Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla alkoi tänään rinnat vuotamaan, sellaista kirkasta nestettä, menossa rv 26 (tai siinä paikkeilla).

Kohtalotovereita?
 
Mä oon vuotanu nyt kohta jo jonku pari viikkoo.. ihmettelin alkuun et mitä tahroja lakanassa on.. :D toisesta rinnasta tulee välillä iha semmosta maitomaista,paksua nestettä myös. Nii se keho alkaa valmistautumaa..

Nempsu 23+6
 
Mullakin vuoto kestänyt jo useamman viikon ja lakanoita saa olla vaihtamassa koko ajan. Ekan kerran vuotoa tuli 17. viikolla mutta nyt lähes päivittäin. Ostin jo liivinsuojia ettei rintsikoita tarvii ihan joka päivä pestä :joyful:

24+1
 
Täällä riesana nyt kolmatta viikkoa selkäkipu istuessa, maatessa tai seisoessa paikallaan. Ainoa mikä auttaa on liikkuminen, mutta koko päivän kun on jaloillaan liikkumassa, niin sitten ne kintut on turvoksissa ja kipeät... :( kävin maanantaina työterveydestä suosituksen kassatyön välttämiseen, mutta kun työvuorolistat on jo kesälomaan (15.8. Alkaen 3 viikkoa) julkaistu, niin hirveä säätäminen on nyt töissä sitten, että mitä siellä voi tehdä. Pomo oli kyllä ymmärtäväinen ja käski olla ihan vaan reilusti itsekäs, jos tuntuu vähääkää ettei pysty jotain tekemään, mutta inhottavalta silti tuntuu muita työkavereita häätää esim. Aspasta (jossa pääsee liikkumaan) kassalle tököttämään :( en myöskään itse ole viihtynyt aspassa raskauden aikana, kun se tuntuu olevan paljon stressaavampi paikka työskennellä kuin kassa. Toisaalta mietin että jos ei tää työnkuvan muutoskaan auta niin mitähän sitten tekisi, rasittavaa kärsiä jatkuvasta selkäsärystä :(

25+5
 
Mulla on vasta nyt alkanut tulemaan sellaista menkkamaista jomotusta alaselkään ja kohtuun. Aikaisemmin on ollut sellaista nipistelyä ja vihlontaa jossain alavatsassa/munasarjoissa, mutta nyt tunnistan ihan selkeästi, että jomotus on kohdussa.

Jos unohdetaan tää aina vaan jatkuva väsymys ja jäätävä turvotus, on vointi muuten hyvä: massu kasvaa (vaikka kaikki sanoo, ettei se vielä edes ole iso..) ja persus leviää. :grin Töissöolo on asia erikseen, ärsyttäviä kivuttomia supistuksia on melkein koko työpäivän ajan ja vatsa saattaa olla puolikin tuntia ihan pinkeänä.. lääkärineuvola 8.8. niin täytyy siellä sit kertoa näistä supistuksista, jos vaikka pitäisi huolestua jossain vaiheessa.

Ainoa asia, joka oikeasti harmittaa, on nää pirun eläin-painajaiset. Viime yönä joku ajoi tahalteen mun pentu kääpiöpinserin (jota ei siis oikeasti ole olemassa) yli autolla. :mad: Ja edeltävänä yönä kissa tippui parvekkeelta. :eek: Ehkä nää unet valmistaa mua tulevaisuuteen ja siihen, miten saan koko ajan vastaisuudessa olla huolissaan lapsesta, mutta ei nää silti kivoja ole..
 
Mulla välil tulee alapää kipeeks. varsinki jos oon pitkään jaloillani(tai ajan pitkän matkaa autolla).. en tiiä et mikä,voisko se olla supistelua.. se tuntuu just semmoselta samanlaiselta ku menkkojen aikaan,semmosta jomotusta..
Lisäks vauva tuntuu olevan tuleva jalkapalloilija ja se harjottelee mun virtsarakolla :D välil iha kiljasee ku sattuu!
 
