Oireet

Tervehdys kipuilevat ja ilmavaivaiset sisaret,
Täällä mennään rv7+4 ja kannetaan vähän huolta rusehtavasta, tosin hyvin niukasta vuodosta. Odottavan aika tuntuu varsin pitkältä ja vielä ei oikein uskalla toivoa että siellä joku vauva olis ja että se olis kunnossa. Neuvolaan pääsen vasta torstaina.
Väsymys, rintojen arkuus, jano ja lievä öllötys ovat olleet mukana pari viikkoa.


Muullakin oli viikon verran , mutta loppui viikko sitten, nyt vissiin alkoivat kuukautiset. Kerro mitä neuvolassa sinulle kerrottiin !:)
 
Tuun ehkä pian hulluks tähän karmeeseen oloon, kurkkua polttaa, oksettaa, ruuat ällöttää :hungover:.

RiiaBa, meillä mies on ottanut noi mielialanvaihtelut raskausoireekseen enemmän kuin minä :D
 
Hiukan rasittaa vähän väliset kiukunpuuskat. Tulee ihan puskista ja mitättömistä asioista. Äsken tajusin ettei ole kaulinta, eli piparien teko jää sitten myöhemmäksi. Itkupotkuraivarien jälkeen taas tyyntä. Toistaiseksi :'D mies vähän helisemässä näiden kanssa :D
 
Hiukan rasittaa vähän väliset kiukunpuuskat. Tulee ihan puskista ja mitättömistä asioista. Äsken tajusin ettei ole kaulinta, eli piparien teko jää sitten myöhemmäksi. Itkupotkuraivarien jälkeen taas tyyntä. Toistaiseksi :'D mies vähän helisemässä näiden kanssa :D
Kaulitse pestyllä pullolla. :)
 
oon varmaan onnekas tai outo, koska mulla ei noita mielialanvaihteluita ole.. oon niin tyyni kuin voi vaan olla :O :D
osittain tää raskaus on kyllä kopio edellisestä.. ei oo suuremmiten eroja tullut..
mutta muuten mielessä saattaa tunteet vaihdella,en tiedä ootanko enemmän kauhulla vai innolla sitä alkua kun vauva on syntynyt ja on univelkaa ja muuta,ja nyt vielä lisänä tuo poika ..jonka tarpeet täytyy huomioida ja täyttää.
yritän nyt vielä nauttia tästä ajasta kun pääsee helpolla ja murehditaan sitä tulevaa sitten kun sen aika on.
 
Onkos muilla hurjia mielialavaihteluita? Tää päivä mennyt kiukkusena ja itkeskellessä vähän väliä. Nyt jo parempi mieli taas.. :D
Kyllä on! Ihan puskista joku pieni mielipaha pisti itkemään ja sen jälkeen tietysti nauramaan, kun ymmärsi sen johtuneen hormonihuuruista... :D
 
Huh. Oon ihmetelly pari päivää ku sykkeet ei tunnu laskevan millään. Leposyke normaalisti 55, nyt ei oo laskenu alle kuudenkympin useaan päivään,ja tänään jo 77 leposyke.eipä ole ihme että vähän hengästyttää. Kahvi viel nostaa sykettä entisestään ni siitä tulee sit vallan epämukava olo. Huimaaki herkästi. Googlailin että raskauden aikana sykkeet on helposti satasessa. Hmh...
 
Voi vitsi tätä etovaa oloa. Pitäisi olla tyytyväinen etten oo joutunut vieläkään oksentamaan, mutta lähellä se käy kyllä. Etenkin aamulla vitamiinien ja omegojen otto on ihan karmeeta, kun samantien meinaa nousta ylös o_O helpottaa onneksi syömällä..
Mut kiva kun tätä on ympärivuorokauden! Jos ei oo kokoajan syömässä niin etominen alkaa ja sit ei tee hirveesti mieli syödä kun paino on jo nyt ihan hirveä ja toisaalta kun on huono olo niin mun ei tosiaan tee mieli syödä vaikka se auttaisi..!

