Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin kai se vissiin on että limatulppa voi meinata että lähipäivinä alkaa synnytys tai sit vast viikkojen päästä, mut kylhän tuo nyt ihan käykin järkeen kun alle 2vkoa laskettuun aikaan :grin Että ei kyllä selkeytä yhtään että koska se on menoa :p
Ite ootan malttamattomana vaikka nythän se pitäs vissiin osata rentoutua et alkais kunnolla eteneen :joyful:

Oon ihan fiiliksissä BaBy2:n tilanteesta!! :p En ole itse kyllästynyt omaan raskauteen, eikä kyllä mitään yli suurta hinkuakaan ole synnyttämään. Vauva masussa sopii hyvin, mutta.... Onhan tässä ollut het monta kuukautta toooosi tylsää. Ei mitään äksöniä. Ihan vaan raskaana olostelua.

Kyllä vaan se alun plussatesti ja lopun synnytyksen merkkien kyttäily on parasta koko hommassa. Vauva tietty kruunaa kaiken!

Käyhän tallitoverini, BaBy2, kertomassa tiuhaan oireista niin pääsee itsekin tunnelmiin.

Täällä perässä tullaan rv 33+5

Kolmatta päivää maha ihan kuralla, vaikka ruokavalio ei ole muuttunut. Kohta ei oikeasti varmaan ole mitään suolistossa, kun kokoajan saa pöntöllä istua :wacky:
Lisänä siihen päänsärky on aivan järkyttävä.
Minulla paksumpaa ja värillistä (vaaleeanpunaista) limaa tuli eilen vessassa käydessä. Tänään tuli vielä hieman, mutta aamun jälkeen ei enää ole tullut.

Tsemppiä jännäilyyn BaBy2! Toivotaan ettei teidän tarvitsisi odottaa sitä 2-4viikkoa, vaan tulisi jo aiemmin! :dummy:

Henuu: mulle on tullut myös joka raskuadessa samoihin paikkoihin kuin sullla enemmän tai vähemmän. Aina on kuitenkin tullut ja AINA LÄHTENYT POIS. Viimeisetkin viimeistään imetyksen loputtua. Hormoneista ne siis johtuu. Nou hätä!

Itsekin olin kauhuissani ekassa raskaudessa, onko ne tullut jäädäkseen. On nimittäin samanlaisia lärpäke luomia sukuvikana äidin puolelta. Nämä minun olivat onneksi vain väliaikais mallia. :)
Hyvä tietää, että nämä luomet myös lähtevät yhtä nopeasti kuin tulivat. Olenkin ihmetellyt näitä jo tovin. Itselläni myös kaulalla nää.

Mulle on myös tullut sekä varsiluomia että muita luomia.

Uusin oire on hassu vatsan suhina. Makailin sohvalla ja yhtäkkiä ylävatsalla alkoi kuulua sellaisia tsuuuh-ääniä, siis sellaista "tussahtelua". :D Ei todellakaan mitään napsumista, vaan sellaista, että ihan kuin vatsassa olis joku venttiili, josta pääsis ilmaa pihalle. Ei oo tällastakaan koskaan aiemmin ollut.

Mullakin on tullu runsaasti luomia raskauden aikana mut jostain syystä selän alueelle. Oon just lukenu et yleensä ne tuli rinnan ja kaulan alueelle, mut mulla rintakehään ei oo tullu mitään.

Henuu: mulle on tullut myös joka raskuadessa samoihin paikkoihin kuin sullla enemmän tai vähemmän. Aina on kuitenkin tullut ja AINA LÄHTENYT POIS. Viimeisetkin viimeistään imetyksen loputtua. Hormoneista ne siis johtuu. Nou hätä!

Itsekin olin kauhuissani ekassa raskaudessa, onko ne tullut jäädäkseen. On nimittäin samanlaisia lärpäke luomia sukuvikana äidin puolelta. Nämä minun olivat onneksi vain väliaikais mallia. :)
Huh, kiitos! Kylläpä helpotti! Oon ollu ihan kauhuissani että ne kaikki hirvitykset on tullu jäädäkseen! :hilarious:

Plööh, ei vieläkään mitään edistystä! :shifty:
Kylhän noita suppareita tulee ja menee mutta ei ne vieläkään oo niin kivuliaita että sairaalaan lähtisin... Alaselän jomotuskin jatkuu mut välillä katoaa jonnekkin ja sitten taas palaa jomottamaan.o_O Niin toivoisin et alkais jo kunnolla tapahtuun, en mä tätä kyllä kahta viikkoa putkeen jaksa..
Tänään jos sitä yrittäisi tehdä pitkän kävelylenkin ja hieroa nännejä:grin (Pitäis erittää oksitosiinia ja sen sit voimistaa supistuksia) jos vaikka jotain apua olis:smug:
On tää kyl, koko raskaus on hujahtanut ihan hullun nopeesti tähän saakka, ja nyt sit tuntuu ettei aika mee mihinkään. On se odottavan aika pitkä :wink

