Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ollu tähä asti vaa yks varsinainen suonenveto yöllä. Muute on vaa semmosta saman tuntusta kipuilua.. mut sillon ku se suonenveto iski,oli lähellä etten huutanu tuskasta,jouduin iha aamul kysyy et huusinko.. seki kipu iski siin vaihees ku yöllä unissani asentoo vaihoin.. olin sillo päivällä ajanu melkei 200km autolla ni arvelin et se suonenveto jotenki liitty siihe.. ja meni pitkä aika enneku jalka siitä palautu normaaliks..

Vaikka muuten kivuton oonki, pieniä vihlontoja lukuunottamatta, ni housujen riisuminen seisovilteen ja kenkien laitto seisovilteen(eli tilanteet joissa pitää olla hetkittäin yhden jalan varassa) tekee hirveen pahaa tuonne alas.. tuntuu et vasen jalka ei ees meinaa nousta 10cm lattiasta ku alkaa joku jossai kinnaamaa alakerrassa/nivusessa..

ja tasapaino,sitä ei enää ole ollenkaa.. ei varsinaisesti pyörrytä mut silti kroppa menis mieluusti päin vastaseen suuntaan jalkojen kanssa.. on tullu seinät, ja kaikki muut pinnat joista vaa vähä tukea saa, erittäin tutuiksi..

Rv 26+5
 
Täällä mennään rv 28+3 ja tällä viikolla mukaan on tullut virtsankarkailu :shifty: nauroin pari päivää sitten ihan hirveästi ja siinä tunsin että ihan kunnolla lirahti, varmaan puoli desiä housuun, niin että pöksyt ihan märkänä. Tänään kävellessäni ylämäkeen tuli myös selvästi muutamaan otteeseen ihan kunnolla, vaikka olin juuri ennen kävelyä käynyt vessassa. Mies ehdotti, että alan käyttämään siteitä. Ei kai tässä muutakaan voi :laughing001
 
Fasu, mulla on ollut inkontinenssiä, luultavasti johtuen alhaisista estrogeeniarvoista (varhaiset vaihdevuosioireet) ja siitä, että on esim. pitkän työmatkan vuoksi joutunut käymään liikaa "varuiksi" vessassa (rakko oppinut väärille tavoille). Nyt raskaana on toistaiseksi mennyt paremmin. Saapa nähdä, milloin alkaa valumaan läpi :) Mulla on kotona Tena-paketti (mieheni osti, kun pelättiin hurjaa vuotoa km tai kohdunulkoisen vuoksi, en nyt muista kumpaan tarpeeseen) :)
 
Miulla on vissii jotai virtsankarkailua ilmestyny kun joutuu pikkuhousun suojia käyttämään tai muuten on pikkarit kosteina :/ Välillä öisin tulee ihan järkyttäviä suonenvetoja pohkeisiin mutta onneksi aika harvoin :S Selkä reistaa välillä etenkin töissä, olen hoitotyössä ja ne potilaiden kääntämiset ja siirtämiset sängyssä käyvät selän päälle mutta pitää muistaa hyvät työskentelyasennot. Nyt on tullut jotain ihme kipua vasempaan nivustaipeeseen tai vähän tonne pakaran alle :D en osaa selittää :D Tuntuu ihan kuin se olisi jotenkin venähtänyt kun kävely sattuu ja ei meinaa saada jalkaa nostettua kunnolla että saisi esim housut puettua tai riisuttua :D
 
Mulla ollut jo koko kesän pikkarit "aina" kosteina. En ole osannut määritellä onko virtsankarkailua, kun tulee myös paljon vetistä valkovuotoa ja myös hikoilen nivusista nyt enempi kuin normaalisti. Mä en uskalla pikkuhousunsuojia käyttää kun ne voi lisätä hiivatulehdusriskiä, joten vaihdan pikkareita aina tarvittaessa.

Mulla kai venähti jotain ylävatsassa vasemmalla puolella silloin kun kävin hakemassa äitiyspakkauksen ja jotenkin tempasin sen siitä tiskiltä niin vihlas tosta ja sen jälkeen siitä kohdasta on aina juilinut.

Iltaisin vaapun kuin ankka, kun on päivän tohottanut mennä ja illalla on häpyliitokset tosi kipeinä. Nukkuminen tuntuu luonnistuvan parhaiten enää oikealla kyljellä, mutta välillä pakko vaihtaa toiselle kyljelle. Lonkkia alkaa herkästi särkemään öisin.

