Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle sanottiin, että buranaa saa ottaa. En muista mille viikolle asti turvallinen. Siihen loppui oma migreeniputki rv 15! Mahtava, ku lääkkeet auttaa. Soitin vielä teratologiseen ja varmistin sieltä, että Burana ok. Otan siis 1g Panadol ja 800 Buranan, ku kipu alkaa (jos on migreenityyppinen). Lievempään otan ihan Panadolin.

Tsemppiä kaikille, joilla pääkipee. Se on niin kuluttavaa :(
 
Varmistakaa myös ettei johdu nestehukasta ja kivennäisten puutteesta nuo päänsäryt. Mä juon joka päivä pullon kivennäisvettä, ja hellehuhkintapäivinä olen ottanut sitä Fluid Balancea, ettei vointi huonone. Tsemppiä!
 
Viime neuvolakäynnillä täti kirjoitti lähetteen labraan. Sähän voit neuvolaan soittaa että kirjottavat sulle lähetteen.

Mä en ole saanut kertaakaan vaikka ollut emätintulehdus ja hiivatulehdus, mihin ei ole ekat lääkkeet auttanut ja oireet jatkunut parisen kuukautta. Neuvolassa ei otettu asiaa ollenkaan tutkittavaksi vaikka soitin sinne kivuliaista supistuksista jne. Omalääkäri tk:ssa sitten sentäs otti asian hoitoon niin että teki tutkimuksen ja määräsi sen perusteella lääkityksen ja toisenkin kun eka ei helpottanut. Pyysin omalääkäriltä floorinäytettä niin sanottiin että ne on turhia... Edelleen vaivoja on kymmenen päivän Flagyl Comp -kuurin ja suun kautta otetun hiivalääkkeen jälkeen silti.
 
No ompas aikamoista touhua siellä neuvolassa. Kannatta sitten ottaa yhteyttä uudestaan sille omalääkärille, jos laittaisi lähetteen labraan.
Mä sain 7 päivän kuurin Flagyl emätin puikkoja. Saa nähdä auttaako. Mä joudun ravaamaan vessassa yöllä pissillä vähän väliä, niin se sulanut puikko valuu heti pois. 2 tuntia saan sen pysymään ennen kuin taas pitää mennä vessaan.
 
Nyt on alaselkäsärky jo semmoinen että aamuyön valvoin sen takia. Herättyäni ensin kamalaan repäisevään kipuun vatsalla. Ihan kun kahtia olisi maha mennyt navan kohdalta pystysuunnassa :0
Kai sitten "vaan" kasvukipua. Ja selässä rasitus... Pitkästä aikaa kävelin ihan kunnon reippaan "lenkin" siis oli pakko kävellä kun auto teki taas temput. Mutta, sepä oli selälle hyväksi. Ja ihan vähän mielellekin.
Kyllä on itkuista aikaa, voi hyvänenaika.

20+0:) ja reilu viikko rakenneultraan.
 
Tällä viikolla lääkäri sanoi että migreeni on puhjennut, kun on niin kova päänsärky etten enää töissäkään pysytynyt olemaan. Laittoi virtsakokeeseen ja tänään soitti että se tulos oli näyttänyt bakteereita ja käskivät tuoda vielä huomenna aamulla uuden näytteen..
Lisäksi neuvolassa eilen mitattiin ensimmäistä kertaa hemoglobiini ja se oli alhainen, joten rautalääkkeitä aloin sitten syömään. Toivottavasti tämä päänsärky katoaisi sitten kun rauta-arvot tasaantuvat..

Koko päivän oon tänäänkin vaan nukkunut ja ihan kamala hedari koko ajan:(

Vauva potkii ihmeen vähän ja en ole ulospäinkään vieläkään tuntenut liikkeitä.. Onko muita ketkä eivät ole tunteneet ulospäin?

