Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Esikoisen kohdalla 32+1 viikoilla lorahti ja ihan tiputteli. Jos pystyt, niin laita side jos sitä vielä tihkuu, niin vaaleanpunertava ainakin viittaa lapsiveteen.

Itsellä tänään rankkojen supistusten päätteeksi tuli vaaleanpunaista. Voi johtua myös seksin harrastamisesta, mutta että näin viiveellä ja vasta supistusten jälkeen?

Väristä en osaa sanoa mutta haisi mun mielestä makealle. Pitää kokeilla tuota sidettä. Yöllä oli tullut taas jotain nestettä mut ei paljoo. Keskiviikkona mulla on neuvolalääkäri niin ehkä odotan sinne. Täällä ei ole vielä puhuttu mitään tosta b-streptokokki testistä. Ehkä se tehdään myöhemmässä vaiheessa. Mies lähti tänään kahdeksi viikoksi koulutukseen, että toivotaan ettei vielä kahteen viikkoon tapahtuis mitään :confused:.

Kyllä mulla alko ihan tasaseen niitä tulemaan niin että tunnin jälkeen jo tiesin ettei valkovuotoa oo. Sillai kuitenki pienesti että normi siteet riitti hyvin vuotojen imuiks..
Lisäys. Niin siis että tunnissa jo useampi..
Väärä hälytys, yön aikana ei tullut yhtään lisää enää. Soitin äitipolille nyt aamulla (kysyäkseni et tarviiko tosiaan tulla), sanoivat että vaikuttaisi siinä tapauksessa limatulpalta, voi tulla hyvin vetisenäkin kuulemma. Dammit :D

Tasan 10pvää LA:han! :whacky011 Esikoinen syntyi juuri näin 38+4, nytkin olis kovasti merkkejä että vois syntyy pian, mutta ei. Monta päivää jo selkä jomottanut, limatulppa tullut, ainakin sen 2cm auki, supistuksia tulee eteenkin iltaisin, mut ei oo olleet viellä kertaakaan niin että kunnolla sattuis eikä tarpeeks usein. Nyt uusimpana "vaivana", maha aika ripulilla aamulla kun herään, ja koko ajan "kakka hätä pitkin päivää vaik ei mitään tulis, vauva taitaa painaa suolta aika kivasti, majailee tosi alhaalla ja mun masu on "tippunut" alemmas tämän vuoksi. Huomattavasti helpompi hengittää kuin viel pari päivää sitten, enkä niin hengästy.
Ollaan nyt kokeiltu näit kuuluisia S:ssiä, eli sauna, siivous, seksi, shoppailu, mut ei näytä tehoovan, tai sit en tiie minkälaisella viiveellä nuo tehoaa :bounce Toivoisin jo niin jotain kunnon edistystä ja et alkais kunnolla tapahtumaan, mut mun tuuril tää viel menee täst yliaikaseks oikeen kunnolla :shifty: :wacky:

Tasan 10pvää LA:han! :whacky011 Esikoinen syntyi juuri näin 38+4, nytkin olis kovasti merkkejä että vois syntyy pian, mutta ei. Monta päivää jo selkä jomottanut, limatulppa tullut, ainakin sen 2cm auki, supistuksia tulee eteenkin iltaisin, mut ei oo olleet viellä kertaakaan niin että kunnolla sattuis eikä tarpeeks usein. Nyt uusimpana "vaivana", maha aika ripulilla aamulla kun herään, ja koko ajan "kakka hätä pitkin päivää vaik ei mitään tulis, vauva taitaa painaa suolta aika kivasti, majailee tosi alhaalla ja mun masu on "tippunut" alemmas tämän vuoksi. Huomattavasti helpompi hengittää kuin viel pari päivää sitten, enkä niin hengästy.
Ollaan nyt kokeiltu näit kuuluisia S:ssiä, eli sauna, siivous, seksi, shoppailu, mut ei näytä tehoovan, tai sit en tiie minkälaisella viiveellä nuo tehoaa :bounce Toivoisin jo niin jotain kunnon edistystä ja et alkais kunnolla tapahtumaan, mut mun tuuril tää viel menee täst yliaikaseks oikeen kunnolla :shifty: :wacky:

Voi että tää odottavan aika on pitkä :woot:.

