Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miilia tsemppiä! Mullakaan vielä 5+4 näkyny alkiota ollenkaan, mutta mulle vaan sanottiin et hyvältä näyttää... Tosin myöhemmän ultran perusteella mulla saatto sillon ollakin vasta 5+1. Toivottavasti tuo nyt olisi vain säikäytys vaikka kieltämättä aika ikävälle kuulostaa ja varmasti huolettaa :( Mutta toivoa on!!

Meillä myös hoitojen kautta alkunsa saanut raskaus. Mietin jo sitäkin että kun niin paljon noita hormoneja edelleen käytän, että voisivatkohan ne aiheuttaa vuotelua..en tiedä. Ei lääkärikään oikein osannut täällä sanoa.

Toivotaan vielä parasta Miilia! Mulla iski kovat vuodot ja vatsakipu tässä vajaa vuorokausi sitten, sitä ennen oli jo ruskeaa vuotoa vajaan viikon ajan. Tuonne huolet ja pelot ketjuun kirjoittelinkin tänään aiheesta. Olin aivan varma keskenmenosta mutta niin se sydän siellä sykki kuitenkin tänään. Mulla rv 6+3 menossa. Eli älä ihan vielä täysin heitä pyyhettä kehään vaikka tiedän kuinka vaikeaa se on..

Tsemppiä moony! Mä kuulin että pahoinvointi on vahvimmillaan viikolla 8, että toivottavasti kohta helpottaa!

Musta on tullut vähän hormoonimonsteri.. Aamuisin syöminen on hieman hankalaa etovan olon takia, mutta nyt laitoin samaan aikaan musiikkia soimaan ja mikä tahansa kappale niin tekee mieli purskahtaa itkuun. Kaikki tuntuu kauheen jotenkin koskettavalta, ihan vaikka se että menee ystävää moikkaamaan tms. oivoi.. :smiley-angelic002

Ääääh mua alkanut vaivaamaan myös unettomuus! Nukahdan illalla hyvin mutta herään klo 04.00 ihan pirteänä enkä enää nuku sen jälkeen. Päivät töissä ihan silmät ristissä kun väsyttää.....viikkoja 6+4. Onko kellään kokemusta kuuluuko raskausoireisiin (ei mielestäni edellisessä raskaudessa ollut tällaista) vai onko mulla jotain tiedostamatonta stressiä :D

Hivuttauduin tänä aamuna peilin eteen varmaan viikkoon ja voi hyvänen aika miltä näytän. Silmien ympärillä on varmaan 3cm halkaisijalta tummanvioletit renkaat ja huulet ovat kuin nestehukkaan kuolevalla, kuivat ja halkeilevat. Alkaa pikkusen jo kasvoissa näkymään se, että olen pian 5 viikkoa nukkunut sen 20h päivässä ja ruokavalio koostuu lähinnä sipseistä ja nuudeleista. Jos jollain ihanaisella olisi vinkkejä tämän väsymyksen selättämiseen, niin oikein mielelläni niitä kuulisin.. :inpain:

Tuolla aikaisemmin jo juhlin oireiden vähenemisestä, mutta turhaan, haha. Kyllähän ne sieltä tulivat rytinällä takaisin jo. Taitaapi olla aika normaalia nämä erilaiset päivät. Vaikka mulla on ne 'pysyvät' oireet joka päivä, eli tämä väsymys, rintojen arkuus, ruokahaluttomuus ymsyms, mutta kun pahoinvointi- ja krapulakohtaukset tulevat, niin kyllä on raskaus jotenkin paljon todellisempaa. :joyful:

Arlaingman: Siis musta on tullut myös niin tunneherkkä, että itken kaikelle ja se ei todellakaan ole tapaistani. Olen kyllä aina ollut aika herkkä pettymyksille, mutta en todellakaan tiennyt, että ilostakin voi todella itkeä.. :D

Ääääh mua alkanut vaivaamaan myös unettomuus! Nukahdan illalla hyvin mutta herään klo 04.00 ihan pirteänä enkä enää nuku sen jälkeen. Päivät töissä ihan silmät ristissä kun väsyttää.....viikkoja 6+4. Onko kellään kokemusta kuuluuko raskausoireisiin (ei mielestäni edellisessä raskaudessa ollut tällaista) vai onko mulla jotain tiedostamatonta stressiä :D
Mulla kans parina yönä sillan, että toisena sammuin ku saunalyhty niinkun aina (hyvät unenlahjat), mutta heräsin neljältä ihan pirteenä. Sit nukahdin just ennen kuutta ku kello alkoi soimaan :O
Viime yönä nukahtaminen olikin se ongelma, eli en saanutkaan unta heti ja olin koko päivän jopa pysyny hereillä. Joka oli sinänsä jo kummaa viime lomapäivien nukkumismaratoonin nähden :D

Ja siis unettomuus voi olla oire siinä kuin väsymyskin. Harvemmin vaan noin päin :)

Muuta päivittelyä: Tänäänkin selvinnyt hyvin töissä. Pahoinvointia ei liiemmin eli hyvä jos loppui (jo pari päivää pysynyt poissa), mutta vatsa sekaisin ja kuralla. Joka kerta kun käy pissalla saa varautua myös kakkosasiaan :? Voi olla että tää epämääräinen syöminen on pääsyyllinen mutta inhottavaa. Aamulla maistui taas pitkästä aikaa vakio-aamupala eli puuro. Jospa pääsis terveelliseen ruokailuun taas (suklaan syönti jäänyt vähän kyllä päälle .. :P ja rasvainen maistuu)

Nibs, mullakin ollu maha löysällä oikeestaan koko ajan, välillä melkeen ripulia ihan... Varmaan tosiaan kun syömiset on mitä on :/ Että ei oo ainakaan vielä se klassinen ummetus vaivannu, ja mielummin näin koska ummetus on todella inhottavaa ja lopulta jo pelkästään se raskas ja jumittunu olo alkaa oksettaa...

