Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä jäin saikulle muutamaks päiväks selkäkivun takia (raskas työ) ja samaan syssyyn pääsin nauttimaan hirveästä jysäristä :( Toista päivää kauhea jumputus päässä... Panadol auttaa vähän, mutta ei vie pois pyörryttävää ja oksettavaa oloa ja päänsärky palaa muutaman tunnin päästä :(
Ei ole eka kerta tässä odotuksessa, mutta joka kerralla yhtä kauhea kun missään asennossa ei ole hyvä, syöminen oksettaa ja syömättämyys oksettaa :(

Mites muilla muuten toi rintojen aristus jne? En muuta muista edellisistä raskauksistani kuin sen ihan alun, kuinka rintojen aristus oli eka raskausoire ja sitten kuinka vasta synnytyksen jälkeen rintojen koko nousi 2 kuppikokoa maidonnousun myötä.
Nyt rinnat aristi myös ja uudet liivit jouduin hankkimaan jo aikaa sit. Mut aristus tulee ja menee, nyt taas lähes aristamattomat ja pehmeät, kun välillä hyvinkin kovat. Onkohan tää kovinkin yksilöllistä?
Muiden kokemuksia?

Tulee kauheita paiseita... tällä hetkellä kaksi hoidettavana keskeisellä sijainnilla pärstässä mies ihmettwli nukkumaan mennessä miksi mulla on hammastahnaa naamassa..yöllistä paise hoitoa☺

Mites muilla muuten toi rintojen aristus jne? En muuta muista edellisistä raskauksistani kuin sen ihan alun, kuinka rintojen aristus oli eka raskausoire ja sitten kuinka vasta synnytyksen jälkeen rintojen koko nousi 2 kuppikokoa maidonnousun myötä.
Nyt rinnat aristi myös ja uudet liivit jouduin hankkimaan jo aikaa sit. Mut aristus tulee ja menee, nyt taas lähes aristamattomat ja pehmeät, kun välillä hyvinkin kovat. Onkohan tää kovinkin yksilöllistä?
Muiden kokemuksia?
Mulla on ollu rinnat arat koko tän raskausajan. Enemmän arat on nännit kuin rinnat itsessään. Tai oikeastaan rinnat ei tunnu aroilta rintsikat päällä, mutta aina illalla kun ne ottaa pois niin tuntuu tosi aralta, kun paino valahtaa ryminällä :D
Yöllä kun kääntyy mahalleen ja utareet roikkuu alaspäin, niin tuntuu kipua. Kun joku kiskois rintoja :D

Nännien arkuus tuntuu erityisesti suihkussa ja jos pyyhkii pyyhkeellä. Onneks ei häiritse päivällä kun ei hinkkaa mihinkään :)

Mulle on myös puhjennut varmaan jokin hormoniakne. En ole pahemmin kärsinyt finneistä kuin yhden ison näpyn verran ennen kuukautisia, mutta... Nyt naamassa ja kaulassa jatkuvasti 5-10 pahasti tulehtunutta finniä. Yksi kun häviää, niin 2 tulee tilalle. Pientä näppyä ja mustapäätä näiden lisäksi on varmaan kymmeniä. Ja arpia näistä mahtifinneistä poskissa ja leuassa. Ihanan naisellinen olo.

Toinen ihana ongelma, joka ei tee olosta kovin naisellista on se, että olen muuttunut ihan karvaiseksi. :D Mahassa ja kaikkialla ihan mustaa karvaa, hyhhyh. Ja ihokarvat pitää poistaa vähintään 3 kertaa viikossa, kun ennen sen sai tehdä noin puolentoista viikon välein. :0

Mulla ei ole ollut rintojen aristusta muistaakseni kummallakaan kerralla. No ehkä hetken aikaa edellisessä... Silloin nännit tummu heti ja rinnat kasvoi. Nyt taas ei juuri muuta kuin nännipihassa oli alussa jotain finnin tapaisia.

Kun lukee teidän pahoinvoinneista yms. tulee väkisinkin mietittyä miten olisin yhtä huonossa kunnossa jaksanut tuon konttaavan ja vauhdikkaan vesselin kanssa... Voimia kaikille ja pikaista helpotusta odotukseen!!

Mulla on ollut vähän eri tyyppisiä rinta-aristuksia. Alkuun (joskus ehkä 8-10 viikoilla) oli nännit hurjan kipeät, piti nukkuakin rintsikat päällä, kun koski jos joku hipaskaan. Nyt taas se on mennyt onneksi ohi, mutta tilalle on tullut ajoittainen kiristyksen tunne, Ihan kun rinnat olis tosi täydet ja ihoa kiristäisi ja rintoja vihloo välillä. Onneksi tämäkään ei ole mitenkään jatkuvaa vaan ajoittaista.

Mä oon nyt tasan rv 13 ja mul on tollast pääkipuu ja ällötysksen ja heikotuksen tunnetta.