Toivottavasti BaBy2 pääsette pian synnyttämään! Saatte vauvan syliin :love017

Täällä alkoi ne kuuluisat menkkajomotukset... Ei näemmä särkylääke auta... Ei muuten, mutta nämä on samaa luokkaa kuin yläaste iässä eli sellaiset jotka vetää sikiöasentoon sängyn pohjalle..

Onko muilla ollu paineen tunnetta alaselässä? Ihankun olisin lukenu, mutta kun ei oo itelle ollut ajankohtainen oire, niin menny kuitenkin ihan ohi.. nyt 2 päivää ollut hirvee jatkuva paine. Vielä 4pv sitten neuvolakäynnillä ei ollut vauveli kiinnittynyt/laskeutunut, voisko tää ehkä liittyä siihen. Nyt rv34+4

Täällä pahoinvointi pahenee ja tämä aamupäivä mennyt vuoteen omana. Ihan samanlaista pahoinvointia kun alku ( -ja keski) raskaudessakin. :meh: Vatsakin on vähän sekasin. Lieköhän hormoonitasot nousussa...

Nonyt. Limatulppa. Harmittaa kuten jo aijemminki oon sanonu ko en muista kuin kauan esikoisen kohalla meni synnytykseen tästä.. rv 37+6 nyt.
Samaa oon tässä itse miettinyt, kun tosiaan epäilivät mun kohdalla sen eilisen vuodon olleen limatulppa. Neuvolassa sanoivat ko asiasta joskus kun oli puhetta, että joillakin irtoaa jo tyyliin rv33 ja vauva syntyy kuitenkin vasta rv40. Toisilla irtoaa vasta synnytyksen yhteydessä, tiiä näistä. :D

Sen verran muistan kyllä että varmasti alle viikko mutta että oliko sitten esim 2 vai 5 vai7 niin en muista :)

Osaakohan kukaan sanoa, että voinkohan laittaa hevosten linimenttiä edes selkään nyt?
Lauantaina kun alkoi nämä menkkajomotukset, niin särkylääkkeetkään (panadol, para-tabs) eivät enää auta ja olisi mukavaa saada jotain helpotusta tähän oloon.

Tulee siis aaltomaisesti, noin 5-10min kerrallaan kestää ja sitten taas noin 5min taukoa.
Mietin vain jo iltaa, että olisi ehkä ihan kiva nukkua...

Mä oon laittanut joka ilta jalkoihin. En jaksa uskoa, et sinä mitää pahaa on. Neuvolassaki sanottii, et voi käyttää.

Mulla kans tota hevosvoidetta on, ja se kyl on hyvä apu lihasjumeihin. :) Jossain oli et ei suositella (kuten ei juuri mitään muutakaan raskausaikana, koska ei oo tutkittu), mut luonnollisia aineitahan se sisältää. Olin tosi yllättynyt siitä, kun esim mobilatia tai vastaavaa ei saa käyttää, olevinaan imeytyy siinä määrin ihon läpi ettei oo hyväksi.. Mulla ei nimittäin ainakaan toi panadoli mihinkään lihaskipuihin auta..

Puuh! Hirmuinen paine tullut alavatsalle, niinkun eteen! Jotenkin se siellä nyt painaa hankalasti niin että kävely on aika ikävän tuntuista lenkillä käydessä, ja pitää vähän väliä hidastaa tahtia.. : |

Juu voltarenissa luli, ettei viimeisellä kolmanneksella, mut taas aiemmi sais käyttää
Apteekissa sanottiin, että ei sais käyttää ollenkaan raskauden aikana, ei myöskään Mobilatia tai muita, joissa on jotain lääkeaineita. Mä oon kyllä Voltarenia vähän laittanut polveen, mutta määrät tietysti vähäisiä. Loppuraskaudessa voi Voltarenin lääkeaineen suhteen ongelmaksi tulla seuraava (tämä kopioitu yhden toisen lääkkeen [Diclomex] pakkausselosteesta, sama vaikuttava aine, toki eri pitoisuudet):

