Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
:D

Kyllä muakin naurattaa. Kävelen hiukan huonosti, ja jos joku tulee kysymään multa miksi, niin kerron kyllä :P

Mutta 10 kilsan päivittäisestä liikunnassa, ihan kivasti toimivasta suolesta, painonnousemattomuudesta ja kuiduista huolimatta - peräpukamat. Jotenkin nyt vedän syy-yhteyden monivitamiinin unohtumiseen ja raudan juontiin, vaikkei se kyllä vatsaa kovettanutkaan. Jotain kehossa kuitenkin on muuttunut, kun suupielikin tuntuu aukeavan. No, rasvaa pyllyyn ja vitskua suuhun :D
 
Voi apua, ei ole aiempaa kokemusta peräpukamista mutta kyllä kauhulla odottelen niitä! :D
 
Mulla on kans suupielet auki, mistä lie puutoksesta kertoo sekin.. ja herpestä koitti taas pukata ylähuuleen, mutta onneksi sain sen nujerrettua ennen kuin se edes ehti muuttua näkyväksi.
 
Tiedän miten inhottavat peräpukamat osaa olla. Mulla ne vaivasi pahasti keskiraskaudessa jolloin oli myös paha ummetus. Jäin sen takia myös sairaslomalle silloin. Nyt toimii vatsa ja peräpukamista ei ole vaivaa :) Syön joka päivä vi-sibliniä.
 
Minulla oli pukamia vain toisen synnytyksen jälkeen. Toivottavasti nyt pysyisi poissa.
 
Voih. Tänää on olo alkanu tuntuu oikeesti raskaalta.. havahduin joku aika sitte et on kerranki hyvä olla.. ei yökötä,ei koske.. tuntu iha siltä ku "ei oiskaa raskaana".. ainut mikä asiasta muistuttaa on tuo masu ja sen sisältä tulevat voimakkaat potkut..

mut tänää,tänää on ollu jotenki ahistus olo.. jaksoin iha jees aamupäivän,tein vieraille kinkkupiirakan ja omenapiirakan.. mut jotenki tää ilta on ollu jotai nii outoo.. ei oikei meinaa keksiä et missä asennossa ois hyvä ton mahan kaa,vauva myllää ja alkaa tuntuu et sisäelimetki on kohta solmussa..
 
Onko muilla nivelet/jänteet kipeinä? Huomaan aamuisin että sormien nivelet ovat todella jäykät ja kipeät, en saa suoristettua tai laitettua koukkuun niitä mitenkään. Samoin jalkapohjat ovat kaaren kohdalta kipeät, kävely on vaikeaa.
 
Mulla alkaa mennä hermo noihin harjoitussupistuksiin. On vaikea käsittää, miten voin "säännöllisesti liikkua" loppuun asti, kun vatsa pysäyttää ihan normaalin kävelyvauhdin. Alkaa tuntua epämiellyttävää kiristelyä, ja se aiheuttaa esim. täksi päiväksi pahan tuulen, kun ei perusasiaa pysty toteuttamaan. Eikä tavoitteeni ollut edes huikea, vaan ihan tavallinen pissa-kakka-lenkki koirien kanssa ja matkaa on ehkä 800 metriä max.
Uimahalliin en sitten päässyt, koska sairastuin flunssaan 1,5 viikkoa sitten. Vesijuoksu on siis kokeilematta. Tosin, se kyllä vähän hirvittää edelleen, koska mistä voi tietää, että alapäässä on kaikki kunnossa - kun sisätutkimuksia ei tehdä enkä näinollen tiedä, onko kohdunkaula kunnossa, tai limatulppa (miltä se näyttäisi, jos pullahtaisi pihalle?) täydellinen. Huoh.
 
Katjusha Mä aloitin ton uinnin tiistaina ja tänään taas menossa, en tosiaan muuten näin aktiivinen varmaan jaksaisi olla, mut pojalla uimakoulu, joten joutuu sinne hallille jokatapauksessa raahautua pari kertaa viikossa niin miksi sitten ei samalla uida. Mut siis mua huolettaa toi ihan sama, et onhan alakerrassa kaikki kunnossa uinnille? Ajattelin kysästä tota ensiviikolla neuvolassa. Piti kysästä jo viimeksi, mut tietysti unohtui. Toivottavasti näistä muutamasta uintikerrasta ennen sitä ei nyt mitään haittaa olisi. Uiminen kyllä tuntui tosi hyvältä ja piristi tosi paljon toisin kun muu liikunta. Toivottavasti supistelut helpottaisi!

Mulla eilen illalla tuntui, et masu jotenkin painaisi alaspäin enempi kuin normaalisti. Ei kai se vauveli vielä ala siellä asettumaan lähtötunnelmiin? :eek:
 
Kyllä minulla lenkkeily on jäänyt vähiin, kun supistelee niin että vauhtia on vähemmän kuin kilpikonnalla. Labrassa mammat kiitää ohi rollaattorilla.
 
Yölento, ei saisi nauraa mutta alkoi huvittamaan ajatus rollaattoreilla ohittelevista mummeleista :)

Katjusha, ainakin oman kokemuksen mukaan sen kyllä todella huomaa kun limatulppa irtoaa. Ei jää epäilystä että mitäs tämä on.
 
Voikukka, kyllä minä sen ihan huumorilla otan myös. On minulla tuo vatsa niin näyttävä, että ei ole epäilystäkään, miksi hiihdän niin hitaasti. Varmaan mummoilla tulee kokemus siitä, että ovat vielä hyvässä kunnossa, kun pääsevät ohi.
 
