Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin paha olo vaan jatkuu ja kestää koko päivän. Mihinkää ei oikein voi lähteä, kun on niin yökkö olo jatkuvasti. Todella turhauttavaa:shifty:
 
Täälläkin ihan jäätävä paha olo :( vähän alle viikon ollut. Joka päivä on pahempi olo.. :/ ruoka ei tee mieli ollenkaan ja väkisin pakotan itteni syömään, syödessä nousee ruoka takaisin ylös ja pienillä annoksilla mennä. Kunnol ruoka en voi syödä eli syön vaan puuro ja leipä ja hedelmiä. Tää olo on niin kuvottava ja hirveä. Kotona oleskelen 1v touhutaaperon kanssa, jaksettava vain on. Odotan niin toka kolmamnesta jospa silloin tää olo parantuisi.. välillä itkettää ja kiukuttaa tää olo
 
Voi mun mies parkaa, kun joutuu kestämään tämmöstä kiukuttelevaa huonovointista naista. Tänään oikee itku tuli itel, ko ei vaan jaksais tätä oloa. Tuntuu etten ole yhtään oma itseni tai en voi olla tän olon takia!! Toivottavasti olo helpottaisi pian...
 
Täälläkin olo senkun vain pahenee. Tänään rv 9+0 ja toivoin jo että tämä alkaisi kääntyä parempaan suuntaan mutta ei. Muutamana päivänä on aamupalat lentäneet vessanpönttöön heti syönnin jälkeen ja huono olo jatkuu ympäri vuorokauden. Aluksi oli oksettava olo mutta yleensä iltaisin alkoi tehdä mieli hampurilaisia, sipsejä, pitsaa yms. Nyt sitten ei tahdo upota mikään eikä mihinkään vuorokauden aikaan. Pakotan itseni kuitenkin syömään välillä jotain ja kyllä ainakin toistaiseksi on sisällä pysynyt paitsi aamuisin.
Jännää että niinä parina aamuna kun on ihan kunnolla laatta lentänyt niin oksentamisen jälkeen on ollut todella hyvä olo. Valitettavasti se vaan ei kovin kauaa ole kestänyt vaan oksetus palaa viimeistään tunnin päästä.
Pitäisi vain olla tyytyväinen koska se varmaan on ihan hyvä merkki että oireita on mutta ei sitä oikein osaa kun olo on niin kamala että välillä meinaa itku päästä.
 
TTiitu - symppaan täältä! Aika samanlaista meininkiä. Aamuisin menee alas vain hedelmät, jos nekään. Koko päivän on epämääräisen huono olo ja kuvotus, ja iltaisin tekee mieli kaikkea suolaista. Kiinalaista söisin varmaan joka ilta. Edellisessä raskaudessa lihoin about 24 kiloa, ja tässä raskaudessa on tullut jo kaksi. Turvotus on kova ja kun väsyttää ja vain tietyt ruoat uppoavat, niin hoh hoijakkaa. RantaPALLO kuntoon 2016 :D Onneksi myös edellisen raskauden jälkeen kilot lähtivät puolen vuoden sisään pois...
 
Onko muilla ollut huimausta ja lihasvelttoutta? Tänään on kaksi kertaa meinannut lähteä jalat alta, kun tuntuu että jalat eivät vain kanna.
 
Mua huimaa koko-ajan melkein, mulla on luonnollisesti tosi alhainen verenpaine mikä raskauden myötä vielä laskenut, viime vkl oli vaan 96/40 välillä ollut jopa 80/39. Inhottava mutta ei pitäisi olla mitenkään vaarallista. Oletko varpahat mitannut verenpainetta?ja mulla on kans tota lihasveltoutta etenkin aamuisin tuntuu että jalat on tunnottomi.
 
