Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ilmavaivoihin on ainakin itsellä auttanut apteekista saatava cuplaton. On kuulemma turvallista käyttää myös odotusaikana.

Ummetukseen kannattaa kokeilla sitä, että illalla laittaa vesilasiin muutaman luumun ja aamulla juo sen huoneenlämpöisen liotusveden. Vähän hellävaraisempi keino, entä luumun syönti

Noniin. Vuodatan taas tänne paniikkini. Kävin juuri vessassa ja pyyhkiessä paperiin tuli ruskeaa. Pönttö oli myös tumman keltaruskeaa pissaa täynnä. Ei siis yhtään veristä, limaista, kokkareista..ihan kun vain pissa olisi värjäytynyt ruskeaksi!

Mitä ihmettä..?
Tyhmä kysymys mutta voiko eilen syömäni karamellisoidussa kastikkeessa valellut ribsit ja seesamisiemenöljy/soija vaikuttaa??

Vai onko vaan vanhaa verta?

Taas pelottaa..

Nibs, tuleeko emättimestä ruskeaa tuhrua? Jos ei, niin sitten on vain virtsa värjäytynyt ruoka-aineiden vaikutuksesta. Sehän helposti värjäytyy ruuan mukaan.

Noniin. Vuodatan taas tänne paniikkini. Kävin juuri vessassa ja pyyhkiessä paperiin tuli ruskeaa. Pönttö oli myös tumman keltaruskeaa pissaa täynnä. Ei siis yhtään veristä, limaista, kokkareista..ihan kun vain pissa olisi värjäytynyt ruskeaksi!

Mitä ihmettä..?
Tyhmä kysymys mutta voiko eilen syömäni karamellisoidussa kastikkeessa valellut ribsit ja seesamisiemenöljy/soija vaikuttaa??

Vai onko vaan vanhaa verta?

Taas pelottaa..

Mulla on usein nykyään virtsa aika keltaruskeaa, ihan normaalia. :) Eli kannattaa kokeilla tuleeko tosiaan emättimestä edes mitään vuotoa ennen kuin yhtään hermostuu.

En tiedä tuleeko emättimestä. Kai se tulee. Kun kävin toisen kerran pissalla melkein heti perään,se oli normaalin väristä ja paperiin jäi todella hailakka punaruskea häivähdys.

Onko sulla pissatulehtuksen oireita? Pissatulehdus on yllättävän yleistä raskausaikana ja silloin pissassa saattaa olla verta.
Mikäli vuoto tulee emättimestä, luulisin tulevan limakalvoilta. Mikäli kyse ois jostain vakavammasta niin verta tulis varmaan enempi ja ois kirkasta verta.
Mulle suosittelivat sellaisia karpalokapseleita, jotta limakalvot pysyis kunnossa eikä pissatulehduksia tulis.

Mulla on ollu joskus muutama pissatulehdus, mutta nyt ei ole oireita. Karpalomehu ja karpalot auttaneet joten voishan niitä nytkin taas alkaa varuilta syömään.

Kai se limakalvoilta taas tuli kuten silloin rv 7 kun tuli muutamana päivänä.

Aina sitä pelästyy ja nyt se oli niin kummallisen ruskeaa, kun ei yhtään sellaista limaisen vanhaa verta vaan kuin olis lorauttanut tosiaaan soijakastiketta pissan sekaan :? :D

Mua ainakin varoteltiin ekassa neuvolassa oireettomasta pissatulehduksesta mikä on yleistä raskaana.

Täällä ummetukseen neuvola suositteli jotai chia siemeniä vastaa pellavansiemeniä mutta ovat turvallisia raskaus aikana. :D en ole itse muistanut ostaa mutta enää ei tarvis ku alkanu toimimaan ihan normaalisti

Mua ainakin varoteltiin ekassa neuvolassa oireettomasta pissatulehduksesta mikä on yleistä raskaana.
Moony Haluaisitko valaista tietämätöntä? :) Meillä ei mainittu mitään ja mietin kun koko yön oli sellainen olo että olisi virtsaputkea särkenyt. Mitään muita oireita en ole huomannut ja tänään taas ihan ok olo. Mietin voisko se kuitenkin olla vaan kohtu joka painaa, koska on painanut moneen suuntaan viime päivinä ikävästi.