Onkos muilla tullut sellaista närästystä, että on pakko hieman röyhtäillä. Ja kun röyhtäiset, niin kuplii ruoka takaisin ylös? Mulla on ollut nyt viikon verran sellaista (30+4) ja varsinkin öisin. Illalla ei uskalla oikein syödä, kun pian heräilet suu täynnä oksennusta. :yuck:
 
Maaria83, ruoka ei tule ulos, mutta aivan pirullista poltetta on iltaisin. Päivisin keskityn röyhtäilemään. Ja Rennietä en uskalla useinkaan ottaa, ettei rautatabletin vaikutus mene harakoille. Ruokasooda-vettä otan silloin tällöin, se neutraloi mahan happoja.
 
Minä sain juuri eilen lääkäriltä rautakuurin ja samalla kysyin renniestä. Sitäkin saa silti käyttää.
Närästystä helpottaa myös se, että syö pieniä määriä eikä mene pitkälleen ennen kuin syömisestä on kulunut kaksi tuntia. Ruuan jälkeen ei myös voi kumarrella eikä kyykistellä. Oikealla kyljellä makaaminen voi auttaa, jos on pakko päästä lepäämään eikä puoli-istuvasta asennosta ole apua.
 
Onkos muilla tullut sellaista närästystä, että on pakko hieman röyhtäillä. Ja kun röyhtäiset, niin kuplii ruoka takaisin ylös? Mulla on ollut nyt viikon verran sellaista (30+4) ja varsinkin öisin. Illalla ei uskalla oikein syödä, kun pian heräilet suu täynnä oksennusta. :yuck:

On.
Ja tietysti omena ja kiivi aiheuttaa sitä, mitkä nyt on herkkua. Ja lähinnä kaiken syömisen jälkeen tulee tota vaikka ei edes ahmi.
 
Ällövaroitus! Mulle on kehittynyt inha vaiva. Mulla siis alushousut kostuu nyt raskausaikana tosi nopsaan, veikkaan vaan tosi vetistä valkovuotoa, koska usein märän läntin keskellä on sitä normaalimpaa valkovuotoa vähän, mahdollisesti myös joskus pissaakin vähän, mistäpä tota tarkkaan tietää. Alushousut ei kuitenkaan yleensä juurikaan haise pissaisille eli siksi kallistunut enempi ton vetisen valkovuodon puoleen. Toivottavasti ei kuitenkaan lapsivettä tihku. No nyt kun on alushousut jatkuvasti märät niin, että on tonne nivusiin asti märkänä ja kävellessä sitten reisien yläosat ja märät alushousut alkaneet hiertää ihoa niin, että iho on rikki ja kirvelee. Aluksi vaan kutitti, mutta nyt iho on tosissaan ärsyyntynyt. En ole pikkuhousunsuojia uskaltanut tähän mennessä käyttää, kun jostain lukenut, että ne saattaisivat lisätä hiivatulehduksen riskiä. Nyt sitten löysin kaupasta joitain Libressen superhengittäviä pikkuhousunsuojia, joissa on vielä maitohappoa joka hyväksi hiivaa vastaan. Lisäksi ostin vauvantalkkia, jota taputtelen pesun ja kuivauksen jälkeen alueelle. Toivottavasti alkaisi pian helpottamaan näillä keinoin. Ei ollut edellisessä raskaudessa moista vaivaa.

Nyt sitten arvon pitäisikö ma soitella neuvolaan ja kysyä tosta uimisesta. Kun pelkään, että jos sitä lapsivettä tosissaan tihkuukin tai muuten vaan on paikat jo auenneet, kun toinen raskaus ja harkkasupistuksia on ollut ihan reippaasti. Vähän pelkään vaan, et tulee just jotain ympäripyöreetä.

Jotkut arkiset hommat alkavat olla jo melko haasteellisia, kuten sukkien jalkaan laitto ja varpaan kynsien leikkuu. Välillä ei oikein meinaa muistaa tätä mahaa ja on taivuttamasta jalkaa mahaa vasten tavallisesti, kunnes hieman sattaa hiukan sattuakin ja muistaa, et ai niin...
 
Marras16, onko ne alkkarit reunoilta märät? Mulla on alusta asti enempi ja vähempi nivuset hikoillu niin että saa alkkareita vaihtaa päivän mittaa. Ei haise miltään. Valkovuoto on ollut mulla kovin vähäistä. Eikä kaikkina päivinä oo tuota housunvaihto ongelmaa. Pikkuhousunsuojien sijaan mie suosin housujen vaihtoa kun itekin oon lukenut että ne suojat vaan lisää valkovuotoa.
 
ellami, joo on reunoilta märät ja tosiaan noi nivustaipeet jatkuvasti märät, eli ilmeisesti kanssa hikoilua, en ole ennen erityisemmin hikoillut nivustaipeista mitä nyt ehkä urheillessa ja ei kuitenkaan muuten hikoilututa. Mäkin olen vaihtanut alushousuja monta kertaa päivässä, mut sekään ei auta, kun kävelen paljon ja ne on samantien märät ja sit alkaa hiertää. Pidän nyt sen aikaa noita suojia, et saan ihon rauhoittumaan ja sit voisi kokeilla josko pelkkä talkki auttaisi.
 
Mulla on ollut kans tuo pikkuhousujen kastuminen ongelmana. Helteillä oli kamalinta.
 
Takaisin
Top