Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en usko tuohon pahoinvoinnin ja tytön yhteyteen, koska itse en voinut yhtään pahoin viimeksi ja tyttö tuli :D. Tai sitten olen se kuuluisa poikkeus, joka vahvistaa säännön.. Nyt on taas yhtä oireeton raskaus (väsyttää vain), mutta itsellä täysin poikaolo, että jännä nähdä onko intuitio tälläkin kertaa oikeassa, kun tytön aavistin tytöksi etukäteen :). Rv 9+3.

Mulla on myös melko oireetonta ainakin toistaiseksi (6+4). Vatsakramppeja oli plussaamisen aikoihin, mutta ei juurikaan enää. Pahoinvointikin on ollut lähinnä vähenemään päin. Mutta tajusin eilen, että se voi johtua siitäkin että nyt olen oppinut toimimaan niin, ettei pahoinvoitia tule niin pahasti. Eilen meni nimittäin reissussa ruokailuväli pitkäksi ja nälkäisenä söin sitten ison annoksen raskasta ruokaa ravintolassa. Päälle vielä vissyä ja voi pojat miten kamala yö tuli. Närästystä, röyhtäilyä. palelua.Tietääpähän ainakin, ettei tässä ihan pellossa voi elää kun kroppa rankaisee heti. :depressed:

Miekään en kyllä usko pahoinvoinnin kertovan sukupuolta :D mie sain äitini oksentamaan puoli raskautta, kun taas veljeäni odottaessaan hänellä meni paljon nopeammin pahoinvointi ohi.
Mieheni äiti taas kertoi kuinka molemmat pojat olivat saaneet hänet viettämään aikansa pääasiassa vessan puolella, kun taas tyttöä odottaessa ei ollut juurikaan pahoinvointia :D

Silti miulla on jotenkin poikaolo ennemmin.. Jotenkin vaan tuli olo heti ekalla oksennusreissulla muutama viikko sitten :P

Onko muuten jotain vähän luonnollisempaa helpotuskeinoa tuohon närästykseen? Rennien lisäksi siis. Siitä kun saa avun vaan siihen asti kunnes syö uudelleen, ja koska raskaus niin joutuu syömään kokoajan! Alkaa kohta huumori loppua meinaan kun kurkku on niin kipee ettei pysty kohta enää nielemään mitään :D

Nenna kokeile sekottaa ruokasoodaa veteen ja hörppäse se, tai maustamatonta jogurttia tai piimää :) noi auttaa ainakin mua.

Täällä myös oireeton raskaus ollut tähän mennessä. Väsymystä ollut mutta ei sen kummemmin, yöt saattaa olla levottomia ja saatankin herätä usean kertaan ihan "virkeänä". Joitakin ruoka mieltymyksiä on kuten tänäänkin oli pakko saada itse tehtyä tomaattikeittoa ja patonkia :-D

Muutama pv sitten oli pahoinvointia ja yökötystä mutta ilmenisikin vatsataudiksi..

Tänään 6+3 :-)

Täälläkin edelleen tosi lievillä oireilla, suurin osa menis ohi jos ei tietäis olevansa raskaana. Rinnan hivenen aremmat, mutta todella vähän. Öklötys ehkä suurin oire, mutta sekin on samanlaista kuin mitä joskus muuten eli ei vaan oikein tee mitään mieli syödä. Väsymys on kyllä aivan mahdoton, mutta senkin voisi liittää siihen että pitää lapsen vuoksi heräillä öisin ja välillä tulee muutenkin sitten nukuttua levottomasti. Unet on pilalla paljosta heräilemisestä ja olivat jo ennen raskauttakin. Väsymys pakotti äsken mm. ottamaan torkut siten, että lapselle laittoi videoita pyörimään kun ei vaan enää pystynyt toimimaan. Mielenkiintoista tulee kun työt taas alkaa.
Edellinenkin raskaus meni ihan yhtä vähillä oireilla, joten näistä en ole huolissani kun jotain oireita kuitenkin on.

Ekat oksennukset oksennettu. Toki pienellä avituksella, oli niin paha olo ja vähän helpottikin. Ihan hirveen huono olo ja se pahenee aina iltaa kohden. Huoh.. Pelottaa ensi viikon iltavuoroviikko töissä, mitähän siitä tulee... Loppuis tää huonovointisuus jo :(

8+0

Sain akuutin ultra-ajan tänään kun yöllä kipuillut toista puolta alavatsaa, ja punertavaa vv tuli kuvatessa paperille.. Näkyi sikiöpussi ja ruskuaispussi, mutta ei alkiota tai sykettä, mikä viikkoihin nähden on arveluttavaa (lausunnon mukaan) ultratessa ei ollut mitään vuotoja, mutta nythän sekä vuoto että kivut yltyy.. Kirkasta verta ei vielä tule.. Mutta olen kuitenkin valmistautunut keskenmenoon. Pitää kuulemma odottaa ensi viikon ultraan, jolloin sit varmuudella näkyy mikä tilanne meillä on...
Ja saadaan sit samalla tietää jatkosta, (ainakin siinä tapauksessa, että pieni ei jaksa mukana)

Sekavaa tekstiä, mutta niin on olokin tällä hetkellä..
Rv 5+5

Toivotaan Miilia ihmettä, mutta jos tulee keskenmeno, niin toivottavasti menee kuitenkin helposti ja pääsette pian yrittämään uudestaan!

