Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on välillä vatsa löysällä. Syön tosin joka päivä kuivattuja luumuja, vi-sibliniä ja mustikoita ihan sen takia että ei vaan menisi vatsa kovaksi kun on nämä pukamat.

Mulla on jo pidemmän aikaa ollut vaikea hengittää. Pelkästä puhumisesta hengästyn. Olisi kiva laulaa vauvoille, mutta se ei onnistu mitenkään kun ei happea saa.

Mä en myöskään voi seistä tai kävellä pitkään koska maha painaa isoja suonia niin veri ei pääse kulkemaan jaloissa. Jalat ei kanna ja alkaa heti heikottamaan.

Tässä raskaudessa on ollut tosi paljon kaikenlaisia oireita. Edellisissä raskauksissa oli vain närästykset. Helpolla pääsin niistä kahdesta raskaudesta. Tähän raskauteen nyt varmasti vaikuttaa kun on kaksi tulossa ja ikää 12 vuotta enemmän.

35+2
 
Ohhoh miten nopeesti oireet voikin vaihtua! Nyt ollaan ihan selkeästi eilisen ja tämän päivän aikana hakeuduttu entistä enemmän tuonne lantioon, kun maha tuntuu hieman laskeutuneen ja julmetut hengitysvaikeudet on muuttunut lantiokivuiksi. Juilii niin häpyluuhun, lonkkiin kun selkäänkin, joissa ei tähän mennessä ole ollut yhtään mitään vaivaa. Kova painekin oli jo tuolla alhaalla välillä ja ihan meinasi säikähtää ettei sitä nyt ihan vielä tarvii tulla, että se pari viikkoa pitäis kuitenki vielä malttaa... On kaikki vauvan jutut vielä ihan levällään ja sairaalakassit pakkaamatta ja vaikka mitä, mutta toisaalta ihan hyvä herätys ettei niitä nyt oikein enää voi lykätä :D
 
Tänään on tuntunut hirveä paineen tunne,tuolla takapuolen seudulla ja ihan takareisien yläosassa. Harjoitussupistuksia myös tulee välillä. Vauva alkaa varmaan pikkuhiljaa valua alemmas. Sukkapuikko kivut saapuneet myös tänne,voi luoja kun välillä tuikkaa kipeesti. Samoin myös tuntuu,kuin vauva rusauttelisi jotain kalvoja päällään,kun välillä tuntuu kuin jotain rusahtelisi tuolla alhaalla ja semmoinen tunne kuin joku suonia menisi poikki,hyi. Minäkään en ole vielä saanut edes vauvan vaatteita kaappiin laitettua saatikka mitään kotiin tulo vaatteita sairaalakassiin,jota ei myöskään ei oo aloitettu pakkaamaan.. Ehkä kohta pitäisi. Hirvee nälkä myös ihan koko ajan ja kaikki makea himottaa hulluna. Tähän saakka oon syöny tosi terveellisesti,eikä oo mitään herkkuja tehny mieli mut nyt tuntuu että voisi kaksin käsin lappaa ruokaa suuhun. 36+0
 
Tänään on tuntunut hirveä paineen tunne,tuolla takapuolen seudulla ja ihan takareisien yläosassa. Harjoitussupistuksia myös tulee välillä. Vauva alkaa varmaan pikkuhiljaa valua alemmas. Sukkapuikko kivut saapuneet myös tänne,voi luoja kun välillä tuikkaa kipeesti. Samoin myös tuntuu,kuin vauva rusauttelisi jotain kalvoja päällään,kun välillä tuntuu kuin jotain rusahtelisi tuolla alhaalla ja semmoinen tunne kuin joku suonia menisi poikki,hyi. Minäkään en ole vielä saanut edes vauvan vaatteita kaappiin laitettua saatikka mitään kotiin tulo vaatteita sairaalakassiin,jota ei myöskään ei oo aloitettu pakkaamaan.. Ehkä kohta pitäisi. Hirvee nälkä myös ihan koko ajan ja kaikki makea himottaa hulluna. Tähän saakka oon syöny tosi terveellisesti,eikä oo mitään herkkuja tehny mieli mut nyt tuntuu että voisi kaksin käsin lappaa ruokaa suuhun. 36+0
Minulla samanlaiset tuntemukset, vaikka vasta 31 rv. Eilenkin oli pitkäkestoinen harjoitussuppari ja niitä oli monta eilen. Olin kyllä eilen messuilla jalkojen päällä noin 4h, niin saattoi olla liikaa!
 
