Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on välillä päiviä et mikää määrä unta ei tunnu riittävän. Nukuin viime yönä oikeesti tosi hyvin,jouduin käymää vessassakin vaa kerran.. silti tänää kaikki ottaa nii tunteen päälle ettei tosikaa..ja se yleesä kertoo siitä et tää tyttö on vaa yliväsyny..

Lisäks oon huomannu et mun alaselkä naksuu iha hirveesti.. :D yöllä ku käännän kylkee kuuluu kunnon poks,samate eile ku istuin pidempää paikoillani ni yht'äkkii selässä rusahti.. ja yläselkä on iha jumissa..
 
Väsymys. Taas. Johan tässä olikin melkein viikko suht normaalia. Nyt taas väsy. Pakkoliikun edes vähän joka päivä, mutta herkästi supistaa ja koskee.
Päiväunet tulee nukuttua joka päivä.
Aamuyöt unettomia.

Eikä oire, vaan himo. Kiivit. Keltaiset kiivit. Voisin vetää vaikka 10 kerralla. Appelsiineja myös. Molemmista vaan saan kirvelyä huuliin ja kieleen, erityisesti kiivistä. Pakko silti muutama syödä.
 
Tänään alkoi töissä kova selkäkipu loppupäivästä. Kotonakin jatkui tosi kipeinä kipupiikkeinä oikealla puolella. :sad001 Aivan itku tuli ja mihinkään en päässy koko iltana. Ihan vain kauppareissu olisi pitänyt tehdä miehen ja tytön kanssa mutta en pystynyt. Olinkohan tehnyt töitä jotenkin huonossa asennossa... :eek: Tänään en kylläkään pitänyt tukivyötä töissä, mutta huomenna todellakin meinaan sitä käyttää! Tässä illemmalla otin ekaa kertaa tämän raskauden aikana kipuun Panadolin ja näköjään se auttoikin.

Rv 26+0
 
Huimaa, huimaa ja huimaa. Varsinkin, jos nousee äkkiä seisomaan tai kantaa jotain raskasta (kuten 11-kiloista esikoista). Myös viime raskaudesta tuttu selkä-/rintakipu keskellä rintakehää kiusaa ajoittain. Kun vetää keuhkot täyteen ilmaa, saa kunnon venytyksen kipeisiin lihaksiin. Wc-reissut herättävät öisin, ja näiden seurauksena uni katoaa toisinaan yöllä jopa useammaksi tunniksi. Vaikka vaivoja on monenlaisia, niin eihän tässä voi kuin ilosta itkeä aina kun kolotukseltaan muistaa. Onneksi vauva potkii mukavasti ja muistuttelee, miksi tätä kaikkea saakaan oikein kestää.
 
Täällä myös vauva ollut masussa ihan hiljaa pari päivää. Kuten kirjoitin tuonne toiselle palstalle jo, että ihan huolestuttaa kun päivittäin olen tuntenut liikkeet..:( Äsken vetäisin suklaata että jos sokeri auttaisi, mutta ei ainakaan vielä mitään..koitan sohvalla makoilla ja odotella että tuntuisi..
 
Minua harmittaa se, että jouduin syömään juuri lääkekuurin poskiontelontulehdukseen. Meni jo olo niin kipeäksi, että oli pakko. Toukokuussa puolestaan jouduin johonkin tulehdukseen (tuli vuotoja) käyttämään puikkokuurin. Tärkeintä on tietysti hoitaa äitiä, ettei tule vauvalle seuraamuksia. Mutta silti harmittaa. Esikoisen kohdalla jouduin vissin kahdesti nappaamaan panadolin, niin tuntuu olo jo aivan lääkityltä. :sad001
 
Onko kenelläkään tullut väsymyksen lisäksi muita oireita alhaisesta hemoglobiinista? Itselläni on astma, mutta tähän hengenahdistukseen tai hapenpuutteen tunteeseen ei oo lääkkeet auttanu.. Mietin vaan, että voisiko olla hemoglobiinista johtuvaa..?
 
