Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Maha toimii taas liian hyvin, liekkö johtuen tästä kuumuudesta ja siihe päälle hirveet närästykset joihin ei renniet auta. Mua nii huvittaa ku täällä muut oottelee suunnillee synnytystä jo ku kuuta nousevaa ja mua taas hirvittää et jos se pian alkaa :D nyt rv 38+2, ens torstaina sektio :)

Mun on pakkoa kertoa kaikille niille ketkä odottaa esikoistaan.. mua pelotti imettäminen kauheesti et osaanko ja riittääkö mulla maito.. mulle sanottii synnärillä imetyksestä et maidon nousussa saattaa kestää ennenku kipu loppuu. Oon la-su yöstä asti imettänyt ja mulla nousi maito nyt niin paljon et koko sänkyki kastu. :D kyllä oli tuskanen olo. Eli ei kannata jännittää, maito nousee aikanaan. Ja enää imetys nippasee vain hetken alussa. :) Ja sitten kysymys kokeneille : kai tämä maidon tuotanto tasottuu? :O

Kyl se tasottuu ja kohta oot ihmettelemässä et eikö sieltä tuukaan tarpeeks ku alkaa tiheenimunkausi ja vauva tilailee lisää maitoa ;) Jos siis kaikki menee niinku oppikirjoissa.. Se on kans sellanen, mihin monen imetys tyssää ku ei oo tietoa etukäteen et sellasia kausia tulee, eikä uskalla luottaa et vauva kyllä saa riittävästi vaikka tahtoo parin päivän ajan olla tissillä lähes taukoamatta. Mulla on maitoa tullu aina hurjat määrät, mut siitä huolimatta tiheenimunkausia on ollu meilläkin. Eka yleensä 3vk iässä ka seuraava 6vk iässä..

Nyt on pakko puuskuttaa täältä hikiseltä sängynpohjalta, että alkaispa jotain jo tapahtua!! Siis synnytystä haikailen, kun pää ei kestä enää tätä vaivaista olotilaa. Hermot todella kireellä ja mieliala heittelee laidasta laitaan. Nolottaa reagoida miehen seurassa näin draamalla kaikkeen ja kiukutellakin. Koira trimmattiin eilen, ja nyt en voi katsoa sitä itkemättä kun sen (muka) surulliset silmät, jotka paljastui karvapehkon takaa, on niin sydäntä riipivät . Ei hyvää päivää. Nyt 39+2.

Täällä kanssa jo toivotaan kovasti tytön syntymää! Nyt 38+1, joten aikaa kyllä vielä on jäljellä.. Kaksi edellistä syntyneet 40+3, mut elättelen silti toiveita et tää tulisi aiemmin.. On jo aika tukala olo eikä jaksa liikkua lainkaan :( heti hengästyttää kun ylös nousee ja helposti alkaa myös pyörryttää.

Koko päivän alaselkää juilinu tasasin välein. En tiiä onko ollu jonku sortin supistuksia... ja jotenki jänniltä tuntunu vauvan liikkeet. Melko allaalla...

Mulla tullu "uutena" oireena vauvan hikka. Joka ilta hikottelee oikein kunnolla ja pitkään. Hyvä tietenkin kun harjottelee hengitystä, mutta aika ikävältä tuntuu itelle. Minäkin odotan kovasti jo vauvan syntymää ja viikkoja "vasta" 36.

Mullakin alkaa jo mielialat heitteleen sitä tahtia etten enää jaksa kauaa. Jonain viikkona itken vaan kaikkea älytöntä ja toisena heittelee mieli pirteästä ja energisestä täysin apaattiseen ja väsyneeseen. Kuten tänään.. oli taas huonosti nukuttu yö lantion puutumisten ja närästyksen takia ja koko päivän melkein "mökötin". Oli sentään niin ihanat rapu"juhlat" että nyt oon onnellisen ähky, en enää niinkään myrtsi.

Mutta joo, I feel you all joita alkaa tukala olotila jo pikkuhiljaa rassaamaan.

Lisäksi eilen ja tänään aloin hermoilemaan että liikkuuko vauva tarpeeksi. Iltaisin aina kunnon möyrinnät kun olen syönyt iltapalan ja ehkä herkkuja ja lösähdän sohvalle. Mutta muutoin ihan kuin olisi hiljaista. En tiedä, stressaan varmaan vaan.

Kova hikka täälläkin vauvalla lähes joka ilta kun menen nukkumaan. Kestää pitkään ja en saa unta :D

Nibs, normaaliahan kai sekin on, että vauvan liikkeet vähenee ihan loppuraskaudessa, kun ei ole enää niin paljon tilaa melskata, eli ei varmaan huolta, kun kerran vaikuttaa kuitenkin saavan energiaa sun syömisestä.