Mulla kans luomia tullu kaulaan, rintakehään ym ihan älyttömästi! Suurin osa ihan semmosia pieniä, niinku ois hiekkaa iholla :D
Pariin otteeseen pyyhkiesä tullu tooosi reilusti kirkasta limaa?! Valkovuotoa tai mitälie.
Epäilen myös että tenavalla on puukko jolla yrittää välillä tehdä tietä ulos...! Siis eilenkin piti aivan rääkästä kun kävi niin pirun kipeää jonnekkin tuonne kohdunsuun tienoille! Tuntuu niinkuin kohdunsuuta revittäs nopein liikkein auki.. Semmosia minikramppeja ja tsiisus ties mitä kipuja jatkuvasti! Kipeitä supistuksia on ollu ripotellen parin viikon ajan.
Pikkunen on kiinnittyneenä lähtöasemissa ja laskettuun aikaan reilu 2 viikkoa?! Nyt siis rv 37+4 muistaakseni..
Sais syntyä jo, koska on pompannu keskikäyrältä yläkäyrän yläpuolelle :O Mitäs niitä mukamas toimivia kotikonsteja olikaan joilla nopeuttaa käynnistymistä...? :D :P
Mitään raivosiivousta en ala tekemään, koska en halua että siihen menee sitte viimisetki voimat ja synnärille mennesä oon valmiiksi töööt :P

Noniin, seurannat siirtynyt Tays:iin polille verenpaineen vuoksi. Täällä verenpaine ollut luokkaa 130-140/80-90 lähes koko ajan. Nyt noussut tasolle 140-160/90-100. Verenpaine lääke on ollut aika alusta asti. Päänsärkyä ajoittain. Virtsa puhdas. Nooh, olihan tuo painoarviokin 35+2 (eilen) 3,4 kg :eek: Lasketus ajan arvio 4,5kg.
Suunnitelmaksi tuli käynnistys, ellei ole syntynyt ennen sitä omatoimisesti. Käynnistys lähinnä verenpaineen vuoksi kuulemma :O. Esikoinen oli 9v sitten tuon 4,5kg syntyessään, niin eivät ole huolissaan painosta... MINÄ OLEN!!!!!:smiley-ashamed008
Reilu neljä viikkoa olisi aikaa tulla, mutta yritän vajaan parin viikon päästä tingata edes viikkoa pois tuosta odottelusta käynnistyksen suhteen :sorry:

Noniin, seurannat siirtynyt Tays:iin polille verenpaineen vuoksi. Täällä verenpaine ollut luokkaa 130-140/80-90 lähes koko ajan. Nyt noussut tasolle 140-160/90-100. Verenpaine lääke on ollut aika alusta asti. Päänsärkyä ajoittain. Virtsa puhdas. Nooh, olihan tuo painoarviokin 35+2 (eilen) 3,4 kg :eek: Lasketus ajan arvio 4,5kg.
Suunnitelmaksi tuli käynnistys, ellei ole syntynyt ennen sitä omatoimisesti. Käynnistys lähinnä verenpaineen vuoksi kuulemma :O. Esikoinen oli 9v sitten tuon 4,5kg syntyessään, niin eivät ole huolissaan painosta... MINÄ OLEN!!!!!:smiley-ashamed008
Reilu neljä viikkoa olisi aikaa tulla, mutta yritän vajaan parin viikon päästä tingata edes viikkoa pois tuosta odottelusta käynnistyksen suhteen :sorry:
Mulla oli painoarvio rv 36+6 3270g, I feel you! Kontrollikäynti rv 39+2 (nyt 38+0), jolloin tehdään uusi painoarvio. Lääkäri totesi, et jos tuolloin painoarvio hipoo 4kg niin ei odoteta sitä 14vrk yli, vaan käynnistetään aiemmin. Ja kun mulla esikoinen niin ei ole faktaa mahtuvuudesta, vaikka lantio nyt tutkittiinkin eikä siinä huomattu poikkeavaa. Saa nähdä kuinka käy, ihan hirveesti ei masuasukki ainakaan merkkejä osoita et ois tuloillaan ihan heti. :D Tsemppiä!

BaBy2, onko ollut mitään merkkejä lähtemiseen?

