Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mites teillä kävely onnistuu? Mun häpyluu tuntuu että se halkee! Joka askeleella tuntuu kauhea paine.. ilmeisesti liitokset löystyy, mutta on kamalaa :mad:
 
Kävely onnistuu välillä paremmin, välillä huonommin. Mutta aina vähintään supistelee kävellessä. Joskus kun vauva liikkuu samalla ja painaa päätään alaspäin, on pakko pysähdellä kävelyn lomassa kun sattuu niin kovaa. Häpyluukivut on mulla voimakkaimmat kun yritän nousta sängystä ylös.

35+5
 
Kävely onnistuu välillä paremmin, välillä huonommin. Mutta aina vähintään supistelee kävellessä. Joskus kun vauva liikkuu samalla ja painaa päätään alaspäin, on pakko pysähdellä kävelyn lomassa kun sattuu niin kovaa. Häpyluukivut on mulla voimakkaimmat kun yritän nousta sängystä ylös.

35+5

Sama mulla, en tosin usko että mulla on supistuksia vaan tuonne oikealle puolelle kylkeen alkaa "repimään" niin kovaa että liikkuminen on mahdotonta.

Mites teidän väsymys? Tuossapa justiinsa vetäsin 3 tunnin päikkärit...
 
Sama mulla, en tosin usko että mulla on supistuksia vaan tuonne oikealle puolelle kylkeen alkaa "repimään" niin kovaa että liikkuminen on mahdotonta.

Mites teidän väsymys? Tuossapa justiinsa vetäsin 3 tunnin päikkärit...

Mulla ainakin noihin repiviin kipuihin mahan sivuilla auttoi tukivyö. Ennen sitä oli tuskaa kävellä mutta nykyään taas onnistuu hyvin.

Mullakin häpyluukivut pahimmillaan kun pitää jostain nousta ylös, varsinkin sängystä noustessa.

Ja täällä on alkanut kans väsyttämään enemmän, voi kyllä johtua siitä kun tulee yön aikana heräiltyä niin useasti.
 
Sama mulla, en tosin usko että mulla on supistuksia vaan tuonne oikealle puolelle kylkeen alkaa "repimään" niin kovaa että liikkuminen on mahdotonta.

Mites teidän väsymys? Tuossapa justiinsa vetäsin 3 tunnin päikkärit...

Väsymys. Voi kyllä.. lääkäri soitti tänää mun kilppareista,ja niinku arvasin"nää sun arvot on tosi hyvät ja en kyllä tiiä et mitä nyt pitäs tehdä" haukku mut samalla läskiks jolla on iha varmasti uniapnea(ei iha näillä sanoilla mut se oli se pointti)..joo on mulla ylipainoa,tiedän! Kuitenki se määräs annosnoston(vaik oliki sitä mieltä ettei sitä tarvita),mikä kuulosti mun korvaan aivan älyttömän suurelta koska olin ite aatellu et jos jatkossa ottaisin vaik yhtenä päivänä vähä enemmä lääkettä..ja nyt pitäs ottaa neljänä päivänä enemmän..voi tervetuloa liikatoiminta! Mietin nyt vaa et otanko riskin ja alan syömää kerralla noin paljon enemmän vaiko kokeilenko aluks iha pienellä nostolla..

Miten onkaan RAIVOSTUTTAVAA ettei lääkäri voi perehtyä mun papereihin ennen ku alkaa säätämää tollee.. tahon nimittäi seuraavan kerran mennä sairaalaan synnyttämään,en rytmihäiriöiden takia...
 
Väsymys. Voi kyllä.. lääkäri soitti tänää mun kilppareista,ja niinku arvasin"nää sun arvot on tosi hyvät ja en kyllä tiiä et mitä nyt pitäs tehdä" haukku mut samalla läskiks jolla on iha varmasti uniapnea(ei iha näillä sanoilla mut se oli se pointti)..joo on mulla ylipainoa,tiedän! Kuitenki se määräs annosnoston(vaik oliki sitä mieltä ettei sitä tarvita),mikä kuulosti mun korvaan aivan älyttömän suurelta koska olin ite aatellu et jos jatkossa ottaisin vaik yhtenä päivänä vähä enemmä lääkettä..ja nyt pitäs ottaa neljänä päivänä enemmän..voi tervetuloa liikatoiminta! Mietin nyt vaa et otanko riskin ja alan syömää kerralla noin paljon enemmän vaiko kokeilenko aluks iha pienellä nostolla..

Miten onkaan RAIVOSTUTTAVAA ettei lääkäri voi perehtyä mun papereihin ennen ku alkaa säätämää tollee.. tahon nimittäi seuraavan kerran mennä sairaalaan synnyttämään,en rytmihäiriöiden takia...

