Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alkaako muuten muilla supistella esimerkiksi se, että tulee isompi tai pienempi hätä vessaan? Olen nyt huomannut, että vessahätä mulla provosoi supistuksia aika herkästi. Tänään huomaan myös, että istuminen pitkään tekee hallaa. Joutuu vähän väliä pitämään kävelytaukoja aktiivi-istuimesta huolimatta. Onneksi mulla alkaa kesäloma kahden päivän päästä. Sitten ei tartte viiteen viikkoon toimistossa istuskella.

Mulla vessahätä välillä aiheuttaa/lisää supistuksia.

Ihan raskauden alusta asti on myös pissalla käyminen sattunut kohtuun, tuntuu kuin kohtua jotenkin kuristaisi kun rakko tyhjenee. Enpä sellaisestakaan raskaus"oireesta" ollut koskaan kuullutkaan.

Mä taas koen, että supistukset aiheuttaa vessassa ravaamista, vatsa menee sekaisin ja pissata saisi koko ajan silloin kun on ns. Huonompi vaihe päällä. Ja samaa pissakipua välillä täälläkin, hätä ois mutta tulee tippa kerrallaan, kunnes rentoutuu ja helpotus on suunnaton. Mahtaakohan liittyä jotenkin vauvan sijaintiin, tiedä sitä sitten...

Mulla kans täysinäinen rakko aiheuttaa supistuksia. Jos istun pitkään ja tulee pissahätä pitää nousta toooosi hitaasti ja varovasti seisomaan tai muuten tulee napakka supistus. Harjoitussupistuksia tulee siis muutenkin mutta jos rakko on täynnä tuntuu supistus tiukemmalta.

Aivan samat supistustuntemukset kuin teillä muillakin. Jos rakko on täysi, ja nousen istumasta tai makuulta, saattaa tuikata oikein ärjyn supistuksen. Sama homma, jos kovassa menen vaikka pissalle. Viimeistään pöntöltä noustessa supistaa, ja se saattaakin sitten kestää tovin, että menee ohi. Eli yritän käydä vessassa niin tiuhaan, ettei tule hirmuinen hätä, ja jaloitella esim. töissä istumisen välissä niin usein, ettei paikat ehdi jumahtaa.

Nessu 22+4

Mulle ei onneksi pissahätä tai muukaan hätä aiheuta supistuksia, mutta jos istun pitkään samassa asennossa tai seison pitkään niin alkaa mahaa kiristellä ja tulee kipeä/kipeitä supistukisia.Se mun th sentään osas sanoa et jos supistuksia tulee enemmän kuin 5 perh tunti niin soittoa svo:lle tai päivystykseen jos neuvola on kiinni.

Mie oon jännityksellä odottanut, että millon se supistus onnistuu lirauttamaan mulle pissat pöksyyn... Mulla on endometrioosin takia aika kipuherkkä virtsarakko ja kova pissahätä saa normitilassakin aikaan aika kovaa kipua. Nyt kun vauva on alkaut potkimaan kovempaa, sattuu rakkoon välillä aika kovaakin. Varsinkin jos on pissahätä, vauva potkaisee ja vielä siihen samaan iskee supistus, niin ihan varmaan jossain välissä vielä tämän raskauden aikana lirautan pöksyyn... Pitäisi varmaan kohta ostaa Tenaa varalle kaappiin!

No nyt ne liitoskivut iski :( Eilen leikkasin vajaan tunnin ajan nurmikkoa ja sit en meinannutkaan enää päästä edes kävelemään kun joka askeleeseen joutui keskittymään kun sattui niin. Ja aamulla edelleen... Käytiin silti leikkikentällä (kävellen, matkaa menopaluu ehkä 1,5 km) ja ei se kyllä yhtään helpottanut. Tämä on niin viheliäistä kun ne kivut on mulla siis tuolla haarovälissä... Ne luut mistä välistä se vauva sit pönkää ihtensä ulos. Ni ei auta mitkään tukivyötkään. Nytkö mä siis oon liki rampa koko kesän. Miehen kesälomakin alkaa vasta 11. päivä eli tää ehtii jopa pahentua tämä tilanne ennen sitä (jos viimeraskauden kaavalla mennään, ni voi olla et sitten en kävele sataa metriä pidempään)... Siinä ei kummoisia kesälomareissuja sitten tehdä...

Mulla kans välillä liitoskipuja jalkojen välissä, juurikin rankemman päivän tai metsälenkin jälkeen. Mutta aina menneet ohi ja nyt taas tuntuu että vähemmän kuin 2 viikkoa sitten. Nyt 25+jotain.. Toivottavasti helpottaa eikä jatku loppuun asti!

