Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kenelläkään kokemusta nesteytysjuomista raskausaikana. Ihan vaan mietin, että auttaisikohan ne turvotukseen? Ja ovatkohan ne ylipäätään sallittuja raskausaikana?

https://www.yliopistonapteekki.fi/ya-magnesium-nesteytysjuoma-poretabl-28-kpl-48783.html

En tiedä noista apteekin juomista mutta yksi mikä auttaa paremmin kuin hyvin turvotuksiin on persilja tee. Se poistaa samalla kuona-aineita kehosta joten ei kannata säikähtää virtsan väriä ja hajua. Ja mitä vähemmän kuona-aineita elimistössä on niin sitä pienemmällä todennäköisyydellä myös vauvalla on vatsa/koliikki oireita.

Kiehuvaan veteen tuore tai kuivatettua persiljaa ja antaa hautua sen 15 min.. Tätä suositellaan loppu raskaudessa 2-3 kuppia päivässä :-)

Aamulla heräsin ja vahingossa osuin tissiini, teki kipeää. Huomasin että nännipihan alueella kuuma "patti". Hellästi painelin tissiäni ja se katosi. Mitä tämä tarkoittaa? Nouseeko maito? :o

Koko yön ollut napakoita vatsakramppeja (suppareita?), lyhyitä ja epäsäännöllisiä mutta menkkamaisia eli kivuliaita. Olen kuitenkin saanut nukuttua niiden ja vessassa ravaamisen välissä. Ja valkovuoto muuttunut rusehtavaksi. Jotain tapahtuu, jännää! Tänään 40 +1.

Mäkin heräsin viime yönä menkkakipuihin alavatsalla. Ihan kuin olisin myös puoliunessa heräillyt muutamaan pikkusupistukseen ;) Voi tehdä mielikin kepposia mutta eilen ja koko viikon ollut niin pahat juilimiset, puukoniskut ja vihlonnat alapäässä että ei ihme jos alkais tapahtuun! :) Tänään 39+0

38+5 jotain pientä vihloomista havaittu ja iskenny hirvee jännitys kaikkee uuteen.. Kaikki tunteet sekaisin.

Hmm onko kellää kädet kipeenä ja noussu verisuonet kädessä? Huomasin että herättyä vaivaa tällänen, onko raskautee liittyvä?

Hmm onko kellää kädet kipeenä ja noussu verisuonet kädessä? Huomasin että herättyä vaivaa tällänen, onko raskautee liittyvä?

Mulla on myös ollut käsien nivelet kipeänä muutaman viikon, kun ovat turvotelleet. Aamuisin erityisen turvonneet ja suonet pinnassa.. Kaiketi aika normaalia. Kuitenkin verenpaineet ollut normaalit, eikä pissassa ole ollut protskua.

Mulla ollut kädet ja sormet kipeät jo monta viikkoa. Nyrkkiin ei saa kunnolla tai puristettua mitään kun niveliin sattuu. Turvonneet...

Täällä rv 31! Oireita on... Jalat ihan turvoksissa, hyvä kun kengät menee jalkaan.. :( Jalkoja särkee vähäinenkin seisominen tai kävely. Maha kasvaa hurjaa vauhtia ja on tiellä melko paljon, kipua tuntuu myös kun vauva potkii, sattuu siis viiltävästi navan oikealle puolelle... ja väsymys on ihan VALTAVA. Viime yönäkin 14 tuntia unta ja silti koko päivän ihan väsynyt ja kipeä. :(

Täällä kans väsymys painaa. Vois nukkuu vaikka koko päivän ja siltikin väsyttää. Liikkeet on myös kovia, välillä myllertää oikeen kovaakin et koko maha heiluu ja muljuu. Kovasti odotan jo synnytystä :) rv37+1

