Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itsellä auttaa yöllä suonenvetoihin muutama merisuola rakeen imeskely ison vesilasin kanssa. Ja villasukkia käytän joka auttaa jokseenkin vielä suonen vetoihin.

Rv 33+0
 
Onko kellään ollut kutiavaa hiivaa?

Minulla, tälläkin hetkellä.. Huomenna neuvolalääkäri niin pyydän vähän vilasemaan että varmasti on hiiva etten turhaan aloita mitään kuuria. Mutta inhottavaa on!
 
Kauhea janon tunne useasti päivässä ja karsee makeanhimo iskenyt!! Suklaata tai muffinsseja tai keksejä tekis koko ajan mieli..!:meh: Onneks en oo sortunu vielä:eek: onko muilla??

rv 33+2
 
Kauhea janon tunne useasti päivässä ja karsee makeanhimo iskenyt!! Suklaata tai muffinsseja tai keksejä tekis koko ajan mieli..!:meh: Onneks en oo sortunu vielä:eek: onko muilla??

rv 33+2

Täällä kans alkaa tuo makeanhimo taas herätä talviuniltaan.. Pitkään meni, ettei mitenkään ihan älyttömästi tehnyt makeaa/herkkuja mieli, mutta nyt tekisi mieli koko ajan herkkuja. Onneksi sitten kun niitä herkkuja ostan, niin ei enää teekään mieli, kuin ottaa tyyliin pari karkkia/pari palaa suklaata. :happy: Ja sitten mies kiroaa, kun ostan herkkuja, enkä itse niitä edes syö!! :joyful: Mutta juustosnackisit. Niitä voisin syödä varmaan pussillisen kerralla!! :meh: ..olenkin nyt suosiolla kiertänyt sipsihyllyt kaukaa ja tyytynyt vain ostamaan karkkeja, joita en itse sitten kuitenkaan syö!! :grin
 
Täällä kans alkaa tuo makeanhimo taas herätä talviuniltaan.. Pitkään meni, ettei mitenkään ihan älyttömästi tehnyt makeaa/herkkuja mieli, mutta nyt tekisi mieli koko ajan herkkuja. Onneksi sitten kun niitä herkkuja ostan, niin ei enää teekään mieli, kuin ottaa tyyliin pari karkkia/pari palaa suklaata. :happy: Ja sitten mies kiroaa, kun ostan herkkuja, enkä itse niitä edes syö!! :joyful: Mutta juustosnackisit. Niitä voisin syödä varmaan pussillisen kerralla!! :meh: ..olenkin nyt suosiolla kiertänyt sipsihyllyt kaukaa ja tyytynyt vain ostamaan karkkeja, joita en itse sitten kuitenkaan syö!! :grin


Haha:grin mullakin auttaa kun syön muutaman palan vaikka suklaata, mutta pahin on se kun loput jää kaappiin ja sieltä käyn sitten napostelemassa niitä myöhemmin:shifty: mies ei välitä makeasta tai muista herkuista niin oon sitten ainoa joka ne suuhun laittaa:arghh:

Eilen otin miehen mukaan ruokakauppaan, että pitää mut aisoissa ettei matkaan eksyisi jotain herkkuja:grin yksin jos meen niin nappaan kuitenkin jonkun patukan sieltä mukaani:oops:
 
On karkkilakko pettänyt usein tämän raskauden aikana. Ei siinä auta ku pähkinöitä ja hedelmiä järsiä pahimpaan tuskaan - nyt kun pitäis yrittää pitää vielä noita sokereitakin alhaalla. Jumpan jälkeen olen sallinut itselleni proteiinipatukan palkinnoksi.
 
Mullakin alkanut tekee kaikkee makeeta mieli. Onneksi on jäänyt pelkän haaveilun tasolle,odotan jo joulua,koska sillon on lupa vetää pyhät sulkaata niin paljon,ettei tee taas puoleen vuoteen mieli. Me käydään kaks kertaa viikossa isosti kaupassa niin siinä ei hirveesti tuu osteltua mitään ylimäärästä :) 34+1
 
Mulla on aivan järkyttävä himo tullut cokikseen! Voin skipata suklaat mutta päivittäin on pakko saada edes hörppy jääkylmää cokista.
 
Siis voi kamala! Mä makoilen sohvalla puoli-istuvassa asennossa ja vaa puuskutan. Jotenki hengästystää iha ylipaljon. Mieski jo kyselee vieressä et mikä on ku huokailen..vauva taitaa painaa keuhkoja ja sit ku se viel rymyää ni joha on olo! :(
 
Itse olin eilen koko päivän liikkeellä ja esikoinenkin jätti päikkärit välistä joten minunkjn lepotauko jäi välistä. Ja kyllä sen tunsi illalla, hyvä ettei itku tullut kun alaselkää vihlo niin paljon ja tuntui että jalat lähtee alta... :( Noh, jos tänään yrittäisi ottaa trauhallisemmin. Ja toivon sydämestäni että esikoinen nukkuu tänään ne päikyt, mammaa meinaa väsyttää...
 