Mua munanen potkii vaan oikeastaan napaa kohden ja aika sellaisia pehmeitä muksauksia - pääsääntöisesti melko iisisti siis meillä on otettu, vaikka maha heiluukin ihan niinkin kovasti, että sen näkee selvästi ulospäin.

Tässä yksi päivä koin kyllä lähes kauhun hetkiä, kun tunsin vauvan kädellä (tai miksei jalallakin, jos on pitkät varpaat..) kouraisevan kohdun sisäpintaan. Siis niin, että tunsin sormet (vai varpaat) erikseen. :woot: Ihan siis sellainen alien-olo tuli.
 
Ilyana, tämä minun matkalaiseni on juuri tuollainen kutittelija! Potkii kyllä myös ja tekee temppuja, mutta välillä selvästi harjoittelee hienomotoriikkaa. Ei nuo isot lapset tehneet sellaista.
 
Mulla oli ei niin miellyttävinä oireina sydämentykytystä/rytmihäiriötä ja hengenahdistusta. Vietin viime maanantaina 9 tuntia ensin normipäivystyksessä ja yliopistosairaalan päivystyksessä. Verikokeita otettiin ja otettiin sydänkäyrää varmaan viisi tuntia. Ei ne mitään ihmeellistä kai löytäneet ja oireet ovat sen jälkeen asettuneet. Veikkailivat syyksi hellettä, flunssaa, raskautta, nestehukkaa, stressiä, jne. Kävin itse seuraavana päivänä vielä työterveydessä, kun eivät tutkineet onteloita vaikka useamman kerran tukkoisesta olosta mainitsin. No poskiontelot olivat täynnä mätää ja sain antibioottikuurin. Ei ihme että pää tuntui aivan räjähtävältä. Sain lisäksi työterveydessä otatettua kilpirauhaskokeet, mihin sairaalan lääkäri vielä määräsi. Mies oli vielä samalla työreissussa, onneksi anoppi ajeli eri kaupungista esikoisen lapsenvahdiksi. :sad001

Viime viikko oli kyllä aika karsea ja nyt tässä sitten ollaan hyvin levänneenä töissä. Onneksi voi täällä vähän seurata myös muiden odottajien tuntemuksia, kotikonetta ei loman aikana oikein tullut käynnisteltyä.
 
Mulla on taas alkanut yökkiminen. Hampaiden pesu, niistäminen, yskiminen ja kaikki kumartelu saa yökkimään, samoin selkä menosuuntaan matkustaminen, esim. juna, metro jne. saa voimaan todella pahoin. Ja sit jos ei oo paha olo, niin närästää ihan kamalasti! Ja varsinkin öisin.

Sokerirasitus torstaina ja jo nyt pelottaa mitä siitä tulee tän yökkimisen kanssa.
 
Mulla oli ei niin miellyttävinä oireina sydämentykytystä/rytmihäiriötä ja hengenahdistusta. Vietin viime maanantaina 9 tuntia ensin normipäivystyksessä ja yliopistosairaalan päivystyksessä. Verikokeita otettiin ja otettiin sydänkäyrää varmaan viisi tuntia. Ei ne mitään ihmeellistä kai löytäneet ja oireet ovat sen jälkeen asettuneet. Veikkailivat syyksi hellettä, flunssaa, raskautta, nestehukkaa, stressiä, jne. Kävin itse seuraavana päivänä vielä työterveydessä, kun eivät tutkineet onteloita vaikka useamman kerran tukkoisesta olosta mainitsin. No poskiontelot olivat täynnä mätää ja sain antibioottikuurin. Ei ihme että pää tuntui aivan räjähtävältä. Sain lisäksi työterveydessä otatettua kilpirauhaskokeet, mihin sairaalan lääkäri vielä määräsi. Mies oli vielä samalla työreissussa, onneksi anoppi ajeli eri kaupungista esikoisen lapsenvahdiksi. :sad001

Viime viikko oli kyllä aika karsea ja nyt tässä sitten ollaan hyvin levänneenä töissä. Onneksi voi täällä vähän seurata myös muiden odottajien tuntemuksia, kotikonetta ei loman aikana oikein tullut käynnisteltyä.