Itsellä supisteli säännöllisesti 3-5min välein 3h ajan. Aina mietin, nyt lähdetään edes näytille, mutta sitten ne taas loppui.
Ruokahalua ei ollut laisinkaan ja meinasi ne vähäisetkin syödyt tulla ylös.
Lähdettiin siis käymään vastakkaisessa suunnassa kaupungissa koko perhe.
Nyt vauva myllää tosi kipeästi mahassa ja vain tavaroiden/esikoisen nostelu saa kipeitä supistuksia aikaiseksi.
Eipä me tästä vielä mihinkään vielä. Tänään rv 34+4.
Edit. Niin ja pissalla kun käy, niin ei tule enää kuin ihan pieniä määriä kerrallaan, vaikka olenkin juonut paljon tänään.

Muokattu viimeksi:
Täällä ollut koko päivä menkkapolttoa selässä ja alavatsassa ja aina silloin tällöin kipeitä supistuksia. Oon siivonnut hulluna koko päivän ☺ eilen oli vyöhyketerapia missä tehtiin paikkoja pehmittävä /avaava hoito ja kuulemma reagoin hyvin. Jos täs kasassa pysytään niin keskiviikkona äippäpolilla kontrolli vauvan koosta ja katsotaan jatkoa. Vähä alkaa jo jännittää. Vauva myllänny eilisestä hoidosta asti ja tekee tosi kipeetä. Viime yön valvoin melkein kokonaan ku närästi, ramppasin vessassa eikä löytynyt mitää hyvää asentoa. Jos ensi yönä saisi vähä paremmin nukuttua. Nyt siis rv 37+3.

Täällä teki ystäväni yrjö paluun tänään :meh: Ja kesken automatkan, mutta autossahan se onkin viime kuukaudet iskenytkin... Mutta olin jo unohtanut koko homman, kun edellisestä kerrasta ehti jo mennä monta viikkoa...

Jostain syystä viime yöt on närästänyt oikein huolella ja uni muuttunut taas levottomaksi kahden viikon hyvien öiden jälkeen.
Sen sijaan alavatsan polttelut on lievittyneet, vaikka niitä edelleen onkin, alapäässä sen sijaan paine lisääntynyt.
Rv 38+1. Jatkoa odotellessa. :rolleyes:

Mulle on iskeny kamala väsymys. Päivällä saa onneks jotain tehtyäkin, mut aamulla herääminen on erittäin vaikeaa ja illalla vois mennä kahdeksalta nukkumaan. :/

Mulla on tosi vähän ollut mitään oireita, paitsi närästys on tasaisesti pahentunut. Nyt lisäksi hiemankin kun pidempään istuu niin tuntuu kuin oikeanpuoleinen kylki kramppaisi. On vaikea paikallistaa mikä kyljessä oikein reistaa, mutta luulen sen johtuvan jotenkin siitä että vauveli painaa istuma-asennossa johonkin hermoon.

täällä tuntuu, että eihän tämä odotusaika voi olla loppumetreillä (rv 37+4) kun tuntemukset ei oo yhtään sen kummempia kuin ennenkään. no okei, vähän on pissassa proteiinit noussu ja verenpaine nousussa ja turvotusta ilmaantunut. mutta ei supistele juuri ollenkaan, niinku ei oo oikein koko aikana enemmälti tehny. ekan kans ihan eri supistelut jo paaaaaljon aikasemmin, toki ei kipeitä, mutta supistuksia kuitenkin... vauva on ylhäällä, ei kiinnittynyt, pää kuitenkin alaspäin. limatulppaa ei oo näkyny eikä kuulunu eikä loppuajan unettomuutta ole kuten viimeksi ehkä viimisen kuukauden valvoin keskellä yötä monta tuntia. en toki sitä toivokkaan, mutta jotenki ihan hölmö olo kun pää kuitenkin joka ilta raksuttaa, että jokojoko mennään :D ootan vaan sitä samaa lorahduksen tunnetta ku esikoisesta ku vedet pikkuhiljaa rupesi iltasella menemään

Öitä ei meinaa saada nukutuksi. Alaselässä tuntuu kokoajan, välillä supistelee. Keskellä yötä kun kävin vessassa tuli taas klöntti limatulppaa (Hyj). Mut eipä muuten oo tapahtunut hirveesti muutosta :bored: Pitäis varmaan lopettaa koko asian miettiminen..

En saa nukuttua koska lonkkani ovat kipeät ja joudun vaihtamaan asentoa koko ajan. Joka ilta iskee kova väsymys klo.20-21 ja joudun menemään unille. Vauva herättää hötkymisellään tai sitten herään nälän tunteeseen klo.06-08 ja yön aikana käyn edelleen vessassa 3-4 krt. Tuskin tämä tästä enää kummemmaksi muuttuu ennen synnytystä.

Takaisin