Täällä hyperemeesin pahin vaihe näillä näkymin takana (sormet ristissä koputan puuta yms yms), olin foorumillakin hiljaa pitkän aikaa kun ei energia riittänyt edes istumiseen. En jälkikäteen ymmärrä yhtään miten raahauduin töihin joka päivä. Ei ole kauheasti muistikuvaa monesta viikosta, muistan vaan mikä oli kauheinta oksentaa ja mikä tuli paremmin ylös.Täytyy sanoa että sellaisen kuukauden verran oli kyllä aivan järkyttävää menoa. Nyt ollut 2 vkoa siedettävää eikä enää jokapäiväistä helvettiä, jee! Tänäänkin tuli "klo 19 oksu" ajallaan, mutta 1-2 krt päivässä tuntuu helpolta kestää. Alkaa olla taas ihmisolo, kun jaksaa käydä suihkussa seisten ja voi oikeasti syödä, vaikka suurimman osan aikaa on edelleen huono olo. Elämä voittaa taas pikkuhiljaa, oon niin iloinen!

chian siemenet on hyviä ravintolisiä ilman ummetustakin ;) Itse käytän päivittäin. En tosin ole niin kovin perehtyny niiden terveysvakutuksiin, mutta hyviä rasvoja (omega) niistä saa ja montaa muutakin sorttia, ku vaan muistais mitä :D Mutta enpä edes tiennyt tosta, et vaikuttaa ummetukseen! Mutta eipä kyllä ole ummetus vaivannut näillä main...

Tsemppiä Arwen!! Hyvä että helpottaa jo pikkuhiljaa! Aika sissi olet, kun töissä olet silti sinnikkäästi käynyt! Tuntuu niin epäreilulta, et toisilla niin pahoja pahoinvointeja ja kestää hurjan kauan...

Moony Haluaisitko valaista tietämätöntä? :) Meillä ei mainittu mitään ja mietin kun koko yön oli sellainen olo että olisi virtsaputkea särkenyt. Mitään muita oireita en ole huomannut ja tänään taas ihan ok olo. Mietin voisko se kuitenkin olla vaan kohtu joka painaa, koska on painanut moneen suuntaan viime päivinä ikävästi.

Täällä hyperemeesin pahin vaihe näillä näkymin takana (sormet ristissä koputan puuta yms yms), olin foorumillakin hiljaa pitkän aikaa kun ei energia riittänyt edes istumiseen. En jälkikäteen ymmärrä yhtään miten raahauduin töihin joka päivä. Ei ole kauheasti muistikuvaa monesta viikosta, muistan vaan mikä oli kauheinta oksentaa ja mikä tuli paremmin ylös.Täytyy sanoa että sellaisen kuukauden verran oli kyllä aivan järkyttävää menoa. Nyt ollut 2 vkoa siedettävää eikä enää jokapäiväistä helvettiä, jee! Tänäänkin tuli "klo 19 oksu" ajallaan, mutta 1-2 krt päivässä tuntuu helpolta kestää. Alkaa olla taas ihmisolo, kun jaksaa käydä suihkussa seisten ja voi oikeasti syödä, vaikka suurimman osan aikaa on edelleen huono olo. Elämä voittaa taas pikkuhiljaa, oon niin iloinen!

En oikein osaa sanoa muuta, jäi mullakin vähän auki. Kyseli siis onko mulla aijemmin ollut ja kun sanoin että tunnistan kyllä jos tulee niin sanoi että raskauden aikana se on yleistä oireettomana. Sitä en nyt sitten tiedä mistä sen sitten tunnistaa?! :o

Kuulostaa muuten tutulta. Mustakin tuntuu että on viimiset pari kuukautta eletty aika sumussa. Selviytymistä päivästä toiseen. Alkaa onneks pikkuhiljaa helpottaa, mutta vieläkään ei kyllä normaali olo. Jospa pian kun huomenna on se maaginen 12vkoa täynnä.

