Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on taipumusta ummetukseen muuloinkin kun raskausaikana ja esikoisen loppuraskaus oli tosi paha ummetus. Nyt sitten tämän raskauden alusta lähtien vatsa toimii päivittäin ja välillä vetää just löysälle ja vatsassa vääntää kovasti.
 
Joillakin ilmeisesti löysälläkin ja joillain ummella. Itse en oo kyllä löysäksi saanut mahaa raskaana ollessa sit mitenkään.
 
Mulla vatsa toimii aika samanlailla kuin ennenkin paitsi että mulla on ihan jäätävät ilmavaivat. Koko ajan saa olla paukuttelemassa :D
 
Miulla oli esikoisesta selkä ja rinta näppylöillä koko raskauden ajan, finnit hävis synnytyksen jälkeen. Normaalisti siisti iho, tosi harvoin näppyjä. Eli kukkivaa kesää odotellessa :grin

Vatsan toiminta on muuttunu mut johtuu miulla ainakii ruokavaliosta, ilmaa on kovasti ja ei toimi vatsa niin nopeesti kun ennen, näitä raskaana olon ja siitä johtuvan yökötyksen ihanuuksia :grin Samat ruoat ei maistu kun ennen ni tottakai maha menee siitä solmuun.
 
Osaisiko joku selittää miksi mulla on liikunnan jälkeen korkeampi verensokeri, kuin ennen liikuntaa?

Ollaan nyt useampana päivänä käyty pitkillä lenkeillä koiran ja taaperon kanssa (vaunuissa tietenkin). Parina päivänä olen mitannut ennen ja jälkeen lenkin ja ihan outoja lukemia saanut. Ei ne yli viitteen ole olleet, mutta kuitenkin korkeampi tullessa, kuin lähtiessä.

Edellisen raskauden aikana oli radi. Kun tyttö syntyi, niin sen jälkeen ei kertaakaan ole mennyt yli viitearvojen. Olen kuitenkin mittaillut silloin tällöin ja nyt uuden raskauden aikana taas vähän useammin.
 
TheRoad, oletko ostanut itsellesi mittauslaitteet? Kun ekassa raskaudessa ne ainakin kerättiin pois raskauden jälkeen. Yleensä kyllä verensokerin pitäisi laskea liikunnan jälkeen, niin ainakin minulla edellisessä raskaudessa. Nyt en ole voinut mittailla, kai niitä saa ostettua itsekin? Neuvolasta varmaan saan vasta 16 raskausviikoilla..
 
Kukaan ei ole muistanut pyytää niitä pois tämän kuluneen vuoden aikana, enkä mä ole muistuttanut. ;-) Laitteesta se ei ole kiinni, koska mun äidillä on ylimääräisiä mittareita. Liuskat vaan loppuu kohta. Niitäkin mulla on ollut aika paljon, koska olin saanut niitä juuri lisää ennen kun tyttö syntyi kolme viikkoa ennen laskettua aikaa (täytti pari viikkoa sitten vuoden).

Mullakin meni raskaus aikana jopa liian matalaksi sokerit liikunnasta, mutta tää on tosi outoa! En ole tullut mitanneeksi liikunnan yhteydessä silloin, kun en ollut raskaana.

Vielä pitää muokata...

Saa liuskoja ja langettaa ostettua apteekista ja jostain verkkokaupoista, just katsoin, että tuohon mun mittariin maksaa 50kpl liuskoja 24,90 ei ihan ilmaisia siis.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on vatsantoiminta hidastunut ja päivittäin tulee kerran-kaksi kertaa todella tukala olo, kun vatsa turpoaa ihan kivikovaksi palloksi ilman takia. Mitkään ruoat ei sitä mulle aiheuta kun syön ihan normaalisti, eikä ennen raskautta tätä ongelmaa ollut. :(
Sitten kun maha on ollut useamman päivän ummella ja toiminut kehnosti jos ollenkaan, menee se ihan yllättäen sekaisin ja toimii sitten kaikki kerrasta pois.... Varsinaista raskauden hehkua :D rv9+4
 
Eikait multa oo kerätty pois ja sanoivat et se on oma...hakemalla lisää neuloja ja liuskoja ku tarvis.ja jos mittariin tulee häikkää niin uutta mittaria vaan hakemaan..pitäs kait tuo vissiin joskus aina koittaa muistaa mitata...ei kyl edellisessä raskaudessa muuten heittänyt arvot ku sillon testissä ja ihan pienesti...mut seku heittää 0.1niin joudut mittaileen sen jälkeen...
 
