Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä oli vauveli puolitoista vuorokautta liikkumatta. Eilen illalla onneksi alkoi liikkua taas, joten säästyttiin päivystysreissulta tänään.

Lokakuu, hyvä kun alkoi liikkua taas. Tässä vaiheessa ihan kaikki liikkeet ei vielä tunnu, joten noin voi käydä. Pelottavia tuollaiset tilanteet. Mitä kaikkea yritit, että vauva liikkuisi?

Täällä selkä niin kipeä et huh Huh! Enää ei oo oikein mitenkäänpäin hyvä olla. Voi kunpa pian helpottais...

Tääl kans selkäkivut taas alkaneet.
Ei näköjää pitäs tehä mitää ylimääräistä kotitöiden lisäks tai selkä ei tykkää.
Tää iskiaskipu vie multa liikuntakyvynkin. :arghh:

Sormet edelleen puutuneet ja nyt rannekipu is back. Harkitsen jo saikkua tän myötä kun duunissa pitäis pystyä käsiä käyttämään. Mietin vaan et mitähän sit ku tulee baby nr 2 ni hoitaa taaperoa tälläisillä rannevaivoilla.

Pari kertaa oon nyt huomanut että pidemmällä kävelyllä sormet turpoo. Vaikkei siis ole mitään käsissä vaan kädet saa heilua vapaasti niin jossain vaiheessa lähtee tunto sormista ja on aivan nakit. Sit pitää hetken pumppailla käsiä nyrkkiin ja auki et saa nesteet kiertoon taas.
Juhannuksena ei ole tullut juotua tarpeeks... Isäni luona vedessä on pieni sivumaku, ei paha mutta kuitenkin, ja sitä ei vaan tule juotua sellaisenaan samalla tavalla kuin kotona juon vettä. Oltiin 2 yötä isäni luona saaristossa ja ekana yönä veti pohkeesta suonta pari kertaa mutta viime yö oli aivan järkky! Veti suonta pohkeista, jalkapohjista ja polvitaipeista useamman kerran yön aikana. Nyt kun tultiin kotiin olen tankannut vettä jos auttais ens yöksi (tosin nyt joudun varmaan ravaamaan vessassa).

Mullakin oli liitoskipuja edellisessä raskaudessa varsinkin loppuvaiheessa. Olen varautunut että niitä tulee nytkin, sitten ollaan taas viimeinen kuukausi kävelemättä :D
Mä mietin yks päivä noita vauvan liikkeitä, jos niitä ei ykskaks tuntisikaan tavalliseen tapaan, ja että missä vaiheessa pitäisi sitten huolestua. Kun eihän niitä kaikkia vielä tunne. Toivottavasti ei kenellekään meistä tuu vastaan huolta sen suhteen.
Mulla ihanana "oireena" on tuo pissalla juoksu. Hätä tuntuu helposti ja sit ei tuu kun pieni liru, tais kyllä viimeksikin olla sama juttu. Näin kesälämpöisillä kuitenkin täytyy tankata nestettä, joten sitten vessassakin rampataan...

Tuosta vessasta juoksemisesta fyssari sanoi mulle että kannattaa yrittää vähän hillitä sitä pissalla käyntiä, ettei ihan joka lirun takia siellä juokse kun ei se tee hyvää, varsinkin jos ei sitten kunnolla tuu edes mitään ulos. Ja vinkkas myös että kannattaa aina istua selkä suorana noin 30 sekuntia vielä pöntöllä sen jälkeen, kun tuntuu että rakko on jo tyhjentynyt. Näin saa paremmin jäännösvirtsankin tyhjennettyä ja se sitten vaikuttaa siihen, ettei ihan heti tuu uudestaan se liruhätä. :wink

Lokakuu, hyvä kun alkoi liikkua taas. Tässä vaiheessa ihan kaikki liikkeet ei vielä tunnu, joten noin voi käydä. Pelottavia tuollaiset tilanteet. Mitä kaikkea yritit, että vauva liikkuisi?
Koitin töniä, syödä sokeria, ja kuulostelin rauhassa makuuasennossa, että tuntuuko mitään.
Normaalisti joka päivä tuntuu kuitenkin jotain liikkeitä, outoa että yhtäkkiä ei enää tuntunutkaan mitään kahteen päivään.
Jotenkin sitä kuitenkin luottaa ettei omalle kohdalle osu niin huono tuuri, että tässä vaiheessa menisi joku pieleen, joten en ehtinyt edes huolestua ennen kuin liikkeet taas jo tuntuikin. :)

Mulla alkoi yhtäkkiä huimata kunnolla ja kaikki voimat hävisi. Oli pakko istahtaa olkkarin lattialle seinän viereen. Mies auttoi sänkyyn makaamaan ja toi tyynyjä jalkojen alle. Nyt jo vähän helpottaa, mutta kylläpä säikähdin. Onko muita huimauksesta kärsineitä?

Stella mulla matala verenpaine aiheuttaa aina välillä huimausta. Töissä muutaman kerran oon joutunut menemään makuu asentoon ja nostamaan jalat ylös. Siitä jää hetkeks sellanen hassu olo mutta mulla on auttanut muutama sipsi ja huikka kokista ensiapuna. Nostaa kai verenpainetta sen verran että olo normalisoituu ja pystyy jatkamaan töissä :) oon oppinut tunnistamaan olon siitä kun ensimmäisenä mulla tulee hikikarpalot otsalle ja vähän tuskainen olo. Oon myös yhdistänyt tän niihin npäiviin kun niska on jumissa joten oon pistänyt miehen hieromaan hartioitani kotona :)

Mulla helpotti olo vasta yön aikana. Jotain kuitenkin oli kropassa vissiin tapahtunut, koska aamulla olo hyvin krapulainen olo. :eek:Se onneksi helpotti päivän mittaan, mitä nyt sellainen tokkura ja väsymys oli päällä koko päivän. Verenpaineet on hiemna normaalia alempana, mutta tähn mennessä ei ole koskaan huimannut.

