Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä sama, vetistä valkkaria ja jonkin verran vaalean väristäkin myös. Nivuset hikoilee ihan sikana, joten alkkarit on märät sekä keskeltä että sivuista, eri syistä. Pikkuhousunsuojiin en ole myöskään hiivan pelossa turvautunut, vaikka mulle ei normaalisti tule hiiva. Nyt vaan ei oo mulle normaali tilanne :) Mutta hyvä tietää noista hengittävistä libresseistä, niitä ehkä uskaltaisi kokeilla. Yöt menen kommandona, eli ilman alkkareita.
 
Voi,kun voisi itekkin nukkua ilman alushousuja. Melkein joka yö,mun kohta 5v poika tulee meidän sänkyyn nukkumaan ja varastaa peiton yms niin ei oikein viiti alasti nukkua :)
 
Täällä sama, vetistä valkkaria ja jonkin verran vaalean väristäkin myös. Nivuset hikoilee ihan sikana, joten alkkarit on märät sekä keskeltä että sivuista, eri syistä. Pikkuhousunsuojiin en ole myöskään hiivan pelossa turvautunut, vaikka mulle ei normaalisti tule hiiva. Nyt vaan ei oo mulle normaali tilanne :) Mutta hyvä tietää noista hengittävistä libresseistä, niitä ehkä uskaltaisi kokeilla. Yöt menen kommandona, eli ilman alkkareita.

Joo, näissä Libresseissä tosiaan lukee, että 5 x more breathable & with ph balanced infusion. "New ProSkin Formula is our first liner range that gently cares for your intimate skin... Extra-breathable and formulated with pH balanced infusion that contains mild lactic acid (maitohappo), known to keep your intimate skin pH balanced." Mä ajattelen, ettei se alapään jatkuva hautominen märissä alushousuissakaan varmasti hyvää tee, kun kosteus ei ole hyväksi, joten ajattelen, et toi pikkuhuosunsuoja on pienempi paha, kuin alati märät alushousut. Olo kans paljon mukavampi näiden kanssa. Yöllä kans ilmakylpyjä. :)
 
Onko muillakin ajoittaisia vihlovia kipuja ulkosynnyttimissä?
 
On välillä kipeitäkin vihlaisuja ja välillä jomottaa koko alapäätä, häpyhuulia ja häpykumpua. Mutta niin kauan, kun kipu on sellaista että pärjää,niin uskon olevan ihan normaaleja kipuja. Paineen tunnetta tulee myös usein alapäähän, ihan kuin vauva tipahtaisi jo ulos. Loppuakohti varmaan lisääntyy kaiken laiset jomotukset ja jumit. Loppu suoralla kohta puoliin jo aletaan olemaan, tämä on tod.näk viimeisin raskauteni niin jo kaiholla mietin, miten pian raskaus on ohi ja tätä tunnetta en enää tule kokemaan. Täytyy nyt siis nauttia täysin rinnoin tästä raskaudesta, pienistä kolotuksista huolimatta :love2 31+6
 
Mie en muista aiemmista tämmöistäkään vaivaa mikä nyt on. Tänään aamulenkillä alkoi pyörryttää. Kotona levossa meni ohi, onneks en ollu yksin enkä kovin kaukana. Nyt iltapäivällä ruokakaupassa yks kaks taas, huono olo, kylmä ja huimaus. Onneks mies mukana. Ja nyt ei voi kun sohvalla maata. Olen syönyt ruisleipää, teetä, omenaa, luumuja, vettä... että ei pitäis olla kiinni syömättömyydestä. Eikä matala verenpaine ole ainakaan aiemmin ihan näin pahasti tuntunut.

Mutta hih, ostin vastasyntyneelle vaippoja tänään :)
 
Aloin tarkemmin miettimään tota miun virtsankarkailua ja se taitaakin olla vetistä valkovuotoa kun on sellasta "limasta". Miulla on alkanu nyt tulee alavatsan pistelyä kävelyllä ollessa. Tuntuu vähän samalta kun esim lenkkeilee ja palleaa pistelee niin se pistely tuntuu alavatsalla. En tiedä mitä ne on tai mistä johtuu mutta on tosi epämiellyttävä tunne :/
 
Mie en muista aiemmista tämmöistäkään vaivaa mikä nyt on. Tänään aamulenkillä alkoi pyörryttää. Kotona levossa meni ohi, onneks en ollu yksin enkä kovin kaukana. Nyt iltapäivällä ruokakaupassa yks kaks taas, huono olo, kylmä ja huimaus. Onneks mies mukana. Ja nyt ei voi kun sohvalla maata. Olen syönyt ruisleipää, teetä, omenaa, luumuja, vettä... että ei pitäis olla kiinni syömättömyydestä. Eikä matala verenpaine ole ainakaan aiemmin ihan näin pahasti tuntunut.

