Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on nyt nukuttu pari yötä paremmin kuin aikoihin. Herään edelleen vessaan ja kääntämään kylkeä, mutta enää vain noin 3-4 kertaa yössä, mikä on huomattava muutos aiempaan. Tuntikausien yövalvomisiakaan ei ole nyt ollut jokuseen yöhön. Supistukset on vähentyneet muutamaan päivässä, mutta häpyliitoskivut on välillä ihan sietämättömät. Kävin eilen parin sadan metrin kävelylenkin illalla (etsin jäätelöautoa, ääni kuului, mut ei mitään hajua mihin oli pysähtynyt :P ), enkä sen jälkeen pystynyt enää juuri kävelemään. Tuntui kuin joka toisella askeleella olisi alapään luut revenneet.Onneks oli mies kotona ja hoiti lasten iltatoimet, mä vaan makasin kyljelläni ja huutelin nostoapua kun piti käydä vessassa.

Hmm, mitenköhän paljon saa kutista ennen kun pitäs huolestua? Jalkapohjia muutaman kerran päivässä saa hangata johonkin ja käsivarsissa pikkusen kutinaa.. ei mitään semmosta sietämätöntä.

Hmm, mitenköhän paljon saa kutista ennen kun pitäs huolestua? Jalkapohjia muutaman kerran päivässä saa hangata johonkin ja käsivarsissa pikkusen kutinaa.. ei mitään semmosta sietämätöntä.

Mulle on sanottu että jos kutina on todella voimakasta ja häiritsevää, niin asiaa pitää selvitellä. Eli ilmeiseti tosiaan saa olla suorastaan sietämätöntä, ennenku tutkitaan...

Hikoilu!! Ihan käsittämätöntä tää hikoilu. Pelkkä aamupalan syönti sai selän ihan litimäräks hiestä. Ja kaikenlisäks vielä sellasta tuskan hikee, et palelee ja hikoiluttaa. Inhottavaa.

Mä kans nyt huomaan, että lihaskunnon jälkeen ei meinaa millään hikoilu loppua vaikka suihkussa käyty yms.! Ihan sama fiilis kun normaalisti kesähelteillä on treenin jälkeen!

Nii ja öisin hikoilen jalkojen välissä olevan imetystyynyn ihan kosteeks.. :D

Täällä on tullut taas sellainen olo, että vois syödä hirveitä ruoka-annoksia kerralla.. Nälkä on kova :D

jossain ketjussa tais olla jo juttua mutta kysympä nyt tässä että onko kukaan kysynyt/saanut neuvolasta mitään kommenttia petipuuhien jälkeen tuleviin kipeisiin supistuksiin?:confused004 totesin että nytpä ne alko täälläkin ja olisko puolen tunnin/tunnin ajan tullut aika tiheään ja sitten loppui:think005 toisaalta viikkoja on nyt kuitenkin jo 35+2

Hemmetin väsymys, kahden tunnin päiväunilta heräsin varmaan väsyneempänä kuin sinne menin. Ärsyttää herätä siihen, et on kuuma. Öisin oon nukkunut ihan ok nyt, nähnyt uniakin jopa. Silti päivisin väsyttää. Liekö se hemoglobiini sitten... Eilisissä labroissa se oli 105 ja neuvolasta tuli viesti, että pitäisi aloittaa se rauta nyt joka tapauksessa.

Mulla oli eilen neuvolassa hb 111 ja suositteli, että aloittaisin rautalisän. Koitetaan nyt ensin ihan vaan joka toinen päivä annostuksella. Nyt siis rv 35+0.

Mä sain tänään verikokeiden tulokset, kaikki viitearvoissa. Hb:kin 124 eli jatkanen sillä puolikkaalla annoksella toistaiseksi ja lopetan parin viikon päästä. Terkkakäynti neuvolassa vasta vapun jälkeen, joten siellä katsotaan vielä pikatestillä, että mikä tilanne. Olen ottanut siis nestemäistä 10 ml päivässä ja on pitänyt nyt arvot hyvinä.

Eilen vatsa oli koko päivän aivan superpinkeänä, siis ihan sellainen olo, että halkean, ei meinannut rentoutua lainkaan. Olin vielä koko päivän kotona, enkä tehnyt juuri mitään.

