaan joku perusmalli. Rytmihäiriöitä on ollu teini ikäsestä asti miulla ja syy vissii edelleen epäselvä miks, mutta ei oo kuulemma vaarallista. Näin raskaana ollessa sydän tekee paljon enemmän töitä niin saattaa aiheuttaa rytmihäiriöitä. Ite en huomaa eroa normaaliin, muljahtelee välillä niinku on jo lähemmäs 15 vuotta tehny, just sellasta et tulee ylimääräsiä lyöntejä useempi nopeesti tai jättää jonkun lyönnin välistä. Sit jos rytmihäiriöt jatkuu raskauden jälkeen sellasella kellä ei niitä aikasemmin ole ollut niin kannattaa tutkituttaa, koskaan kun ei tiedä mikä on syynä ni parempi varmistaa ettei vakavempaa.
 
Minä tunnen rytmihäiriöt semmoisena muljahduksina ja tunnen kuinka sydän jättäisi yhden lyönnin välistä.
 
Lähes kaikilla ihmisillä on jonkin verran lisälyöntejä joita ei yleensä huomaa itse tai voi olla tuollaisia muljahduksen tunteita. Sitten voisi olla vaarallista jos siihen muljahtelun tunteeseen liittyisi jotain muita oireita, esim. pyörtymistä, rintakipua tms.. :) että en olisi huolissani, aina voi tietysti kokeilla itse omaa sykettä että onko se tasainen, nuo automaattimittarit on hirveän herkkiä varoittelemaan :)
T: hoitsu.
 
Mitäs nämä oireet tarkoittaa, esikoisen odotuksessa ei ollut tämmöistä;
Alaselkä tulee kipeäksi yhtäkkiä, levossa tai rasituksessa. Kipu on vihlovaa. Säteilee myös alavatsan puolelle samalla yleensä. Kestää yleensä muutaman minuutin.
Yleensä sanotaan, että tuollaiset kivut merkitsee synnytyksen lähentymistä mutta kai muillakin tuollaisia kipuja ollut? Pitäisi vauvan masussa vielä viipyä ainaski 4 vkoa. Ensi viikolla äitiyspoli, kerron kyllä siellä oireista. Viimeksi 2 vkoa sitten sisätutkimus osoitti, että paikat on kiinni ja vauva ei ole kiinnittynyt.

Winnie 32+4
 
Winnie, supistukselta kuulostaa! Jatkuuko vieläkin?

Onnistuin loukkaamaan jotkut lihakset oikean jalan sisäreisi-häpyluu-vatsa-akselilla (vaikea selittää), kun yritin tyhmyyksissäni työntää petaria keskemmälle polvella. Nyt on kävely ollut ihan järkyttävää pari päivää. Näytän erittäin vaivaiselta ja saan sääliviä katseita :D Toivon et tää helpottaa parissa päivässä... Kun alkoihan mullakin vihdoin äitiysloma :)

Mrs V 35+0
 
Onko muita ruvennut janottamaan? Mä saatan vetää päivän aikana nesteitä kolmisenkin litraa hyvin hedelmäpitoisen ruokavalion lisäksi. Nyt olen aamiaiseksi juonut jo litran ja vieläkin on se fiilis, että suuta kuivaa :o
 
Onko muita ruvennut janottamaan? Mä saatan vetää päivän aikana nesteitä kolmisenkin litraa hyvin hedelmäpitoisen ruokavalion lisäksi. Nyt olen aamiaiseksi juonut jo litran ja vieläkin on se fiilis, että suuta kuivaa :o

On!
Missä vaiheessa (rv) ootte alkanu juomaan vadelmanlehtiteetä ja minkä verran?
Mie aloin pari pv sitten, 2 mukia päivässä, kun se on hyvää! Vaikka ensin sanoin etten sitä edes osta, mutta ihan vaan mielenkiinnosta..... Mitään synnytystähän se ei käynnistä ja musta tuntuu että muhun sillä on rauhottava vaikutus. Oon nukkunu tosi hyvin nyt viime yöt sitä teetä iltasin juotuani :D Eikä oo supistellu yhtään. Heh.
Tänään 34+4 ja tajusin että kolme viikkoo täst eteenpäin ni meidän kolmonen oli jo syntynyt! Hui. Mulla ei oo vielä kiire mahasta eroon vaikka mielialat heittää ja liikkuminen on mitä on, takki ei mahdu jne. Ehkä se yhen illan itkukohtaus ja mies! rauhotti, siinä teen ohella ;)
 
Takaisin
Top