Hoksasin muuten, että muutaman kerran oikea pohje on puutuillut pieneltä alueelta muutaman sentin polvitaipeen alapuolelta. En ole asiaan sen enempää kiinnittänyt huomiota aiemmin, mutta eilen puutuminen levisi aaltomaisena reiteen ja varpaisiin. Googlailin jo veritulpan oireita, mutta mitään kipuja ei ole ollut, sellaista jännää puutumisen kaltaista pistelyä vain. Aloin kuitenkin jo maalailemaan kauhukuvia, että josko se huimaus ja voimattomuus olisikin liittynyt tähän ja ollut keuhkoveritulppaan liittyviä oireita... No, seurailen nyt tilannetta ja soittelen neuvolaan ja lääkäriin jos vielä jompi kumpi vaiva uusii.

Stella, täälläkin huippaillut muutamaan otteeseen niin, että silmissä pimentynyt ja ollut pakko mennä makuulle kesken työpäivän. Sen jälkeenkin olo on ollut pitkään tosi hutera.

Mulla myös ajoittain puutunut käsi raskauden aikana, aiemmin ei vastaavaa. Toivottavasti sullakin harmitonta, ettei mitään vakavaa. Sinuna soittaisin silti vähintään neuvolaan, jos yhtään epäilyttää/huolestuttaa.

Onko muilla yöllisiä supisteluja? Mulla useampana yönä ollut maha tosi pinkeenä ja kipeenä. Oletan, että supistelua, koska pötsi kivikova. Jännä, aiemmin ollut tosi epäsäännöllistä moinen, mutta nyt monena peräkkäisenä yönä.

Nessu 24+3

Mulla on ollut nyt vaivana kramppaavat pohkeet ja neuvolassa kehoitettiin magnesium-kuurille. Tosi inhottava vaiva. Myös täysin jumissa olevat lonkat pitäisi saada jotenkin avautumaan. Ei auta kuin venytellä :) 23+1

Blaah. Täällä sitä istutaan päivystyksessä. Tänään alkoi puutuilla vasen käsi ja vasen jalka. Meinasin jo itsekin säikähtää, kun lääkäriin soittaessa kysyttiin pääsenkö sairaalaan omin avuin vai laittaavatko ambulanssin tulemaan. :eek: omin avuin selvittiin.

Lääkäri ei vielä löytänyt mitään syytä puutumisiin. Refleksit normaalit, tunto normaali, voimat jotakuinkin samanlaiset kaikissa raajoissa, koordinaatio normaali. Nyt odotellaan tukoslabraa ja sydänfilmiä ja sit ihmetellään lääkärin kanssa uudestaan. Toivottavasti syy löytyisi eikä olisi mitään vakavaa.:nailbiting:

Stella, hyi. Tollanen säikäyttää varmasti! Toivottavasti tosiaan syy löytyy eikä ole mitään vakavaa. Isosti tsemppiä sinne!

Stella, täälläkin huippaillut muutamaan otteeseen niin, että silmissä pimentynyt ja ollut pakko mennä makuulle kesken työpäivän. Sen jälkeenkin olo on ollut pitkään tosi hutera.

Mulla myös ajoittain puutunut käsi raskauden aikana, aiemmin ei vastaavaa. Toivottavasti sullakin harmitonta, ettei mitään vakavaa. Sinuna soittaisin silti vähintään neuvolaan, jos yhtään epäilyttää/huolestuttaa.

Onko muilla yöllisiä supisteluja? Mulla useampana yönä ollut maha tosi pinkeenä ja kipeenä. Oletan, että supistelua, koska pötsi kivikova. Jännä, aiemmin ollut tosi epäsäännöllistä moinen, mutta nyt monena peräkkäisenä yönä.

Nessu 24+3

mulla oli joku viikko sitte tota että vatsa veti yöllä kivikovaksi ja tuntu epämukavalta, oletan kans että oli supistuksia. nyt ei oo tullu moneen yöhön enään. *koputtaa puuta* :D rv 25+1

Eevskuli, onko sulla supistellut hereillä? Oon pannut merkille, että välillä maha kovettuu myös valveilla. Yöllä en oo nyt herännyt siihen. Esim. jos töissä on ollu tosi kiireinen päivä, illalla saattaa kotona maha kovettua useampaan kertaan. Silloin oon ajatellut, että päivä on ollut liian vauhdikas. Onneks ei enää kesäloman jäljeen ole kuin muutama hassu työpäivä, ja sit ei tartte ressailla töistä pitkään aikaan ☺️

Mulla on muuten prikulleen samat viikot kuin sulla! :D

Nessu 25+1

Eevskuli, onko sulla supistellut hereillä? Oon pannut merkille, että välillä maha kovettuu myös valveilla. Yöllä en oo nyt herännyt siihen. Esim. jos töissä on ollu tosi kiireinen päivä, illalla saattaa kotona maha kovettua useampaan kertaan. Silloin oon ajatellut, että päivä on ollut liian vauhdikas. Onneks ei enää kesäloman jäljeen ole kuin muutama hassu työpäivä, ja sit ei tartte ressailla töistä pitkään aikaan ☺️

Mulla on muuten prikulleen samat viikot kuin sulla! :D

Nessu 25+1

en mä ainakaan muista, just illalla kun on nukkumaan käymässä. ja myös rankan työpäivän jälkeen.
hah no jopas sattuu että mennään täsmälleen samoil viikoil :D

Takaisin