Mua myös vähän hävettää ja ahdistaa tää yliherkkyys ja pillitys. Oltiin tässä laivalla, ja aloin itkeä, kun katselin vieraita lapsia leikkimässä keskenään, siis ihan vaan niiden herttaisuuden takia. Mies oli ihmeissään, että mikä hätänä, ja yritti lohduttaa, mistä mun itkuni vain yltyi, että kun mulla on niin ihana mies! laughing6 Sitten kaiken lisäksi musta tuntuu, että aina kun itken, vauva alkaa liikkua vielä enemmän, mistä mä tietenkin liikutun vielä lisää ja itku vain yltyy. Huoh. En jaksaisi olla tällainen sekopää. Kuinkahan monta päivää itken sitten putkeen, kun vauva syntyy!

Made, 39+1 nyt :) torstaihin haluaisin pysyä yhessä koossa, sillon ois meillä sektio aika. Illalla rauhottu tuo selkähomma, ku mies silitteli selkää jonku aikaa :)

Mulla tullu "uutena" oireena vauvan hikka. Joka ilta hikottelee oikein kunnolla ja pitkään. Hyvä tietenkin kun harjottelee hengitystä, mutta aika ikävältä tuntuu itelle. Minäkin odotan kovasti jo vauvan syntymää ja viikkoja "vasta" 36.
Mulla alkoi kans noihin aikoihin tuntua hikkailua. Siitä se on lisääntynyt koko ajan ja nyt tuntuu useamman kerran päivässä. Mulla ei onneksi tunnu ikävältä, tykkään

Nibs, normaaliahan kai sekin on, että vauvan liikkeet vähenee ihan loppuraskaudessa, kun ei ole enää niin paljon tilaa melskata, eli ei varmaan huolta, kun kerran vaikuttaa kuitenkin saavan energiaa sun syömisestä.

Mua myös vähän hävettää ja ahdistaa tää yliherkkyys ja pillitys. Oltiin tässä laivalla, ja aloin itkeä, kun katselin vieraita lapsia leikkimässä keskenään, siis ihan vaan niiden herttaisuuden takia. Mies oli ihmeissään, että mikä hätänä, ja yritti lohduttaa, mistä mun itkuni vain yltyi, että kun mulla on niin ihana mies! laughing6 Sitten kaiken lisäksi musta tuntuu, että aina kun itken, vauva alkaa liikkua vielä enemmän, mistä mä tietenkin liikutun vielä lisää ja itku vain yltyy. Huoh. En jaksaisi olla tällainen sekopää. Kuinkahan monta päivää itken sitten putkeen, kun vauva syntyy!
Mäkin epäilen, et tää herkistely ei ole ihan pian vähenemään päin Teidän kokemuksien lukemisesta saan onneksi vertaisvoimaa!

Hermo menee, maha täynnä pierua ja nii kovalla että ei ikinä. :D

Täällä alkaa kans hermo kiristyä kiristymistään!

Mulla on jalat ja kädet ihan turvoksissa... Onneks naama on vielä suht normaali. Joka päivä kuiskuttelen mahamöyriäiselle, että lupa on tulla ulos anytime. Mitään merkkejä ei kyllä ole. Supistanut on ehkä kerran. :D

Vaikee uskoo et tätä mahaa tulee vielä ikävä :D vaikka toisaalta, kyllä mä tykkään raskaana olosta, onhan tää ihanaa! Mutta nää viimeset kaks kk.... :D

Huhhuh voisin lisätä yhden S kirjaimen tuohon seksin, siivouksen ja saunomisen lisäks.. Nimittäin sheivaus :-D huh mitä supistuksia sai aikaan.. Toivottavasti oli viimeinen sheivaus tän masun kanssa :-D

Mulla tullu nälkä taas takasin. Koko ajan saa olla syömässä. Väsymys on aika kova. Nivuset tietty kipeet ja odotan vaan että sais jo nyytin syliin, mut pari viikkoo sais pysyy viel sisällä. Nyt rv 36+2.

Täällä meni viime yö 00-04 supistusten kellottamisessa.. Säännöllisesti tuli eka 8min sit 6-7min ja lopuksi 5min välein. Tuntui niin pirulaisesti selässä ja lantiossa eikä mikään tuntunut auttavan.. Miehelle sanoin hänen herätessään pissalle että ehkä tulee lähtö eikä ole edes kassia pakattu..

Supistukset olivat täysin erilaisia mitä tähän mennessä ollut. Otin magnesiumia + panadolia ja ajattelin että yritän saada nukuttua jos lähtö tuleekin.. No siinä vaiheessa supparit loppui kuin seinään. Nyt alapää kipeenä ajattelin alkaa pakkaamaan sitä sairaalakassia, kun ei tiedä milloin lähtö tulee.. :D

Ps. Tämän vau.fi puhelin sovelluksissa on hyvä tuo supistuslaskuri!

Takaisin