Miilia, mulle lääkäri sanoi varhaisultrassa 6+0 ettei pidä säikähtää jos sikiökaikua ei vielä näy. On kuulemma hyvin tyypillistä jos ei 6+0 vielä näy ja päivän parin erot sikiön iässä voi olla huimia. Kasvutahti on kova noin pienellä. Tsemppiä, toivottavasti on harmitonta ja kaikki on siellä hyvin!

Toivotaan Miilia että pikkuinen vielä löytyy. Noilla viikoilla ei tosiaan välttämättä näy. Joten pidetään peukkuja :)

Mulla ollut pari viikkoa kunnon pahoinvointia, parina päivänä oksenteluun asti. Alkanut närästään ja oksettaan heti pienenkin ruokatauon jälkeen. Pyhät meni nukkuessa n. 18h päivässä.. Ellei enemmän. Pelkäsin töiden alkua taas, mutta tänäänpä ei ole ollut huono olo kuin hieman ennen aamupalaa, vaikka ruokailujen väliin tuli pitkiäkin taukoja! Yllättävän pirteä, tai sanotaanko etten ole vielä nukahtanut :D joten kummallista.

Iltaturvotus hieman hellittänyt jopa eilisestä, jolloin ei iltalenkille mahtunut housut enää kiinni :?
Rinnat edelleen arat mutta koska olo on muuten yllättävän vaivaton, niin ihmetyttää. Vaikka normaalia sekin kuten muiden tarinoista selviää :D ihme paniikki oli tila mikä hyvänsä.

Tällä hetkellä vuotoa (aika niukkaa vielä onneksi) ja viiltävää selkäkipua.. Vatsakipuja ei sinänsä ole kummempia kuin muutenkaan tähän asti, mut selkäkivut ihmetyttää.
Tämä raskaus on ivf-tuoresiirrolla aikaansaatu, yks alkio löytyy pakkasesta. Eli jos meidän pieni ei selviä, niin ei toivon mukaan tarvitse montaa kuukautta odottaa seuraavaa siirtoa.
Positiivista tässä ainakin on se että tulin raskaaksi <3 eli toivoa on ainakin jatkoa ajatellen.

En muuten olisi tosta sykkeen puutteesta huolissani, mutta tää vuoto ja kipu..

Romahdus tässä illalla. Oon jo niin väsyny tähän pahoinvointiin, joka päivä tuntuu isolta suoritukselta. Pelkkä työpäivä on jo riittävän haasteellinen. Itkut itketty.

Onks jollain kokemusta siitä B6-vitamiineista? Niistä lukenut että voisi auttaa. Rannekkeet ei mulla näköjään tehoa, vai enkö oo löytänyt oikeaa kohtaa, en tiedä...

8+0

Mulla menossa rv9ja6. Pahoinvointia ajoittain, en kuitenkaan oksenna. Rasvaiset ruuat kuvottaa todella paljon ja väkevät hajut. Nyt mulla on ollut nännipihat (jos niitä nyt siksi kutsutaan :)) hyvin arat. Hiemankin kun jokin hipaisee niitä tekismieli huutaa. Mutta kunnon kosketus ei oo kivuliasta. Lisänä kun ottaa rintsikat pois niin tuntuu nihkeiltä/kosteilta nännit. Onko kellään ollut vastaavaa?

Toivotaan vielä parasta Miilia! Mulla iski kovat vuodot ja vatsakipu tässä vajaa vuorokausi sitten, sitä ennen oli jo ruskeaa vuotoa vajaan viikon ajan. Tuonne huolet ja pelot ketjuun kirjoittelinkin tänään aiheesta. Olin aivan varma keskenmenosta mutta niin se sydän siellä sykki kuitenkin tänään. Mulla rv 6+3 menossa. Eli älä ihan vielä täysin heitä pyyhettä kehään vaikka tiedän kuinka vaikeaa se on..

Tällä hetkellä vuotoa (aika niukkaa vielä onneksi) ja viiltävää selkäkipua.. Vatsakipuja ei sinänsä ole kummempia kuin muutenkaan tähän asti, mut selkäkivut ihmetyttää.
Tämä raskaus on ivf-tuoresiirrolla aikaansaatu, yks alkio löytyy pakkasesta. Eli jos meidän pieni ei selviä, niin ei toivon mukaan tarvitse montaa kuukautta odottaa seuraavaa siirtoa.
Positiivista tässä ainakin on se että tulin raskaaksi <3 eli toivoa on ainakin jatkoa ajatellen.

En muuten olisi tosta sykkeen puutteesta huolissani, mutta tää vuoto ja kipu..

Takaisin