Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kannattaa myös verenpaine mitata! Itellä jossain vaiheessa heitteli paineet ja teki just tommosta oloa, tsemppiä!Tänään on ollut ihan kamala olo. Pystyssä tuntuu, että taju lähtee, makuullaan olo on ok.
Lisäksi olen ollut hyvin väsynyt koko päivän. Nukuin klo 10.20 asti ja päiväunet 2h. Silti voisin nukkua vain.
Lisäksi olen hikoillut tänään ihan kokoajan ja hengästyttää ihan kokoajan. Maha kipeänä yms. Ähh...
Aamulla huomasin, että verensokerit oli aika matalalla ja nyt päivällä myös. Ruokahalua ei ole, mutta kun syö meinaa ne tulla ylös.
En oikein tiedä missä vika piilee :/
Voi lorahdella jos kalvot eivät ole kunnolla poksahtaneet, vaan ylemmissä kalvoissa on vain reikä. Lapsivesihän on mun käsittääkseni väriltään sellasta vaaleanpunertavaa, kannattaa laittaa side et pystyt tsekkaa väristä onko limatulppaa/valkovuotoo vai lapsivettä. Kuullostaisi siltä, että odotuksesi ois päättymässä, tsemppiä kovasti! :) Itse samaa toivon, äitipolille nyt aamulla aika ja mahd käynnistetään, täällä rv 40+2. Jänskättää.Täällä lieviä supistuksia eilisestä saakka, nyt tänä yönä tullu voimakkaampia mutta en oo vielä kellottanu kauan kestää. Mutta tuskanhiki nousee jomotuksien aikana. Limatulppa lähteny pieninä palasina aatosta lähtien, nyt yöllisellä vessareissulla irtosi selkeä iso klöntti. Katotaan auttaako panadoli näihin jomotuksiin vai onko se menoa lähipäivien aikana... mietin vaan voiko lapsivettäki lorahdella vai onko valkovuoto muuttunu tosi juoksevaksi..
Graisu 39+4
Mä soittaisin synnärille ja kysyisin asiasta. Riippuen vähän tilanteesta voi ilm. odotella kotona 12-24h lapsiveden menon jälkeen tuleeko supistuksia enemmän (jos ei verta, vihertävää tmv), mutta parempi varmistella, niin saat asiantuntevat ohjeet. Ymmärtääkseni haluavat sairaalaan, jos supistukset eivät ala tiheämmin ja lapsivesi on varmuudella mennyt edes osittain (infektioriski).Tuokin on ollut vesimäistä ja väriltään kirkasta. Tulee just lorahduksina ja varsinkin ku käänty sängyssä tai pissan jälkeen tulee vielä siteeseen. Ja ton limatulpan lähdön jälkeen tulku vielä rusehtavaa paksua limaa. Pitääkö tässä vielä varttua lisää supistuksia vai pitääkö synnärille soittaa tosta epäilystä että lapsivettä lorahtelee.. vai pitääkö tässä oottaa että supistukset jatkuu kun nyt aamupäivästä saakka ei oo tullu ja vauva liikkuu normaalisti.
Ei ainakaan ollu viime neuvolassa, todella alhaalla oli, mutta kuulemma pää mahtuu siellä vielä heilumaan. Keskiviikkona ois 39+6 neuvola!Ai niin, lapsiveteen liittyy vielä se, että oliko Graisu sulla vauva jo kiinnittynyt lantioon?