Tänään olen ollut enemmän liikkeessä, mutta jostain syystä vatsa ei ihan niin kova, vaikka kävellessä huomaa, että enemmän painaa kuin aiemmin ja erityisesti alavatsassa tuntuu inhalta. Ei haittaa varsinaisesti kävelyä, että en tiedä ovatko supistuksia (ei ole kivuliasta, vaan enemmän ärsyttävää), mutta pitänee hieman yrittää rauhoittaa vauhtia.

Mulla on nyt tullut pari kertaa kivuliaampia supistuksia. Ekan kerran tuossa toissa yönä seksin jälkeen ja nyt pari kertaa vessassa käydessä. Takapuolessa on ollut sellainen paineen tunne ja oon mennyt vessaan, mut mitään ei ole tullut, vain niin kipeä supistus, ettei pöntöltä meinaa päästä takas sänkyyn makuuasentoon. Mut ovat tosiaan olleet vain yksittäisiä, siedettäviä ja menneet ohi makailulla. Mut kyllä vähän alkoi ikävästi jänskättää, et jos lähteekin syntymään kotona ollessa kun pelottaa se kohdun repeäminen. Nyt ei pysty edes istumaan kunnolla kun vauvan pää painautuu silloin tuonne takamukseen kipeesti. Muuten on ollut jo helpompi olo, liitoskivut ei ole sietämättömiä ja harkkasuppareidenkin kanssa pärjää.

Mullakin on jalanpohjaa kutittanut välillä! :O Mutta hyvä jos ei vähäiset kutinat haittaa :)

Käsittääkseni liikkeiden pitäisi tuntua huonommin loppuraskaudessa, mutta tämä tyyppi vetää hillitöntä rumbaa vatsassa rv 37+1. Ilmeisesti kerännyt massaa sen verran, että liikkeet tuntuvat tosi voimakkaasti vatsanpeitteiden läpi. Tässähän alkaa jo odotella malttamattomasti, koska pääsee tapaamaan rumbaajaa :joyful:

Ihan sama juttu! Välillä heiluu sillai aaltomaisesti koko masu kun heiluttaa takapuoltaan ja pieniä kohoumia jaloista. :D Se tuntuu tosi inhalta, kun mulla siis vauva jo kiinnittynyt ja tosi alhaalla, kun hän työntää käsiään (?) tuolla jossain lantion sisällä. Tai siltä se ainakin tuntuu.. Tämä on ollut kyllä koko ajan hyvin vilkas liikkumaan, saa nähdä jatkuuko sama meininki kun syntyy. :)

Täällä kans tuntuu välillä siltä että pikkunen yrittää punkee vatsan läpi :hilarious:. Mut yleensä kunnon rumba alkaa illalla kun oon menos nukkuun. Päivällä liikkeet on pienempiä ja tuntuu harvemmin kun raskauden aikasemmassa vaiheessa.

Mulla aiemmin oli päivisin tosi paikallaan/hiljainen, mutta nyt on alkanut päiväshow. :D Vatsa näyttää ihan donitsilta, kun toisesta kyljestä tunkee jotain ulos ja toisesta jotain muuta (en oikein hahmota mikä on mikä) ja vauvan keho on rinkulamainen ja keskellä on "tyhjää".

Kyllä mullakin myllätään ja selvästi tunnen jos jalkapohja/kantapää puskee ylämahalla tai jos venyttää käsillä tuolla lantion luona, ja mulla siis 39+ viikko menossa, et kyl ne liikkeet viel vaan tuntuu. Tosin mulle viimeks ohjeistettiin et tässä vaiheessa on tärkeetä alkaa laskea et liikkeet täyttyy, vähintään se 10/2h, koska kuulema vauvat nukkuu about 45min tän ikäsenä ja sit pitäis tuntuu liikkeitä.. Ja jos ei täyty vaikka herättelis vauvaa juomalla makeeta ja makoilemalla, ni sit pitää mennä näytille ettei oo hapensaanti estynyt ja vauvalle käynyt jotain :wideyed: En mä siis yöllä laske mut oon nyt muutamia päiviä alkanut ihan varmuuden vuoksi, ja on onneks täyttynyt.

Takaisin