Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli jo muutama viikko täysin oireetonta, mutta nyt on alkanut taas väsymys ja pahoinvointi!
Päänsärky myös joka päivä. Mistäköhän tää paha olo tuli takaisin, tuntuu koko ajan että vois oksentaa..inhottavaa töissä :grumpy:
Pitää varmaa yrittää ylläpitää verensokeria ja juoda vettä.

Rv 17+2
 
Herra mun jee, en oo ikinä aikaisemmin ymmärtänyt ihmisiä, jotka käyttää niitä jalkakylpylaitteita, mutta mun on pakko saada sellainen!

Pari päivää loman jälkeen töissä seisseenä ja pakko sanoa, että mun jalat vielä tappaa mut. Ihan jäätävä turvotus ja tuntuu kuin jalkapohjat olisi tulessa työpäivän jälkeen.. :eek: Ja jotenkin en nää tän tilanteen helpottavan ennen msrraskuuta. :sad001
 
Mulla on edelleen etovaa oloa ruuista, mutta paljon parempi olo on kuitenkin jo. Väsymystä on jonkun verran, nukun usein päikkärit tytön kanssa. Selkä vaivaa eniten, se tulee heti kipeäksi jos kävelen ja nostelen paljon. Yhtenä päivänä kokeilin ostamaani tukivyötä. Silloin ei ainakaan tuntunut vyöstä olevan paljonkaan apua. Testaan sitä taas kun on tiedossa rankempi päivä.

Onko kellään muulla oireena ilmavaivat? Mulla on! Joinakin päivinä maha on ihan kipee ku ilma vaan jää kiertämään ja kiertämään sinne. :grumpy: Ikinä ennen ei oo tällaista ollut! Eilen oli pakko saada ruisleipää keiton kanssa, vaikka tiesin, että siitä seuraa koko illan kestävät ilmavaivat. Helpotti vasta nyt aamulla. :arghh:

Rv 16+6
 
Belle mulla johtu vatsankieräminen monivitamiineista ja kun ne lopetin loppu myös ilmavaivat ym. Vaihdoin muutamaan eri pilleriin (foolihappo, kalsium, d vitamiini ja magnesium) joita sit vetelen erikseen.

Rv 15+0
 
Vitamiinitabletteja en ollut tullut ajatelleeksikaan. Selvästi ainakin ruisleipä ja karkit aiheuttaa mutta olisikohan vitamiineillakin osuutta asiaan... Täytyy koittaa hetki olla ottamatta niitä.
 
Onko kenelläkään muuttunu makuaisti? Siis että ruuat ei maistu enää samalta :D
 
Onko kenelläkään muuttunu makuaisti? Siis että ruuat ei maistu enää samalta :D

Mulla muuttui heti alkuraskaudessa. Totesinkin että mulla raskaus vaikuttanut enemmän maku- kuin hajuaistiin. Kaikki maistuu oudolta, pahalta, erilaiselta. Xylitolpastillit vadelman makuisina maistuvat piparminulta jne. :D
 
Naama on alkanut kukkia ihan huolella. Ja ei mitään pieniä näppylöitä vaan isoja, kipeitä ihonalaisia jotka ovat naamassa pitkään..
Alkuraskaudessa ei ollut mitään.

Mulla on kyllä taipumusta hormonaaliseen akneen, esim. Keltarauhashormonista puhkeaa akne. Se varmaan taas tekee tän jos ne on koholla nyt..? Masentavaa:meh:
 
Hei onko kellään muulla tissit kipeät? Mul on jo toista viikkoa ollu kipeät ja arat. Ja ihan turvonneet, tai tuntuu kyl et on koko kroppa ihan turvoksissa. Onkohan tää ihan normaalia? En muista et esikoisen odotusaikana olis ollu tällaista ku vasta synnytyksen jälkeen ku maito nousi...
 
Huimaus. Pyörtyminen oli tänään hyvin lähellä ellen olis päässyt istumaan :0
Lapsen todistusta haettiin ja 10min seisottuani alkoi tuskan hiki ja silmissä sumentua. Ei mulla normaalisti tolleen. Verenpaine on matala. Mutta ei nyt tähän mennessä hetken seisominen oo paha ollut. Uupumus/väsymys on kova. Jouduin jo ottamaan ekan sairasloman raskauden aikana nyt rv 16. Eihän sille minkään voi :/ harmittaa.

Tisseistä joku kysyi. On ajoittain kipeät.
Ja ne jomotukset alapäässä. Ja toi iskias satunnaisesti. Mitähän vielä.... Jotenkin outoa että jo näin aikasin paljon kaikkea....

Vähän jopa surkuhupaisaa, että ajattelin alussa että tämä kun luultavasti on mun viimeinen raskaus niin nautin joka hetkestä enkä ressaa... No ehkä se nyt vähän ressaa kun nyt on kaikenlaista vaivaa... Enimmäkseen se ressaa et töitä olis vielä 2kk mutta kuinkahan käy, pystynkö tekemään?
Kotona makaan sohvalla/sängyssä. Ruoan teko otti jo voimille. Ja jaksoin leikkipuistossa istua hetken. Kamalaa olla näin "laiska". Lakanoiden vaihdon jouduin miehelle antamaan tehtäväksi. Koville ottaa kun ei yks kaks itse pysty.
 
