Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tietääkö joku B vitamiinin käytöstä pahoinvoinnin ehkäisyyn? Neuvolassa terkkari mainitsi tästä, mutten tullut kysyneeksi tarkemmin. Pitää varmaan huomenna käydä apteekissa kysymässä.
Mulle myös sanottiin neuvolassa siitä ja hainkin b-vitamiinia mutta en mä ole ehkä huomannut olossa eroa.... :( pissa kyllä muuttuu neonkeltaiseksi :p :D
Tosin ehkä sitä pitäisi muistaa syödä säännöllisesti et ois olossakin muutosta :D

Olisi edes kunnon oireet. o_O Jos ei pieniä alavatsan nippailuja ja rintojen arkuutta (nännit on tosi arat) sekä palelua lasketa, oireita ei ole. Vähän etova olo oli heti plussauksen jälkeen, parina päivänä väsytti normaalia enemmän ja sitten oireet laimeni. :bored:
Mieli on vähän rauhoittunut, ei ihan samanlainen paniikki ole kuin aikaisemmin.
Teen oireiden vähenemisen vuoksi huomenna digitestin, viime sunnuntaina näytti 2-3 viikkoa, nyt pitäisi näyttää +3 jos hormoonit nousee kuten kuuluu.

Siirsin ar-ultrankin 12.1. silloin viikot 6+4 - 7+2 ja toiv. syke näkyy. :)

Täällä ei muita oireita oo, kun arat rinnat ja vatsan kasvu! Tänään oikein säikähti kun laittoi ulkoiluhousut jalkaan niin ahdisti! Pitää oikeasti kattoa mitä nykyään päällensä laittaa ettei vatsa niin erottuisi vielä muutamaan viikkoon!

Sallahaa, mullakin toi kylmät nännit efekti on tuttu! Etenkin kun yöpaitaa vaihtaa ni tulee kauhee palelu ja nännin menee tosi araksi. :) Helpottaa vähän kun taas lämpenee.

FirstLove ja Maikuska, eipä täälläkään juuri oireira ole, edelleenkään. Ehkä tää on vaan mun kropan tapa reagoida raskauteen. <3 Maanantaina ultra! Sit näkee, onko oireetonkin raskaus ihan kelpo. Tässä hämääntyy kun ihmiset kirjottaa niin runsaista oireista, että onko ok, jos niitä ei ole... Itsellä onneks vähän luotto lisääntyny alun paniikin jälkeen. :)

Palelu on nyt mun voimakkain oire. Ja lievä kutina alakerrassa. Ei kuitenkaan ollu hiiva ainakaan viimeks kun tsekattiin rv 4+. Ja se meni ohi. Nyt rv 6+3 ja kutina tullu takas.

Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa kamppaileville! Ja muillekin. :) Onnellista raskausaikaa! :)

Ainoat kerrat kun olen oksentanut, oli viime maanantaina töissä ja heti kotona kun päätin lähteä etätöihin olon takia. Muina päivinä en ole oksentanut mutta voinut pahoin sitäkin enemmän. Heti jos syömisestä menee n. tunti, alkaa närästämään (röyhtäily) ja se johtaa heti pahoinvointiin. Pitäisi heti saada jotain syömistä mutta jos ei ole, niin pahenee vaan. Tai silloin ei edes maistuisi yhtään mikään! Tosi ärsyttävää kun en voi koko ajan olla syömässä kun mikään ei maistu. Ja töissäkin pitää napsia joka sekunti jotain :O

Noh, eilinen superoire pahoinvoinnin lisäksi oli väsymys! Ekan kerran oikein kunnolla nimittäin! Nukuin ihan koko päivän. Aamusta iltaan ja yöt päälle. Ainoa tauko oli kaupassa käynti, jonka jälkeen olin aivan voimat loppu ja nukahdin jo automatkalla, ja koirien kanssa tehty 10min lenkki joka veti ihan piippuun. Laitettiin ruokaa illalla ja maistui itse tehty pizza niin hyvin, että söin liikaa ja nukahdin taas heti. Olo on koko ajan jotain muuta kun hyvä.

Nyt kun heräsin taas ja ajattelin että äkkiä tekemään aamupalaa, ennenkuin oksettaa, ja luin näitä muiden oksennustarinoita niin siitä inspiroituneena näemmä alkoi heti oksennus lentää. Toivottavasti pysyy aamupala nyt sisällä ja mullakin kyllä auttaa jos menen heti makuuasentoon syömisen jälkeen.

