Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Liinutiinu, sympatia-ajatukset sinne ja tsemppiä olojen kestämiseen. Mulla oli alkuviikko suht hyvävointista enkä oksentanu kertaakaan vaikka viimeviikolla yrjöilin lähes joka päivä. Eilen piti sit taas prinssiä halata eikä tänäänkään oo ollu kaukana. Lisäksi päikkäreitä vois nukkua ihan tuntitolkulla. Eilen meinas jo itku tulla, ku ei enää jaksais tätä pahaa oloa.

rv 10+6
 
Täällä edelleen älytön väsymys. Ja siitä johtuva ärtymys. Tekee myös mieli kaikkea c-vitamiinia, joten nyt on tankattua tuoretta ananasta, mansikoita, viinirypäleitä, omenoita, ja ai että ne tekee hyvää! Ja mulla on koko ajan jano! Juon päivittäin varmaan kolme litraa vettä. Kahvia juon enää päivässä ruokalusikallisen. Pissa pysyy koko ajan keltaisena, vaikka juon tosi paljon. Onko se outoa vai kuuluuko raskauden erityisyyksiin?
 
Yököttävä, ällöttävä, kuvottava olo on aamusta iltaan :/ töistäki piti lähtee kesken pois ko ei siel pystyny lainkaan keskittyy ko olo niin jäätävä! Nyt vkl saikkua.. Hitto vie.. Tätä oloa ei meinaa millää jaksaa vaik kaikki koko ajan sanoo et kyl se siitä helpottaa jne jne.. Mut täsä kohtaa semmoset puheet ei vaan auta.

8+6
 
Mulla on ollut eilen ja tänään maha järkyttävän kipeä ja löysällä. Toivottavasti ei oo listeriaa tai muutakaan pahempaa. Pahoinvointia ei oo enää niin paljon, paitsi jos on pidempi väli ruokailuissa. Tissitkään ei oo enää kipeät.

10+4
 
Mulla on ollut eilen ja tänään maha järkyttävän kipeä ja löysällä. Toivottavasti ei oo listeriaa tai muutakaan pahempaa. Pahoinvointia ei oo enää niin paljon, paitsi jos on pidempi väli ruokailuissa. Tissitkään ei oo enää kipeät.

10+4

Mulla oli kans, ollut säännöllisen epäsäännöllisesti koko raskausajan :/

Rv 10+0
 
Mulla on ollu nyt about kaks viikkoa jäätävä yökötys, ällötys, väsymys ja huono olo. Oon kiukulla painanu töissä, vaikka raskasta työtä teenkin. Eilen oli pakko lähteä kesken kotiin, kun paikat hakkas kuin horkassa ja pahaa teki niin että silmissä sumeni. Mikään ei maistu, kaikki mitä syön, syön väkisin. Hampaiden pesu on yhtä tuskaa, kyökkäily alkaa viimeistään takahampaita pestessä. Koen ihan järkyttävän huonoa fiilistä siitä, että töissä jaksaminen on tällä hetkellä todella nihkeetä, enkä koe saavani sieltä suunnalta tarpeeksi ymmärrystä olotilalleni. Toivon todella että tämä helpottaisi pian :depressed:

rv 9+0
 
Niiu, sama täällä että hampaiden pesu yökkäyttää tosissaan. Useimpia ruokia saa väkisin pistää alas myös.:depressed:
 
rv 8 ja viime viikolla oli huonoa oloa ja vessassa piti juosta kolmen tunnin välein. takana noin 6 keskenmenoa ja pelko persieessä nytkin.... nyt oireina enää mahan turvotus ja kipeät rinnat.......
 
Onkohan kuinka normaalia että rv 8+4 oireet vähentyneet :/ viikko sitten oli vielä paljon oureita ja tosi huono olo.. nyt enää vaan välillä ihan pientä etova olo ja tissit tosi turvonneet ka kipeät. Varmaankin kertoo että mennyt kesken kun eihän näillä viikoilla nyt oireilla pitäisi vähentyt
 
Onkohan kuinka normaalia että rv 8+4 oireet vähentyneet :/ viikko sitten oli vielä paljon oureita ja tosi huono olo.. nyt enää vaan välillä ihan pientä etova olo ja tissit tosi turvonneet ka kipeät. Varmaankin kertoo että mennyt kesken kun eihän näillä viikoilla nyt oireilla pitäisi vähentyt

Mulla loppu kun seinään 8+6 lähes kaikki oireet, tissit edelleen kipeät ja välillä väsymystä on. Nyt menossa 12+0 ja sydän ainakin lyö! Eli turhaan ajattelet pahinta :smiley-angelic003
 
Onkohan kuinka normaalia että rv 8+4 oireet vähentyneet :/ viikko sitten oli vielä paljon oureita ja tosi huono olo.. nyt enää vaan välillä ihan pientä etova olo ja tissit tosi turvonneet ka kipeät. Varmaankin kertoo että mennyt kesken kun eihän näillä viikoilla nyt oireilla pitäisi vähentyt

Mulla oli 8 viikko hyvin vähäoireinen. Ei huonoa oloa, vain rinnat aristi ja väsymystä. 9 viikolla huono olo sitte palasikin mutta ei yhtä hurjana kuin aiemmin. Ilmeisesti oireet voi aaltoilla :) ja eilen viimeksi kuuntelin sydämen sykkeitä.

9+4
 
Ootteko poteneet metallin makua suussa ? Hoksasin sen itse vasta äsken.