Pääkoppakin siirtynyt johonkin mammamoodiin. Unohtelen asioita tavallista helpommin ja välillä joudun pinnistelemään tajutakseni jonkun ihan yksinkertaisen asian. Enimmäkseen tää taitaa johtua huonosti nukkumisesta.
 
mulla on pissa vuotanut lähes koko raskauden, ei siis yskäistessä tms. karkaile vaan ihan vaan tiputtaa pitkin päivää...pikkuhousunsuojat ympärivuorokautisessa käytössä ollut ja on, onneksi ei ole tullut hiivaa tai muuta! Lantiopohjan lihakset on kyllä tietääkseni ihan ok kunnossa, mulla tiputtanut jo ennen raskautta. Lähes krooninen virtsatieinfektio vuosien ajan on varmaan syypää, parhaina vuosina kun sitä joutui karkoittamaan antibiootein kymmeniä kertoja, ihan hajalla on ollut koko systeemi pitkään ja ennen raskautta söin lääkkeitäkin rauhoittamaan. Oon ollut ihan onnessani kun raskausaikana on hoidettu vasta kaksi tulehdusta :p pelko kun oli paljon pahemmasta kierteestä :) pikkuhousunsuojat kun kuitenkin riittää niin ei tuo vuotelu hirveästi häiritse, ainut mitä mietin niin en kyllä tajuaisi jos lapsivettä tiputtaisi kun koko ajan kuitenkin suoja paikallaan :rolleyes:
 
Pelagea, mulla on tullut juoksevaa valkkaria pitkin raskautta. En tiiä, mistä sen lapsiveden tihkumisen erottaisi, kun en tiedä, mikä sen koostumus tai väri on (?) on tullut mieleen, että mitähän tääkin on.
 
Pelagea, mulla on tullut juoksevaa valkkaria pitkin raskautta. En tiiä, mistä sen lapsiveden tihkumisen erottaisi, kun en tiedä, mikä sen koostumus tai väri on (?) on tullut mieleen, että mitähän tääkin on.

Sama juttu, ja varsinkin helteillä mulla oli kirjaimellisesti likomärät pikkarit - märkä läntti näkyi jopa housujen läpi. Saatan kyllä hikoillakin jotenkin enemmän nivusista, mutta olen kyllä huomannut että valkovuoto(?) on siis todella vetistä.
 
juu on vetistä myös valkovuoto täälläkin! En mäkään oikein tiedä mistä sen erottaisi...joku testi oli, että laittaa housuihin siteen ja vessapaperia siihen päälle, jos paperi kastuu pian läpi ja tulee siteeseen asti niin sitten pitäisi miettiä onko lapsivettä? Netistä taisin tutkia, että lapsivesi kirkasta tai mahd. vaalean punertavaa...mulla tsekattiin viimeksi kasvukontrollin yhteydessä ettei sitä tihku kun tätä mietin, sellaisella tikkutestillä se vain tehtiin, ei ollut kummoinen juttu. Mutta joo hikoilua on täällä kans, kuljetan kaikista näistä syistä aina varapikkareita mukana missä menenkin :grin ilmeisesti yleinen vaiva...
 
niin ja tosiaan ilmeisesti jos olisi lapsivettä, tippuisi jossain määrin jatkuvasti eli ei "lorahduksina" silloin tällöin!
 
Itelläni kans vetistä valkkaria. Tokaa odottaessa alkoi lopulta tihkumaan lapsivettä ylhäälle kalvoihin tulleesta reiästä, mutta erotin sen kyllä vetisestä valkkarista vaikkei ennen ole ikinä tarvinnut lapsivesiasiaa miettiä, kun en ole niitä joilla olisi leffatyyliin lorahtanut vedet pitkin reisiä. Se on vähä niinku pissaa lorahtelisi moneen otteeseen päivästä housuun (ja väritöntä tai voi olla vaaleanpunaista seassa), mutta se tuoksu oli makeaa. Valkkari tuoksuu erilaiselle, enempi ehkä happamalle tms. Jos asia huolettaa, että vuoto on muuta kuin valkkaria/pissaa niin kannattaa soittaa neuvolaan/synnärille. Niillä on niitä tikkuja joilla tarkistavat onko se vuoto lapsivettä (ite joudun mennä synnärille tarpeen vaatiessa, kun omas neuvolas ei tikkuja ole).
 
Mulla kans on nivuset alkanu hikoilee lenkillä nii ,että on pikkarit ihan märät. Samoin vetistä limavuotoa täälläkin. Mutta auta kun pitäs sänkyhommiin alkaa niin paikat kuivuu kun sahara. Mieli tekis ja panettais,mutta alakerta ei oo oikein mukana :\
 
Vimpa, samaistun tunteeseen. Makuukamarin puolella alkanut olla kuivuusongelmia, kun muuten kyllä hikoilen ja valkkaria lorahtelee. :meh:
 
Sama juttu täällä, yhdyntä ei meinaa onnistua kun paikat on niin rutikuivat.
 