Täällä kans väsymys painaa. Vois nukkuu vaikka koko päivän ja siltikin väsyttää. Liikkeet on myös kovia, välillä myllertää oikeen kovaakin et koko maha heiluu ja muljuu. Kovasti odotan jo synnytystä :) rv37+1
Mullakin maha liikkuu oikein kunnolla, se on jännää :DD Ja unta kyllä tarvii selkeesti enemmän kun normaalisti! Ja sit muutenkin täytynyt alkaa ottaa vähän rauhallisemmin... oon itse ollut koko raskauden kauhee siivous hullu, mut nyt on pitänyt hidastaa tahtia ja jakaa hommia usealle päivälle iltaisten selkä/maha kipujen vuoksi.. Mut oon kyllä aika ajoissa muutenkin, vauvan vaatteitakin pessy koko tän päivää, laskettu on kumminkin VASTA lokakuun 10. :D

Mullakin maha liikkuu oikein kunnolla, se on jännää :DD Ja unta kyllä tarvii selkeesti enemmän kun normaalisti! Ja sit muutenkin täytynyt alkaa ottaa vähän rauhallisemmin... oon itse ollut koko raskauden kauhee siivous hullu, mut nyt on pitänyt hidastaa tahtia ja jakaa hommia usealle päivälle iltaisten selkä/maha kipujen vuoksi.. Mut oon kyllä aika ajoissa muutenkin, vauvan vaatteitakin pessy koko tän päivää, laskettu on kumminkin VASTA lokakuun 10. :D
No mull LA on 28.8 ja kaikki vaatteet on jo pesty. Suursiivous tehty ja muutenki kaikki laitettu valmiiks. Vaipat ostettu ym. Nyt sit normi siivousta ja odottelua ennen ku poksahtaa. Ja nukkunu oon kyllä monet päikkärit jo ja edelleenki väsyttää.

Onks täällä ollut muita joilla ei oo alkuraskaudessa ollut oikee mitää oireita? Tänään 7+0, mutta oireita ei oikein oo paitsi väsymys. Huolestuttaa :-/

Täällä kanssa siivottu ja pesty pikkuvaatteita kaappiin. Pinnasänky on valmiina ja sairaalakassikin odottaa jo. Saisi jo tulla!! LA on 11.8., joten pian olis kyl jo aika.. Kunhan ei menis hirveästi yli. Paljon ei ylimääräistä jaksa liikkua, mutta kahden vilkkaan pojan kanssa tulee kyllä jonkin verran touhuttua päivän aikana. Näin illalla alkaa olee jo puhti poissa :)

Pienitimantti, mulla ei ole oikeastaan näissä kolmessa raskaudessa missään ollut alkuraskaudessa mitään oireita. Eka raskaudessa itsekin olin ns huolissani ja vähän kaipasin jotain oireita, että tietäisi siellä masussa jonkun oikeasti kasvavan. Sittemmin olen kyllä ollut vain kiitollinen siitä, että alkuraskaus on ollut niinkin helppo! Kyllä niitä oireita ehtii tulemaan raskauden edetessä! Täytyy vaan malttaa ekaan ultraan odottaa, että näkee pikkuisen ja saa itselle varmuuden.. Eli ei oireettomia tarkoita etteikö masussa olisi silti kaikki hyvin!

Onks täällä ollut muita joilla ei oo alkuraskaudessa ollut oikee mitää oireita? Tänään 7+0, mutta oireita ei oikein oo paitsi väsymys. Huolestuttaa :-/
Mulla rupes noilla viikoilla oleen kauheen huono olo ja rupesin oksentaan joka sit tosiaan jatku tobbe 16 viikolle saakka... Mut kyllä se sielä matkassa on vaikka ei oireita oliskaan! Maltti on valttia!

Sama juttu oli mullakin, väsymystä ja pientä kuvotusta oli, suuremmat oireet tulleet vasta mahan kasvamisen myötä. Ja nyt siis menossa rvk 39.

Tuleekohan täällä lähipäivinä lähtö synnyttämään.. Viime yönä oli todella kipeitä supistuksia jotka tulivat myös unen läpi. Just ja just pääsee sängystä tai sohvalta ylös kun alapää on niin kipeä. Ainut huolen aihe on että masussa liikkeet ovat vähentyneet todella reilusti. Onneksi tänään neuvola jossa täytyy ottaa asia puheeksi..

Tänään 37+5

Takaisin