Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kanssa huoli kun liikkeet olleet vajaan viikon verran paljon vaisumpia. Hitaita ja hentosia, muutama kantapään tai pehvan kova työntö saattaa tulla kylkeen päivän aikana mutta aiempaan myllerrykseen nähden hiljaista. Siksi käytiinkin viime vkl polilla ja hyvältähän se kuitenkin sydänkäyrien mukaan näytti. Ilmeisesti vaan jotenkin ahtaampaa vauvalla tai kääntynyt selkä eri päin tms. Inhottavaa silti kun joka päivä pohtii että onko se nyt liikkunut tarpeeksi.

Rv 39+5. Tänään myös neuvola ja pitää jutella tuostakin. Toinen juttu on sanoa nyt sadannen kerran tästä ei enää normaalilta tuntuvalta turvotuksesta. Ei ota tosissaan kukaan ja vaivaa tosi pahasti myös ohimoiden turpoaminen kivikoviksi palloiksi aina kun syön. Ihan kuin sarvet olis päässä! Kuulemma johtuu varmaan leukaperien turvotuksesta (mulla naamakin tosi turvonnut) ja ongelmia ollut aina vähän leukojen kanssa, mutta tällaiset patit jo vähän ihmetyttää!

Neuvolasta laittoi lähetteen polille jossa jouduin sitten käyrille. Vauvalla kaikki hyvin ja reippaasti alkoi liikkumaan heti :D lapsiveden määrästä oli hitusen huolissaan ja antoi kontrolli ajan 19.8 jos en ole sitä ennen synnyttänyt. Veikkasi ettei kontrolli aikaa tulla kuitenkaan tarvitsemaan sillä yllätykseksi viime yön supistelut olivat saaneet aikaiseksi jotain ja olen jo yhdelle sormelle auki. Sanoi että pääsee tunnustelemaan vauvan päätä.. Olisi pitänyt kysyä että onko tukkaa vai ei kun sitä kovasti olemme miettineet :D
Vauva oli nyt 2800g joten hentoinen tyttö on tulossa :-)

37+5 <3

Rv 39+0 tänään menossa ja supistuksia tuntuu että tulee jatkuvasti joista suurinosa on kumminkin kivuttomia. Nyt on alkanut tulemaan kipeitä vihlaisuja tuonne alas. Siis ei niitä semmosia jotka johtuu siitä että lapsi liikuttaa päätänsä vaan sellasia puukoniskuja. En muista että esikoisesta olisi ollut, synnytys käynnisty oksennustaudista joka aiheutti supistuksia rv 39+4 ja tyyppi synty siis 39+5.

Oliskohan kohta jo siis synnytyksen aika, en malta odottaa vauvan tuloa :rolleyes::Heartred

Mä olin tänään raskausmyrkytyksen takia käyrillä yms ja päätettiin että huomenna käynnistetään:wideyed: kuulemma niin hyvä tilanne että puhkaistaan suoraan kalvot. Jotenkin kauhistuttaa käynnistetty synnytys!! Esikoisesta meni vedet spontaanisti.

Toivottavasti kaikilla jotka synnyttää piakkoin niin menee kaikki hyvin! :) Itsellä vielä hetki odotettavaa ja jännitettävää. Vähän ristiriitaiset mielialat synnytyksestä, välillä kun miettii asiaa rupee ahdistaan niin et itku meinaa tulla (pelkään kipua) , ja sit välillä sitä vaan ajatteleekin että; "hetken se vaan kestää, se on sen arvosta ja kyllä mä siitä selviän" . Esikoisesta siis mulla kyse.. nyt kasassa 31+4... :o toivoisin vaan et menis nopeesti tää loppuaika ja synnytys ohi etten kerkiä jännittään itteeni enempää :(( Mulla kun tosiaan on vielä tuo paniikkihäiriö todettu.. ja se laukee hyvin helposti tilanteissa jotka on uusia tai kivullisia... :'( Miten te ootte selvinnyt jännityksestä,vinkkejä otan enemmän kuin mielelläni vastaan!!!