Sonic, minulla tuli hengenahdistusta selällään makaamisesta ja sitä jatkui, vaikka vaihdoin asentoa. Nyt on helpompi, kun en enää ole selälläni.
 
Mulla on tota hapenpuutteen tunnetta, mutta hemoglobiini on hyvä, joten omalla kohdalla ei voi johtua siitä. Vähän väliä joutuu oikein keskittyä vetämään henkeä syvään, samoin tuntuu ettei meillä ole sisällä yhtään ilmaa ja joutuu availemaan ikkunoita. Mulla ei myöskään ole astmaa. Ehkä tää kasvava kohtu tunkee keuhkoja pienempään tilaan tai jotain.

Mulla ei reipas kävely enää piristä samalla tavoin kuin ennen. Sama väsymys ja raskas olo seuraa siis koko lenkin. Pakko silti yrittää vaan taapertaa ettei kunto täysin romahtaisi.
 
Mulla on tota hapenpuutteen tunnetta, mutta hemoglobiini on hyvä, joten omalla kohdalla ei voi johtua siitä. Vähän väliä joutuu oikein keskittyä vetämään henkeä syvään, samoin tuntuu ettei meillä ole sisällä yhtään ilmaa ja joutuu availemaan ikkunoita. Mulla ei myöskään ole astmaa. Ehkä tää kasvava kohtu tunkee keuhkoja pienempään tilaan tai jotain.

Mulla ei reipas kävely enää piristä samalla tavoin kuin ennen. Sama väsymys ja raskas olo seuraa siis koko lenkin. Pakko silti yrittää vaan taapertaa ettei kunto täysin romahtaisi.

Täysin sama juttu täällä.
 
Mä oon huomannu et nyt on alkanu illalla olemaa jalat/pohkeet kipeenä. Vaikken erityisen paljon oliskaa päivän aikana ollu jalkojen päällä,ni välil tuntuu et pohkeet halkee.. tuntuu vähä samalta ku suonenvedon aikaan.. mut onneks kipu helpottaa heti ku nostaa kintut kohti kattoo.. jalat ei kuitenkaa oo turvoksissa..
 
Nempsu, mulle on ruvennut tulemaan säärikipuja (vähän niinku kasvukipuja) ja suonenvetoja herkemmin. Jopa niin voimakkaita kipuja, että vaapun eteenpäin kuin ankka tai joudun ottamaan yöksi panadolia. Olen koittanut syödä magnesiumsitraattia, ja se auttaa ehkä jonkin verran.
Mua väsyttää ihan sikana välillä, lauantainakin piti nukkua 1,5 tunnin päikkärit. Siinä sitä vapaa-ajasta nautitaan unten mailla! Hemoglobiini on ollut pari kertaa 104 sormenpäästä, verikokeella 115. Aloitin Obsidanin 3 viikkoa sitten, mutta ei ole kyllä väsymykseen auttanut mielestäni. Ehkä pitäisi vielä nostaa annosta. Mulla on keskiviikkona tulossa neuvola, joten sittenhän tuon näkee, onko auttanut. Ongelmaksi itselle tullut, että sitä kalsiumia ei sais tulla lähitunteina raudan nauttimisesta. Aina en onnistu välttämään kauraleipää juustolla, koska se vaan on niin hyvää :)
Käveleminen on vaihteeksi taas käynyt vaivalloiseksi. Mukavaa menoa kesti kolmisen viikkoa. Sitten taas alkoi kolotukset ja luulen myös harjoitussupistukset samassa yhteydessä.
Katjusha rv. 26+4
 
Mulla oli pari yötä sitten tosi rajuja suonenvetoja pohkeissa, siis niin hirveitä että heräsin omaan huutoon kun sattu niin pirusti. Pahin niistä ei millään meinannu lähteä pois ja mies ehti unenpöpperössä luulla että synnytän kun huusin tuskissani ja kiemurtelin pitkin sänkyä. Sen jälkeen koko seuraavan päivän tuntu että pohkeet meinaa heti kiristyä uusiin kramppeihin jos päästän yhtään rennoksi. Aloin nyt syömään vähän enemmän magnesiumia ja oon varmuuden vuoks nukkunu säärystimet jalassa :D