Ihanan epäloogista!
 
En tiedä onko tämä enemmän oireita vai pitäisikö ennemmin sijoittaa liikunnan puolelle... Mutta peitonheiluttelu on paljon hauskempaa kuin ennen, O tulee helposti. :D Siinäpä vähän kohdun verenkierrolle boostia ja endorfiiniryöpyt asukkaalle. :)
 
rv 8+1 ja tänään lensi sitten ekaa kertaa oksennus, jotenkin tuntuu niin oudolta kun on kolmas raskaus ja aikaisemmissa ei ole ikinä pahoinvointeja ollut. Olen siis tehnyt lähemmäs 10vuotta sitten yhden keskeytyksen,mutta ei siitä sen enempää.
 
Onko teillä ollut pitkäänkin lämpöilyä? Itse oon rv 8+3 ja edelleen joka ehtoo pientä lämpöö, 37-37,4... :anyone
 
Kyllä! MiuMau79, täällä istun peiton sisällä ja palelen. Ei ole aiemmista tullut lämpöä, mut nyt on noin viikon jatkunut.
 
Täällä on lämpöily alkanut jo ennen plussaa ja jatkuu vieläkin. Melkeen asteen korkeammalla on lämmöt.
 
Täällä myös yksi vähäoireinen. Tissit hieman arat, välillä hyvinkin turvoksissa. Palentaa jatkuvasti. rv 7+2 siis menossa. Välillä juilintaa alavatsalla. Harvoin etovaa oloa.
 
Viikkojahan vielä on vähän, mutta tulee välillä sellainen jännä tunne(ihan kun perhosia olisi vatsassa/jännittynyt olo), lantio oikealta ja vasemmalta puolen lonkkaa ja alaselkää juilinu. Kunhan ei mene kesken...
 
Täällä yks suhteellisen vähäoireisen 8+4äitin vaimo kirjottelee. :) oireina rouvalla väsymys, ja omega3:sta (tai esim. Pienestä palasta lohta) johtuva julmettu närästys ja heikotus. Muuten oireet suht. Vähäisiä.
Esikkoa tässä pitkän yrityksen jälkeen nyt ootetaan, ja rouva käski kysyä onko kellään muulla vatsan turvotuksen lisäksi älytöntä jalkojen turvotusta...? Rva on vanhuspuolella töissä, eli 8h päivästä jalkeilla. Kotiin päästessä omat sukat on pelkän ajomatkan aikana tehny hirviät rannut jalkoihin ja jalkoja särkee...... eikä tuommosta ollu ollenkaan ennen ku nyt vasta noin viikon verran...... :o
 
Oksennus lentää heti aamusta. Paha olo koko päivän. Mitään ei pysty tekemään eikä mikään maistu. Kaikkea on yrittänyt väkisin syödä mutta ei.

Töissä ei ole voinut olla kahteen viikkoon ja huonolta näyttää jatkokin, jos jollain ei saa tätä pahoinvointia kuriin.

hermot kireellä ja palentaa ihan älyttömästi koko ajan. Ja tietysti väsyttää. Kunhan Tää huono-olo vaan nyt loppuisi....
 
muput: Mä tein aikasemmin leipomotyötä ja olin jalkojen päällä lähes koko päivän. Itelle ei tullu viime raskaudessa turvotusta jakoihin, mut mun yks kollega joutu jo raskauden alkuvaiheessa ottaa tukisukat käyttöön ja kenkiäki joutu vaihtaa kesken päivän. Mut kaikista turvotuksista, kihelmöinneistä ja oudoista oloista kannattaa aina mainita neuvolassa, oli raskaus sitten missä vaiheessa tahansa. Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin :)
 
Jäätävä kuvotus on alkanut. Ei tee mieli mitään muuta kuin vettä -korkeintaan tuoremehua. Väkisin on syötävä ja yrjöolo päällä 24/7. Mitä se AAMUpahoinvointi muka on, tämä on ihan kokoaikaista touhua. Ja töissä pitäisi kestää kun ei halua kertoa... :depressed:
 
Takaisin
Top