Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
toi on ärsyttävää ku joka yö ilmenee uusi joku vaiva minkä vuoksi heräilee vähän väliä. mulla ei onneks (koputtaa puuta) lopu uni siihen vaan yleensä pystyn jatkaa unia. mt ääh.. eilen oli olkapää kipeänä ku piti samalla kyljellä nukkua edellinen yö outojen selkäkipujen vuoksi mitkä tuli vaan toisella kyljellä. eiköhän tää tästä. saa nähä miten saa sairaalassa nukuttua käynnistyksen aikaan. pitäisköhän tuo vartalotyyny ottaa varalta mukaan ku sen kanssa on niin paljon helpompi nukkua koko yö.

Täälläkin yöt ongelmallisia.. lonkat puutuu ja niitä alkaa särkemään.. vessassa ravaan 3-6kertaan yössä..
Huomaan myös että herään usein selältäni, kipu lonkissa varmaan pakottaa selälleen.. onkohan se vaarallista? Selällään makaamista ku ei suositella loppuraskaudesta...

En usko et selällään makaaminen olisi vaarallista, jos siitä ei itselle tule huonoa oloa.

Mulla on vauva laskeutunut nyt aika paljon ja sen myötä oon alkanu öisin kääntyy selälleen makaamaan. Ei tee enää pahaa selällään makaaminen. :) eli paineet pysyy normaaleina. Muutenki suht rauhallisia yöt. Lonkkasäryt hävinneet kokonaan ja vessassakin tarvii käydä vain kerran, jos sitäkään. Viime yönä en käynyt kertaakaan.

Jos ei ole huono olo, ei selällään nukkumisesta ole vaaraa. Ongelmana siis monilla on, että joskus sikiö/vauva voi painaa alaonttolaskimoa (vena cava, ns. supiinioireyhtymä), mutta äiti huomaa sen ensin, ennen kuin vauvalle aiheutuu vaaraa. Huono olo ym oireet tulevat äidille nopeasti. Jos ei tällaisia tule, voi hyvin nukkua ja makailla selällään. :)

Itse olen nukkunut selällään koko raskauden ja varmistellut neuvolasta että se on ok. Niinkuin muutkin ovat sanoneet eli niin kauan ok kuin ei aiheuta itselle huonoa oloa. Mulla myös tosi alhaalla vauva ollut jo yovin joten ei pääse painamaan elimiä.

Mä en pysty olemaan selällään minuuttia kauempaa, kun alan voida todella huonosti ja alkaa pyörryttämään. Se alkoi muistaakseni joskus 5. kuulla ja jatkuu edelleen.
Ja kertaakaan en ole selältäni myöskään öisin herännyt.

Taitaa olla ensimmäisiä "kivuliaita" supistuksia... kohtu kovettuu selvästi, kuten ennenkin, mutta nyt tuntuu selässä kiristystä ja poltetta. Ei nyt vielä innostuta, mutta eiköhän tämä vie taas vähän lähemmäksi loppua. :)
Pikkukaveri painaa myös jotain hermoa lantiossa niin, että kivistys tuntuu sääressä saakka.

Lisäyksenä vielä: tänään 38+0, eli sen puolesta saa jo alkaa tapahtua.

Onko kellään vielä tiputellut lapsivettä? Mulla lorahti jotain tänään housujen läpi ja mietin vain et oliko vetistä valkovuotoa vai lapsivettä? Ei tullut paljoa mut silleen et housujen läpi kastu sormet kun kokeilin et mitäs sieltä tuli.. :wideyed:. Tää oli aamupäivästä eikä nyt sen jälkeen oo enää tullut mitään niin vetistä. Nyt on vasta 35+0 et sinänsä en uskois et vielä lapsivettä tiputtelee.

Onko kellään vielä tiputellut lapsivettä? Mulla lorahti jotain tänään housujen läpi ja mietin vain et oliko vetistä valkovuotoa vai lapsivettä? Ei tullut paljoa mut silleen et housujen läpi kastu sormet kun kokeilin et mitäs sieltä tuli.. :wideyed:. Tää oli aamupäivästä eikä nyt sen jälkeen oo enää tullut mitään niin vetistä. Nyt on vasta 35+0 et sinänsä en uskois et vielä lapsivettä tiputtelee.
Voi olla kyllä valkovuotoa. Mulla ei ole juurikaan tullut koko raskauden aikana, vaikka monilla vissiin voi olla koko ajan paljon vuotoa, mutta nyt parina viime päivänä paljon enemmän. Ja on just sellasta märkää ja "hulahtaa", mutta selkeästi kyllä valkovuotoa. Käsittääkseni lapsiveden värin ja tuoksun pitäisi olla jotenkin erilaista (?)

Henuu. Tuola aiemmin oli juttua luomista ja mulla on myös tullu paljon pieniä ja isompiakin luomia. On jo ennestäänkin, mutta ei haittais jos osa vaalenis pois....

Voi olla valkovuotoakin, mulla tullut koko raskauden aika reilusti. Ja voi tollai hulahtaa, esim aamulla kun nousee sängystä, kuten kuukautisvuotokin. Lapsivesi on mun käsittääkseni punertavaa ja tuoksuu vähän makealle. Jos yhtään epäilyttää niin kandee käydä tarkistuttamassa ettei oo lapsivettä, kun viikkoja noin "vähän". Neuvoloista ja äitipolilta saa semmosia testereitä.

