Oireet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kenelläkään jatkuvaa, aamusta iltaan kestävää pahoinvointia ? En tiedä mitä tekisin kun oksettaa koko ajan aaltoillen enemmän tai vähemmän ja syöminenkään ei aina auta.
 
Mun neuvolatäti on kätilö, työskennellyt aiemmin myös synnärillä.
Olen muutenkin iloinen, että oli niin mukavan tuntoinen, ja mua vanhempi.
(kun en itse ole enää ihan teini, niin tykkään, että neuvolantäti on vanhempi).
 
Tohtia, mulla oli rv 6+0 - 8+0 joka päivä koko päivän kestävää kuvotusta ja ruokahaluttomuutta. Syödä piti alle kahen tunnin välein tai olo paheni ja välillä se syöminenkään ei auttanu. Kertaakaan en kyllä oksentanu. Päivät meni sitten sohvalla maaten, kun mitään ei oikein jaksa tehdä. Nyt parina päivänä tuo kuvotus on ollu helpompaa, mut su-iltana oksensin eka kerran. Vähän jo pelottaa oireiden helpottaminen vaikka nytkin pieni kuvotuksen tunne on kurkussa.

rv 8+3
 
Tohtia,mulla on ollut jostain rv 6+ eteenpäin tosi paha olo. Aamulla saa aina oksentaa toisinaan myös päivällä. Koko ajan on semmonen yökki olo,että jos yökkäisi niin varmasti tulisi yrjö. Ensin saattaa olla virtaa ja tekis mieli puuhailla kaikenlaista ja yhtäkkiä iskee kamala väsy. Mulla on 4 pientä lasta päivät kotona,niin heidän kanssa on pakko jaksaa ulkoilla,leikkiä ja laittaa ruokaa. Ei auta kun hammasta purra ja jaksaa. Välillä illallakin on niin huono olo ettei saa edes unta ja menee pyöriessä tovi. Mikään ei oikeastaan auta,söi mitä tahansa niin heti tulee huono olo ja kuvotus :\ välillä tuntuu,että oireet helpottaa mutta pian ne palaavat takaisin. Tsemppiä kaikille pahoinvoiville!
 
Olen uusi foorumilla, ja halusin tulla jonnekin pulisemaan, kun en oikein ole vielä raskaudesta kovin monelle kertonut. Mulla nyt menossa kaiketi viikot 8+1 ja koko alkuraskauden olen ollut aivan järjettömän väsynyt. Tämä on toinen raskaus ja muistan kyllä ensimmäisessäkin odotuksessa olleeni aivan koomainen. Miten te muut selviätte töistä ja kotihommissa tämän väsymyksen kanssa? Olen tavallisesti tosi energinen tyyppi, nyt on jäänyt kaikki punttisalit, treenit ja muut vapaaehtoiset hommat ihan pois kuvioista. Olen myös aivan jäätävän väsyneen näköinen vaikka viime yönäkin nukuin yhdeksän tunnin unet. Päiväunia en rauhoitu ottamaan, vaikka väsyttää tosi paljon. Hiukan sellaista unettomuuttakin on ollut, ja siihen päälle vielä pieni kuvotus koko ajan... Ihanaa. Huomenna ensimmäiseen neuvolaan, jännittääkin aika paljon :)
 
Onko kenelläkään jatkuvaa, aamusta iltaan kestävää pahoinvointia ? En tiedä mitä tekisin kun oksettaa koko ajan aaltoillen enemmän tai vähemmän ja syöminenkään ei aina auta.

Mulla myös jatkuvaa pahaa oloa... Mikään ei auta. Töissä on aivan hirveää olla tällä hetkellä.. Kaamee väsy myös, ja huimaus. Sit tuntuu et syke on tosi helposti iha pilvissä. Onko muilla tommosta oiretta?
 
Höh. Tiedän että on normaalia kun pahoinvointia ei ole. Silti se ressaa. Ainoat oireet on jäätävä palelu! Ja väsymys. Ja öiset wc käynnit. Ja aamuöinen unettomuus.
Ja normaalit farkut kiristää... Nyt alkoi huominen ultra jännittää!
 