Rv 22+4
 
Kaltsu, mulla on nyt ruvennu tuntumaan ulospäin. Sisäänpäin en tunne paljon mitään, kun on tuo istukka eessä pehmusteena. Onneksi nyt viikon aikana on paremmin ruvennu tuntumaan sisäänkin.
Tänään olin taas akupunktiossa, ja tyttö kävi aikamoiseen rumbaan yhdestä neulasta :) oli kiva tunnustella mahan päältä potkuja (iskuja, jos onki nyrkkeilijä :)
Katjusha rv. 21+0
 
Kaitsu, voimia sinne! Kuullostaa todella ikävältä ololta

Mullakaan ei oo tuntunu ulospäin. Ainakaan en oo ollu ihan varma.

Kuinka usein pesette alapäätä? Onko mitään muutoksia alapäässä vielä? Musta tänään suihkussa alapää tuntui oudolta.. En löydä sille sanaa. Ei näyttäny mitenkää kummalliselle. Pitää pyytää vielä mies tsekkaamaa.. :D Yleensä pesen kerran bideellä, kerran suihkussa. Selvästikki enemmä pitää pitää huolta hygieniasta.

Rv 20+6
 
Kerran päivässä pesen, en ole ainakaan huomannut vielä mitään muutoksia :D

Niin ja tosiaan neuvolatäti eilen sanoi, että pitäisi tuntea oikeastaan ulospäinkin jo kun istukka on mulla takana, ja sanoi että katsotaan kuukauden päästä uusiksi, että mikä tilanne.. Vähän alkoi huolestuttamaan :/
 
Smirre, parempi varmaan jos ei oo mitään ;)

Lähinnä tarkotan jotaki turvotusta, arkuutta, suonikohjuja, kuivuutta tms. Itellä ehkä lähinnä tuo tuntemus on jotaki semmosta nii ku paikat olis turvonnut, mutta sit ei kuitenkaan silmälle näytä eriltä ku ennenkään.. Kai :D

Ärsyttää ku tänää tuntuu et on pissattanukki useammin ja en tiiä et pitääkö lähtä näytettä viemään.. Kuinka herkästi ootte käyny antaa näytteen?
 
Eea mä kävin antamassa näytteen heti kun virtsaamisen jälkeen tuntui kipua vatsassa.. No eihän sieltä sitten mitään löytynyt. Välillä on päiviä että saatan joutua tunnin sisällä ties kuinka monta kertaa käymään vessassa. Silti pissi on tähän asti ollut puhdas.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Paikat saattaa olla turvoksissa lisääntyneen veren virtauksen vuoksi lantion alueella? Ja pintakuivuudesta kärsin ainakin itse. Pitäisi joku intiimialueen rasva keksiä vaivaan..pitänee googlata mikä sopii.

Hienoa, olen nyt omin päin ottanut pienen annostuksen lisärautaa päivittäin koska väsymys alkoi olla niin kaatavaa ja sehän onkin vetänyt vatsan nyt löysälle. Ja koska vatsa toimii vaihtelevalla menestyksellä, on sitten kivuliaat peräpukamat löytäneet tiensä meikäläiseen. :/ En ollut kyllä yhtään yllättynyt, mutta tosi inha ja epätoivottu vaiva joka tapauksessa.
 
Eea,mulla on alapää turvonnut ja tummunut. Huomasin,että mulla on häpykummulla semmonen pehmeä kohouma,niin kuin joku rasvapallero. Siistin tänään sitten karvoitusta ja huomasin että myös vasen häpyhuuli oli tosi turvonnut. Mietittyttää,että onko ihan normaalia. Ei kipua tai mitään väri muutosta tuon kohouman kohdalla. Neuvolalääkärissä aion asiasta kysyä.
 
Tänään romahti kunnolla kunto töissä.
Teen seisomatyötä ja olin menettää tajunnan neljä kertaa. Ei meinannu tulla töistä yhtään mitään. Ja asiakkaatkii ihan huolestu.
Ruokiksella pääsin onneksi lepäämään, mut eipä mennyt kuin hetki niin ruoatkin tuli ylös huonon olon vuoksi.
Mietin vaan, että pitäisköhän mun huolestua??
Täytyy kyllä aamulla soittaa neuvolaan.
"Ihanaa" olla yrittäjä!
Kroppa huutaa lepoa ja laskut huutaa töihin... o_O
Mut johonkin se omakin raja on vaan vedettävä.
Huh...
 
