Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Närästys on alkanut vaivaamaan tällä viikolla ja luulen että se johtuu liiallisesta leivän syönnistä. Palasin juuri matkalta ja viikon aikana tuli syötyä leipää todella paljon, aina kun muut tarjolla olleet ruoat olivat joko selkeästi kiellettyjä tai vähintään epäilyttäviä tai ainakin tuntuvasti ällöttäviä. Vaikka ruoka-ainevalikoima on jossain määrin palautunut alkuviikojen etomisen jälkeen, en vieläkään pysty syömään tunkkaisen täyteläistä lämmintä ruokaa tai kovin rasvaista ruokaa.

Nyt kotona leivän voi taas jättää kokonaan pois. Toivottavasti lähtee närästyskin.
 
Kuvittelin jo yökötyksen ja oksentelun menneen ohi kun oon jo pari viikkoa saanut nauttia ihan normaaleista oloista. Noh.. tänä aamuna otin lasin vettä ja kaikki kaaressa pönttöön mahanesteitä myöden. Not so fun... onko muut vielä oksennellu?

Rv 16+4
 
ssaaraa, kyllä aiempien viikkojen tapaan hampaiden harjaaminen sekä raskausvitamiinien ottaminen onnistuvat vain harvoina päivinä ilman oksua
 
Mä oksensin alkuun joka päivä monen monta kertaa ja päivittäinen oksentelu jatku suunnilleen viikolle 15+jotain. Sen jälkeen tahti alko hiipua ja viimesen kerran oon oksentanut 18+0. Nyt tosin on alkanut vaivaamaan kauhea närästys joka välillä yltyy niin pahaks että meinaan taas oksentaa.

Nyt rv 19+3.
 
Onko kenelläkään muulla ollut lihasnykinää, puutumista tai elohiiriä ympäri kehoa? Huolestuin kun nyt on vähän alle viikon ollut ja mietin onko joku puutos vai oire jostain isommasta, vai ihan normaalia raskaana ollessa...
 
Tohtia, mulla on ollut juurikin elohiiren kaltaisia tuntemuksia, varsinkin jaloissa. Siihen on auttanut magnesiumin syönti.
 
Miulla on ollu parin kuukauden ajan elohiiriä toisessa silmäluomessa, oon miettiny et miks se tulee aina siihen samaan kohtaan. Lihakset on miulla töihin paluun jälkeen ollu väsyneet siitä kun joutuu paljon seisomaan töissä, oon ajatellu et lihasten kramppaus johtuu siitä. Mut toki varmaan osa raskaudesta johtuvaa. Muistan kun esikoista oottaessa loppuvaiheessa aina kramppas jalat kun ne joutu kannattelee sitä ylimäärästä painoa, vielä ei pitäs sitä ongelmaa olla :grin
 
Mulla oli toisessa jalassa polven kohdalla elohiiren kaltaisia tuntemuksia ehkä viikon verran, menivät sitten itsekseen ohi. Samoin raskausaikana on ollut jaloissa yöllisiä suonenvetoja mutta tähän mennessä vaan kerran, yleensä ovat alkaneet vasta myöhemmillä viikoilla.
 
Onko kellään ollut jatkuvaa päänsärkyä? Mulla alkoi noin viikko sitten. alkaa heti herätessä. Särkylääke auttaa vaan vähän pariksi tunniksi. :(
 
Onko kellään ollut jatkuvaa päänsärkyä? Mulla alkoi noin viikko sitten. alkaa heti herätessä. Särkylääke auttaa vaan vähän pariksi tunniksi. :(

Mulla, joka viikko vähintään kerran kaks.. Heti herätessä tietää, että tää päivä oli tässä kun päässä jyskyttää. Jotenkin vaan elättelen toiveita että kohta alkava loma edes vähän helpottais kun ei tarvi stressata mitään eikä nähdä ketään "ylimääräistä" ihmistä.
 
Mullakin on päivittäin päänsärkyä. Alkoi heti kun paha olo ja oksentelu loppui, tuli vähän ku tilalle:hungover:
 
Multa otettiin päänsäryn takia hemoglobiini uudestaan ja se oli laskenu eli rautakuurilla mennään.. Mikäli pääsette johonkin sen testauttamaan, niin suosittelen!
 
