Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lonkat on nyt hiukan kipeet välillä ja yöhikoilu...huh huh..täälä on vielä jotku ihme muovipäällys patjat niin voi voi...ei paljon petari auta...toisaalta jos vuotoa tulee niin ei sotke kaikkea...toisaalta juuri se verenvuotoriski vetää joka ilta totiseksi, varsinkin kun olen täälä aina yksin...

Selkää polttaa, harkkasupistaa, kainaloita särkee, pahoinvointia, vatsa sekaisin... Ei ole kyllä ihmekään, et on raskas olo muuten, paino on noussut kilon viikossa viimeset 4-5 viikkoa. Onneks enää max 8 päivää jäljellä (ja nyt alko soimaan päässä It´s the final countdown...)

Onko muilla semmoista unettomuutta mihin ei ole oikein selvää syytä?Mihinkään ei koske eikä pahemmin tarvitse öisin vessassa ravata mutta uni ei meinaa millään tulla ja sit kun nukahtaa niin herää vaan vähän ajan päästä ja vaikea sitten uudestaan saada unen päästä kiinni.

Onko muilla semmoista unettomuutta mihin ei ole oikein selvää syytä?Mihinkään ei koske eikä pahemmin tarvitse öisin vessassa ravata mutta uni ei meinaa millään tulla ja sit kun nukahtaa niin herää vaan vähän ajan päästä ja vaikea sitten uudestaan saada unen päästä kiinni.
Mulla on aina sillon tällön mut silti ei oikeen päivälläkää erityisemmin nukuta vaik olis melkeen koko yön valvonu. Ehkä vähän semmonen laiska olo vaan.. Hormoonien piikkiin laitan :P

Mulla kans tota unettomuutta. Alan nukkuu 23-01 ja herään sillon ku siltä tuntuu, eli 9-11 :D joskus tietenki on öitä et lonkat on nii sairaan kipeät että johtuu siitäki unettomuus, mutta monesti vaan ei uni tule.

Täällä kanssa unettomuutta jo pidemmän aikaa. Viime yönäki unta sain yhen aikaan ja sitten hereillä kolmesta viiteen ja sen jälkeen nukuin vaan tunnin pätkissä..puoli yheksältä oli pakko luovuttaa, kun ei vaan millään taas enää uni tullut. Alkaa huumori loppumaan..viikkoja nyt 39+4 eikä merkkiäkään siitä, että oltais kohta synnyttämään lähössä. :/

Täällä kanssa unettomuutta jo pidemmän aikaa. Viime yönäki unta sain yhen aikaan ja sitten hereillä kolmesta viiteen ja sen jälkeen nukuin vaan tunnin pätkissä..puoli yheksältä oli pakko luovuttaa, kun ei vaan millään taas enää uni tullut. Alkaa huumori loppumaan..viikkoja nyt 39+4 eikä merkkiäkään siitä, että oltais kohta synnyttämään lähössä. :/
I feel you! Itse nukun myös 1-1,5h pätkissä, millon kipujen takia, millon muuten vaan (hormonit). Täällä rv 39+5 ja hyvin tuntuu masussa viihtyvän. Huumori meinaa tosiaan loppua kesken.

Ja on outoa, kun ei sitten päivälläkään oikein uni maistu, vaikka oliskin mahdollisuus nukkua päikkäreitä pitkin päivää. Jotenkin tuntuu, että kroppa ja mieli käy koko ajan ylikierroksilla. Kauhulla vaan mietin, että mitäs jos tässä nyt pitää vielä odotella sinne rv 42+0 ennen kuin vauva ulos pakotetaan. Vähäiset unet alkaa jo verottaa omaa jaksamista..vaikka tiedossa on, että vauvanki kanssa yöt on katkonaisia. En koskaan kuvitellu olevani kateellinen miehelle siitä, että nukkuu yössä vähintään sen 7h tauotta.. :D

