Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Älytön väsymys alkanut taas ja päivittäinen päänsärky jatkuu.. Päivisin pakko vetää parin tunnin päikkärit ja yöllä nukkuu kunnon yöunet, mutta tuntuu että väsymys ei helpota millään :sad001 Tuntuu ettei jaksaisi töissä ollenkaan, meinaan nukahdella koko ajan..:shifty:
Ensi viikolla neuvola-aika, pitää pyytää niitä katsomaan veriarvot..

rv 21+4
 
Rv 19+0 tänhetkisiä oireita mm viikko sitten ilmaantuneet ja sen jälkeen voimistuneet harjoitussupparit. Kolme viikkoa ainakin kestänyt migreeni?? Maksimi määrä panadolia menee joka päivä, onko muilla tällaista? Flunssan sain esikoiselta viikko sit, normaalisti en ole ikinä kipeä ja poikakin jo parantunut, minä vaan niiskutan :D ja tietysti järkyttävä selkäkipu jota osasin odottaakin, välillä vetää jalat alta joskus mikään asento ei auta. Onneksi joskus on kivuttomiakin hetkiä! Ja nyt nähtävästi on alkanut myös yövalvominen kun täällä kuikuilen :)
 
Väsymystä oli viikko pari sitten reilustikin, tahdoin vain nukkua ja epäilin että hg olisi tippunut niin höpöhöpö se oli noussut alun 123 lukemasta 131 :D neuvolasta sanoi että siitä ei siis ainakaan ole väsymys kiinni :)
 
Esikkoa odottaessani migreeni oli ihan jäätävää kaiken aikaa. Lääkärin luvalla sain ottaa jopa Buranaa välillä, koska Panadolista ei tuntunut olevan suurta apua. Toki myöhemmin migreenin lisäksi pamahti liuta raskausmyrkytysoireita järkyttävine turvotuksineen. Mutta toivotaan, Vikke, ettei sinulla nyt sentään siihen menisi vaan johtuisi ihan hormoneista. Muistat vaan juoda paljon vettä, syödä ja nukkua hyvin. Stressiä vähentää, vilkkuvia valoja (tietokone yms) pitäisi välttää varsinkin illemmalla ja silmät sitten väsyvät ja siitäkin voi kivun laukaista, hartiajumi voi säteillä päähän kipuna, jopa huono tyyny nukkuessa voi tehä hallaa, kuumat ilmat ja auringonpaiste voi tehä olon huonoksi. Olen itse vuosia taistellut migreenin kanssa, onneksi olen nyt saanut olla vielä pahimmilta kivuilta rauhassa että on pelkkä Panadol riittänyt. :)
 
Onko kellään muulla jalkojen puutumista? Huomasin eilen illalla että vasen jalka rupesi puutumaan. Sohvalla röhnöttäminen ei vissiin sovi mulle. Nyt sama homma, vasen jalka "nukahtaa".
 
Mulla on alkanu varsinki vasen jalka puutua helposti. Jos istun ihan normaalissa asennossa esim bussissa tai ruokapöydässä niin ihan parissa minuutissa alkaa vasenta jalkaa pistellä. Ja mulla on alkanut tulla myös aika pahan tuntusta turvotusta jalkoihin just istuessa ja kävellessä. Oon käyttäny nyt semmosia ballerina tyylisiä kenkiä, jotka on aamusta jalkoihin laittaessa melkeinpä vähän väljät ja muutaman tunnin päästä taas tuntuu että kiristää ja jalat ihan silminnähden pursuaa niistä ulos :confused:
 
Mukava tietää että kohtalotovereita löytyy. Mulla taitaa olla verenpaineet alhaalla, aina olleet alhaiset ja olen hoitanut asiaa syömällä salmiakkia. Nyt sitä ei voi niin huokeasti vetää, ja muutenkin ruokailutottumukset ovat niin terveelliset, etten saa paineita ylös. On se tämäkin ongelma :P päässä hiukan huippaa, muuten en paineista mitään tietäisi.
 
Kirjoittikos joskus täällä joku, että on sydämenlyönnit (siis omat) tuntuu jotenkin voimaakkaammin ns. raskausoire? Minulla ollut nyt sellaista, että välillä oikein tunnen sydämenlyönnit kurkussa tai jossain tuolla..
 
