Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Täällä myös selkä (tai issias?) vaivaa, tänään jopa jäin sairaslomalle kun koko yön ollu kipee ja vieläkin, aika fyysinen työ kun hoitoalalla... muakin hieman arvelluttaa et ne selkäkivut jo tässä vaiheessa pahentuneet näin paljon :S
Vauvatoive 12+4
Itse jäin nyt tää päivä kotiin jos ei helpota kivut nyt päivän mittaan niin huomenna lääkäriin, mietin kyll jos soittaisin tänään neuvolaan kysymään neuvoa että voiko ne siirrot nyt vaan pahentaa että pitäisikö selän nyt antaa huilata vai miten? Joidenkin mielestä liikkuminen auttaa mutta miten paljon uskaltaa? Hmm... taidan soittaa sit ku niill on soittoaika, ei oo "oma" neuvolatäti siellä mut eiköhän hän joka siellä on voi minua neuvoa kanssa...
Mulla on nyt neljäs. (tai kuudes raskaus, 2 keskenmenoa). Kuopus on 6v. Mietin että joko tää ikä, kohta 34v tekee ja tehtävänsä mukamas? Aiemmat raskaudet ollu alle 30v.
2003 ja 2008 kun olin raskaana, olin toimistohommissa, silloin ei tarvinut miettiä työn fyysistä kuormitusta. Mutta, ei se monen tunnin istuminenkaan hyväksi ollut, muistelisin että puolivälistä eteenpäin silloin vaivasi selkä istumisen takia. 2009 olinkin kotona vauvan kanssa ja odotus meni "siinä sivussa". Tosin, silloin kärsin verenvuodosta marraskuusta alkaen. Noin 4 kk ennen LA. Hulahteli sillon tällön ja sairaalassakin olin. Istukka ylhäältä repeytynyt vähäsen. Ei edes heti huomattu ultrassa! Synnytys oli kuitenkin vasta rv 38. Ja nopea olikin, 1 tunti 15min.
Liekö tuo repeymä sitten siitä et paljon kantelin sylissäni ja nostelin vauvaa. Lopussa saikin olla sisko meillä apuna kun mies töissä et sain olla kotona vuodelevossa enkä sairaalassa.
Mutta joo, en muista et koskaan näin alussa mitään olis ollut. Raskaus ei oo sairaus mutta kyllähän se mukanaan tuntuu tuovan vaikka mitä.
Minäkin nyt jäin kotiin lepäämään. Turha leikkiä supernaista :)
Neuvola täti ei ottanut ollenkaan kantaa mun selkään.. Ohjasi vaan että lääkärille pitäisi mennä ja sanoi että "niin kuin tohon selkäsärkyynhän auttaa vaan liikkuminen, olit hoitotöissä?" "Joo, jossa on nostoja ja siirtoja" "no mut eikös ne oo nykyään tehty ihan raskaana olevillekin noi nostot..." jäi kyllä hyvä fiilis!! :S
Sitä mieltä, että soita heti aamusta neuvolaan ellet ole jo soittanut päivystykseen.