Oireet

Hhidi täällä nyt rv 5+3 ehkä ja mulla alkoi kans ennen plussaa hirveä rintojen arkuus ja mahakivut. Oon kabs kuullut että se olis normaalia :)
 
hhidi alavatsakivut sekä vihlonta on aivan normaalia ja se johtuu siitä, kun kohtu alkaa kasvamaan. Siinä vaiheessa jos kivut on sietämättömiä tai tulee veristä vuotoa (toki alkuraskaudessa vuodotkin on melko yleisiä) on syytä käydä tutkituttamassa tilanne. :)
 
Mulla 5+2 vielä muutaman minuutin kunnes vuorokausi vaihtuu :D Ja myös pahin oire ehkä tää tissikipeys! Huonoa oloa ei onneks ainakaan vielä ole. Hajut on herkempiä ja jotenkin tuntuu, että pissalla saa ravata. Ja palelee!
 
Jäätävä väsymys! Plussaan saakka oon luullut, että johtuu siitä, kun esikoinen nukahtanut&nukkunut yönsä nyt hieman heikosti. Nyt voi helposti kaatua samaan aikaan sänkyyn kun laps ja simahtaa sillä silmän räpäyksellä. Lisäksi ollut kanssa tuota, että yleensä kylmä ja toisinaan taas kuuma aalto pyyhkäsee yli. Mutta muutenkin oon semmonen ihminen, että välillä mietin, kiertääkö mussa veri ollenkaan kun niin usein palelee xD
 
Täällä taidan olla ainut jolla ei oo oikein mitään sellasia merkittäviä oireita. Noi kasvukivut krampit ym. On mutta ne ei paljon mulle kerro mitään positiivista kun olin niin kipeitä silloinkin km aikoihin. Toivoisin että tulisi hieman edes huono olo tai rinnat kipeiksi muistuttamaan raskaudesta mutta ei niin ei :D
 
mulla on ollut esikoisesta sekä tästä sellaista mahan jomottelua ja just vihlomista. kohdunulkoisessa se särky oli ihan toispuoleista ja tuli kirkasta verta hyytymineen ja särkylääkkeetkään ei auttanut kipuun. eli mulla ainakin tuollainen normaali jomotus on ollut hyvä merkki :)
 
lucky87: Voidaan kyllä vaihtaa :D olisin onnellinen jos saisin olla vähän aikaa ilman oireita. Tänään kylläkin ensimmäinen päivä, jolloin masuun ei satu.

Vatsakipuni ei ole kylläkään ollut toispuoleista ja verestä ei ole ollut tietoakaan. Välillä tottakai pelottaa edelleen että miten tässä käy, mutta positiivista ajattelua vaan niin eiköhän kaikki hyvin mene :) Tissikipeyskin on hävinnyt melkein kokonaan, kosketusarkuutta on vielä. :)

Minusta on ihanaa, kun täällä kaikki tsemppaa ja vastailee kysymyksiin, kun itse ei tiedä asiasta oikein vielä mitään :D
 
Tää foorumi on kyllä niin suuri apu :)!! Aivan järkyttävä kylmä kokoaika varsinki iltasin ja tissit on tosi kipeet, varsinki silloin kun paleltaa niin tuntuu kuin joku vetäisi puukolla. Mutta ei haittaa, tuo vähän toivoa kun on oireita...
 
mulla ei oo tissit kipeät mutta nännit on tosi arat! alkoi jo melkein heti ovulaation jälkeen. ja sit tosiaan tissit on turvoksissa kyllä vaikkei satu :)
 
Täällä on 4+4 menossa. Mun eka oire oli reilu viikko sitten, että aloin ahmimaan klementtiinejä. Mitä tein esikoisen raskaus aikana kanssa. Lämmöt nous myös 37 ja ovat vieläkin siellä. Sitten iski hirveä jano ja sen takia vessassa ramppaaminen. Rinnat alko kasvamaan ja kihelmoimään viikko sitten. Kaikki kankaat tuntuu vähän tukalilta rintoja vasten kun hiertää. Huimaus alkoi alku viikosta ja väsymys alko nostaan myös päätään. Loppu viikosta alko turvotus joka jatkuu vaan kahta kauheampana. Tuntuu että on jo yli puoli välin turvotuksesta päätellen.

Esikoisesta oksensin melki koko raskauden ajan, nyt toivon että se ei toistu ja huono-olo pysyis vaan tällaisena pienenä huonona olona.
 
Mulla näköjään tulee taas sama oire kuin esikoisestakin, nimittäin viime yönä heräsin neljän jälkeen täysin pirteänä ja luulin, että on jo aamu. :hilarious: Valvoin jonnekin puol kuuteen asti ennen kuin sain taas uudestaan unen päästä kiinni.. Tosi kivaa.. :p
 
mun maha näyttää siltä että olisin raskaana :D siis "hieman" pidemmällä, heh! pelkään oikeesti että joku tulee onnitteleen, kun miten siinä nyt sitten olisi kun kuitenkin on mutta maha vasta pelkkää turvotusta monta monta viikkoa :P pidän löysiä paitoja ja silti pullottaa. toivottavasti olisi vain alussa. jouduin kyllä viimeksikin siirtyyn mammahousuihin jo rv10 turvotuksen vuoksi.
 
Lilyee, pelkäön itsekkin että mammavaatteet tulee käyttöön jo alkuaikana jos tää turvotus jatkuu tämmösenä :D
 
Miks en pysty laittaa tänne viestiä. Mun turvotus lähti osittain jo pois. Jopa pystyn laihistaa. Sano jos joku kysyy että "ai jaa".
 
Mulla lähtee hiukset! Äää, oonkohan mä viikon päästä kalju, kun tytöllä on neuvola-aika ja oli tarkoitus varata itselle aikaa silloin.. Ehkä mä soitan jo huomenna ja pyydän kilpparikontrollia, vissiin arvot päin prinkkalaa, kun eikös raskaana pitäisi olla erityisen hyvinvoivat hiukset?
 
mua esikoista odottaessa huomas yks asiakas rv11, vaikka oli töissä jakku päällä ja musta toppi joka nyt ei ainakaan yhtään korosta mahaa. olipa kiva siinä hymyillä vaivaantuneesti kun tiesi että tasan on vielä turvotuksesta johtuvaa :D sitten rv16 pompsahti se oikea vauvamasu!
 
Takaisin
Top