"Raskaus

Prostaglandiinisynteesin inhibitiolla voi olla haitallisia vaikutuksia raskauteen ja/tai sikiön kehitykseen. Epidemiologisten tutkimusten perusteella on viitettä siitä, että prostaglandiinisynteesi-inhibiittorin käyttö alkuraskauden aikana lisää keskenmenon, sikiön sydämen epämuodostumien sekä gastroskiisin riskiä. Sydän- ja verisuoniepämuodostumien absoluuttinen riski lisääntyi alle 1 %:sta noin 1,5 %:iin. Riskin uskotaan kasvavan lääkkeen annoksen suurenemisen ja käytön pitkittymisen myötä. Eläinkokeissa prostaglandiinisynteesi-inhibiittorin käytön on osoitettu johtavan lisääntyneeseen munasolujen tuhoutumiseen (sekä ennen implantaatiota että sen jälkeen) ja sikiökuolleisuuden kasvuun. Lisäksi eläinkokeiden perusteella erilaisten (mm. sydän- ja verenkiertoelimistön) epämuodostumien ilmaantuvuuden on raportoitu lisääntyvän kun prostaglandiinisynteesi-inhibiittoria on annettu organogeneesin aikana. Raskauden ensimmäisen ja toisen kolmanneksen aikana diklofenaakkia ei pitäisi käyttää ellei ehdottoman välttämätöntä. Jos raskautta yrittävä tai ensimmäisellä/toisella raskauskolmanneksella oleva nainen käyttää diklofenaakkia, tulisi käyttää mahdollisimman pientä annosta ja mahdollisimman lyhytkestoisesti. Prostaglandiinisynteesi-inhibiittorin käyttö viimeisen raskauskolmanneksen aikana altistaa sikiön: - sydän- ja hengityselimistöön kohdistuvalle toksisuudelle (ennenaikainen valtimotiehyen sulkeutuminen ja keuhkovaltimopaineen nousu) - munuaisten toimintahäiriölle, joka voi johtaa munuaisten vajaatoimintaan ja lapsiveden määrän vähenemiseen.
Prostaglandiinisynteesi-inhibiittorin käyttö raskauden loppuvaiheessa altistaa äidin ja vastasyntyneen: - verihiutaleiden aggregaation estoon ja mahdolliseen vuotoajan pitenemiseen, mikä voi liittyä pieniinkin annoksiin -kohdun supistusten heikentymiseen, mikä voi johtaa viivästyneeseen tai pitkittyneeseen synnytykseen. Tämän vuoksi diklofenaakki on vasta-aiheinen raskauden viimeisen kolmanneksen aikana."

Mutta kuten todettu, mä olen käyttänyt Voltarenia joitain kertoja itse, koska nuo geelit ovat kuitenkin paikallisesti käytettyjä, eivät leviä koko elimistöön ja pitoisuudet kuitenkin melko pieniä, jos ei puoleen selkään levitä useasti päivässä ja pitkään.

Limatulpan lisäks nyt on ollu noin 3h ihan erilaisia supistuksia ja tiheämm7n ku normaalisti. Tai sius ko eihän mulla oo supistellu ku satunnaisesti ehkä jotain 2-5 kertaa päivässä. Nämä ei sinänsä oo kipeitä mutta semmonen aaltomainen paine leviää hetkeks. Selkeästi kuitenki erilainen tuntuma. Saa nähä mihin suuntaan päivä vie. Esikoisesta ei ollu tämmösiä ennakointeja, lähti tosiaan vesien tiputtelulla.

P-JET mä muistelen että mulla meni vedet viimeks 3 päivää limatulpan irtoamisesta. Mut eihän noista tiedä...

Kivut loppui eilen iltana kuin seinään ilman särkylääkkeen ottamista tai linimenttejä. Nukkumaan mennessä tuli semikipeitä supistuksia, mutta jätin särkylääkkeen ottamatta. Yöllä tuli myös muutama kipeä supistus, mutta muutoin ihan jees olo.

Katsotaan millainen vointi tänään on :)

Takaisin