Mutta hih, ostin vastasyntyneelle vaippoja tänään :)

Mulla on tullut tässä pari kertaa viime aikoina just samanlaisia kohtauksia. Tosi pelottavia. En uskalla lähteä yksin mihinkään.
 
Jewell, mulla oli jotain tuon tapaista, jota arvelen kasvu- ja liitoskivuiksi - ennen kuin tilanne eteni sellaiseksi, että nyt voi sanoa, että maha kovettuu ja kiristää, eli tulee kävellessä harjoitussupistuksia. Koitan päästä polille lähiaikoina selvittämään, onko tämä johtanut johonkin muutoksiin kohdunsuulla. Lisäksi kaipaisin ammattilaisen ohjeen, että mitä pitää välttää ja voiko liikkua (kun pitäisi).
 
ellami mulla sama juttu ollut nyt parin päivän ajan. Veikkaan matalaa verenpainetta, mut ei tietty varmakaan voi olla. Ite olen touhuillut aika paljon, et oisko sit vaan joku kehon hälytys, et pitäisi levätä?
 
Täällä on nyt 1-2 viikossa pahentunut ruoansulatusongelmat. Olen ähkyssä koko ajan. Aamuisin piereskelyllä, päivisin röyhtäilyllä ja iltaisin närästyksellä ei ole mitään rajaa. Nälkää en ole tunnistanut kuukausiin, olen määrissä mennyt tottumuksen perusteella. Ummetus on ailahtelevaa, jatkunut nyt 4 kuukautta.
Soittivat äitiyspoliklinikalta, ja sain ajan ensi maanantaille. Tarkistetaan siis kohdunkaulan tilanne, kun on enenevässä määrin harjoitussuppareita. Sinne asti pitäis sitte jaksaa odotella.
Katjusha rv 29+5
 
Kävin tekemässä pienen kävelylenkin (koirat pissillä) ja pois päin kulkiessa alko taas nipistämään alavatsalta ja nyt se kipu oli vähän sellaista kiristävää, kivuliaampaa kuin parina edellisenä päivänä. Jäin sairaslomalle pari viikkoa sitten kun kohdunkaula oli lyhentynyt. Viikon päästä on uusi aika lääkärille jolloin katsotaan onko lyhentynyt lisää.
 
Tänään heräsin hyvien yöunien jälkeen ja tuntui että joka paikkaa kolottaa! Kyllä tasan huomaa, että raskaana ollaan.

Mulla ollu kohta kaksi viikkoa huomattavasti väsyneempi olo. Hb 106 oli neuvolassa ja sitä nyt nostattelen.

Ihanaa olla raskaana, mutta välillä sitä kaipaa jo kevyempää oloa. Olo ei missään nimessä oo vielä tuskanen, mutta ajoittain vaivainen ja täysi :D


Rv 29+5
 
Häpyliitoskivut on nyt tällä viikolla pahentunut niin että viime yön valvoin säryn takia. Alaselkäkipu voi liittyä myös häpyliitoksen kipuun. Enpä muista tämmöistä vaivaa näin kovana aiemmissa raskauksissa olleen. Tai aika kultaa muistot....
 
Mulla kans eile tuntu häpyliitos siltä et joku ois iskeny puukon pystyyn.. ja oikee nivunen on kans vähä hellänä..mut syytän näistä vaivoista superonnetonta nukkumapaikkaa anoppilassa..ei oo enää herkkua nukkuu ikivanhalla n.10cm paksusella patjalla,iha sama onko se patja siin välis vai ei.. :D
 
Jalat on ihan naurettavan turvoksissa... :wideyed: NIlkka on kadonnut kokonaan, kehräsluut hädintuskin tuntuu... ja tietysti seisominen ja kävely tekee häijyä... Mitkään kengät ei mahdu oikeen jalkaan...
Pitää varmaan vaan yrittää liikkua enemmän ja juoda vettä...
 
Huomasin tänää et oikeasta rinnasta alko tihkumaa maitoa (tai mitä lie ku oli kirkasta nestettä, vissii jotai alkumaitoa). Paidassa oli kivat tahrat, piti käydä sit ostamas liivinsuojia :D Saunassa ollessa se sit vast vuotiki, ihmettelin miks maha on ihan "limainen" niin tajusin että rintahan se vuotaa :) Rv 29+1
 
Takaisin
Top