Onko kellää janon tunnetta oireena?
Mua nyt viikon ajan janottanu huomattavasti enemmän. Toki sit vessassaki tulee juostua paljon ku koko ajan pakko juoda.
Aikasemmissa raskauksissa ei tällästä oo ollu.

Täällä myös kamalat liitoskivut! Viime raskaudessa oli häpyluussa, mutta nyt on jalkovälissä. :sorry: Toivottavasti tällä kertaa myös menee parissa viikossa ohi, eikä enää palaa kuten viimeksikin. :rolleyes:

No nyt ne liitoskivut iski :( Eilen leikkasin vajaan tunnin ajan nurmikkoa ja sit en meinannutkaan enää päästä edes kävelemään kun joka askeleeseen joutui keskittymään kun sattui niin. Ja aamulla edelleen... Käytiin silti leikkikentällä (kävellen, matkaa menopaluu ehkä 1,5 km) ja ei se kyllä yhtään helpottanut. Tämä on niin viheliäistä kun ne kivut on mulla siis tuolla haarovälissä... Ne luut mistä välistä se vauva sit pönkää ihtensä ulos. Ni ei auta mitkään tukivyötkään. Nytkö mä siis oon liki rampa koko kesän. Miehen kesälomakin alkaa vasta 11. päivä eli tää ehtii jopa pahentua tämä tilanne ennen sitä (jos viimeraskauden kaavalla mennään, ni voi olla et sitten en kävele sataa metriä pidempään)... Siinä ei kummoisia kesälomareissuja sitten tehdä...
Mulla oli saman kuuloiset kivut toissa vkl (nivuset ja häpyluu) ja mietin jo, että oonko liikuntakyvytön lokakuuhun saakka, mutta helpotti onneksi alle viikossa eli voi hyvin vielä parantua. Tsemppiä :)

Mulla on ollu tänään navan kohdalta ja sen alapuolelta kipeänä aina välillä, semmosta ilkeän tuntosta viiltelevää, en osaa oikeen tarkkaan kuvailla. Huomasin myös kesken työpäivän kun koskin napaan niin se oli ihan arka ja kipeä.. Osaako joku sanoa tästä jotain tai onko muilla ollut tällaista? :O

No onpa helpottavaa kuulla, et muutkin on kärsineet samasta ja on sit mennyt vielä ohi kuitenkin. Toivotaan, että mullakin vielä menee. Kauhukuvina vaan mielessä tuo edellinen raskaus missä tää homma vaan paheni...

Simpsakka, onkohan sullakin sitten napatyrä? Mulla kuulemma on (sanoi th viimeks painellessaan vatsaani ja tunsi aukon navan alapuolella) mutta on toistaiseksi ainakin ollut oireeton. Voi siis olla kosketusarka ja siihen voi tulla pullistuma joka voi sit olla oikeen kunnollakin kipeä. Jos näin sattuu sitä voi yrittää itse painaa takaisin. Tän enempää en tiiä... Mutta ihan normaalina raskausoireena myös voi itse napa pullahtaa ulospäin ja sekin voi olla arka kun vaatteet hiertää.

Painellessa navan ympärysiho tuntuu kyllä yhtä kiinteältä joka puolelta että ei ainakaan näin ummikkona tunne että ois aukkoa missään.. Napa itsessään vähän pullottaa nyt ulospäin kun vatsa alkaa olla aika iso :D pitää seurata tässä tilannetta että jatkuuko samat oireet vielä tänään. Kiitos Janna75 neuvosta :)

Mä en usko mun liitoskipujen helpottavan ennen lokakuuta. Ne alkoi jo aika aikaisin, ja pahenevat vaan koko ajan.

Minä kävin lauantaina vetäisemässä Venlojen viestin avausosuuden (reilu 7 km) ja illalla & sunnuntaina en sitten juuri liikkunutkaan, kun nimenomaan tuonne haaroväliin koski niin pirukseltaan paljon. Maanantainakin kävely piti suorittaa melko rauhallisesti, mutta eilen oli jo taas ihan hyvä olo. Niin hyvä, että tietty piti käydä illalla kävelylenkillä metsässä koirien kanssa ja sitten loppuillan makasinkin sängyssä, kun supisteli. Täytynee nyt hetken aikaa ottaa vähän iisimmin.

Täällä pahenee selkäkivut. Siis särkee nyt koko ajan. Muuta ei sitten oikeastaan olekaan onneksi kun tuossakin tarpeeksi.

Ekaa sairaslomapäivää supistusten vuoksi vietetään. Istuminen pitkään ja toisaalta pienikin kävely aiheuttaa supistuksia. Onneksi eivät vielä kipeitä ole olleet, mutta vievät kaikki voimat, kun illalla sitten "kestosupistus" päällä päivän päätteeksi.

Muokattu viimeksi:
Takaisin