En kuulu tähän ketjuun mutta pakko kommentoida..itse maistoin metallin makua suussa esikoista oottaessa viikkoja en muista koska ja mihi aikoihi mutta muistan että mulla oli tuota kyllä ! :) hampaitten pesu ei auttanut maku oli jonku aikaa suussa
 
Antibioottikuurille jouduin :( Kolme viikkoa sitten olin rajussa influenssassa, josta paranin ihan toimintakuntoon, kunnes viikko sitten vointi alkoi jälleen heiketä. Torstaina kävin päivystyksessä hoitajalla ja silloin vielä jatkettiin seurannalla, mutta tänään pisti lääkärille, joka totesi selkeän poskiontelontulehduksen molemmilla puolilla. Pääoireena mulla on ollut yskä, mikä on päiväsaikaan limaisempaa ja yöaikaan kuivaa ja kutittavaa. Olen valvonut neljä yötä voimakkaasti yskien ja joka yskäisyllä repii alavatsaa aivan kauheasti. :( Nyt ei auta muuta kuin syödä sikiölle turvallinen Kefexin ja toivoa, että vointi lähtisi tästä kohenemaan. Tuntuu, että jälkitaudin myötä raskausoireetkin häventyneet, ja olen ollut kovin varma viikonlopusta lähtien, että kohdussa ei voi olla kaikki kunnossa tällaisen myllytyksen jälkeen. :'( Ei kuitenkaan mitään poikkeavia vatsakipuja eikä vuotoa eikä mitään keskenmenoon viittaavaa muutenkaan, ainoastaan oireet hieman hellittäneet, ei iltaisin päänsärkyä eikä kuvotusta enkä herää enää öisin kuin kerran vessaan, ennen jälkitautia heräsin kaksi kertaa.

Rv 8+5
 
Antibioottikuurille jouduin :( Kolme viikkoa sitten olin rajussa influenssassa, josta paranin ihan toimintakuntoon, kunnes viikko sitten vointi alkoi jälleen heiketä. Torstaina kävin päivystyksessä hoitajalla ja silloin vielä jatkettiin seurannalla, mutta tänään pisti lääkärille, joka totesi selkeän poskiontelontulehduksen molemmilla puolilla. Pääoireena mulla on ollut yskä, mikä on päiväsaikaan limaisempaa ja yöaikaan kuivaa ja kutittavaa. Olen valvonut neljä yötä voimakkaasti yskien ja joka yskäisyllä repii alavatsaa aivan kauheasti. :( Nyt ei auta muuta kuin syödä sikiölle turvallinen Kefexin ja toivoa, että vointi lähtisi tästä kohenemaan. Tuntuu, että jälkitaudin myötä raskausoireetkin häventyneet, ja olen ollut kovin varma viikonlopusta lähtien, että kohdussa ei voi olla kaikki kunnossa tällaisen myllytyksen jälkeen. :'( Ei kuitenkaan mitään poikkeavia vatsakipuja eikä vuotoa eikä mitään keskenmenoon viittaavaa muutenkaan, ainoastaan oireet hieman hellittäneet, ei iltaisin päänsärkyä eikä kuvotusta enkä herää enää öisin kuin kerran vessaan, ennen jälkitautia heräsin kaksi kertaa.

Rv 8+5
Esikoista odottaessa sairastin keuhkokuumeen, jouduin sairaalaan melkein viikoksi. Pois töistä jouduin olemaan kuukauden. Olin ihan varma, että vauva ei voi olla kunnossa, kun minuun pumpattiin niin paljon lääkkeitä! Oli oli tosi huono. Mutta niin vain meillä on terve 1v4kk poika. <3
 
Metallin makua oli joskus alkuvaiheessa pari viikkoa, nyt kadonnu. Mulla oireita ollu loppupeleissä tosi vähän (oon koittanu liikaa olla tulkitsematta) kunnes tänä aamuna... Aamupala komeessa kaaressa pönttöön o_O tähän mennessä vaan vähän etonu sillointällöin ja tietyt ruoka-aineet ällöttää.

LareS 9+1
 
Miulla on se raudan maku suussa on ollu veren makua. Välillä ikenet vuotaa ihan vähän, osa varmaan raskaudesta johtuvaa limakalvojen herkkyyttä mut myös tää jatkuvasti syöminen varmasti syynä siihen kun ikenet ei enää kestä. Muuten hampaat ihan ok kunnossa.
 
Mulla vuosi koko ekan raskauden verta ikenistä hampaita harjatessa, loppui synnytykseen. Tässä raskaudessa ei ole vuotanut.

Tänään on ollut kamalia alavatsakipuja. Pitänyt mennä n. 100 kertaa vessaan tarkistamaan ettei vaan vuoda.. No, ei ainakaan vielä. Tuudittaudun nyt uskoon että kivut johtuu sektioarvesta kun ei esikosta näin kovia kipuja ollut.
 
Täällä taas paniikki päällä. Mä siis sairastan paniikkihäiriötä/ahdistuneisuushäiriötä. Ja meneen välillä pienistä oireista ihan paniikki. Mut ku viime yö jomotti hetken tosi kovaa oik.nivusen kohdalle. Nyt alamaha tuntuu hassulle ja kipeälle, ei kummiskaan mikään sietämätön ole. Mut vas. hartiasaa,lapaluiden kohdalla pistävä kipu ja heikottaa/huimaa tosi paljon :/varmaankin huonosti nukuttu yö voi heikottaa/pyöryttää mut nyt luin kohdunulkoiseen oireitta ja siinähä on se hartiapistos.. ei o ollut mtn vuotoja koko raskauden nii ei kai se pystyisi olee kohdunulkoinen mut toisaalta sainpa tosi aikaisin plussan rv 3+2. Nyt rv 8+6 menossa
 
Takaisin
Top