No huhhuh mitä puhetta!! Kyllähän minäkin olen ylipainoinen mutta en kyllä tuollaista haukkumista ole saanut osakseni. Mullahan tuli heti lääkkeen nostamisesta liikatoiminnan oireita, sydän jyskytti aina ihan hirveän kovaa ja hikoilin kuin sika. Kun annosta vähennettiin niin nuo kyseiset oireet hävisivät. Ainoa että mun t4v arvo on nyt pudonnut 7.8 että ei ihme jos väsyttää :/ painokin on noussut lyhyessä ajassa melko nopeasti, vaikka mulla oli pitkän aikaa että ei ollut tullut kuin 5-7kg.
 
Mulla oli jokunen viikko sitten tosi kipee häpyluu ja kävely teki tuskaa. Nyt on kadonneet,mutta sukkapuikot ja issias vihlaisut kävelessä on ihan jäätäviä. 37+1
 
T4v:llä ei kuulema raskausaikana oo mitää väliä.. et se tsh on se tärkeempi.. en sit tiiä. Mä oon huomannu et mulla noi tsh:n muutokset tuntuu kyl heti,enimmäksee väsymyksenä.. mulla alkaa sydän jyskyttää ja tulee rytmihäiriöitä sekä reippaalla vajaalla että myös liikatoiminnalla.. sillo ku mul tää todettii ni mun tsh oli 88,1(ja ehin vuoden kulkee sairaalassa rytmihäiriöiden takia).. :O paino nous reilusti ja raskautuminen oli haasteellista..tän vuoden alussa saatiin vihdoin lääkitys kohalleen, paino läks laskee reilusti ja ens kuussa syntyy pieni.. <3
 
Mä en tiedä alkaako täs viikkojen vähetessä tulee vainoharhaseksi, mut mistä voi tietää et tihkuuko lapsivettä? Kun en jotenkin jaksa uskoa, että mun nivuset hikoilis niin paljon et on pikkarit ihan kosteet koko ajan. :dead: :grin Muutamia epämiellyttävän tuntusia supistuksia tullut parin päivän aikana, mutta en menis sanomaan että ne mitenkään kipeitä on ollut.. lähinnä ehkä sellaista menkkajomotusta aaltoillen :bored:
 
T4v:llä ei kuulema raskausaikana oo mitää väliä.. et se tsh on se tärkeempi.. en sit tiiä. Mä oon huomannu et mulla noi tsh:n muutokset tuntuu kyl heti,enimmäksee väsymyksenä.. mulla alkaa sydän jyskyttää ja tulee rytmihäiriöitä sekä reippaalla vajaalla että myös liikatoiminnalla.. sillo ku mul tää todettii ni mun tsh oli 88,1(ja ehin vuoden kulkee sairaalassa rytmihäiriöiden takia).. :O paino nous reilusti ja raskautuminen oli haasteellista..tän vuoden alussa saatiin vihdoin lääkitys kohalleen, paino läks laskee reilusti ja ens kuussa syntyy pieni.. <3

Onneksi sillä t4v:llä ei ole raskauden kannalta väliä mutta kun se vaikuttaa omaan jaksamiseen todella paljon :/ nyt mun tsh oli 0,23 ja heti oli parempi olo, aiempi arvo oli 0,07 ja silloin oli rytmihäiriöitä sun muita. Harmi vaan että neuvolatäti ei tiedä kilppariasioista niin ennen kuin arvot saahaan kohilleen taitaa lapsi olla jo maailmassa..
 
Mä en tiedä alkaako täs viikkojen vähetessä tulee vainoharhaseksi, mut mistä voi tietää et tihkuuko lapsivettä? Kun en jotenkin jaksa uskoa, että mun nivuset hikoilis niin paljon et on pikkarit ihan kosteet koko ajan. :dead: :grin Muutamia epämiellyttävän tuntusia supistuksia tullut parin päivän aikana, mutta en menis sanomaan että ne mitenkään kipeitä on ollut.. lähinnä ehkä sellaista menkkajomotusta aaltoillen :bored:

Usko pois, se neste voi olla valkovuotoa sun muita emätineritteitä! Mulla on koko raskausajan ollut pikkarit jatkuvasti märkinä, en suostu laittamaan pikkuhousunsuojaa kun mulla on aika herkkä taipumus hiivatulehduksiin niin en halua hautoa päivittäin sidettä.
 
