Oireet

Yxvaan: mullakaan ei tullu rakaus aikana mutta sitten kesken synnytyksen piirty selkeesti. Just vasta on hävinny aikalailla näkyvistä. Ei oo vielä tummunut
 
Mun yks ystävä joutuu nytkin kun raskaana niin käyttää pikkuhousunsuojaa kun tulee kulema valkovuotoa:eek:
 
mulla tulee aivan sairaasti valkovuotoa! pahoittelu ja ällövaroitus, mutta joka kerta vessassa käydessä tulee kellertävää ihan kuin jotain käsivoidetta ja lisäksi kirkasta limaa. housuun asti ei onneksi tule että pitäisi suoja käyttää, mutta kyllä on aivan niinkun olis ovis lähestymässä, huh!

mulla ei oo vielä lineaa, oli esikoisesta ihan selkeä ja hävisi vasta n. puoli vuotta synnytyksen jälkeen :) tuli vasta joskus hieman myöhäisemmillä viikoilla.
 
Täällä pakottaa nyt oikeeta nivusta... kai seki joku oire on jostain. Mun toi allekirjoitus juttu anto 6+2 :D
 
Oireet on aika pienet ja jollen tietäisi olevani raskaana, niin ei sitä oikein huomaisi. Ja se on hetkittäin helppo unohtaakin.
Mutta rinnat vihlovat pienesti välillä ja kohdun tienovilla samaten. Suurin oire on aivan tajuton nälkä! Sen muistan edellisestäkin raskaudesta ja hetkittäin hajuherkkyyttäkin on ollut. Samoin pientä huonoa oloa, mutta se on voinut johtua myös siitä, että olen ollut viikon kaameassa flunssassa. Tosin sekin on kai tavallaan oire. Edellistä lasta odottaessa olin ihan yhtenään flunssassa kun normaalisti minulla on aika hyvä vastustuskyky. Nyt flunssa tuli heti kun plussakin testiin. :wink
 
Okei pistän tämän limaisuuden itselleni muistiin. Ja lueskelen tässä itseäni tarkemmin jos ilmaantuisi noita muita oireita. Täällä yritetään esikoista, 17kk yritystä jo takana.
 
Tänä aamuna oli ekaa kertaa huono olo kun en kerennyt syödä töihin lähtiessä :D että kai niitä oireita täälläkin on jonkun verran ku alkaa oikein kuulostelemaan
 
joo voi terve mikä nälkä aivan koko ajan! mä oon tottunut syömään melko harvakseltaan ja skippaamaan aamupalat. nyt syön kaks aamupalaa ja kaks lounasta jne.! :D ei jestas, mä paisun kun pullataikina oikeesti tällä menolla! no, ehkä tää loppuu joskus. yölläkin herään mahan kurinaan, huoh.
 
Mulle taas ei aamupala oikein maistu vaikka normaalisti vois syödä hevosen
 
Täällä on parina päivänä ollu niin huono-olo että on saanu tosissaan nieleskellä. Ja edelleen hengästyy tosi pienistä asioista.
 
Mulla on aamuisin ollut tosi normaali olo, ainut vaan et heräilen tosi aikaisin :D iltaa kohti sit tulee vasta oireita. Ekana tulee aina pääkipu (tosi inhottava ku pää kipeä ollu nyt jo monena päivänä) ja illalla on sit aina tosi etova olo ja hirvee väsy iskee jo 9 aikaa illalla .. Yöllä sit ku koittaa unen saaha nii sillon sattuu mahaan aina välillä ja saattaa kovastikkin vihlasta alamahasta.. Onko normaalia nuo vihlomiset?
 