TTiitu - symppaan täältä! Aika samanlaista meininkiä. Aamuisin menee alas vain hedelmät, jos nekään. Koko päivän on epämääräisen huono olo ja kuvotus, ja iltaisin tekee mieli kaikkea suolaista. Kiinalaista söisin varmaan joka ilta. Edellisessä raskaudessa lihoin about 24 kiloa, ja tässä raskaudessa on tullut jo kaksi. Turvotus on kova ja kun väsyttää ja vain tietyt ruoat uppoavat, niin hoh hoijakkaa. RantaPALLO kuntoon 2016 :D Onneksi myös edellisen raskauden jälkeen kilot lähtivät puolen vuoden sisään pois...
Kiinalaista tekee minunkin mieli usein vaikka en pahemmin sen ystävä yleensä ole. Mulla esikoisesta tuli 22 kiloa ja se oli aika järkytys kun olen aina ollut melko hoikka. Kilot lähti nopeasti synnytyksen jälkeen ja sitten kävi niin että paino tippu vielä siitä ja nyt ennen tätä raskautta olin ihan alipainon rajajoilla. Nyt onkin sitten tullut jo 3 kiloa ja jos tälläisella ruokavaliolla jatkan niin tulee varmasti aikamoista tahtia lisää. Kun ei vaan maistu muu kun roskaruoka niin on syötävä sitä mikä alas menee että saa syötyä edes jotain :D
 
Mua kanssa huimaa usein. On jo aiemmin ollut alhaiset paineet, mutta nyt tuntuu että olis laskenut entisestään. Väsyttää ja rinnat edelleen TOSI kipeät, meinaa iltaisin tulla itku kun ottaa rintaliivit pois :(
9+0
 
Onko täällä kaikilla muilla tissikipuja:wideyed:?
Mä oon kehittänyt nyt tästä jonkun ongelman itelleni, että koska niitä ei ole, niin kaikki ei ole kunnossa.
Muuten on kyllä kaverina mm. turvotus, kylmyys, VÄSYMYS, ajoittainen etova olo..
Noh, ultra ens ke, siellä selviää :nailbiting:
 
Verenpaine mulla on normaali. Mulla on varmastikin niska/hartiaongelmia, koska olen melko kumarassa kokoajan. Mulla on rinnat turvonneet sen verran, että epäilen niidenkin olevan syypää painonsa takia. Sopivia rintsikoita ei meinaa millään löytyä! Kaikki hankaa, hirveä ongelma :D mulla ei niinkään tissikipua ole, nännit ainoastaan on melko arat.
 
LaRa ei mullakaa oo tissikipuja tai muutenkaa paisuneet tissit. Vähä kasvaneet joo. Reilu pari viikkoa sitten kipuilivat pari päivää ja se oli siinä. Väsymystä täälläkin 24/7, palelua ja silloin tällöin pientä etovaa oloa.

Verenpaineet ja sykkeet on mulla olleet aina hieman alhaisemmat. Vissiin korkein RR mikä on mult mitattu niin on raskaudessa ja kiireen vilkkaan paikalle saapuessa 93/132. Muuten ovat jopa olleet 60/90 ja siitä ylöspäin vähän normaalimpi paine mulla. Nukutuksenkin jälkeen mulla syke saattaa olla jotai 30-40. Se on vaan vissiin äitini peruja, kun hällä sama sykkeen kanssa.

Matalaan verenpaineeseen ei oo kukaan ottanut kantaa. Ja kerran mulla verensokeritkin huiteli 3,5 vaikka vaihettii mittareita ja söin vaikka mitä päivän mittaan, mut eivät päivystyksessäkään noihin alhaisiin arvoihin pahemmin puutu. Sinällään jännä. Kun toihan on jo paastoarvoja sokerissakin.. Itse vain ajatellut, että oma haima vain tuottaa hirmusesti insuliinia.. :rolleyes:Että välillä voi huipata, kun vs pikkase heittää eikä suostu nousemaan.
 
Mulla on sokereitten kanssa sama juttu, syönnin jälkeen arvot ei nouse ja ovat ehkä korkeintaan 5. Tää tekee sen että mulla tulee alhaisen verensokerin oireita tosi tiheään tahtiin ja sittempä sitä pitääkin syödä melkein tauotta.
 
LaRa miulla ei oo mitää muita tissituntemuksia kuin tuossa imettävässä tississä kipu kun alotan imetyksen, sekii menee ohi ehkä 10 sekunnissa. Toinen tissi tyhjä pussi kun en siitä enää oo tänä vuonna imettäny, ois nyt ees vähän voinu turvota :grin Edellisessä raskaudessa tissit oli kipeet ja turvonneet jo aikaisilla viikoilla, nyt ei mitään samanlaista. Kaikki todistetusti kuitenkin kunnossa kun eilisen ultrassa löyty syke :) Ethän sie LaRa vielä imetä? Kun ei muista kaikkien tilannetta.
 