Itse en jännittänyt/pelännyt ekaa raskautta ja synnytystä ollenkaan kun ei ollut tietoa mitä odottaa. Oli jotenkin helppoa olla kun ei yhtään tiennyt miltä supistukset tuntuu yms. Menin vaan tuntemusten mukaan. Synnytys meni ihan ok ja ihan hyvät muistot jäi, vaikka toki teki kipeää. Toka synnytys jännitti vähän kun oli jo tietoa tulevasta, mutta silti jotenkin osasi suhtautua siihen niin, että se kestää vain hetken ja sitten sen "unohtaa". Nyt kun on kolmas synnytys (toivon mukaan) enää päivien päässä, niin kyllä välillä pelottaa ihan armottomasti! LA on tänään 11.8. mutta mitään ei oo vielä tapahtunut. Toivoisin, että viikonlopun aikana pääsisi tositoimiin, mutta tosiaan tunteet vähän ristiriitaiset. Toisaalta haluan saada tytön jo syliin ja oman kropan takaisin, mutta toisaalta pelkään nyt tulevaa kipua ja sitä, miten synnytys lähtee käyntiin, ehdinkö saada kivunlievitystä yms.

Ei synnytystä sinänsä tarvitse pelätä, mutta kaipa se on luonnollista vähän jännittää.. Neuvolassa kannattaa ottaa puheeksi jos on enemmän pelkoa tai mieltä askarruttavia asioita. Ja kyllä ne siellä sairaalassakin osaavat auttaa!

Nonni tsemppiä kovasti kaikille läheneviin.synnytyksiin :) täällä eilen alotettiin se cytotex ja supistukset alko ja voimistu tosi kipeiksi.pelottavinta kun vauva ei meinaa kestää supistuksia,tulee sykkeen laskuja ja eilen kuulemma kun olin käyrällä ni oli kätilö soittanu lääkärillekki mut seurantaa vaan. Jännityksellä odotan mitä tämä.päivä tuo tullessaan, limatulppa irtos aamu yöllä :D

Tsemppiä tytöt!

Oletteko muut kenellä synnytys lähellä niin seurannut onko ilmestynyt takapuoleen sitä purppura viivaa? Sehän kertoo kohdunsuun avautumisesta (cm).. Luin että 73% odottavista semmoinen ilmestyisi. Itse ajattelin nyt alkaa seuraamaan sillä kun olen jo sormelle auki niin eiköhän se ala sieltä kohta tummenemaan/pitenemään :D

Tsemppiä tytöt!

Oletteko muut kenellä synnytys lähellä niin seurannut onko ilmestynyt takapuoleen sitä purppura viivaa? Sehän kertoo kohdunsuun avautumisesta (cm).. Luin että 73% odottavista semmoinen ilmestyisi. Itse ajattelin nyt alkaa seuraamaan sillä kun olen jo sormelle auki niin eiköhän se ala sieltä kohta tummenemaan/pitenemään :D

Ihan piti googlettaa heti että mikä ihmeen purppura viiva.. Enpä oo kuullukkaa enemmin koko asiasta. Täytyy vissiin ittekki alkaa tiirailemaan peilistä omaa pyllyä :grin:grin

Joo kuinka jännä se oma takapuoli voikaan olla :D tänään mulla siis ihan pieni haalea viiva.. Nyt ei vaan viikonloppuna oikein passaisi tuon viivan tummentua/pidentyä sillä mies lähtee työmatkalle viikonlopuksi pohjois Ruotsiin :S voisi tämä lapsi pysyä nyt ainakin sunnuntai iltaan asti vielä yksiössään...

Vai purppuraviiva. Ei tää nyt mun kohdalla menny ainakaan ihan niinku piti ;D Tarvishan se heti tarkistaa ja mulla on tumma viiva koko vanan matkal!!! Kääk :D supistelee toki jatkuvasti, mut epäilenpä etten oo viel auennu hiukkaaka..

Jääköhän toi viiva pysyvästi vai häviikö ajan kans? Mietin vaan ku oon kolme marakattia jo synnyttäny, et voisko olla niiden jäljiltä..?

No piti se ittekki tarkistaa että miltäs se meikäläisen takamus oikein näyttikään ja siellähän näytti purppura viiva olevan jo koko matkalla :grin:eek:
Voisikohan toi nyt kumminki olla esikoisen jäljiltä vaan, en jotenki usko että on paikat vielä auennu vaikka jatkuvasti supisteleekin :grin

Haha :'D jäikin esikon aikaan bongaamatta kun synnytys käynnistettiin.. mutta pakko oli vilasta ja kyllä on jo koko matkalla :p noin viikko sitten ei näkynyt minkäänlaista viivaa! (En ihan sitä tarkastanut, vaan karvoitustilannetta, mutta oisin kyllä sen viivan huomannut jos ois ollu ;))

Takaisin