En oikein osaa sanoa muuta, jäi mullakin vähän auki. Kyseli siis onko mulla aijemmin ollut ja kun sanoin että tunnistan kyllä jos tulee niin sanoi että raskauden aikana se on yleistä oireettomana. Sitä en nyt sitten tiedä mistä sen sitten tunnistaa?! :eek:

Kuulostaa muuten tutulta. Mustakin tuntuu että on viimiset pari kuukautta eletty aika sumussa. Selviytymistä päivästä toiseen. Alkaa onneks pikkuhiljaa helpottaa, mutta vieläkään ei kyllä normaali olo. Jospa pian kun huomenna on se maaginen 12vkoa täynnä.
No kuulostaa kieltämättä hassulta, että varoitellaan jostain täysin oireettomasta. No kai ne sen noista pissanäytteistä sitten bongaa, tuntuu että niitä pitää alku-keskivaiheessa olla vähän väliä antamassa.

Sympatiat sinne! Mäkin taisin iloita liian aikaisin, tänään ollut taas ihan hirveä olo. Nyt pelottaa, että on just tätä vielä monta viikkoa, että antaa toivonkipinän parista hiukan paremmasta päivästä ja sitten taas romahtaa. Oli pakko taas mennä töissä lattialle makaamaan kun en pysynyt istumassa. Voi kun olisi töissä jossain yksinäisessä kopissa, jossa voisi maata pimeässä koko päivän ja välillä vähän naputtaa konetta tms. Tai olisi vaan toisenlainen työ niin olisin ollut monta viikkoa jo saikulla hyvällä omallatunnolla. Huoh.

Voi ei, tosi inhottavaa! Mun olot kuulostaa hyvin pieneltä sun kokemuksiin verrattuna, huh. Ja itse kun näistäkin jo ihan loppu. Joku tossa just sanoikin että "toi ois niin ihanaa aikaa kun pääsisit oloistas", jep. Tästä ei tosiaan ole päässyt nauttimaan vielä ollenkaan :( vaikka toki onnellinen olen. Tsemppiä sinne! Toivottavasti pian helpottaa.

Onneksi vuodot (rv 7-8? Ja viime la-su eli 12+1 ja 2 ) selittyi eilisessä ultrassa pienen pienellä hematoomalla, joka oli n. 7mm pitkä. Se saattanut vuodella ja kuten sairaanhoitaja sanoi, limakalvot vuotelevat usein. Joten nyt vihdoin uskon, ja muillekin pikku vuodoista kärsiville, kyllä vuodotkin välillä ihan normaaleja ovat. :D itse kun ei vaan tahdo heti uskoa ;)

Mulla myös viime yönä alkoi verinen vuoto, ihan holahteli siteeseen ja olin varma että nyt on mennyt kesken. Aamulla pääsin onneksi ultraan tsekkaamaan tilannetta ja sikiö oli elossa ja vastasi tismalleen viikkoja 10+6, sykkeet hyvät ja liikkuikin hiukan. Ultran teki hoitaja joka ei osannut ultratessaan sanoa mistä vuoto voisi johtua. Vuoto nyt loppunut mutta säikäytti kyllä, ja pieni pelko takaraivossa että enteileekö tämä kuitenkin jotain pahaa (taustalla km).. Ja tosiaan mun vuoto ei ollut mitään pyyhkäsyvuotoa vaan ihan lorahteli vetistä verta kunnolla siteeseen. Toivotaan kuitenkin parasta :)

Kaustinen mulla on tullut samallalailla raskauden aikana kolme kertaa nyt rv9+6.. neuvolassa sanoi että varmaan jostain limakalvoilta vuodellut ja mulla oli kaks emätintulehdusta samoihin aikoihin ku verta tuli luulen että mulla oli niillä tulehduksilla osaa asiaan :) inhottavia kyllä nuo vuodot ku aina säikäyttää.. joka kerta vieläki pelottaa käydä vessassa.. nyt mulla ollu vähän yli viikon vuotelematta :)

Takaisin