Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Just tulin lenkiltä,niin alkoi hirveä vatsakipu :\ niinkuin olisi ilmaa maha täynnä,tosi ikävä olo.. Pitää hetki köllähtää jos menisi ohi. Senni_ mulla on ollut joka raskaudessa noita hartiapistoksia ja itseäkin huolettanut ennen ultraa jos onkin kohdun ulkoinen. Koskaan ei ole ollut,joten en tiedä kuinka kovaa tuo hartiapistos sattuu kohdun ulkoisessa.. Jospa olosi paranee pian
 
Ei varmaankaan mun tarvii enää pelkää kohdunulkoista kun sain äsken kotidoplerilla vahvat sydämemäänet kuuluu :) että sitä ilon määrä kun eka merkki/todiste että sitä tosiaan olla raskaana :)
Mä kyl vähän mietinki et varmasti jos hartiakipu johtuisi tosta kohdunulkoisesta se olisi kaiketi niin kova kipu ettei jäisi arvailemaan kotiin..
 
Täällä taas paniikki päällä. Mä siis sairastan paniikkihäiriötä/ahdistuneisuushäiriötä. Ja meneen välillä pienistä oireista ihan paniikki. Mut ku viime yö jomotti hetken tosi kovaa oik.nivusen kohdalle. Nyt alamaha tuntuu hassulle ja kipeälle, ei kummiskaan mikään sietämätön ole. Mut vas. hartiasaa,lapaluiden kohdalla pistävä kipu ja heikottaa/huimaa tosi paljon :/varmaankin huonosti nukuttu yö voi heikottaa/pyöryttää mut nyt luin kohdunulkoiseen oireitta ja siinähä on se hartiapistos.. ei o ollut mtn vuotoja koko raskauden nii ei kai se pystyisi olee kohdunulkoinen mut toisaalta sainpa tosi aikaisin plussan rv 3+2. Nyt rv 8+6 menossa


Syötkö lääkkeitä ahdistukseen? Minä kärsin samasta vaivasta ja tällä hetkellä syön päivittäin escitalopramia 10mg. En tiedä uskallanko lopettaa niitä loppuraskaudesta :/

Rv 10+3
 
Mä en syö mtn lääkkeitä, en ole halunnut kun pelottaa ettei niist lääkkeistä pääse sit eroon. Välillä kyl miettinyt kun tulee kausia jolloim tosi ahdistunut et pitäiskö aloittaa mut nyt kun oon raskaana niin en aio alkaa syömään mtn lääkkeitä
 
Täällä on viikkoja kertynyt 8+6, ja etova olo on jatkunut nyt kaksi viikkoa ollen pahimmillaan aamuisin ja iltaisin. Aamulla täytyy heti herätessä imaista sängyssä purkillinen hedelmäsosetta, minkä jälkeen tuleekin jo hoppu vessaan vatsanväänteitä vapauttamaan. Laatoitushommiin ei sentään ole tarvinnut ryhtyä, mutta maha on aivan vetelänä joka aamu. Nälkä piinaa yhtenään, eikä sitä ikävä kyllä pelkällä tuorekurkulla saa tyydytettyä. :shifty: Väsymys on edelleen läsnä, mutta vatsakipuja on huomattavasti vähemmän kuin ensimmäisessä raskaudessa. Saa nähdä, ryhtyykö neuvolantäti kuuntelemaan sydänääniä ylihuomisella neuvolakäynnillä...
 
Eilinen vatsakipu meni onneksi ohi parilla vissy hörpyllä. Varmaan söin liian kauan purukumia niin tuli ilmaa vatsaan. Muuten olo ollut todella hyvä,ei pahoinvointia tai etovaa oloa yli kahteen viikkoon. Kärsin tosi kovasta pahoinvoinnista,niin osaa kyllä arvostaa hyvää oloa. Tsempit kaikille pahoinvoiville,tiedän tunteen. Jospa olot muillakin pian helpottaa. Nyt rv 13+2
 
Mulle tuli eilen kun olin kaupassa niin ihan hullu huimauskohtaus! :O varmaan 10min vippas ihan huolella päästä. Esikoisesta oli samaa alussa. Mistäköhän mahtaa johtua? Verenpaineet mulla on pyörinyt ihan 120/70 että ei ole ainakaan liian matalat ja syönnistäkään ei ollut kulunut kauhean kauaa.
 