Winnie sydän tekee enemmän töitä raskauden aikana suuremman verimäärän vuoksi, siks saatta tulla rytmihäiriöitä tai muuten vaan sydän lyödä kovempaa. Normaalia :) Siulla ei tainnu edellistä oottaessa sit olla samaa? Miulla normaalistikkii rytmihäiriöitä ni en osaa kiinnittää noihin huomiota tai huolestuu :grin
 
Äsken huomasin lenkiltä tullessani, että sormet ovat ihan turvonneet:wideyed: kamala päänsärky vaan jatkuu:sad001
Sydän mullakin lyö välillä kovempaa.
 
Kirjoittikos joskus täällä joku, että on sydämenlyönnit (siis omat) tuntuu jotenkin voimaakkaammin ns. raskausoire? Minulla ollut nyt sellaista, että välillä oikein tunnen sydämenlyönnit kurkussa tai jossain tuolla..

Mulla samaa, tällä viikolla tuntunut eri tuli makuulla ollessa, että sydän hakkaa rinnasta ulos. Se on tosi inhottavaa ja vähän pelottavaakin kun ei ole tottunut.
 
Mulla samaa, tällä viikolla tuntunut eri tuli makuulla ollessa, että sydän hakkaa rinnasta ulos. Se on tosi inhottavaa ja vähän pelottavaakin kun ei ole tottunut.
Mittasin verenpaineen ja pulssin. Verenpaine oli hyvä 112/74 mutta oli 90! Eli hakkaa kyllä nopeammin tuo sydän, välillä se tuntuu ja välillä ei. Piti googlettaa ja siellä lukikin, että pulssi saattaa olla normaamia korkeampi. Nyt helpotti. :)
 
Mulla on kans käsien ja jalkojen puutumista ja niin hirveä turvotus, että aamuisin ekan tunnin verran pistelee ja kihelmöi sormia ja varpaita. Nukun myös jotenkin pölösti kädet nyrkissä ja nyrkit tyynyn alla, niin monesti on kädet kyynerpäistä alaspain ihan tunnottomat.. en tiedä, mikä tää asento oikein on olevinaan.

Väsymyksestä en jaksaisi mainita.. tulee mieleen ihan sellainen olo kuin olis tehnyt tosi kovan työviikon pitkää päivää vajailla unilla, niin miltä tuntuu, kun saa ensimmäisen kerran nukkua yli kahdeksan tuntia.. sellainen hassu pöhnä, päässä ei liiku mitään ja joka paikka on hapoilla - sillä erotuksella, että nyt se olo on jokapäiväistä. Tai jos ootte joskus olleet festareilla töissä, kun eka painetaan kolme vuorokautta töitä parin tunnin unilla ja sit kun työt on taputelta, kiskaiset janoosi pari kolme kaljaa.. huh. :rolleyes:

Mutta ehkä tää tästä.. ei olis kuin kaks kuukautta, niin sais jäädä mammalomalle. :wideyed:
 
Mulle riitti "festarikeikaksi" perjantai, ajelin rutistamaan työn puolesta yhden jutun. Lähdin kotoa klo 06:00 ja palasin 21:30. Ajoa tästä oli noin 5,5 tuntia. Ennen tällaiset päivät oli ihan normikeitosta, nyt mä oon vieläkin puhki ja niin turvoksissa ettei usko kukaan.
Kävin koirien kanssa kävelemässä. Luulen, että mulla alkaa reipas kävely vähän supistelemaan tms. koska ei tee mieli 3-4 km pitemmälle outojen tuntemusten vuoksi. No, paras anti tässä tais olla että oikea poskionteloni lähti tyhjenemään - olin jo päättänyt aloittaa penisilliinikuurin, kun olo ei siltä osin tuntunut kohenevan. Eli katsotaanpa sit kuitenkin jos kuuria ei tartte :)
 
Mulla on ollut jo muutaman päivän todella kipeät peräpukamat. Seisominen on tuskaa, mutta istuminen helpottaa. Ei oo peräpuikoista ollut apua. Taitavat vauvat painaa jo niin paljon että joudun kärsimään loppuun asti.

Lisäksi mulla on ollut supistuksia ja sellaista viiltävää kipua alavatsassa. Kävin perjantaina varuilta ottamassa floori näytteen vaikka ei minusta mitään oireita ollut. Ainoastaan runsas vetinen valkovuoto mikä on ollut alusta lähtien. Tänään tuli labratulokset ja emätintulehdushan siellä. Pelottaa vaan jos se on ollut jo pitkään. Mitä se sitten voi aiheuttaa. Huomenna käyn hakemassa lääkekuurin siihen.

Saikulle jäin tänään näitten oireiden takia.
 