Mut onks kellää alkanu pahoinvointi vast nyt vai miten? Ku eiks täs vaihees pitäs alkaa helpottaa? Mul oli rv 8-9 sellai jakso et oli pahoinvointii mut se meni pois. Nyt on parin päivn sisää tullu ongelmii syömises. Ei mitenkää pahasti, mutta kaikki ruoka tuntuu siltä et tulis ylös vaikka ei ällöttäiskään se ruoka.

Jotku ruokaaineet on kyllä etonu aiempaaki mut ei mitenkää pahasti ja ekana tulee mielee vaan joku raaka silakka.

Tänään taas kunnon pahoinvointia ja oksentelua.. Rv 13+3.
Kumma kun tää pahoinvointi on tosiaan mulla vaan 1-3 krt viikossa. Ihan satunnaista

täällä taas oireet loppunu ja nyt nähnyt kahtena yönä peräkkäin unta kuolemasta :nailbiting::nailbiting:

Mullakin oli tuota pahoinvointia ihan satunnaisesti.. Nyt tosiaan loppunut. Toivottavasti sulla alkaa pian helpottaa :)

Pahoinvointi alkaa vähän jo helpottaa. Vielä kun keksisi, millä saisi joka iltaisen vatsan jättimäisen ilman keräämisen loppumaan..... Koko vatsa siis turpoaa todella isoksi ja tuntuu tukalalta ja vihloo suolistoa. Ilma ei edes halua poistua millään ja tuntuu kuin olisi kaasupallo mahassa. Kohta on kokeiltu kaikki mahdollinen cuplattomasta ja Renniestä lähtien. Mä taidan kerätä itselleni kaikki kummatkin raskausoireet :D

Pahoinvointi alkaa vähän jo helpottaa. Vielä kun keksisi, millä saisi joka iltaisen vatsan jättimäisen ilman keräämisen loppumaan..... Koko vatsa siis turpoaa todella isoksi ja tuntuu tukalalta ja vihloo suolistoa. Ilma ei edes halua poistua millään ja tuntuu kuin olisi kaasupallo mahassa. Kohta on kokeiltu kaikki mahdollinen cuplattomasta ja Renniestä lähtien. Mä taidan kerätä itselleni kaikki kummatkin raskausoireet :D
Mulla ihan sama. En vaan ole kokeillut vielä mitään apukeinoja...

Mulla on kaikki raskaudet olleet onneksi kohtuullisen oireettomia, ainakin alussa. Mitä nyt pientä pahoinvointia, närästystä ja väsymystä ollut. Nyt on kolmas raskaus menossa ja eniten huolestuttaa suonikohjut, joita mulla on ollut jo ennen raskautta. Nyt, kun verimääräkin kasvaa niin suonikohjutkin on pahemman näköiset ja välillä on jalat tosi kipeät!

Mä pidän tukisukkahousuja joka päivä, koska muuten jalat kipeytyy helposti.. Pitäs varmaan yrittää liikkuukin enemmän, jos se vaikka auttais. Vähän pelottaa mitä kesä tuo tullessaan kun on nuo kohjut nyt jo noin pahat..!

Onko muilla suonikohjuongelmia? Miten ootte helpottanut oloa?

Onko kellään muulla tehny näin et ihan alkuraskaudessa karsee ummetus ja sit ku viikkoja alkaa olee enemmän et muutkin raskausoireet vähenee nii sit maha toimii jo liiankin hyvin :D

Voihan väsymys! Nyt on viime päivinä väsyttäny oikein kunnolla. Hyvä, että jaksaa itselle ja pojalle ruokaa laittaa...

13+0 ja uusi oire: huimaus. Huimasi jo sängyssä kylkeä kääntäessä ja pari kertaa lähti aamulla jalat alta. Sitten tulikin jo kiire aamuoksulle. Nukuin pitkät yöunet joten olisiko verensokeri ja verenpaine päässeet liiaksi tippumaan.... Aamupalan jälkeen ei oo enää huipannut. Pitääkin ostaa kaupasta jotain suolakeksejä tms. tällaisen varalle.

Täällä myös verenpaineet alhaalla. Neuvolassa mitattiin yläpaineeksi 108. Ylös täytyy nousta hitaasti ja suihkussa käyminen meinaa ottaa välillä voimille. Oli pakko käydä ostamassa sinne muovijakkara, ettei tarvitse istua suihkun lattialla jos/kun alkaa huimaamaan. Joskus myös kyljen vaihtaminen sängyssä saa huimauksen aikaiseksi. MIllähän muulla saisi verenpaineet ylös kuin kahvilla ja salmiakilla?

Korppunen suolalla! Sipsejä kaappiin ja tarvittaessa kourallinen..
Itse viime raskaudessa painin myös alhaisen verenpaineen kanssa, tosin vähän myöhemmin vasta.. Nyt varmaan sama eessä

Korppunen, mun mielestä suola auttaa? Mulla ainakin on jotain suolavajausta kun oon 7 viikon aikana saanu syötyä ns. oikeaa ruokaa vain noin 10 kertaa, pienen pieniä määriä. Ainoa ruokasuolan lähde mulle päivittäin on tällä hetkellä leipä ja levite...Ja sitäkään en saa joka päivä alas.

Takaisin