Mites teillä kävely onnistuu? Mun häpyluu tuntuu että se halkee! Joka askeleella tuntuu kauhea paine.. ilmeisesti liitokset löystyy, mutta on kamalaa :mad:

Musta ei ole enää kovin kummoiseksi kävelijäksi. Häpyluu on jatkuvasti kipeä, siis aivan jäätävän kipeä ja joinakin iltoina olen pohtinut, että otanko ihan särkylääkettä ja miten ylipäätään pystyn synnyttämään kun alapää on niin kipeä. Tänään erehdyin hetken aikaa haravoimaan ja ei olis pitänyt...Jätän haravoinnin ihan kokonaan miehen hommaksi. Mutta eipä kai pitäs pahemmin valittaa kun aika helpolla olen kuitenkin päässyt tässäkin raskaudessa.
 
Joo mäkin vetäisin tänään 3 tunnin päikkärit, väsymys on ihan älytöntä. Öisin kun herään pissalle niin mietin että mitä jos synnytys alkaisi nyt niin miten mä jaksan ja sitten mietin sitä että miten tuun jaksaa yölliset heräilyt vauvan kanssa. Mutta kyllähän sitten jaksaa varmasti eri tavalla kun on oma kroppa ja voimat takaisin.

Kävely onnistuu välillä huonommin ja välillä paremmin. Tänään sain vedettyä pitkästä aikaan melkeen tunnin lenkin ulkona! Välillä piti ihan pysähtyä ku alkoi supistella ja sitten jatkoin hissukseen kävelyä.

Joo tässä lopussa alkaa tulemaan vainoharhaiseksi lapsiveden kanssa. Yksi yö kävin pissalla ja pelästyin kun kuulu kamala lorahdus pönttöön yhtäkkiä kun istuin siinä. Kuulosti siltä ku olis kaatanu lasilla vettä pönttöön, mutta taisin olla vaan niin unessa että siksi pelästyin:grineli ei ollu mitään lapsivettä:grin pitää skarpata jatkossa noilla öillisillä vessareissuilla:grin
 
No kun mäkään en mielellään käytä mitään suojia, enkä kyllä oo käyttänytkään. Mut jossain täällä ketjussa oli aikasemmin puhetta siitä kun eritteet ei osu pikkareissa ees siihen oikeeseen kohtaan, ni näin on mullakin, mutta lisäks pikkarit koko haarukseltaan märät :wtf::laughing001 ihana puhua vapautuneesti eritteistä ku täällä ihmisiä jotka ymmärtää :laughing005
 
Meidän neuvolassa oli mahdollista ottaa pikatesti, että tihkuuko lapsivettä vai ei. Testattiin, kun tuli beigeä vuotoa. Olen kuullut, että lapsivesi olisi punertavaa.
Täällä on kotiseurannassa verenpaineet. Neuvolassa oli vähän omaa tasoa korkemmat viimeksi. Nyt kotona mitaten yläpaine on edelleen alhainen (noin 115), mutta alapaine on "noussut" 75-76. Jep jep, tiedän ettei tämä vielä mitään (monilla on muutenkin korkeammat) - mutta toivotaan, ettei lähde keulimaan ...! Muutoksia täytyy verrata omaan lähtötasoon tietenkin.
 
Nona, eiks ookkin kiva kun voi ihan huoletta puhua omista sukupuolielimistään ja kaikenmaailman eritteistä? :D
 
Aamusta saakka ollut menkka jomottelua,heräsin siihen kun oli vatsa kipeä ja ajattelin että pissalla käynti helpottaa,mutta ei. Ei mitään sietämätöntä kipua,mutta niin että koko ajan kyllä huomaa,että vatsaan sattuu. Jospa tää pian helpottais eikä supisteluiksi vielä muuttuisi. 37+2
 
Menkka jomot vaan jatkuu ja on vähä voimistuneet aamuisesta. Vatsa on ihan löysällä ja harkka suppareita tullut jo useita. Alkaa vähän jännittää,et mitä tää on. Ei aikaisemmissa raskauksissa ole näin aikaisilla viikoilla ollut vielä mitään vastaavia tuntemuksia..
 
Mulla on vimpa ollut samanlaista vaihtelevasti jo ainakin viikko... Vähän kyllä jänskättää että mitä toi kipuilu meinaa :O
Samoin liitoskivut aina vaan pahenee..

36+5
 
Kävin hakee tytön eskarista ja reilun tunnin haravoin lehtiä pihalla,niin jomotukset onneksi katosivat. Vauva mylttää ja möyrii paljon vatsassa ja tuntuu puskevan itteensä alaspäin. Välillä tuntuu tosi kova paine tuolla alavatsalla ja alapäässä.
 
Takaisin
Top