Oireet

Graisu

Kommentoinnin ninja
Toukomammat 2016
Ajattelin, että tähän ketjuun voitaisiin kertoa omista oireista ihan alkuraskaudesta loppuraskauteen saakka! :)
 
Kerkesinkin jo kirjoittaa tuonne toiseen, mutta nyt siis rv4+0 ja tänään tuli raudan maku suuhun. Olen myös kolme viimeistä yötä nukkunut tosi levottomasti ja pätkittäin sekä ihan hillittömiä unia ollut. Normaalisti nukun tosi sikeästi. Kahtena viimeisenä yönä pitänyt nousta vessaan. Oireita odotan innolla, sillä ensimmäisestä ei ollut mitään, jonka vuoksi epätietoisuus ja raskauden realistisuus vaivasi neuvolaan asti. Jeeee yrjö tulisit nyt!! :laughing002
 
Täällä ihan järkyttävä väsy iltaisin ja aamulla pystyy heti herämään kun kello soi!! Olen torkuttajien mestari ja nyt aamuisin ei väsytä yhtää :D itelle kunnon ruoka maistuu ja pissattaa vähän väliä! En osaa yhtää verrata näitä oireita kun ensimmäinen tulossa, kaikki on uutta ja ihmeellistä!! ♥
 
Vähän graisu90:n kanssa samoilla linjoilla, vessassa saa ravata jatkuvasti, ja aamuherätykset ei ole kyllä tuntuneet missään, normaalisti kun voisin vain nukkua ja nukkua. Turvotusta kyllä koen myös jo tulleen, toki tämä on samankaltaista kuin ennen menkkoja kun tuntuu että ahdistaa housut ja vaatteet. Eikä siis varsinaisesti varmastikaan vielä raskaudesta johdu. Lisäksi mulla edelleen lievää menkkamaista jomotusta alavatsalla, lieneeköhän normaalia..
 
Joo turvotusta kyllä löytyy!! Vatsa ihan pinkeä ja syömisen jälkeen vasta onkin :D mulla oli kans tänää jomotuksia alamahassa ja valkovuotoa tuli myös. Mietin myös millaiset jomotukset on normaaleja?!
 
Tervetuloa turvotus! Normaalisti olen hoikka (162cm, 53kg), mutta nyt maha turvonnut eteenpäin enkä saa mahaa vedettyä sisään. Tiedän ettei ole vielä raskausmaha (tulee kun turvotus laskenut muutaman viikon päästä), mutta pitää miettiä kuinka tämän piilotan ettei tulisi kyselyjä :/ ensimmäisessä raskaudessa minulla oli jo ihan näkyvä maha rv 12, jonka muistan siskoni häistä....

Niin, mulla ei ole jomotellut, mutta silloin tällöin äkkinäisiä vihlaisuja tuntunut vasemmalla alavatsassa.

Nyt turvotus rv4+2: 2015-08-28 14.10.01.png
 
Onko teille vielä ollut pahoinvointia tai edellisistä raskauksista kokemusta missä vaiheessa mahdollisesti tuleva pahoinvointi alkaa? :)
 
Minäkin olisin kiinnostunut kuulemaan, millo rupeaa pahoinvoimaa! :D itellä ei oo vielä ollu mitään, vähän vaan tulee huono olo, jos edellisestä ruoasta pitkä aika!
 
Minuakin kiinnostaa milloin pahoinvointi yleensä alkaa. Itselläni ei siitä kokemusta, sillä ei ollut ensimmäisessä raskaudessa ollenkaan....
 
Tänään plussasin yllätysvauvan ja nyt kun miettii oireita taakse päin niin vessassa saa ravata, väsyttää normaalia enemmän ja jäätävä turvotus alavatsalla. Myös kovat krampit ollut pari päivää, joiden vuoksi olinkin varma menkkojen alkavan vaan olipa pakko tehdä testi oman mielenrauhan vuoksi ja plussahan se oli. Toinen raskaus, esikoinen on 1v 1kk. Pahoinvointi alkoi suht aikasin viimeksi, muistelisin, että rv 6 olisin jo oksennellut. Voin pahoin rv 16 asti viimeksi. Saa nähdä pääseekö nyt helpommalla.
 
Mulla on nyt 4+3. Mitää isompaa oireita eikai oo. Välillä just alavatsakipua/nippailua, lievää turvotusta vatsassa ja sit jotenki "täyteläinen" olo. Ehkä vähän useemmmin täytyy käydä vessassa tai en tiiä kuvittelenko vaan nää kaikki :D Ei siis mitään ihmeellisiä oireita pikkuinen anna itestään vielä.
 
Ennen plussaa (ja oletettua menkkojen alkua) oli pari päivää menkkamaisia kipuja. Menkkakivut ei ole koskaan alkaneet ennen vuotoa, joten siitä tuli jo pientä epäilystä.
Kp 25-27/28 en saanut herkkään testiin vielä viivaa, jonka olisin viivaksi uskonut. Kp 28/28 illalla sain haalen viivan. Piti oikein mieheltäkin kysyä näkeekö hän yhden vai kaksi viivaa. Ja selittää ettei viivan tummuudella ole väliä, vaan viiva kuin viiva tarkoittaa raskautta.
Nyt rv 5+0 oireena tissikipu ja turvonneet nännit. :D
 
rv4+4 aristavat rinnat, vatsan nipistelyä, kuvotusta esim. junassa matkustaessa. Myös vatsakipua hieman. Toisaalta oon miettiny niin paljon oireita, että saatan kuvitellakki osan. Ootan vaan että tulis selkeempiä oireita. :D
 
Pakko vielä kommentoida että luin jostain että raskauspahoinvointi pahimmillaan liittyy viikoille 6-12. Tää siis vaan luettu jostain (en tiedä mistä, kun niin paljon surffaillu netissä..):)
 
Viime raskaudessa alkoi viikolla 6 ja loppui 16+0 sitä odotellessa! Nyt jo pientä etomista, mutta kakonut en ole vielä nyt 5+0 ❤
 
Täällä rv 4+6 melko oireetonta on vielä. Rinnat on kipeämmät päivä päivältä, se on se selkein oire. Vatsassa tuntuu ajoittain teräviä vihlasuja ja sitten sellaisia hyvin epämääräisiä tuntemuksia. Tuntuu, että vatsan nippailu on vähentynyt hieman nyt parina päivänä, mikä tietenkin heti huolestuttaa. Teinkin eilen kaappiin jääneen ylimääräisen raskaustestin huolen siivittämänä ja kunnon leffaviivat tuli ruutuun (eka plussa viime viikolla oli haalea).

Melkein sitä toivoisi edes vähän enemmän raskausoireita, ehkä sitä silloin murehtisi vähemmän! :rolleyes:
 
Rv 5+2 menossa ja oireina tissien aristus, lievä huono olo ja väsymys. Väsymystä ei tietenkään helpota öinen valvominen tulevaa miettien ja murehtien.
 
Pahoinvointia pelkään eniten. As.pal.ammatissa ei oikein voi käydä välillä oksentelemassa. Asiakkaat laittaa pian palautetta, että olen krapulassa... :/
 
Täällä olo on hyvinki oireeton. Vatsan jomotus on vähentyny lähes olemattomiin ja issias ei onneksi vielä ainakaan voimistunu edellisen raskauden kaltaiseksi. 1-2vk oli edellisestä pahoinvointia mutta en muista yhtään mille viikoille se osu..
 
Takaisin
Top