Viime yönä heräsin kaksi kertaa kun kohdunsuulla/kaulalla tuntui sellasia vihlasuja, että huh! Eikä tuntunut siltä kun ois sukkapuikolla tökitty, vaan pikemminkin veitsellä :confused:. Ja sitten kun juuri pääsin sanomasta, ettei "menkkajomotusta" oo viime päivinä ollut, niin tänään sitä oli koko aamupäivän. Tuntui siltä kuin menkat ois alkamassa tänään tai viimeistään huomenna. :hilarious:
Lisäksi asukki on ollut poikkeuksellisen liikkuvainen pari viimistä päivää verrattuna esim. kuluvaan viikkoon.

minun normaalit yöt on semmosia, että meen nukkuun 23-0.30. noin 2h välein käyn vessassa ja tyttö herättää noin 7-7.30. mulle riittää hyvän yön määritelmäksi nykyään, että tyttö ei heräile kesken yön muuta kuin korkeintaan kömpimällä viereen ja että vessassa käynnin jälkeen itseltä lähtee taju samantien ja unet jatkuu :D
esikoista oon alkanu oottaan 2/14 ja siitä lähtien katkeamattomia yöunia ei ole ollut, tosin myös sitä ennen olen aina käynyt vessassa kerran yössä, mutta kerta yössä heräilyjäkään ei tosiaan ole harrastettu meillä nyt yli 2 vuoteen. jotenki kroppa on tottunut enkä tunne oloani väsyneeksi vaikka ennen olenkin nukkunut semmosia 8-10h öitä näiden nykyisten noin 6-7h sijaan jotka vielä pätkiytyy ainaki kolmeen osaan... toki välillä myös väsyttää, mutta meillä lapsen levottomia öitä on aina jaettu myös miehelle ja se on itsestään selvä kuvio. vauvan kanssa toki taas vähän eri kun imettämään mies ei pysty... esikoinen on myös noin 2-4 yötä/kk ollut viime aikoina yökylässäkin.. ja kesää vasten alkaa taas meillä kotona yhden aikuisen arki kun mies lähtee reissutöihin noin kesä-marraskuu..

Esikoisen kohdalla 32+1 viikoilla lorahti ja ihan tiputteli. Jos pystyt, niin laita side jos sitä vielä tihkuu, niin vaaleanpunertava ainakin viittaa lapsiveteen.

Itsellä tänään rankkojen supistusten päätteeksi tuli vaaleanpunaista. Voi johtua myös seksin harrastamisesta, mutta että näin viiveellä ja vasta supistusten jälkeen?

Kylläpäs sattui näppärästi.. :D Sattui sitten itselle tuollainen hulahdus, tuli ehkä vajaan desin verran, kuitenkin niin että päällimmäiset housut kastuivat. Menin vessaan, erite hyvin vetistä, jonka perusteella ei ollut ainakaan mulle normaalia valkovuotoa. Eikä nyt ollu pissaakaan, erotin kyllä mistä reiästä tuli. Väristä tosi vaikee sanoa, kun sitä ei tullut enää kun vessaan kerkesin. Aattelin sit et soitallan saikulle ohjeita, niin ei tartte pohtia. Pyysivät mut huomisaamuna käymään (ellei sitä ennen säännöllisiä kivuliaita supistuksia tms) niin katsotaan testerillä onko lapsivettä. Tässä vaiheessa nyt ei ainakaan mitään oiretta oo. Alavatsaa jomottaa, kuten on tehnyt päivittäin jo viimeisen reilun vkon. Supistuksia tulee hyvin hajanaisesti, ovat voimakkaampia kuin harkkasupparit mut ei näitä hyvin kipeiksi voi vielä sanoa. Jännää, nähtäväksi jää.. :) Tää on vähän viel, kun ei oikein mistään mitään tiedä kun esikoinen kyseessä. Nyt rv 38+1.

mulla lähti tosiaan esikoisen synnytys kans pikku holahduksilla liikkeelle. täällä otettiin vastaan heti ja erityisesti kun mulla oli silloinkin b-streptokokki niin piti päästä antibiootti tippaan... jännän äärellä mennää! tsemiä!

Mulla oli onneks se streptokokki negatiivinen, näin ymmärsin et jos ois ollu positiivinen niin ois pitäny tulla heti. Itsellä vahva veikkaus et ois ollu vaan tavallista vetisempää valkovuotoa, mutta siitäpähän tuo selviää. Millä aikavälillä sulla P-JET niitä holahduksia tuli? Pari tuntia sitten tapahtui ja nyt ei ainakaan viel oo lisää tullut.

Kyllä mulla alko ihan tasaseen niitä tulemaan niin että tunnin jälkeen jo tiesin ettei valkovuotoa oo. Sillai kuitenki pienesti että normi siteet riitti hyvin vuotojen imuiks..
Lisäys. Niin siis että tunnissa jo useampi..

Selkään vetää niin kipeästi, ettei saa unta.
Aamusta varmaan soitto neuvolaan, kun ollsan "vähillä viikoilla", jos pääsisi tutkituttamaan onko lapsivettä ja tekeekö nämä supistukset nyt mitään edistystä..

Kyllä tässä enemmän vain miettii, että synnytykset saisivat aina alkaa kerralla, ainakin minun kohdallani, että tietää milloin synnärille pitäisi lähteä...

Takaisin