Mulla oli 1,5kk jakso, jolloin heräilin aamuyöstä tunnin välein jostain 2-3 alkaen. Ei mitään erityistä syytä, mutta huomasin vain olevani hereillä. Nukahdin onneksi kyllä nopeasti uudestaan. Pääsiäisen jälkeen unirytmi on tasoittunut ts. nyt olen herännyt muutamana päivänä joskus 5.30 lähinnä vessaan tai siihen, että vauva mönkii mahassa niin, että alkaa kivistää, mutta saan nukahdettua uudestaan ja herään, kun miehen kello herättää töihin. En tiedä mikä tuon yhden oudon heräilyjakson aiheutti, enkä tiedä miksi rytmi palasi taas normaaliksi. Saa nähdä miten nämä viimeiset viikot menevät.

Minusta se on vähän eri, jos vauva on syy miksi valvoa. Nyt kun saisi kumminkin vielä nukkua niin sanotusti. Ja toinen juttu se, että sit ei oo enää näitä kipuja unenpuutteen lisäksi mitkä raastaa hermoja.

Mä en yöllä pahemmin heräile. Helposti menee se 10-12h unta ja päivät jaksaa hyvin. Kunhan keksis miten päivät kuluttais. Nyt oon vaa nauttinu rauhasta ja olosta :)

Kylkiasento alkaa vaa jo kyllästyttää :D voi sitä tunnetta, ku pääsee mahallee pötköttää :D rv 37+3

Mäkää en pahemmin heräile, mut mulla on unirytmi kääntyny ihan päin puuta. Saan unta vasta joskus 01-03 aikaan ja sit heräilen 12-12.30. Tosi turhauttavaa, ku oon tottunu kans alottaa päivän 8-10 välillä. :D tuntuu et menee monta tuntia päivästä ihan hukkaan.

Minä myös odotan, että pääsee mahallaan nukkumaan!!! :woot:

Nyt tulee nukuttua kyljellään/selällään hetkiä.

Unettomuutta myös täällä. Viime yönä nukahdin joskus klo 1 jälkeen ja valvoin klo 4.20 - 6.00. Sitten nukuin taas klo 6 - 9.30.

Positiivisesti kun yrittää ajatella, niin se tarkoittaa vaan sitä, että kroppa yrittää valmistella tulevaa äitiä yöheräilyihin vauvan kanssa. Varmasti montaa suoraan sanottuna ..tuttaa koko touhu, mutta positiivisella asenteella pärjää pitkälle :)

Mä herään 4-6kertaan yössä vessaan :mad:
Sit klo3 jälkeen yöllä alkaa vähintään 30min välein kääntyily ku lonkat puutuu ja niitä särkee!! Ja ku kääntyminen tapahtuu istumaan nousun avulla ni alkaa mullakin olla jo vähän turhautunut olo.. nyt siis rv 39+5!
Päivällä voisin nukkua mutta lonkat tulee siitäkin makaamisesta kipeeksi ni ei oikein haluta turhaan niitä rasittaa.. yöllä oon kyllä ottanut panadolin kun on ollu kipuja, mut ei sekään mulla oikeen auta!!

Täällä myös yksi joka odottaa mahallaan nukkumista!! :D

Muoks: Ällövaroitus :)
Onko keneltäkään tullut limatulppaa verisenä? Onko normaalia? Tänään aamulla pyyhin vessassa ja huomasin että lima oli ihan veristä... en mitenkään vuoda verta, mutta sellaista verensekaista se lima oli...

Sikäli mie oon oikein ymmärtäny näin ensimmäistä oottaessa niin se on normaalia, että siinä on verta mukana.

Mun käsittääkseni siinä on monesti seassa vähän verta ja on täysin normaalia. Mulla taas tuli niin vetisenä, että erehdyin lapsivedeksi luulemaan. Mut sit kun ei tullutkaan lisää niin sanoivat saikulla kun soitin, että erittäin todnäk ollut limatulppa. Joillakin tulee niin vetisenä ulos etten oo ainut joka erehtynyt.

Takaisin