Voivatko muut pahoin/oksenteletteko närästyksen aikana? Mulle tuli tosi huono olo, tekisi mieli oksentaa. Mietin että mistä tämä nyt yhtäkkiä tuli, pari kertaa on kyllä korventanut kurkussa aika paljon.
 
Voivatko muut pahoin/oksenteletteko närästyksen aikana? Mulle tuli tosi huono olo, tekisi mieli oksentaa. Mietin että mistä tämä nyt yhtäkkiä tuli, pari kertaa on kyllä korventanut kurkussa aika paljon.

Mulla närästys oireilee usein pahoinvointina, siinä vaiheessa kun korventaa niin närästys on jo tosi pahana. Nyt mulla ollut kyllä muutenkin välillä pahoinvointia, tiedä sitten liittyykö närästykseen vai onko muuta.. :O ja mulla löysä se ruokatorven sulkijalihas niin välillä nousee suuhun asti kun oikein närästää.. mutta en koskaan kunnolla oksentanut ole. Tiedän kyllä ihmisiä jotka sitäkin on tehnyt..

Jeanney 35+3
 
Voivatko muut pahoin/oksenteletteko närästyksen aikana? Mulle tuli tosi huono olo, tekisi mieli oksentaa. Mietin että mistä tämä nyt yhtäkkiä tuli, pari kertaa on kyllä korventanut kurkussa aika paljon.

Mä oon nyt pari kk syönyt omeprazolia närästykseen, mut sitä ennen tuli kyllä niin pahoja närästyskohtauksia että oksensin ihan kaaressa. Tuli vaan välillä niin kuvottava olo ja polte ja paine ylty niin pahaks vatsassa että en voinut ees pidättää oksennusta. Jos sulla on jatkuvaa närästystä niin kannattaa kyllä mainita siitä neuvolassa :)
 
Ompa mun maha ihan tipahtanu...?? :nailbiting:
Eilen huomasin, että hui miten se onkin oikeesti valahtanu...
Huomenna 32vk täynnä ja ihan hirveet alapääkivut myös. Etenkin kun nousen makuulta seisomaan ja lähen liikkeelle, ni tuntuu melkee ku luut rutisis ja ai hidsi kun sattuu. :dead:
Kunnon supistuksia tulee edelleen 5-6/vrk ja viimeyönä heräsin kaks kertaa ihan mielettömiin kramppeihin/supistuksiin, mutta ne meni kyllä nopeesti ohi...onneksi.
Ja toi närästys... :yuck:
Mun raskaus alko närästyksellä, on jatkunu närästyksellä ja varmaan loppuukin närästykseen...
Mihinkään en voi lähteä ilman Samarin poretta käsilaukussa.
Ja iltasin mulla on ihan tuopillinen Samarin-vettä sängyn vieressä käden ulottuvilla. Pakko!
Ja aamusin juon tyhjäksi koko lasillisen. Ellen jo yöllä.
Ja kyllä toi ruokasoodavesi+sitruunakin toimii myös, mutta Samarin mulla näköjään parhaiten.
Mutta huijhuij! Niin nää meidän kropat alkaa vaan valmistumaan sinne itse H-hetkeen... :)
Ja saas nähä, että kuka meistä on sitten se seuraava onnellinen synnyttäjä. :happy:
Oma pikkunen sais kyllä vielä olla ainakin kuukauden...
Mutta minkäs teet, jos ei. o_O
Zemppiä kaikille viimisille viikoille! :clock
 