Ouh. Toivottavasti sydänoireita ei enää tulis! Kokemuksesta tiedän että ne säikäyttää ja on jotain iha hirveitä! Mut hyvä että ottivat kilpparit,mun vuoden kestäneet rytmihäiriöt lakkas ku seinään ku alotettii kilpparilääkitys! Tsemppiä!
 
Mulla on kauheet liitoskivut ja alakerran leikkaushaava on kipeä kun seisoo kauan. Eilenkin olin 9h jaloillani töissä ja jo 3h jäljeen oli pakko saada lääkettä kipuihin. Ja jos istun sellasessa ryhdikkäässä asennissa niin alaselkä kipeytyy tunnissa. Oltiin kesäteatterissa ja ootin vaan millon se loppuu että kehtaa nousta seisomaan. Autolla ajaessa ja sohvalla/nojatuolissa ollessa ei taas mitään ongelmia
 
Mulla on alkanut olemaan aamusta alakerrassa paikat jumissa,kun aamulenkille lähtee ensimmäiset sata metriä sattuu hulluna nivusiin ja häpyluuhun,mutta sitten helpottaa. Samoin jos istuu edes puoli tuntia ( jonka harvoin edes ehtii istahtaa) niin liikkeelle lähtö vähän juilii alakerrassa :/ ja tästä tämä vaan pahenee :) pitää vaan venytellä ahkerasti ettei ihan jumiin mene
 
Täällä poitsu liikkunu eilisestä tosi vähän, satunaisesti (ehkä tuntunut jotain, ehkä yöllä liikkunut, ei tietoo) oikein huolestuttaa. Nyt juonnut 2 lasia mehua ja syönnyt karkin ja silti ehkä yhden kerran tuntui jotain, mut ku se voi olla myös ihan vaa ilmaa... tähän asti liikkeet tuntunut kunnolla ja päivittäin... miten teillä muilla ne liikkeet?

Vauvatoive 24+6
 
Täällä poitsu liikkunu eilisestä tosi vähän, satunaisesti (ehkä tuntunut jotain, ehkä yöllä liikkunut, ei tietoo) oikein huolestuttaa. Nyt juonnut 2 lasia mehua ja syönnyt karkin ja silti ehkä yhden kerran tuntui jotain, mut ku se voi olla myös ihan vaa ilmaa... tähän asti liikkeet tuntunut kunnolla ja päivittäin... miten teillä muilla ne liikkeet?

Vauvatoive 24+6

Siis mulla ihan sama juttu!! Nytkin kun heräsin niin odottelen vaan että tuntisin jotain liikettä...

Rv 24+4
 
Täälläkin oli viime viikolla pari tosi hiljasta päivää liikkeiden suhteen ja ehdin jo huolestuakin kun normaalisti tunnen liikkeitä tosi paljon ja ihan ympäri vuorokauden. Mutta ei se hiljasuus sitten kestäny kun sen kaks päivää ja sekin saatto johtua ehkä siitä että oli tosi kuuma sää ja olin ite aika kiireinen ja ne hetket kun ehdin levätä olin ihan raato. Täytyy varmaan maanantaina kysästä neuvolassa asiasta.

rv 26+6
 
Minäkin jouduin turvautumaan eräs ilta doppleriin kun liikkeitä ei vain tuntunut.

Täällä onneksi myllerrys alkoi aamulla :)
 
Mullakin välillä päiviä,jolloin illalla havahtuu ettei vauva ole paljoa potkiskellut, voi olla että liikkeisii on niin tottunut ettei itsekään muista kaikkea enää rekisteröidä tai jos vauva potkuttelee selkään päin niin eivät varmaan tunnu niin selvään.
 
Takaisin
Top