Ai täällä muitakin jotka herää aikaisin. Minä olen ihmetellyt kun ei enää nuku pitkään vaan nousee kukonpierasun aikaan jo. :D Vihlaisuja täälläkin joka päivä mutta onneksi tietää sen kuuluvan asiaan. :)
 
Minttukarkki, kuuluu ne vihlasut asiaan. Joillakin tuntuu pieniä vihlasuja ja joillakin tosi voimakkaita. Osana operaatiota kohdun kasvu :)

Täällä iltaa kohden kanssa tulee aina pahimmat oireet. Eilen illalla nukahdin esikoista nukuttaessa ysin aikaan. Ja aamuyöllä heräsin ja meni tovi ennen kun unta sai taas. Ja nyt väsyttää taas :D Aamulla tuli pyyhkiessä verehtävää valkovuotoa taas, lähinnä vaalenapun. väristä. Menkkaoloja ei ole edelleenkään, joten vielä rauhallisin mielin :)

Miten teillä tuntuu vihlaisut mahassa? Yhdestä kohtaa vai koko alamahasta?
 
Mammu83 Mullakin oli tota vaaleenpunasta vuotoa vähän sillä viikolla kun menkkojen olis pitänyt alkaa. Ensin luulinkin että nyt ne alkaa mut ootin muutamia päiviä ja testin tehdessä sain kaksi viivaa:)
Sillä viikolla myös oli enemmän menkkakipujen tyylisiä kipuja. Ja sen jälkeen on ollu päiviä millon ei koske ja sit taas sattuu. Ja alavatsaan lähinnä. Mutta tositosi pahoja ei ole ollut onneksi.
 
Mulla oli kanssa viime viikon alussa niin että paperiin jäi vähän verta. Nyt on 5+1 ja nyt tuli taasen. Ei se mua kummiskaan onneks vielä huoleta :)
 
Mulla ei ole rinnat hirveästi vielä turvonneet, mutta nännit on lautasen kokoiset ja kipeät. Olen muutenkin pienirintainen, niin ei mikään kaunis näky.. :D Sitten iho ja hiukset rasvoittuu tosi nopeasti. Vaikka joka päivä suihkussa käyn, niin aina saa pestä 2-3 kertaa hiukset, että shampoo alkaa vaahtoamaan ja sama juttu ihoon. Ja finnejä... niitä on.

Alavatsassa on ollut menkkamaisia kipuja, jotka alkoivat päivää ennen plussaa. Ne tulevat ja menevät muutaman kerran päivässä. Lisäksi tuntuu tuossa häpyluun kohdalla, että joku kaivelisi sisältäpäin virkkuukoukulla. Se on aika kivuliasta, mutta kestää vain muutamia sekunteja. Uskoisin olevan sitä normaalia kohdun kasvukipuja. Ainakin niin toivoisin. :)

Tuo turvotus on vieraillut täälläkin! Viikot 4+5 ja kaikki alushousuista farkkuihin on liian pieniä. Lökäreillä varmaan mennään siihen asti, että mammahousuja raaskii ostella.

Ja se kaikkein pahin, eli väsymys ja ällötys. Kummatkin alkoivat jo viikkoa ennen oletettuja kuukautisia. Oksentanut en vielä ole, mutta pienenpientä kyökkimistä kyllä olen jo ehtinyt harrastamaan. Purkan jauhamisesta olen saanut vähän apua. Raskausvitamiinit hain myös, että jospa niistä saisi väsymykseen hieman helppiä.

Ah mikä romaani.
 
mua pelottaa että tulee huono olo, kun huomenna on ripsihuolto ja siinähän pitää olla tunti silmät kiinni lähes selällään! kauhistuttaa jos pitää alkaa oksentaa siinä :D
 
Mammu: mä heräsin yks yö todella kovaan puukon iskuun alavatsassa. Aikalailla tossa keskellä alavatsaa ja sitten oikealla munasarjan tietämillä.. ei ole päivittäistä. Sit on sellasia lieviä menkka jomoja.

Elmut: mä myös pieni Rintainen ja oviksen jälkeen nännit muutti lautasen kokoiseks mut normalisoitu sitten dpo 14 jälkeen ollu ihan normaalit.
 
Onko kellään vihlasuja tuolla syvällä alapäässä,tuntuu kun ois tuolla kohdunsuulla?
Sit välillä juilii jommalle kummalle puolen alamahaan ja nivusiin.nyt 5+2
 
Takaisin
Top