Höh, mulle sanottiin kun sain mittarin, että pitää antaa pois synnytyksen jälkeen. Kun sehän on raskausdiabetes ja oletus on että se paranee, kun raskaus on takana. Kaikilla ei ole seuraavassa raskaudessa mitään vikaa sokereissa, vaikka edellisessä olisi ollut.

Mulle oli laitettu jälkitarkastuksessa labraan lähete, että 2kk päästä synnytyksestä uudestaan sokerirasitukseen. No enpä mennyt, eikä kukaan senkään perään ole kysellyt ;-)

Katotaan nyt saanko lisää liuskoja pyytämällä, kun meinaan kieltäytyä sokerirasituksesta tällä kertaa kokonaan. Perusteluni on, että mittailen mieluummin, kuin menen rasitukseen sotkemaan sokeritasapainon moneksi päiväksi. Niin mulle viimeksi kävi rasituksen jälkeen.

Tosta liikunnasta ja sokereista tuli mieleen, että kokeilen huomenna tankata ruokaa ennen kun lähdetään lenkille. Jos siinä onkin käynyt niin, että sokerit on mennyt matalaksi ja elimistö on alkanut kompensoida sitä laittamalla varastossa ollutta sokeria liikkeelle.

Mulle kävi viime raskaudessa niin, että jos en syönyt tarpeeksi myöhään illalla (liian matala verensokeri illalla) , aamulla oli sokeri korkealla. Jos tässä olisi tavallaan samasta ilmiöstä kyse.
 
Mullakin on mittarit, liuskat ja piikit ekan raskauden ajoilta, ei kukaan niiden perään kysellyt :D
 
Ei mullakaan kukaa kyselly, mulla 2 mittaria ku luulin et näyttää mitä sattuu :D tai näyttikin? No ompahan nyt valmiina jos tarttee :D
 
No kyllä täällä Vaasassa ollaam tarkkoja, että kaikki palautetaan. Minua oikein muistutettiin, että muistathan sitten ottaa mukaan ne sokerinmittausvälineet. :D
 
Minäkään en ole palauttanut. Nyt vaan käskettiin heittämään vanhat liuskat pois. Ja tuoda laite kalibroitavaksi.
 
Toivottavasti tää on vaan jotain asiaankuuluvaa eikä nyt oo menos poikki.. Tullut aikasemmin joskus paperiin pyyhkiessä vain "limaa" jossa on hiukan jotain rusehtavaa jota ei tosiaan kunnolla edes olis erottanut, mutta tänään tuntu vähän jotain jännää tuntemusta alamahalla/selällä, ja sitten kävin vessassa niin tuli paperiin kunnolla sellaista tummanpunaista/ruskeaa verta ja olisko ollu pari sormenpään kokoista klönttiäkin.. Ei sitä tullu kun ekalla kerralla pyyhkiessä paperiin ja sitten jo tuntu loppuvan.. Tuossa pari vessa kertaa myöhemmin tuli joku ruskehtava jälki vaan paperiin ei muuta.
Aikasempia raskauksia takana 2 enkä muista olisko niissä ollut mitään tollasia vuotoja..
Maanantaina on eka neuvola jossa aina on ultrattu että ehkä silloin selviää mutta apua kun pelottaa.. Noi tuntemukset alamahalla muistutti ehkä vähän kuukautiskipuja että jos oliskin vaan valemenkat :D ?
Ja tänään tosiaan 9+5.
 
Ei mullakaan kukaa kyselly, mulla 2 mittaria ku luulin et näyttää mitä sattuu :D tai näyttikin? No ompahan nyt valmiina jos tarttee :D
Mä jouduin edellisen raskauden aikana sairaalaan ja mulla loppui liuskat sinä aikana. Sairaalassa ei ollut liuskoja tuohon mun mittariin ja sain toisen mittarin ja se näytti ihan mitä sattuu. Kun mies sai neuvolasta haettua mun mittariin liuskoja, kokeiltiin monta kertaa molemmilla mittareilla, niin ero mittareiden tulosten välillä oli 1.8-2.2 joka kerta. :-o
 
Tää pahoinvointi alkoi uudestaan ja nyt mennään 11+4. Eilen ihan supermegayrjöt lensi ihan pari minsaa aamupalasta.
Tänäänkin koko aamun heittänyt vatsassa ja kurkussa sellasta volttia.
Töissä kukaan ei vielä tiedä ja kerran olen täällä jo oksentanutkin.
Ei sais valittaa, mutta pakko ihan vähän :)

11+4
 
Takaisin
Top