On kyllä jotenkin helpottavaa huomata, että muillakin on samankaltasia oireita.
En siis todellakaan ole yksin näiden kanssa.
Mutta juu...itellä noihin puutumisiin, ja etenkin yöllisiin, auttoi hyvin lääkärin määräämä vahva magnesium ennen nukkumaan menoa. Reilusti enemmän siis kuin normaalisti.
Issiaskipu mikä tuli myös yllättäin vasemmalle alaselkään ja pakaraan ja koko jalkaan, sai hyvin apua toistuvasta hieronnasta ja kotipilateksesta/venyttelyistä.
Myös ummetuksenkin sain tossa jokin aika sitten kokea, ja neuvolan täti pyysi lisäämään leseitä ruokiin ja ruokaöljyä.
Auttoi kyllä hyvin ainakin mulla. +Luumut!
Ja pahin ja ehkä ärsyttävin vaiva mikä on viime aikoina tullut, on paha ranne- olkapää- ja polvisärky. Myös muutkin nivelet ovat välillä ihan tosi arkoja. Etenkin aamusin.
Mutta nämä nivelet ei oikein ota helpottaakseen.
Ehkä se on kohta käytävä lekurin luona...??
Ja ei, en syö mitään lääkkeitä, kuin ihan pakon edessä.
Olen parturi-kampaaja ja teen päivittäin seisomatyötä, mikä on varmasti ainakin osasyy kivuille ja säryille, kun noi lihakset ja jänteet ym muutenkin noitten raskaushormoonien takia kuulemma pehmenee ja muuttuu.
Mutta jos sen 3kk vielä jaksaisin??
Kun viimeistään silloin lääkäri pakottaa sairaslomalle.
Ja täytyyhän se muutenkin jäädä pois.
Irtisanominen rakkaasta omasta yrityksestäni on nyt myös jätetty, ja just sen 3kk:den irtisanomisaikakin.
Todella haikeeta...
Ja joskus kyllä oikeesti mietin, että mitenköhän ihmeessä minä oikein selviän tästä kaikesta muutoksesta?? Siis ihan kaikesta...
Kun on niin paljon kaikkea muutakin samaan aikaan.
Mutta jotenkin sitä vaan aina selviää??
Eikö niin??
Omalla tahdon voimalla ja periksiantamattomuudella ainakin.
Niin sen vaan täytyy toimia nytkin...
Ja yrittää vaan olla mahdollisimman onnellinen ja elää omaa elämää. Kaikesta vastoinkäymisistä huolimatta...
Ja nauttia tästä niiiiin toivotusta ja halutusta raskaudesta ja kaikesta siitä, mitä on juuri nyt. :Heartpink
 
Mulla on ollut jo muutaman päivän todella kipeät peräpukamat. Seisominen on tuskaa, mutta istuminen helpottaa. Ei oo peräpuikoista ollut apua. Taitavat vauvat painaa jo niin paljon että joudun kärsimään loppuun asti.

Lisäksi mulla on ollut supistuksia ja sellaista viiltävää kipua alavatsassa. Kävin perjantaina varuilta ottamassa floori näytteen vaikka ei minusta mitään oireita ollut. Ainoastaan runsas vetinen valkovuoto mikä on ollut alusta lähtien. Tänään tuli labratulokset ja emätintulehdushan siellä. Pelottaa vaan jos se on ollut jo pitkään. Mitä se sitten voi aiheuttaa. Huomenna käyn hakemassa lääkekuurin siihen.

Saikulle jäin tänään näitten oireiden takia.

Mistä kautta sait floorinäytteen? Neuvola, tk vai yksityinen?
 
Älytön päänsärky vaan pahenee ja tänään päätin soittaa aamulla neuvolaan kun panadolikaan ei auta..Ohjasivat minut terveyskeskuksen lääkäriin ja tänään sitten siis sinne matka.
Töissä tuntuu että pää räjähtää, ja ihan paha olo tuon päänsäryn vuoksi :sad001
Ottavat varmaan arvot sun muut.. Ei vamastikaan mitään tehtävissä, mutta saanpahan mielenrauhan että kaikki on ok..

rv 22+2
 
Huoh täälläki päätä särkee koko-ajan, nyt jo kuukauden joka ikinen päivää päänsärkyä ja paratabs vaan pahentaa : / ei auta kun kestä,esikoisestakin oli päänsärkyä melkeinpä koko raskauden.
Rv 19+1
 
Takaisin
Top