Lisäksi nyt parin-kolmen viikon aikana on pikkuhiljaa lisääntyvissä määrissä alkanut tulla kaameita vihlasuja ja jomotuksia nivusiin ja jonnekkin tonne alapäähän/lantion seudulle. Jos joudun istumaan kovalla alustalla tai olemaan pitkiä aikoja kerrallaan jaloillani alkaa alakertaa särkeä ja vihloa tosi kovaa ja tuntuu suunnilleen siltä että lantio halkeaa. Ehkä nää nyt on sitten niitä liitoskipuja? Panadol ei oo auttanut joten toivon todella että nää kivut loppuu jossain vaiheessa että pääsis mukavasti hoitamaan puuttuvat vauvaostokset ja ikea reissukin pitäis vielä tehdä.

rv 28+4
 
Miulla on tuota hengästymistä ja hapenpuutteen tunnetta ollu jo pitkään, hemoglobiinista ei johdu kun on ollu vielä ihan ok lukemat. Neuvolassa sanottiin että se on vaan tää kasvanu maha joka vie tilaa keuhkoilta :) Tottakai voi johtua myös hemoglobiinista vastaavat vaivat eli kannattaa mittauttaa jos ei oo vähään aikaan mitattu.
 
Mullakin on ollut tota yöllistä suonenvetoa pohkeissa noin 4 viikkoa nytten..Ihan järkyttävä tunne :D
 
Sama juttu täällä, suonenvetoja tulee välillä öisin. Syön päivittäin suositellun määrän magnesiumia, en tiedä pitäisikö annosta vielä nostaa.. Vai mikä tähän auttaa o_O
 
Miulla on tuota hengästymistä ja hapenpuutteen tunnetta ollu jo pitkään, hemoglobiinista ei johdu kun on ollu vielä ihan ok lukemat. Neuvolassa sanottiin että se on vaan tää kasvanu maha joka vie tilaa keuhkoilta :) Tottakai voi johtua myös hemoglobiinista vastaavat vaivat eli kannattaa mittauttaa jos ei oo vähään aikaan mitattu.

Mulle sanottiin samaa neuvolassa.

Suonenvedosta, just viimeyönä taas oli. Meinas tulla molempiin jalkoihin. Oli kyllä tuskallista, ihan kuin joku työntäs puukon pohkeeseen. Olen syönyt silloin tällöin magnesiumia iltasin. Kokeilin 300mg sitraattimuodossa, mut seuraavana aamuna pari kertaa maha sekaisin, jonka johdosta en ole nyt muutamana iltana ottanut sitä ollenkaan. Ehkä taas otettava se 150mg, vissiin mulle sopiva määrä.
 
Mulla on ollut nyt pari päivää jalat tosi levottomat. Ihan kun olisi lapsuuden kasvukipuja. Hengenahdistustakin on taas enemmän, enkä pysty syömään isoja annoksia kerrallaan, koska sen jälkeen varsinkin hapen saaminen tuntuu tuskaiselta (joka sitten aiheuttaa paniikkikohtauksen tunnetta..) Olen huomannut että huimaakin jotenkin enemmän, olisiko sitten tuosta hengenhaukkomisesta.
 
Suonenvetoja täälläkin aina silloin tällöin, ei onneksi joka yö. Ollut oireena jokaisessa raskaudessa. Viimeksi veti suonta muistaakseni pe-la yönä niin kovasti että pohje on oikeastaan vasta tänään normaali.
 
Mulla on pohkeitten lisäksi tullut suonenvetoja nilkkoihin. Nukun vähän jalat koukussa, niin se estää suonenvedot. Jos erehdyn suoristamaan jalkoja tai venyttelemään sängyssä niin alkaa kauhea suonenveto. Nyt on tullut kuvioihin myös iskiasvaiva oikealle lonkalle. Makuu asennosta kun nousen niin menee se puolituntia ennen kun pääsen kunnolla kävelemään ja kipu helpottaa.
 
Takaisin
Top