Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kultu: päänsärkyyn ota panadol ja lämmitä kauratyyny selälle ja hartioille. Itsellä auttaa päänsärkyyn tuo yhdistelmä.

Elmut: täällä kun tuo pco tausta ni jo ennestään karva on ku hevosen jouhta ja nyt kun vielä raskauden myötä kasvaa nopeammin ni ei hyvä :D

Hile85: itsellä eilen huomasin ihan kunnon kuopat sukkien varsien kohdalla ja eikä ollu ees puristavat sukat. Jalkaterät jäi kuopalle ku paino. Jalat oli muutenki todella väsyneet ja kipeät. Pitäis vissiin hommata itsellekki tukisukat. Jännällä odotan miten kesällä jalat on turvoksissa. Itselle esikoisen aikaan tuli muutamia kohjuja sellasia pieniä mutta ne ei vielä itseä paljoo haittaa.

Mamma96: kärsin ummetuksesta mutta ku vatsa Alko kasvaa ni maha toimi hirveiden vatsan väänteiden kanssa mutta ei se edelleenkään liian hyvin toimi :D

Korppune: täällä kans matala rr. Ja salmiakkia ja kahvia on ensiapuna :D

On. Täällä nähty kahtena yönä niin järkkyjä painajaisia että illalla ihan pelottaa mennä nukkumaan. Silmät ku laittaa kiinni ni tuntuu että edellinen uni jatkuu siitä mihin jäi ja sit se vaihtuu myöhemmin toiseksi pahaksi uneksi. Viimeyönä oma poika kuoli kevyessä anestesiassa tehtävään hampaan poistoon. :( itkusta ei meinannu tulla loppua sittenkään vaikka heräsin. :( luulen noiden johtuvan siitä jos päivät on ollu sellasia etten oo kerenny levätä ja jalat tulee levottomaksi ym. Ennen unet oli ihanan nautinnollista :D sellasia parhaimpia hetkiä oman kullan kans. Niitä katteli ihan mielellään :D

Täällä sain ilokseni hiivan ja huomattua tullu että jos ei alakerrassa oo kaikki hyvin ni alavatsa kramppailee enemmän. Onkohan ne suppareita vai mitä...

Muokattu viimeksi:
Mä oon nähnyt kanssa kummia unia. Koirille sattuu joko jotain kamalaa tai sitten jotain väkivalta-unia muutoin. Kamaa katteltavaa.

Vatsa ei kyllä oo toiminut koko aikana normaalisti eli hyvin. Joko käyn kunnolla istumassa vain kerran päivässä (kovalla maha) tai nyt tullut sitten ongelmaks kuralla oleva vatsa:? Ääh. Ihan sama mitä syön niin vatsa mouruaa, paukkuu ja on kipeä.

Lucky kiitos vinkistä, tuota koitan seuraavalla kerralla :) toivottavasti se kerta antaa odotuttaa itseään kyllä :stop:

Mulla kans kauheita unia... junaonnettomuuksia, verta vuotavia ihmisiä, pimeitä kujia ja jahtaavia rikollisia... puuh :woot: Eli liittynee vissiin hormoneihin??
Tosin miehenikin kertoi nähneensä outoja unia... viime yönä oli unessaan yhtäkkiä nainen, jota tumma mies raiskasi.. :eek: että mitä ihmettä???!! o_O

Mä oon kanssa huomannut, että näen tavallista enemmän pahaa unta. Jahtaamis- tai ahistelu-unia, viime yönä näin kun koiran pentuja tapettiin. Siis voi :sad010

Heips! Pitkästä aikaa jaksoin taas avata tän sivun ja selailla viestejä, kiva että täällä on näin ihanan aktiivista sakkia. Nää ekat kuukaudet menneet kyllä ihan jossain koomassa, joka päivä on huono olo enemmän tai vähemmän, joka on kyllä muuttunut nyt niin että enimmäkseen vaivaa aamulla ja illalla, päivät on suht " helppoja". Voi kun loppuisi kokonaan, pääsisi nauttimaan tästä olotilasta.
Päänsärystä oli puhetta, mulla oli se pahimmillaan ehkä noin 6-10 viikoilla, johtunee jumiutuneista lihaksista ja hormoneista. Välillä on vieläkin mutta huomattavasti miedompaa kun alussa.
Iho ei onneksi pahemmin kuki, kynnet kasvaa huimaa vauhtia ja hiukset. Mut hiukset ei kyllä ole mitenkään paksummat vaan pikemminkin minusta tuntuu että huonommassa kunnossa kun jopa ennen raskautta. Tuntuu että niitä irtoaakin enemmän kun aiemmin, olenkohan kaljuuntumassa :woot: Kilppariarvot otettiin taas tänään, niissä mulla ollut heittoa joka tietty sekin voi selittää karvanlähdön.
Tänään tuli käytyä elämäni ekas kertaa sokerirasituksessa, ja voin sanoa että oli aika kaamea kokemus. Sain pidettyä sen sokerilitkun just ja just sen 2 h sisällä ja koe saatiin tehtyä, mutta parkkipaikalle kun pääsin niin litkut tuli pihalle. Hyi helvetti että oli pahaa. Koe siis tehtiin mulle sukurasituksen vuoksi. Toinen koe edessä vielä myöhemmin raskauden aikana, hyh.