On tämä ihanaa mutta samalla ärsyttävää :D

mä aloitin syömään mama vitamiineja eilen ja pissa on sen jälkeen ollut tosi keltasta, sellasta kirkkaan keltaista. Ei oo ikinä ollut tälläistä, voikohan johtua noista vitamiineista? Onko jollain muulla ollut:grin

Täällä ainoat oireet tähän mennessä olleet väsymys, vilun väreet ja flunssa. Noh tässä nyt heti uudenvuoden päivänä alkoi etova olo. En ole oksentanut mutta kuvottavan etova, mitään ei tekisi mieli syödä mutta olen huomannut että kunn pakottaa itsensä syömään (hedelmiä,pilttiä,joghurttia) niin helpottaa olo heti.

6+1 :-)

Onko teillä minkälaisia tissituntemuksia? :grin Mulla nännit on arat ja tisseissä tuntuu vähän niinku semmonen lämpö ja jomotus, onko kellään tämmöstä? Välillä pelottaa että onko ne tulehtuneet, mutta ne ei kuitenkaan oo käsittelyarat eikä tunnu mitenkään normaalia kuumemmille päältäpäin, eli tuskin... Jospa niissä nyt vaan tapahtus kaikkee jännää, kun en oo koskaan synnyttäny ja tissitkin on pienet, A-kuppia :shifty:

Onko teillä minkälaisia tissituntemuksia? :grin Mulla nännit on arat ja tisseissä tuntuu vähän niinku semmonen lämpö ja jomotus, onko kellään tämmöstä? Välillä pelottaa että onko ne tulehtuneet, mutta ne ei kuitenkaan oo käsittelyarat eikä tunnu mitenkään normaalia kuumemmille päältäpäin, eli tuskin... Jospa niissä nyt vaan tapahtus kaikkee jännää, kun en oo koskaan synnyttäny ja tissitkin on pienet, A-kuppia :shifty:

Ihan tuttua. :) Ja ihan normaalia! Samaa tuntemusta tulee sitten (tooodella paljon voimakkaampana) kun maito nousee ja imetys alkaa.

Joo sen B-vitamiinin pitää olla nimenomaan B6! Ite oon syöny sitä yritysajasta asti, ja jos siitä jotain hyötyä on pahoinvoinnin estämiseksi niin en todellakaan halua tietää mitä tää pahoinvointi olis ilman sitä :D

Miulla kans rinnat kipeet. Tai herkät ennemminkin. Alkuun aristi vaan nännit koska menin 24/7 pitkät päällä, lämpösessä suihkussa tai saunassa helpotti vähän vasta :D
Nyt on rinnat jo niin turvoksissa ett täytyy varmaan mennä kohta johonkin mummo-osastolle ostamaan rintsikoita -.-"

Närästys on ihan kamalaa ja sen takii oksentaminen sattuu ja polttelee, kyyneleet tulee joka kerta silmiin vaikkei itketäkään oksentaessa :(

Neitis mäkin syön mamma vitamiineja ja pissa tosi keltaista ja haisee voimakkaalle. Luulen että johtuu raskaudesta eikä vitamiineista mutta voihan se tietty vitskuistakin johtua

Mä alotin syömään niitä mammavitskuja jo huhtikuussa muistaakseni, kun kesäkuussa jätettiin ehkäsy pois. En kyllä muista huomanneeni tommosta värieroa pississä, mutta kai se on mahollista! Luulen kyllä että enemmän vaikuttaa onko nesteitä juonu vähemmän ja raskauskin varmasti,

Mullakin on tissit ja nännit lähinnä tosi arat. Sillain kun on rintsikat päällä eikä hypi niin ei tunnu mitenkään kipeeltä. Illalla kun sit ottaa rintsikat pois niin tuntuu et tissit painaa tonnin ja sattuu "päästää ne vapaaks" :D ja tissit tuntuu kuumilta ihan päältäpäinkin. Ja suihkussa ollessa tai pyyhkeellä kuivattaessa saa kyl varoo nännejä.

Ei mulla ainakaan ekassa tällästä ollut ja vettä menee se normi pari litraa päivässä, sen takia vähän ihmetyttää:wink mutta kiitti teille, pitää tarkkailla asiaa ja vaikka neuvolasta kysäistä :)

Mulla täällä kaikki oireet hävinnyt. Tiistaina mennään ultraa. Pelottaa ettei siellä kaikki olekkaan hyvin.

Hhidi, kyllähän oireettomatkin päivät kuulemma on tavallisia :) Mutta varmasti huoli nousee, toivottavasti siellä on kaikki hyvin!

Nyt on alkanut yökötys täälläkin, tänään ihan paras kun katsoin vieressä miehen tekevän vessaremppaa ja alkoi oksettaa kun irroitti tuuletusräppänän josta roikkui pölypallo.. loppupäivä mennytkin sohvalla, 5+4 vasta menossa.

Takaisin