Mulla on ihan halutkin menneet todella runsaan valkovuodon ja just ton nivusten hikoilun takia :( inhottava oire.. Varsinkin liikkeellä ollessa tuntuu, että sais olla vaihtamassa sidettä ja pikkareita kokoajan jotta olo olis puhdas ja siisti. Kun on ittellä niin "likanen" olo ja tiiän mikä tulva tuola alapäässä on, niin ei huvita edes ajatus siitä että mies sen pääsis toteamaan. Petipuuhissa myös täälä sitten kuivuus vaivaa.
 
No nyt on jalat turvonnut... :sorry: Pari viikkoa sitten lomalla jalkapohjat kipeyty kävellessä eikä oo hyviltä tuntuneet sen jälkeen, ja kesäkengät on nyt alkanut tuntumaan vähän napakoilta... Tänään sit huomasin, et jänteet ja suonet ei jalkapöydässä oikein erotu normaaliin tapaan, ja itseasiassa varpaat on (etenkin oikeassa jalassa) ihan pökkelöt nakit... :wideyed:
Tänään myös ekan kerran huomasin (aamupalan jälkeen, ku söin taas vähän ähkyyn. Ruoka on hyvää:p), et selällään ja oikealla kyljellä maatessa on olo aika tosi epämukava/pahoinvoinva. Vasen kylkiasento tuntui ihan ylivoimaselta pötkötykseen... Mitenhän yöunet tästä eteenpäin? :eek:

Vointi onkin ollut vähän turhan hyvä tähän asti. Melkein ollut huonoa omaatuntoa saikusta...
28+2
 
Dootti, täällä kans kipuillaan tuon kylkiasennon kanssa. Mulla on skolioosia johtuen erimittaisista jaloista. Haluaisin tasapainon vuoksi nukkua oikealla kyljellä. Väkipakolla pyrin kuitenkin halailemaan vartalotyynyä vasemmalla kyljellä. Ei oo helppoa, kun se ei ole itselle luontevin puoli. Selällään voin jonkin aikaa vielä olla, mutta huomaan varovani, ettei liian pitkään mene. Erityisen huono olo ei vielä tule missään asennossa, mielessä vaan kummittelee ne hiton suonet. Kaikki kengät eivät sovi jalkaan, vain ne jotka oli aiemmin hiukan isoja.
katjusha rv. 27+5
 
Mulla ei onneks kivut vaikuta nukkumiseen tai muuhunkaan.. mut meilä on neidin kanssa erilaiset nukkuma-asentomieltymykset :D

oon oikeestaa varmaa aina käyny nukkumaa vasemmalle kyljelle ja siitä sit jossai vaiheessa kääntyny oikeelle.. mut nyt ku käyn vasemmalle kyljelle ni masusta tulee muistutuskoputus,ilmeisesti on vauvan kannalta tukala asento.. ja hän sitte koputtelee nii pitkään että mä käännän kylkee.. tää tapahtuu illalla ku käyn nukkuu,ja toisinaa myös yöllä.. sit ku vaihdan asentoo ni koputtelu loppuu ja mun pitää koittaa käydä nukkuu "väärässä" asennossa.. ja siis tätä koputtelua on jatkunu siitä asti ku aloin tuntee liikkeet :D

Näkyviä turvotuksiakaan ei ole,joskus illan päätteeks tuntuu et varpaat ois turvoksissa mut ei ne sit oo.. mut siitäki tunteesta pääsee ku nostaa jalat ylös.. sormiin oon toivonu vähä turvotusta(ja varmaa sitä saan viel jossai vaihees iha riittämii) ku ei meinaa sormukset pysyä sormissa alkuvuoden laihtumisen takia..

Kaikinpuolin on siis hyvä olo,raskas mutta hyvä :)
Rv 27+5
 
one word: peräpukamat.


Ne on muuten ihan perseestä.

Anteeks, ei sais nauraa, mutta repesin ihan totaalisesti tälle - olin just nauranut Jethrolle ja sen porkkanarusketus pahviständille, joten hihitys vaan jatkuu.

Ja jos yhtään helpottaa, niin mulla on joskus aikaisemmin ollut peräpukamia ja ne tosiaan on ihan hanurista - onneksi apteekista saa nykyään kaiken maailman voiteita, joilla helpottaa oloa. Ja kun kattelee noita omia kinttuja, niin aivan varmasti ne tulee vaivaamaan myös allekirjoittanuttakin.. enkä todellakaan odota innolla. :shy:
 
Takaisin
Top