Nyt pari päivää vähän alkanu välillä närästää, mutta saattaa tosiaan johtua kyllä että ruokavalio koostuu lähinnä leivästä ja mandariineista niin varmaan maha aika kovilla. Pitäs koittaa tota A+ viljajogurttii että meneekö alas, ainakin ennen tykkäsin :)

8+1

Onko muilla kokemusta ylisäikkyydestä? Viimeiset kaksi viikkoa olen säikkynyt ihan hassuja asioita. Tuntuu, että auto ajaa liian kovaa mutkiin tai kun mies tiputti kaukosäätimen lattialle, niin mä meinasin pomppaa ilmaan.

RV 5+6

Täällä kans maha ripulilla jo 5 vk...epäilen pahoinvointia kun ei voi juuri mitään syödä..kuidut? Mietin ite vibslimiä...

Tänään ei vuotoa, eikä kummempia kipuja.. Mutta oksennus. <3
Että voikaan innostua oksentamisesta :)
Mullakin on ollut ripulia ja ummetusta melkein vuoropäivin..
Rv 5+6

Mulla sama juttu, toisinaan yöt menee ihan nukkuessakin mutta olen huomannut saman joten luulisin että raskaus oire on. Itse saan kyllä vielä nukuttua kun herään 3 aikaan pissalle, mutta saatan herätä 3-4 kertaakin sen jälkeen ihan virkeän oloisena! Ärsyttävää varsinkin viikonloppuisin kun on vapaapäivät ja saisi nukkua mutta eih :D

Onko muilla kokemusta ylisäikkyydestä? Viimeiset kaksi viikkoa olen säikkynyt ihan hassuja asioita. Tuntuu, että auto ajaa liian kovaa mutkiin tai kun mies tiputti kaukosäätimen lattialle, niin mä meinasin pomppaa ilmaan.

RV 5+6
Täälä on kanssa sama juttu :eek::rolleyes: oon normaalistikin aika säikky mutta nyt entistä enemmän. Välillä ihan ärsytän itteeni ja meinaa tulla kiukku kun jokaista kolausta saa säikkyä :mad:

Joo mieluummin maha kuralla kuin ummetusta :D närästys mulla alkoi jo ennen ns. ruokavalion pakko-muuttamista eli pahoinvointia joten uskon että se tulee myös ihan raskausoireena :?

Maha kyllä ällöttävän löllö ja turvonnut. En tiedä onko läskiä ehtinyt tulla lisää jo vaikka kalorimäärät saattaa olla normaalit, vaikka ne kerääntyykin vähän huonommasta ruuasta. Alavatsaan tullut oikein lisämakkara/poimu joka öklöttää! :D :? :O

Mäki ihan yllätyksenä liityn elokuisiin Laskin ensin väärän kuukauden mukaan että olis jo 8+ viikkoja,mutta katsoin kalenteria uudestaan ja nyt olisi tasan 5+0 Neuvola-ajan sain loppukuuksi,vasta Oireita mulla on väsymys,palelu,pahoinvointi,alaselkäkipu ja nyt parina päivänä tosi voimakkaat menkkakivut. Niin ja sydämen lisälyönnit:O Saapa nähä pysyykö kaveri kyydissä loppuun asti vai onko nyt tousen raskauden aikana pahemmat kohdunkasvukivut.

NeitiS, kiitos lohduttavista sanoista! Toivotaan.

Kävin apteekissa ostamassa b6-vitamiinin. Testataan nyt sekin, josko helpottais oloa. Tänään vähän parempi olo kun eilen <3

Täälä alkoi pahoinvointi rv 6 ja tänää ensimmäiset oksentamiset. Vaikea joka päivä löytää ruoka joka menisi alas sillä suurin osa ruuista ällöttää. Muita oireita ei oikein ole kun tuo paha olo ja rintojen herkkyys..niin ja tuo nukahtaminen on vaikeaa. Mutta kiva kun on edes jotain oireita :) nyt rv 7+1? Perjantaina on ensimmäinen ultra onneksi niin selviää lisää :)

Romahdus tässä illalla. Oon jo niin väsyny tähän pahoinvointiin, joka päivä tuntuu isolta suoritukselta. Pelkkä työpäivä on jo riittävän haasteellinen. Itkut itketty.

Onks jollain kokemusta siitä B6-vitamiineista? Niistä lukenut että voisi auttaa. Rannekkeet ei mulla näköjään tehoa, vai enkö oo löytänyt oikeaa kohtaa, en tiedä...

8+0
Jaksamista Moony! :Heartpink Niin sama fiilis. Mulla ei ole rannekkeista ole ollut apua, ja parit pahoinvointi-itkut väännetty pahimpaan oloon. Tänään ei ole pysynyt mikään sisällä, ei kyllä kiva yrjötä töissä aamusta iltaan. Jotenkin turha ottaa noita vitskujakaan, kun nekin tulee ylös. Huoh. Toivottavasti menisi ohi pian! Tsemppiä meille kaikille!
Arwen 7+2

Voi ei, kiitos ja tsemppiä Arwen myös sulle! <3 jos mä alan töissä oksentelemaan niin varmasti saikkaria, jo näillä iltasilla oloilla en töissä kyllä pysty olemaan. Elättelen toiveita vitamiinien avusta...

Takaisin