Mullakin ollut nyt viikon sisällä kolme kertaa tajunnanmenetyksen tapaisia kohtauksia. Tulee ihan yhtäkkiä, sydän alkaa hakkaa ja voimakas hiki nousee ympäri kehoa, jos ei pääse makuulle ja saa jotain juotavaa ja mielellään syötävää niin en tiedä mitä kävisi. Ultrannut lääkäri ru:ssa mietti sokereita mutta pissanäyte kunnossa joten tuskin siellä mitään hälyttävää on. Itselläni 98/57 viimeisin RR joten epäilen osittain sitä, osittain alhaista hb:ta. Täytyy käydä ostamassa Obsidania ja kokeilla helpottaako. Lisäksi suolat eli natrium voi olla tosi alhaalla vedenjuonnin vuoksi joten pitää syödä enemmän suolaa, nyt varsinkin kun aurinkokin vielä paistaa. Voisiko Moona78 sulla olla jotain näistä?
 
Mulla on aikanaan todettu ortostaattinen hypotensio, eli verenpaineet romahtaa paljon esim ylösnoustessa. Eli pyörtymiset on kyllä mulle jo ennestäänkin tuttuja. Ja sen myötä toi suola- ja nestetasapaino. Ja nyt vielä radin ruokavalio. Plaah...
Ja nyt kun olen vielä raskaana ja kaikki on muutenkin ihan eri tavalla, niin ei mikään ihme, jos tätä koko palettia alkaa olla jo vähän vaikeampi hallita. Ja pitkään seisominenkin alkaa ikävä kyllä jo käydä voimille/paineille. Verikokeissa täytyy nyt varmuuden vuoksi käydä. Ettei vaan lisämunuainen oo alkanu yhtäkkiä piiputtamaan, ja katotaan samalla et ei oo kyse mistään muustakaan.
Pelottaa vaan, että kaatuan vielä pahastikki.
Mutta onneksi voin itse määrätä milloin töissä istun ja lepään, ja milloin seison ja touhuan.
Mut eipä se tosin paljon aikaa ja paikkaa kysele, kun se tajunnanmenetys tulee.
Toivottavasti en nyt saa tästä riesaa itelleni.
Haluaisin kuitenkin olla töissä ainakin vielä elo- ja syyskuun.
Mutta ei voi mitään jos en pysty, niin en pysty.
Aika näyttää...
 
Hajamielisyys. Tulee kalliiksi. Puhtaasti unohdin leimata matkakortin, ja 80€ lasku. Ei oo eka kömmähdys, on jäänyt auton valot päälle ja akku tyhjänä, kun yöllä piti jatkaa matkaa. Unohtelen hyvin yksinkertaisia asioita. Juuri nyt harmittaa siltä osin, kun joutuu maksumieheksi :(
Katjusha rv. 23+0
 
Mulle on nyt ruvennu tulee taas rytmihäiriön tunne suuhun... se on nii ärsyttävää.. kärsin kaks vuotta sitten vuoden verran määrittämättömistä sydämen rytmihäiriöistä.. ja yleesä heräsin yöllä siihen ikävään tunteeseen mikä oli suussa.. nyt on ollu muutaman päivän iha semmone rytmihäiriötunne suussa,ja jotenkin ku siitä jäi nii hirvee kammo ni joka kerta sormet hakeutuu kaulalle testaamaa pulssia.. pulssiha mulla on ollu järestää yli 90,neuvolassa tästä kysyin ni vastaus oli vähä ympäripyöree"ihmisen pulssitaso vaihtelee 60-80tasolla.. 80,90..no ne on nii lähekkäi ettei tarvi huolestua"

Nempsu 23+4
 
Takaisin
Top