Rv 14+5.

Mulla nyt menossa rv10+6 onko kellään muulla nyt jo lähteny hemoglobiini ihan alussa laskee? Viime neuvolassa oli tippunut 114..

Mua huvitti toi kourallinen sipsejä -juttu. Ei nimittäin onnistuisi multa. Se pussi olisi pian jo entinen... :D

Huomenta :)
Aamuyöstä heräsin vatsakramppiin ja tuikkivaan tunteeseen ihan tuolla alhaalla. Ihan hitaasti ja hiljaa vaihdoin asentoa ja kramppi helpotti. Tuikkiminen jatkui epätasaisena vielä hetken.
Illallakin tuli ihan vain maatessa tv:tä katsellessa sellainen repäisykivun tapainen kramppi toiselle puolelle ihan alavatsaan :/
Ihan outoa kun edellisessä raskaudessa nuo krampit tulivat vain äkkinäisissä liikkeissä tai esim. Aivastaessa. Nyt ne myös saattavat kestää useita minuutteja...
Kellään muulla moista?
Nyt rv 13+5

Kultu, täälä samanlaista :( ennen oli vaan kanssa äkkiliikkeissä mutta nyt tuntuu ihan levossakin. En ole huolissani mutta kyllä silti vaikuttaa elämään kun saa hipsutella eestaas varoen.
Täälä rv 14+1

Onko täällä muilla vaikeuksia nukkua yöllä? Mulla joko herään 4-5 kertaa vessaan 8 tunnin aikana tai sit pyörin vaan tosi paljon yön aikana :( tosi väsynyt olo päivällä kun ei saa yhtäkään pidempää pätkää nukuttua... :o

Onko täällä muilla vaikeuksia nukkua yöllä? Mulla joko herään 4-5 kertaa vessaan 8 tunnin aikana tai sit pyörin vaan tosi paljon yön aikana :( tosi väsynyt olo päivällä kun ei saa yhtäkään pidempää pätkää nukuttua... :o
Jep :( täällä kans sama.... Ja väsymys päivisin on valtava, mutta päiväunet ei sovi mulle ja harvoin niitä pystyisi ottamaankaan

Pahaolo vaivaa enää joka toinen päivä, mutta mua paleltaa edelleen iltaisin ihan hurjasti. Meillä on kotona lämmintä noin 23C ja eilen mulla oli päällä kolme pitkähihaista paitaa, kahdet housut ja kahdet sukat. Sit kääriydyin sohvalle vielä kahden viltin alle! Taapero juoksenteli ympäriinsä t-paidassa ja sukissa.
Myös päätä särkee jatkuvasti.

No, vaikeuksia ja vaikeuksia... Tuo pikkupirpana nukkuu välillä aika levottomasti ja herättelee milloin sattuu. Eli välillä omat unet on melko katkonaisia! Muuten vetelisin varmaan sikeästi yhdeksän tunnin unia.

Miekin nukkusin varmaan kunnon unia niinkuin viime raskaudessa, mut ei oikeen ton neitin kaa onnistu 14h unet :D yöllä herättää välillä neiti, välillä pitää päästä vessaan..

Pahaolo vaivaa enää joka toinen päivä, mutta mua paleltaa edelleen iltaisin ihan hurjasti. Meillä on kotona lämmintä noin 23C ja eilen mulla oli päällä kolme pitkähihaista paitaa, kahdet housut ja kahdet sukat. Sit kääriydyin sohvalle vielä kahden viltin alle! Taapero juoksenteli ympäriinsä t-paidassa ja sukissa.
Myös päätä särkee jatkuvasti.
Mulla rv 12 ja pahaolo vielä vähän aamuisin. Täälläkin palellaan koko päivä ja väsyttää iha sikana. Yö unet on katkonaisia vaikka 2v poitsu nukkuu iha hyvin yön.

Voi ei kävin äsken vessassa ja ekaa kertaa oli tullut tippa verta alushousuihin! :o onko teillä muilla tullut? Ja mitäköhän pitäis tehdä? Seurailla vaan? :o :(

Ma oltiin nt ultrassa ja kaikki oli sillon hyvin!

13+2

Täälläkin paleltaa kokoajan, varsinkin illalla. Kääriydyn myöskin sohvalla monen viltin alle ja silti on kylmä, samaan aikaan mies on t-paidassa..
Yöllä heräämistä oli jossain vaiheessa, mutta on nyt taas mennyt ohi. Kesti muistaakseni pari viikkoa että heräsin yöllä aina suurinpiirtein samaan aikaan eikä enää väsyttäny. Nyt nukun taas normaalisti, joten meni ohi, mitä nyt 1-2 kertaa herään yöllä vessaan.

Takaisin