Mulle kävi aamulla vähän hassusti. Kävin siis normaalisti herätessä vessassa, ei siinä mitään. Laitoin samalla myös canesten voidetta, edellisenä iltana olin laittanut myös sen lääkkeen emättimeen. Parin tunnin päästä kävin uudestaan vessassa ja ihan ensimmäisenä pönttöön valahti jotain sameaa nestettä? Se siis putosi vasta sitten kun istahdin pöntölle, eli sitä pystyi ns. hallitsemaan ettei tullut aiemmin housuun. Nyt mietin että mitä ihmettä se oli? Se eilinen hiivalääke? Sellainen yksi loraus vain tuli.
 
Miulle iskeny kans iha kauhee herkkuhimo :D Aiemmin ei juurikaan tehny mieli mitää, tai sit söin vaa pari palaa esim suklaata, mutta nyt tekis miel koko ajan jotain makeaa tai suolasta, limppariakin tulee juotua lasillinen lähes päivittäin.. Painon kanssa ei onneks oo ongelmaa ku se on vaan tippunu raskauden aikana (lapsi kuitenkin kasvaa normaalisti), et kai mie voin hyvällä omatunnolla vähän herkutella :D Pelottaa vaan onko sokerin mässäämisella jotain vaikutusta lapseen, tuleeko siitä esim ylivilkas kun saa paljon sokeria raskausaikana :D

Varpahat: voisin kuvitella et se vois olla se hiivalääke, itsellä joskus aikoinaan kun olen illalla laittanut hiivalääkkeen niin siitä on seuraavana aamuna ns ylimääräiset valahtanut pönttöön
 
Jewell niin mäkin luulisin että voisiko olla se lääke? Eilen oli sisätutkimus ja lääkäri sanoi että paikat on kiinni. Ellei se ronkkiminen aiheuttanut mitään.
 
Varpahat, mä oon joutunut tässä elämäni aikana monta kertaa käyttämään canestenia ja joka kerta lääkkeen laittamista seuraavana aamuna se "ylimääräinen" siitä lääkkeestä lorahtaa ulos ja on juurikin semmosta sameeta nestettä. Se lääkehän tavallaan vaan sulaa yön aikana ja sen takia sitä lorahtaa pois.
 
Kiitos tiedoista :) mulle tuli ihan yllätyksenä toi kun en oo ennen joutunut ko lääkettä käyttämään.
 
Miten musta tuntuu et nyt on pahoinvointi ällömpää kun alussa :0
Enpä oo ennen kokenut moista. Hyh.
Ei oo pariin viikkoon tehny mieli syödä kun kaurapuuroa.
Se on niin herkkua! Voisilmän kera tietenkin.

Iltaruoan teen perheelle mut itse syön sitä tosi vähän, ei vaan maistu eikä mahdu. Outoa. Luulis että nälättäis kun vauva kasvaa.
Tai no nälkä saattaa olla aamuyöllä kun vessaan herään mutta en oo ainakaa vielä yöllä alkanut syömään :D
 
Huomasin viime yönä että iltasyöminen (karkkia :D ) oli täysi virhe.. en ole aiemmin huomannut närästystä itellä.. viime öinen kaiketi oli sitä kun sellanen ällö tuntu oli kurkussa koko yön.. ei onneksi poltellut mutta sellainen oksennuksen maku oli suussa koko yön.. yöks..
 
Jaahas täällä alkoi sitten ihmeellinen vaaleanruskea vuoto, ekana tuli mieleen, että nytkö sitä lapsivettä tihkuu. Puhelinaika neuvolaan alkaa onneksi klo 12 ja polille klo 13. En tiiä olisinko huomannut muuten, tänään oli onneksi pikkuhousunsuoja. Tuskin olisin huomannut oudompaa väriä, jos värilliset pikkarit...
 
Jaahas täällä alkoi sitten ihmeellinen vaaleanruskea vuoto, ekana tuli mieleen, että nytkö sitä lapsivettä tihkuu. Puhelinaika neuvolaan alkaa onneksi klo 12 ja polille klo 13. En tiiä olisinko huomannut muuten, tänään oli onneksi pikkuhousunsuoja. Tuskin olisin huomannut oudompaa väriä, jos värilliset pikkarit...

Onneksi sulla on tänään toi poli niin pääset heti tarkastamaan tilanteen! Toivotaan että on vain raskauteen kuuluvaa "normaalia vuotoa" eikä sitä tulisi enempää.
 
Joo, ohjeet puhelimessa polille oli, että jos voimistuu tai muuttuu vetiseksi ja punertavaksi, niin ottaa uudelleen yhteyttä. Vastaanotolle en nyt päässyt. Sain neuvola-ajan huomisaamuksi klo 9, ja tarkistetaan että ei ole tulehduksia ja kätilö tunnustelee kohdunsuun tilanteen.
Tämä voi olla seurausta tiistaisesta, jolloin minulla oli melkein vuorokauden mittainen kiputila koko lantion ympäri. Arvelin, että pienokainen kaivautui asemiin. Tämä on voinut vaikuttaa kohdunsuuhun pehmentävästi. Kohdunsuu oli kiinni ja vajaa 4 cm pitkä vielä 12.09 viime viikolla.
Katjusha rv. 32+0
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top