10+4 ja olo kun ilmapallolla,väsymystä, kylmä vähän väliä, tissit turvonnu ja arat. Närästystä silloin tällöin, oksennus lentää yleensä kun pesee hampaita :/, suu kuivuu, alaselän kivut, nenän limakalvot kuivat, flunssa tulee ja menee. Tukka ohentunut, napa karvaa tullut, ummetusta ja mahassa möyrii, ilma vaivat ja pissalla juokseminen useammin. Päänsärkyä, lantio seudun kipua ja välillä tunnetila kun pyöremyrsky. Siinä kaikki tältä erään :D
 
Huh, huh. Kyllä on supistukset alkanu olemaan kipeitä. Ja kun ne tulee niin tosi lyhyin välein, mutta onneksi loppuu....
Jännityksellä nyt huomista kontrolli ultraa odotan ja ihme, jos ei jo nää viime päivien supistukset oo muuttanu tilannetta alakerrassa.

Närästys on. Hyi.
Ja pahoinvointi, tulee ja menee. Unettomuus jotain ihan älytöntä. Ikävä valvoa yksin ja kuunnella muiden tuhinaa.
 
Muokattu viimeksi:
Tää väsymys alkaa olee samaa luokkaa kun alkuraskaudessa.. Nukuin viime yönäkin sellaiset hyvät 8 tunnin yöunet ja äsken 2,5 tunnin päiväunet ihan kevyesti siihen päälle.
Oon nyt äitiyslomalla melkeen päivittäin vetäny päikkärit.

Ja se suklaanhimo... Menin sitten eilen ostamaan kaupasta Fazerin suklaalevyn ja kohta se on melkeen jo tuhottu.. :oops::eek:

rv 35+3
 
Joo toi väsy ja makeanhimo on kyllä iskenyt niin päälle ettei tosikaan :D pitää yrittää hillitä itteään ton makean suhteen ettei vaavi liho liikaa :'D
Että kun alkaa olla jo kipeitä supistuksia, liitoskipuja ja muita mahajomotuksia... Useempana iltana tullu maha ikävästi kipeäksi ja supistellut, epäsäännöllisesti ja harvoin vielä ainakin.. eilen oli pakko ottaa panadolia 1g ja kuuma lämpöpussi alamahalla koko illan ja vielä nukkumaan mennessä... Sillä helpotti :O nyt alkaa myös tuntua siltä että vauvan pää tosiaan on laskeutunut tonne aivan alas, istuessakin tuntuu ja välillä tuikkii ikävästi kun toinen rellestää... Josko nyt ei ihan vielä syntyis kuitenkaan :D viime torstaina oli ainakin paikat vielä tiukasti kiinni, josko ne nyt ois sit alkanu kypsyä.. :) jännää!

Jeanney 35+5
 
Mulla on jäätävä väsymys ja kevyt etominen. Suklaata en ole pystynyt ollenkaan syömään :o Olen teille edellisille ihan kade!
 
Mä mietin just aiemmin, että ottaisin mieluummin vaikka etomisen, koska tää herkuttelu karkaa käsistä ja pelkään et vauvasta tulee jättiläinen!:eek::grin Nyt on pakko yrittää hillitä himoja:grin
 
Muakin väsyttää ja voisin nukkua ties kuinka paljon, yöt sentään nukun tosi hyvin. Yks yö nukuin 12 tuntia ja silloin pärjäsin hyvin päivän ilman päikkäreitä, muuten nukun aina päivälläkin. Ja suklaa...oi nam! Oon syönyt sitä ihan liikaa viime aikoina. Yleensä mun alkaa tehdä makeaa mieli väsyneenä mutta varmaan tuo suklaan syöminen myös aiheuttaa väsymystä että mukavassa noidankehässä taidan olla tällä hetkellä... No yritän tässä nyt nukkua niin paljon kuin mahdollista, eipähän pitäisi olla valmiiksi univelkaa kun vauva syntyy :)
 
Mulla sama noidankehä: väsymys -> makeanhimo = liikaa suklaata. :oops: Tänäänkin tarttui kaupasta mukaan suklaata ja lisäks ostin koko perheelle jälkkäriks semmosia kerrossuklaakermajuttuja. Taisin jo kirjoittaakin tästä tänne tai sit toiseen ketjuun.