Lohdutuksen sana muuten kaikille pahoinvoinnista kärsiville, se saattaa kestää synnytykseen asti :grin Niin kävi miulle ekassa raskaudessa, kunnon ruoka ei maistunu koko raskauden aikana ja kuvotus kesti loppuun asti... Mut jaksamista kaikille pahoinvoinnin kanssa, tää on hyvä syy kärsiä :)
 
Todellakin hyvä syy. Itse osaan ottaa jo tän pahoinvoinnin eri tavalla kuin ensimmäisen kohdalla, kun tätä nyt osas odottaa. :) Ekan kohdilla olin, että "mie kuolenn...." :D
 
En enää imetä, haikeudella sitä vaan muistelen <3 =) vois kyllä oikeesti vähän tulla täytettä tähän rintavarustukseen ainakin hetkellisesti, sanotaanko että maan vetovoima, imetys jne. on tehnyt tehtävänsä :rolleyes: kyllä mäkin olisin muistelevinani, että esikoisen raskaudessa oli aikaisilla viikoilla turvonneet ja arat, nyt välillä hetkellisesti saattanut jonkun ohikiitävän sekunnin ajan tuntea kihelmöintiä..ehkä..tai sit ei. No mutta se tissituntemuksista:grin hyvä kuulla että ilman niitäkin voi kaik olla kondiksessa:) jotenkin mulla vaan ehkä se edellinen tuulimunaraskaus muistuttelee, kun silloinkaan ei muistaakseni ollut mitään.
Oireista sen verran, että tekee hirveesti mieli kaikkea raikasta, kuten esim. Kylmää verigreippiä, vesimelonia, kunnon appelsiinimehua yms., mut ei pahat mieliteot mun mielestä ollenkaan :) muistan tän saman esikoisen raskausajoilta.
 
Mulla myös aivan JÄRKYTTÄVÄ pahoinvointi tällä hetkellä päällä, en muista että esikoista odottaessa olisi näin karseaa ja lamaannuttavaa olo ollut...mieheni on kuitenkin eri mieltä, ja sanoo että ihan sama setti oli viimeksikin! Heh. Kävin eilen ostamassa apteekista pahoinvointirannekkeet, ja tuntuu että on ollut apua vaikkei missään tapauksessa ole pahoinvointia poistanut. Lieventänyt hiemna, ja tänään olen jopa pystynyt käymään ulkona ja ylipäätään liikkumaan silmät auki. Tosi haastavaa kun tuo pienokainen 10kk tuossa toheltaa....
IceQueenille piti kirjoittaa että itsekin imetän vielä, mutta aika loppusuoralla mennään :) Imetän enää 2x päivässä ja tarkoitus olisi tässä vähennellen lopettaa. En tiedä johtuuko raskaudesta, mutta nyt tullut aika voimakkaasti sellainen olo että imetys saisi nyt loppua. Aiemmin en koskaan ollut kokenut minkäänlaista "imetysahdistusta" mutta nyt jostain syystä on tullut tarve systemaattisesti vähentää ja lopettaa.

Onhan tässä jo imetettykin, ihan mukava pitää vähän taukoa ennen kuin seuraavan kanssa alkaa uusi imetysrumba :)
 
Mulla alkoi eilen illalla outo huimaus. Yölläkin heräilin siihen että kylkeä kääntäessä tuntui kuin olisi karusellissa. Nyt aamulla sängystä noustessa karuselli pyöri edelleen mutta vähän lievempänä. Verenpaineet mulla on alhaalla mutta niin ne on olleet aina eikä koskaan ole tällätavalla huimannut. Mahtaako tämä olla raskaudesta johtuvaa vai jotain ihan muuta.
 
Vinkkinä noihi kalliisiin rannekkeisiin! Kuula + laastari/teippi :) Mulla on vissii toinen ranneke hävinny esikoisesta nii pitää tehä tommoi DIY systeemi ;)
 
Takaisin
Top