Mulla oli tossa viikko-pari kaikki oireet pois,tissit vaan oli arat ja nyt eilen kun seinää kuvotus ja huono olo palasi kahta kauheemmin.. että ne oireet todellaki voi vaihdella.
 
Onko teillä muilla kohtu kipeä/arka? Mulla ollu nyt muutamana päivänä ja en muista et miten viime raskaudessa oli nuo kohtutuntemukset..

Rv 11+1
 
Mie oon oottanu millon miulla alkaa kohdun seutu kipuilee. Esikoisesta oli kipuja joskus viikkojen 5-11 (?) välissä, nyt ei vielä kertaakaan oo kipuillu. Oletan että on paikat vielä "löysät" reilun vuoden takasen raskauden jäliltä ni nyt ei tarvii samalla tavalla kipuillen kohdun tehä tilaa.
 
Mulla kohtu kipuilee tosi kovaa, plussauksen jälkeen tuntui ja nyt rv 8 palasi vielä voimakkaampa.. esikoisesta ei tuntunut niin paljon kohdun kipua. Olisin luullut ettei tässä raskaudessa kohtu kipuilisi kun esikko syntynyt 03/2015 eli ei hirveä pitkä väli edes ole. En tiiä vaikuttaako kun treenasin esikko jälkeen reippaasti mahalihaksii ja sen takia nyt kipuilee enemmän, ennen esikkoa en treenanut mahalihaksii ollenkkaan.
Rv 9+4
 
Voikohan kohtu olla toisilla tai eri raskauksissa eri tavalla herkästi kipeytyvä tms. Ja jo niinkin alussa nyt kun rv 11 mulla. Siis kun kääntää kylkeä ajattelematta nopeasti sängyssä niin saattaa tuntua pahalta juurikin alavatsan kohdalla. Ja kun kävelen vaikkapa 4 kerrokseeen raput ylös niin alkaa tuntua samoilla kohdin. Plus että hengästyn normaalia nopeammin. Kyllähän jotkut urheilee ja treenaa kovaakin eikä mitään... Eikä mullakaan nyt lähtökunto oo ihan huono. Liikuin lähes päivittäin ennen raskautta ja työ melko fyysistä. Nyt on vaan joutunut luovuttamaan ja hidastamaan. Salilla käynti jäi tauolle. Lenkit ei oo enää ihan niin reippaita :/
 
Mulla ainakin rasitus saa aikaan harkkasuppareita. Ja iltaisin kohtu tuntuu ikäänkuin "väsyneeltä" ja jonkin verran kipuilee, kun lähes koko päivän on jalkeilla. Lepo auttaa :)
 
Voiko olla limatulppaa? Paksu ja pitkä klöntti, vaaleaa. Ei oo verta seassa. Vai onko vaan valkovuotoa? Alko pelottaa ihan älyttömästi :( rv 11+3.
 
Ei oo ollut mitään.

En ehkä vielä huolestuisi jos ei muita oireita ole. Emättimestä kun voi erittyä valkovuotoa kaikissa muodoissaan raskauden aikana. Mulla esimerkiks tuli muutaman kerran ihan kuin vetenä!
 
Voiko olla limatulppaa? Paksu ja pitkä klöntti, vaaleaa. Ei oo verta seassa. Vai onko vaan valkovuotoa? Alko pelottaa ihan älyttömästi :( rv 11+3.
Mulla tullu kans tommosta, esikostakin tuli eikä tarkottanu mitää ainakaa sillon. Reippaastikki tulee. Oon laittanu sen valkovuodon piikkiin :)
 
Takaisin
Top