Mulla ollut jo jonkin aikaa epämääräisiä flunssaa ja flunssa kiertänyt jo kummatkin pojat. No nyt pari päivää sitten kurkku muuttui todella karheaksi ja samoihin aikoihin alkoi nenä mennä tukkoon. Tänään kävin ostamassa nenäkannun ja jotain sellaista suusuihketta mitä voi raskaana ollessakin käyttää. Menispä nopsaan ohi, kun tympii ihan simona olla puolikuntoinen. Sikäli kuin tässä nyt ilman tätä flunssaakaan missään huippuvireessä on.

Onko kellään avaruudellinen hahmotuskyky jotenkin heikentynyt? Musta tuntuu, et kävelen nykyään tosi herkästi "päin seiniä". Kävelen vaikka oviaukosta ja jotenkin onnistun kolauttamaan toisen olkapään ja käsivarren ovenkarmiin tms. En kuitenkaan ole edestä päin mitenkään erityisemmin levinnyt, et siitä voisi johtua.
 
Mä päätin et nyt mennää pakolla ilman herkkuja ainaki synnytykseen asti.. tiiän et siihe pystyn ku olin ilman herkkuja alkuvuonnakin,siihen asti kunnes pahoinvointi ja etominen meni siihe pisteesee et ainut mikä pysy sisällä oli sirkusaakkoset :D katotaa,joka päivä tekis mieli karkkia.. mut oon nyt viikon verran pystyny olemaa ilman.. mut ku hirvittää tääläki tuon vauvan takia,ettei se kasva liikaa..

Mut tuo väsymys.. ei mitää järkee! Eile nukuin päiväunia yhteensä 3,5h ja olin silti ihan poikki.. viime yönä nukuin n.10h ja ku aamul heräsin ni en ois millääääään halunnu herätä ja nousta.. miehelle totesinki et meiän sängyssä on vikaa,siin on hirvee magneetti joka mua vetää ja viel suihkuttaa unikaasua.. saa nähä kui huomen,jos laittais kellon klo 12 soimaa ku on neuvola klo 13 :D

Rv 33+6
 
Marras16, täällä yks kömpelö, joka kävelee helposti päin peiliä. Eli en oo normaali just nyt!
Makeanhimoa poden itsekin. Se on karua! Vaikka mulla ei sokereissa kanssa ole ollutkaan kotimittauksissa ongelmaa, vaikka oon keksiä syönyt jälkkäriksi, pitäisihän sitä jaksaa nää viimeiset viikot elää ihmisiksi.
Meillä kävi tänään niin, että mies painoi 75,6kg eli meikä painaa nyt enemmän!
 
Miekii oon paljon kömpelömpi nyt. Jotenkii tekee tuo painon nousu varmaan sen, ja liikkumattomuus, ei vaan hallitse itteään niin hyvin ja kolhii itteesä joka paikkaan :grin

Väsymystä kans ollu. Luulin että tää viimeisen parin viikon väsymys johtuu syksyn tulosta, pimee koko ajan ni väsyttäis sen takia, mut kai tää sit voi johtuu raskaudestakii kerta muutkii :) Oon normaalistikkii sellanen että tarviin paljon unta ni tässä on nyt sellanen 1v9kk univelka päällä, esikoisen syntymän jälkeen ei oo saanu nukkuu niin paljon kun haluisin. Ehkä tässä loppuraskaudesta täytyy ruveta päiväunia nukkumaan pojan kaa samaan aikaan, ei vaan millään viittis kun se on ainoo päivän oma hetki ja saa kattoo hömppää telkkarista kun ei muulloin kerkee...

IQ rv 33+6
 
Voi hyvänen aika, että voi tuntea huonoa omaatuntoa siitä, että aamulla jouduin soittamaan töihin esimiehelle ja ilmoittamaan etten tule töihin.. :-/ Nukuin viime yönä about 3-4 tuntia ja sen jälkeen olenkin valvonut ja kuulostellut supistuksia.. Onneksi sain neuvolaan ajan ja saan saikkulapun, joka ehkä vähän helpottaa huonoa omaatuntoa!! Mutta kyllä pitää ihmisen olla hölömö, että supisteluista potee huonoa omaatuntoa!! :-S
 
Takaisin
Top