Muokattu viimeksi:
Minulla nyt rv9+3 ja pari päivää ollut järkyttävän huono olo :( Heikottaa ja pyörryttää ylhäällä olo. Alusta saakka ollut pahoinvointia muttei näin pahana. Kellään vinkkejä mitä kokeilla tähän oloon kun tuntuu ettei oikein mikään maistu? Toki yksilöllistä, mutta kaikkea on valmis kokeilemaan.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla meinasi kans taju lähteä ihan yhtäkkiä torstaina kaupan kassajonossa, olo tuli ihan yllättäen, kylmä hiki valtasi koko kropan ja silmissä alkoi mustua. Onneksi ostin heti raskauden alussa laukkuun sokeripastilleja pyörtymishetkien varalle, ja en ollut aiemmin joutunut niitä käyttämään, mutta nyt heti kun pastilli lähti liukenemaan suussa, niin kylmä hiki laantui.
 
Onko muita joilla pitkä "oireettomuus" herättelee kysymyksiä? Esikoista täällä odotellaan, ja kaikki on niin uutta ja ihmeellistä, että väkisinkin pohtii jokaista kehonsa oikkua/oikuttomuutta pitkän kaavan kautta. Viikkoja 17+3, eikä vielä ole tuntunut minkäänlaisia liikkeitä. Saattaa tietenkin johtua siitä, että istukka on ihan etuseinämässä kiinni ja kohtu on taaksepäinkallistunut, mutta mietityttää kun tosi moni sanoo jo tunteneensa liikkeitä. Toinen juttu on että energiaa piisaa aika pitkälti yhtälailla kuin enne raskautta, maha on tuntunut menevän "kasaan" ennemmin kuin kasvavan...Ainoa oire joka tuntuu olevan jäljellä on herkistynyt hajuaisti. Parin viikon päästä on rakenneultra-aika, mutta tuntuu että kerkeän ajamaan itseni hulluuden partaalle ennen sitä. Voi kun pienellä vaan olisi kaikki hyvin! :oops: Olen myös miettinyt kun työni on todella fyysistä, jatkuvaa työskentelyä yli 85 desibelissä, erilaisia kaasuja, että vaikka työterveydestä sanotaan että näillä ei pitäisi olla mitään vaikutusta sikiöön, niin väkisinkin miettii olenko omilla teoillani aiheuttanut jotakin peruuttamatonta...Mutta tosiaan, parisen viikkoa vielä niin kuullaan mitä tiitiäiselle kuuluu!
 
Ihan normaalia ettei liikkeet vielä tunnu, muistelen itse että olisin esikoisesta alkanut tuntemaan juuri siinä rakenneultran paikkeilla liikkeet, muistan, että ultrassakin poika heilui tosi paljon ja kätilö kysyi tunnenko kun potkii? Ja minä vaan en tuntenut mitään :D nyt pari päivää sitten tunsin aika varmasti ensimmäisen tökkäyksen, mutta ei nyt ole enää tuntunut vaikka kuinka koetan kuulostella. Onhan ne vielä ihan äärettömän pieniäkin ne liikkeet, joten älä ole huolissasi :)

Niin ja rv nyt 15+4
 
Täällä mennään nyt 19+0, enkä ole minäkään tuntenut vielä hipaisuakaan :) Pari viikkoa sitten oltiin ultrassa, jossa kaikki näytti olevan hyvin. Istukka se siellä vaan blokkailee kai. Olen myös ollut todella oireeton, muutama päänsärky ja tuntemuksia alavatsalla + nenän limakalvot herkillä. Alussa olin oireettomuudesta myös huolissani, mutta nyt vain onnellinen. Viikko rakenneultraan ja taas pääsee vakoilemaan mitä siellä masussa puuhaillaan :)
 
Mä en enää tiedä että oonko tuntenu liikkeitä vai en..:eek:
Odotan esikoista ja kun tämä kaikki on niin uutta niin ei oikeen tiedä..
Välillä tuntuu että ehkä se oli liike, mutta kun ei voi olla varma, tai sitten vaan vatsa... :grin

Eilen illalla jo huolestuin taas että kun ei tunnu mitään..:meh:
Ei malttaisi odottaa että tuntuisi selkeästi.

rv 18+2
 
Pirun huuliherpes, nyt jo toinen kahden viikon sisään.. :sour: Kokeilen nyt näin alkuun sinkkivoidetta, jos se helpottaisi, mutta muuten marssin kyllä apteekkiin ja kysäisen sieltä neuvoa troppien valintaan.

Innoissani sipaisin sinkkivoidetta myös noihin leuan näppylöihin (ei tarviis joka yö tulla viittä uutta paisetta naamaan), jos vaikka auttais siihenkin ongelmaan..

Ja tänään huomasin, että toinen nänni oli ihan kuiva. :grin Siis iho sellainen hilseilevä. On nämäkin oireita.. :rolleyes:
 
Takaisin
Top