Mulla myös on särkenyt päätä 1-3kertaa viikossa n. Viikolta 13 lähtien.. Inhottavaa kun ei särkylääke eikä uni auta :(
 
Mulla tulee raskaan työpäivän jälkeen illalla alaselkä tosi kipeäksi. Astuminen sattuu hermokipumaisesti alaselässä, ei se jalkoihin säteile, vielä. Mee sit yön aikana ohitse kokonaan ja aamulla olo on taas normaali.
Ainakun vähän valitan (mistä tahansa) miehen ratkaisu on töistä pois jääminen ja saikku, mut itse en jotenkin osaa "pikkujuttujen" takia saikuttaa. Mies on tietty vaan huolissaan, ja minä ehkä liian sitkeä ja se tietää sen...

Silti, uskoin pärjääväni töissä vielä ainakin kuukauden. Pitää nyt katsella miten tilanne etenee...


19+2
 
Käykää oikeesti jollain joka on käynyt raskaana olevien hieronnan...ite kävin pari viikkoa sit ja aivan eri olo ollut nyt...uusen ajan varaan luultavasti jo tänään...riippuu onko sillä aikoja enään tälle kuulle. No elokuussa sit viimestään heti alussa...viime raskaudessa kävin kk-2kk välein ja mm.issias vaivaa ei tullutkaan vaikka meinas alussa tulla...maksaahan se toki mut kyllä mie ainakin ennemmin maksan...ja monesti halvempia ku normi käsittelyt ku ei voi kaikkee tehä...
 
Useimmiten selkäkipu raskaana ollessa johtuu muuttuneesta ryhdistä ja siitä, ettei vatsalihakset tue enää yhtä hyvin kuin ennen. Siihen auttaa tukivyö. Jos on jo ennen raskautta ollut selkävaivoja ja on käynyt hierojalla, mistä on ollut apua, niin varmaan siitä on apua nytkin. Minua ei hierojalle saisi, vaikka joku maksaisi siitä. Kotijumppa, hyvät kengät, omat pohjalliset ja tarvittavat tuet ovat pitäneet kunnossa, vaikka kaikissa nivelissä on normaalistikin vikaa.
 
Mulla tulee raskaan työpäivän jälkeen illalla alaselkä tosi kipeäksi. Astuminen sattuu hermokipumaisesti alaselässä, ei se jalkoihin säteile, vielä. Mee sit yön aikana ohitse kokonaan ja aamulla olo on taas normaali.
Ainakun vähän valitan (mistä tahansa) miehen ratkaisu on töistä pois jääminen ja saikku, mut itse en jotenkin osaa "pikkujuttujen" takia saikuttaa. Mies on tietty vaan huolissaan, ja minä ehkä liian sitkeä ja se tietää sen...

Silti, uskoin pärjääväni töissä vielä ainakin kuukauden. Pitää nyt katsella miten tilanne etenee...


19+2
Mulla on just tuota samaa. Rankan työpäivän tai siivouksen tai pitkien aikojen seisoskelun ja kävelyn jälkeen on alaselkä oikealta puolelta niin kipeä, että en pääse kunnolla loppupäivänä kävelemään. Yleensä yön aikana menee ohi... Mutta nyt neljänä päivänä mulle on tullut lisäksi sähköiskumaisia "pistoksia" sinne samaan kohtaan, oikealle alaselkään. Oon siitä ollut tosi huolissani ja soitin tänään asiasta neuvolaan ja sieltä sanottiin, että kyseessä lienee raskaudenaikainen issias. Lantion nivelten löystyminen raskauden aikana, ja pahentuu mitä useampi raskaus. Itselläni ei ollut tätä ollenkaan ensimmäisen kohdalla. Toisen kohdalla oli mutta ilman sähköiskupistoksia. Tämän kolmannen aikana alkoi jo aikaisin + pahempi. Mua neuvottiin käyttämään tukivyötä ja Panadolia, myös lämmitettävä kauratyyny voi kuulemma helpottaa. Mulla vaan on sellainen työ, että siinä täytyy myös istua, ja siinä tukivyö on kuulemma huono... Rankkana työpäivänä istuminen jää vähemmälle, mutta joka päivä kuitenkin työtä tehdään myös istuma-asennossa. Ei ikinä koko päivää seisten...

Rv 19+4
 
Belle, kyllä vyötä voi pitää myös istuessa. Ei vaan saa laittaa liian kireälle.
 
Minä en ole oikeastaan edes osannut yhdistää tuota päänsärkyä raskausoireisiin. Ajattelin vaan, että toimistotyöläisen niskat on taas pahasti jumissa. Olen käynyt hierojallakin pari kertaa ja on nimenomaan keskitytty niskan hierontaan. Päänsärkyä on ollut tosiaan jo varmaan pari kuukautta ja lähes päivittäistä välillä. Toivottavasti tämä ei jatku koko loppuaikaa. Viikkoja nyt 20+0. :sad001
 
Takaisin
Top