On kyllä jotenkin helpottavaa huomata, että muillakin on samankaltasia oireita.
En siis todellakaan ole yksin näiden kanssa.
Mutta juu...itellä noihin puutumisiin, ja etenkin yöllisiin, auttoi hyvin lääkärin määräämä vahva magnesium ennen nukkumaan menoa. Reilusti enemmän siis kuin normaalisti.
Issiaskipu mikä tuli myös yllättäin vasemmalle alaselkään ja pakaraan ja koko jalkaan, sai hyvin apua toistuvasta hieronnasta ja kotipilateksesta/venyttelyistä.
Myös ummetuksenkin sain tossa jokin aika sitten kokea, ja neuvolan täti pyysi lisäämään leseitä ruokiin ja ruokaöljyä.
Auttoi kyllä hyvin ainakin mulla. +Luumut!
Ja pahin ja ehkä ärsyttävin vaiva mikä on viime aikoina tullut, on paha ranne- olkapää- ja polvisärky. Myös muutkin nivelet ovat välillä ihan tosi arkoja. Etenkin aamusin.
Mutta nämä nivelet ei oikein ota helpottaakseen.
Ehkä se on kohta käytävä lekurin luona...??
Ja ei, en syö mitään lääkkeitä, kuin ihan pakon edessä.
Olen parturi-kampaaja ja teen päivittäin seisomatyötä, mikä on varmasti ainakin osasyy kivuille ja säryille, kun noi lihakset ja jänteet ym muutenkin noitten raskaushormoonien takia kuulemma pehmenee ja muuttuu.
Mutta jos sen 3kk vielä jaksaisin??
Kun viimeistään silloin lääkäri pakottaa sairaslomalle.
Ja täytyyhän se muutenkin jäädä pois.
Irtisanominen rakkaasta omasta yrityksestäni on nyt myös jätetty, ja just sen 3kk:den irtisanomisaikakin.
Todella haikeeta...
Ja joskus kyllä oikeesti mietin, että mitenköhän ihmeessä minä oikein selviän tästä kaikesta muutoksesta?? Siis ihan kaikesta...
Kun on niin paljon kaikkea muutakin samaan aikaan.
Mutta jotenkin sitä vaan aina selviää??
Eikö niin??
Omalla tahdon voimalla ja periksiantamattomuudella ainakin.
Niin sen vaan täytyy toimia nytkin...
Ja yrittää vaan olla mahdollisimman onnellinen ja elää omaa elämää. Kaikesta vastoinkäymisistä huolimatta...
Ja nauttia tästä niiiiin toivotusta ja halutusta raskaudesta ja kaikesta siitä, mitä on juuri nyt.