Ellami, mulla tismalleen samat oireet! Kaikki pahat olot ja aamuyrjöt puuttuu.. Pientä etomista vaan jos syö liikaa. Tänään 6+2 ja vielä arvuuttelen mille päivälle uskaltaisin varata ultran, viikon sisään pitäis käydä jotta vois sitten lähteä (toivottavasti) hyvillä mielin lomalle :)
 
Ellami, mulla tismalleen samat oireet! Kaikki pahat olot ja aamuyrjöt puuttuu.. Pientä etomista vaan jos syö liikaa. Tänään 6+2 ja vielä arvuuttelen mille päivälle uskaltaisin varata ultran, viikon sisään pitäis käydä jotta vois sitten lähteä (toivottavasti) hyvillä mielin lomalle :)


Mulla on huomenna ultra. Huomenna rv 6+3 (luultavasti, mulla ollu melko epäsäännöllinen kk kierto). Nyt sit ressaan huomista...
 
Tällä hetkellä on ihan hyvä, et oon kotona työttömänä eikä oo muita huollettavia ku mies ja kissat. Ei nimittäin hirveesti jaksa kotihommia tehdä. Ja mullakin on jumpat ja salitreenit jääny, ku ei jaksa eikä tiedä mikä olo on esim. puolen tunnin päästä.

Täs ku oli pari parempaa päivää, ni aamulla tuli jo pelko, et onko kaikki kunnossa. No "onneks" tänään ollu taas yökötys ja väsymys päällä.

rv 8+3
 
Minulla tänään viikkoja 6+0 ja kokonaisvaltainen, täysin veteläksi vetävä väsymys piinaa etenkin aamu- ja iltapäivisin. Päiväunet tulee otettua melkein joka päivä esikoisen kanssa. Olen pyrkinyt pitämään kiinni päivittäisestä ulkoilusta, jonka koen virkistävän, tai ainakin sitä tuntee tehneensä jotain eikä näin ruoki saamattomuuden kierrettä. ;) Myös ruokavaliolla on suuri merkitys omaan jaksamiseen.
 
Nyt rv7+6 ja oireina (4+ eteenpäin) pahoinvointi, toisinaan oksennan mutta ainakin päivittäistä kuvotusta jatkuvasti. KAMALA nälkä kokoajan, yölläkin pitää herätä syömään. Fyysinen rasitus aiheuttaa vatsan vihlontaa. Maha turvonnut todella isokokoiseksi, samoin tissit. Finnejä alkaa pukkaamaan ja nännit aristavat. Siltikin välillä tulee tunne että olenkohan enää edes raskaana!
 
Lisättäköön vielä jäätävä väsymys!! Työpäivät ovat tuskaa kun ei jaksaisi jalkojaan nostaa..
 
Iltaisin on huonohko olo tai sellainen äklö... Tissit painavat ja täyden tuntuiset sekä kipeät. Naama jatkaa edelleen kukkimista. Väsymys on jonkin verran helpottanut. Tänään rv9+1.
 
Väsymykseen ja pahoinvointiin voidaan lisätä myös unioutoudet. Miksi heräsin taas klo 4.30? En yleensä ikinä ole hereillä tähän aikaan, olen iltatyöläinen.
 
Täälä alkaa väsymys jos hieman helpottamaan. Oikeastaan mitään muita oireita ei ole ja olo on ihan täysin normaali. Turvotustakaan ei enää juuri ole. Tiedän, että oireettomuus voi olla normaalia, mutta silti hirvittää.

9+4
 
Parina aamuna herännyt huonoon oloon, mikä omasta mielestä tulee siitä, kun kroppa huutaa täytettä massuun. Helpottuu kyllä, kun nousen ylös. Pitkälleen huono-olo vaa jatkuu.
 
Eilen piti käydä aamulla oksulla, muuten mulla on aamut ollu kohtuu hyviä. Kerkeen hyvin tehä omat aamutoimet ja ruokkia kissat ennen aamiaista eikä tule paha olo. Väsymys kyllä tulee sit uudestaan parin tunnin päästä, mut oon yrittäny vähentää päikkäreitä, et yöunet menis paremmin.

rv 8+5
 
Huono olo tuntuu vaan pahenevan ja pitenevän päivä päivältä. Rv 6:lta asti, jolloin oli vain pientä kuvotusta lounaan aikaan ja nyt 7+1 melkein koko päivän saa olla syömässä mandariineja 2h välein ettei paha olo ylly sietämättömäksi :dead: Lisäksi tää väsymys ja huimaus/pieni päänsärky... huh!
 
Takaisin
Top