Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muut huomannu jo nivelten/lihasten löystymistä? Mulla on ollu muutaman vuoden rasituksesta aiheutunutta selkävaivaa, joka on oireillu joko jatkuvasti tai pitkän istumisen/seisomisen ärsyttämänä. On sitten helpottanu liikunnalla. No nyt en oo muutamaan viikkoon päässyt kuin pari kertaa lenkille, muuten on päivät menny sohvalla istuen/maaten, joka ei siis normisti oo selälle yhtään hyvä. Nyt ei kuitenkaan selkä oo oireillu pitkään aikaan. Ajattelin sen johtuvan kropan löystymisestä.
 
Yllatys, minulla on tuota vaivaa ihan normaalisti perussairauksista johtuen. Kannattaa pitää lihakset hyvässä kunnossa, ettei tule ihan liikuntakyvyttömäksi. Tukivyö voi auttaa.
 
Mulla on kauhea paineen tunne alavatsalla, mietin voiko se johtua hiivasta? Viime keskiviikkona jo aloitin hiivan hoidon mutta ei mitään tehoa ole ollut, nyt pelkään vaan että se aiheuttaa vielä keskenmenon :(
 
Mulla nivel kivut on poissa aina raskauden aikaan, jonka jälkeen sit pahenee. Mulla onkin joku outo sairaus joka ei ole rahallisesti merkittävä lääkemarkkinoita ajatellen niin ei viitsitä enää tutkia, kun reumaa ei ole.. Kondromalasia löydös on, mutta... Ei lääkäreitä kiinnosta enää. Raskaus ja Välimeren ilmasto on asioita jotka vie oireet veks. Täs raskaudessa oon pyöräily jo monesti ja normaalisti en kärsi yhtään polvien takia.
 
Täällä pahoinvointi jatkuu edelleen. Heti aamusta olo on voimaton ja tekisi mieli jäädä sänkyyn makaamaan. Yleensä olen herännyt tosi helposti töihin, mutta nyt tekisi mieli vain itkeä! Pahoinvointi alkaa heti herättyäni ja vatsa tuntuu pingottuneelta ja täyteen ahdatulta koko päivän! Ruokahalu on tipotiessään ja joudun pakottamaan itseni syömään. Arkena saatan työpäivän jälkeen nukkua kahden tunnin päiväunet ja olen silti kuin persuuksiin ammuttu karhu. :banghead:
 
Mulla kans ällötys ja yökötys vaan kasvaa. Missään vaiheessa päivää ei helpota olo. Olen ollu saikullaki tän takia ny pari pv. Ei vaan pysty tekee töitä. Olo käsittämättömän hirveä!!
 
Viikonlopun aikana,ei tarvinnut kertaakaan oksentaa. Kuvotusta välillä ja väsyttää. Nytkin sai aamupuuron syötyä ilman yrjöämistä. Levottomasti tulee yöt nukuttua,heräilen koko ajan ja ihme painajaisia näkyy,hyi. Jospa tää olo pian alkais helpottaa. 11+0 nyt menossa
 
Mua särkee tooossii kova vas. munasarjan kohdalle jaksottain, pitäiskö olla huolissaan?
Rv 6+5
 
Muokattu viimeksi:
Mua särkee tooossii kova vas. munasarjan kohdalle jaksottain, pitäiskö olla huolissaan?
Rv 6+5

Mulla oli tollast ennen menkkoja ja menkkojen jälkeenki noin 2 viikkoa kesti kivut.. ja molemmin puolin vaihteli ^^ nyt ei oo enää muutaku masun nippailua välillä äkkiliikkeissä jne.
 
Alan varovaisesti jo olla innoissani että pahoinvointi on helpottanut. Pari päivää ollut täysin ilman mitään ällötyksiä ja ruoka maistuu vähän liiankin hyvin. Väsymys on myös helpottanut tai oikeastaan kadonnut kokonaan. Melko normaali olo siis tällähetkellä. Toisaalta heti herää epäilys että joku on pielessä kun jotenkin ajattelin että näitä oireita kestäisi ainakin sinne viikolle 12 asti. Nyt siis rv 9+4 :)
 
Kumpa hellittäis mullaki väsymys. Esikoinen herättää 6-7 aikaan ja herätessä oon iha katki ja hiimailen kuin zombi päikkäreille asti. 1,5-2h unta niin iltapäivästä on pirteämpi.
 
Täällä pahoinvointi helpotti varmaan viikoksi ja nyt palasi taas :D toki on muuttunut niin että iltaisin kun menee nukkumaan niin silloin iskee hirveän huono olo.. Jospa tää pian helpottais, vaikeuttaa arkea kun pitäisi noiden kahden muunkin kanssa päivät pärjätä
 
Hansuli83, saitko sä plussattua vai alkoiko menkat? En ole kaikkia keskusteluja niin tarkkaan lukemaan,että mainitsetko jo jossain asiasta :) ne sun testikuvat tuli mieleen,kun näin tuon sinun nimimerkin,että saitko kaksi viivaa tikkuun vihdoin ja viimein?
 
Täälläkin oireet helpottamaan päin ja juurikin siksi täällä myös iskee paniikki, että onko kaikki hyvin kuitenkin. Onneksi enää kaksi viikkoa ultraan! :happy: 10+1
 
Täälläkin ihan jäätävä paha olo :( vähän alle viikon ollut. Joka päivä on pahempi olo.. :/ ruoka ei tee mieli ollenkaan ja väkisin pakotan itteni syömään, syödessä nousee ruoka takaisin ylös ja pienillä annoksilla mennä. Kunnol ruoka en voi syödä eli syön vaan puuro ja leipä ja hedelmiä. Tää olo on niin kuvottava ja hirveä. Kotona oleskelen 1v touhutaaperon kanssa, jaksettava vain on. Odotan niin toka kolmamnesta jospa silloin tää olo parantuisi.. välillä itkettää ja kiukuttaa tää olo
Tiedän tunteen <3 Mulla on sama juttu esikoinen täytti juuri vuoden ja pakko vaan jaksaa juosta perässä, vaikka mieli tekisi maata sohvalla. Väsyttää ja oksettaa 24/7.

Meillä on lisäksi kolme koiraa, jotka on arkisin käytännössä mun vastuulla. Mies on arkisin yöt töissä ja käy kotona vaan nukkumassa ja syömässä. Pitkät vuorot ja pitkä työmatka, niin ei paljon muuta arkisin ehdi. Onneksi kuitenkin on pitkien vuorojen vastapainoksi sitten niitä vapaita välillä enemmän, kuin vain vkl.
 
Oon unohtanut tänne mainita että yhtenä oireena mulla on ilmaantunut aivan järkyttävästi finnejä rintaan ja selkään. Voisin kutsua tuota jo akneksi. Sen lisäksi kaulassa on ihan pienenpieniä näppyjä ja naamakin kukkii. Onneksi ei niin pahasti mitä selkä ja rinta. Todella ikävä vaiva minusta :( esikoisesta (poika) ei ollut finnejä tavallista enempää. Mulla aika huono iho ollut aina. Joten tämän nyky tilanteen perusteella olen vähän veikkaillut että jospa sieltä tyttö olisi tulossa. Muuten kyllä aika vahva poika olo :)
 
Mä kerkesin just syödä aknekuurin ennenkuin plussasin. Nyt finnit ovat taas palanneet..
Mites teidän suolisto? Mulla vetää mahan välillä ihan veteläksi ja vääntää, melkein joka päivä. Ei kyllä ole ummetuksesta tietoakaan. Onkohan tälläiset vatsaoireet tyypillinen raskausoire?
 
Takaisin
Top