Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tännään on kyllä supistellu monesti. Muutaman kerran kipiästi ja useammasti vaan kovettunu maha. 25.7. olis aika OYSiin kokoarvioon ja vahva epäilys, että sinne jäähään. Ei ois enää kauaa, mutta ku nyt jo supistelee näi paljo, nii meinaa vähä huolettaa.

Täällä alkanut tulee supistuksia nyt ja vauvan liikkeet tekee kyllä kipeää tuolla alhaalla ku tosi alhaalla pää. Ja sängyssä kääntyminen ja kyljenvaihto todella ärsyttävää öisin kun niin työlästä jo tän mahan kans :D turvotuksia ei onneks muutakun sormissa. VIELÄ. :D supistusten aikana tuntuu välillä kipua mutta epäilen että vauva jotenkin vääntyilee ja siitä tulee kipua.

Mulle ei mahdu ees kello ranteeseen :D
Ei mullekaan! Kävin jo lisäämässä paloja rannekelloon ja taas se on niin kireä että luovutin.
Vihkisormus ei mahtunut enää toukokuun alun häiden jälkeen sormeen, joten ilman niitäkin:D

Muokattu viimeksi:
Täällä taisteltu eilisestä asti supistuksia vastaan levolla. Pienikin kävely yms aiheuttaa supistuksia ja levossakin niitä tulee. Viikkoja 34+1 ja toivotaan että levolla päästäis edes rv 36 asti. Neuvolassa katottiin että vauva laskeutunut ja pää kiinnittynyt, kohdun sisäsuu auki reippaasti ja suljettua kanavaa jäljellä enää 1,5cm. Toivottavasti malttais vielä muutaman viikon masussa niin ei tarvis lähteä OYSiin asti synnyttämään.

Muokattu viimeksi:
Täällä taisteltu eilisestä asti supistuksia vastaan levolla. Pienikin kävely yms aiheuttaa supistuksia ja levossakin niitä tulee. Viikkoja 34+1 ja toivotaan että levolla päästäis edes rv 36 asti. Neuvolassa katottiin että vauva laskeutunut ja pää kiinnittynyt, kohdun sisäsuu auki reippaasti ja suljettua kanavaa jäljellä enää 1,5cm. Toivottavasti malttais vielä muutaman viikon masussa niin ei tarvis lähteä OYSiin asti synnyttämään.
Tsemppiä sinne, toivottavasti pysyy vielä hetken masussa! Mulla lääkäri ei viimeksi edes katsonut kohdunsuuta (silloin rv 34+3) kun kuulemma ei enää edes esteltäisi jos alkaisi kohta syntyä. Olisi kyllä ollut kiva tietää onko siellä jotain tapahtunut :confused004

Nyt on alkanut selkä särky. Välillä jomottaa oikee kunnol ja menee jumii vas. puolelta ristiselkää ja sit nää liitoskivut. Plaah

Mulla on alkanut vihlomaan alapäätä, ihan kuin olisi rakko halkeamassa vaikka juuri vessassa käynyt. Ja iki-ihanat turvotukset saapuneet sormiin ja jalkoihin :/ turvotus 24/7. Ei tunnu hyvältä.. La vasta 24.8.

Nää liitoskivut on aivan hirveitä. Kävin kirppiksellä shoppailee ja puolessa välissä kierrosta alkaa alapäätä vihloo ja särkee ihan pirusti. Pitänee ottaa vielä 2viikkoa rauhassa :)

Anteeksi tietämättömyyteni, mutta mitä ne liitoskivut meinaa?

Nivelet löystyvät muistaakseni jonkun raskaushormonin vaikutuksesta. Lantio valmistautuu näin synnytykseen, mutta sen seurauksena nivelet esim. häpyliitos voivat särkeä ja vihloa ikävästi. Pahimmillaan tuntuu kuin joku heittäisi tikan niveleen tai vääntäisi puukkoa, mutta kipu voi olla jomottavampaakin.

Mulla liitoskivut pistää kävellessä tonne alapäähän ja vas reiteen ja välil tuntuu et reisi ois tulessa. Ja tosiaan vauvan pää painaa alapäätä kipeesti.

Minulla supistuksiin syyllinen oli virtsarakontulehdus... kannattais tsekkaa... nyt estolääkitys tonne viikoille 38 nyt mennään 34+4

Vissiin täälläki rupee tuo valkovuoto lisääntyy ku oli housuun ihan lorahtanu.. hyi.. :(

Vaivaako muita unettomuus? Mulla ollu jo jonkuaikaa sillai, että ku herää aamuyöstä 4-5 välillä vessaan, nii ei taho saaha enää unta uuestaan. Nytki oon tunnin pyöriny ja miettiny mitä puuttuu, miten synnytys tulee menemään yms. turhaa mihin ei voi ite vaikuttaa. Sitte ku ei vihti herätä vielä näin aikasin touhuamaan, ku esikoinen ja mies kuitenki nukkuu vielä 9 asti.

Vaivaako muita unettomuus? Mulla ollu jo jonkuaikaa sillai, että ku herää aamuyöstä 4-5 välillä vessaan, nii ei taho saaha enää unta uuestaan. Nytki oon tunnin pyöriny ja miettiny mitä puuttuu, miten synnytys tulee menemään yms. turhaa mihin ei voi ite vaikuttaa. Sitte ku ei vihti herätä vielä näin aikasin touhuamaan, ku esikoinen ja mies kuitenki nukkuu vielä 9 asti.

Kuulostaa tutulta. Plus että mennään 10 aikaan jo sänkyyn, mä saan unen päästä kiinni vasta 12-1 aikaan, ja sit tosiaan siellä 4-5 aikaan vessareissun jälkeen unet tuntuu olevan siinä. Aamupalan syön kun mies lähtee töihin 6-7 aikaan ja sit onkin jo valmis ekoille päikkäreille :D ärsyttävää!

Kuulostaa tutulta. Plus että mennään 10 aikaan jo sänkyyn, mä saan unen päästä kiinni vasta 12-1 aikaan, ja sit tosiaan siellä 4-5 aikaan vessareissun jälkeen unet tuntuu olevan siinä. Aamupalan syön kun mies lähtee töihin 6-7 aikaan ja sit onkin jo valmis ekoille päikkäreille :D ärsyttävää!

Sepä se, kun ei taho illallakaan saaha unta ku vasta 12-1 aikaan ja sitte herää näin aikasin.. jes. Plus tunnin välein herään muutenki joko vessaan tai kääntään kylkeä. Sillon vaan saa suht hyvin uuestaan unen. Mutta täsä neljän jälkeen tuntuu olevan mahotonta enää. Päikkäreitäkään ei pysty joka päivä ottaan, ku mies on lomalla nii sitä ollaan menossa päivät jossain.
Huhhuh, tulipas valitettua :rolleyes::grin

Sepä se, kun ei taho illallakaan saaha unta ku vasta 12-1 aikaan ja sitte herää näin aikasin.. jes. Plus tunnin välein herään muutenki joko vessaan tai kääntään kylkeä. Sillon vaan saa suht hyvin uuestaan unen. Mutta täsä neljän jälkeen tuntuu olevan mahotonta enää. Päikkäreitäkään ei pysty joka päivä ottaan, ku mies on lomalla nii sitä ollaan menossa päivät jossain.
Huhhuh, tulipas valitettua :rolleyes::grin

Juu sama juttu, vessassa se 3-6krt yössä. Päivisin mä en vaan jotenkaan malta/osaa nukkua päikkäreitä. Pitäis kai vaan yrittää niin tulis edes jossain kohtaa nukuttua!

Takaisin