Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli supistuksia eilen illalla jopa 5 tunnin aikana, tänään ollut kans useampia, mutta ei noin säännöllisesti. Ei super kipeitä, lähinnä erittäin epämukavan tuntuisia. Sitten lopahtivat. Alavatsakipua ollut jo päivittäin miltei viikon. Kyllä turhauttaa, kun vaan lupailee muttei sitten kumminkaan. Vähän tietty mietityttää osaako sitä sit lähtee tarpeeks ajoissa saikulle, mut kaipa sitä ei voi olla huomaamatta kun on sen aika..

huih BaBy2 ku sitä ei tajua että ollaa niin lähellä synnytystä! mulla ei oo varmaan mitään muutoksia tapahtunu ku tuntuu ettei oo ollu supistuksiakaan eikä noita menkkakipuja, lantion seutu vaan tosi kipeä koko viikon mut on kyllä ollu flunssaaki pari päivää. Jännittää jos huomenna suostuvat alkaa käynnistää....:nailbiting: mulla varmaan eka raskaus ku tässä vaiheessa tuntuu vielä siltä et vielä kuukausia synnytykseen aikaa :joyful:

Mulla on kyllä hirvee paineen tunne tuolla alapäässä et huhhuh! Mut ei kyllä oo kipeitä supistuksia nyt, jomottaa vaan. Kunhan ei kauheen montaa päivää putkeen tätä kestäis :yuck: Mut ainakin on hyvät mahkut siihen et syntyis jo tässä joku päivä :smug:

Esikoisesta olin sen 2cm auki jostain rv 36 asti ja syntyi 39+2. Nyt ois menossa 37+2 ja vauva ylhäällä, ei kiinnittynyt ainakaan viikko sitte ja supistelee tosi vähän.. saa nähdä onko sitte käynnistys edessä kun ei anneta yli la:n mennä..

Nii nää kaikki on niin yksilöllisiä juttuja ni on vaikee alkaa vertaileen kehenkään. Kaikilla varmasti kaikki etenee omaa tahtia :smug:

Oi ku jännää BaBy2! :happy:
Oispa kiva saada tietää omakin tilanne kohdunkaulan suhteen, mulla on kyllä tänään neuvola, mutta ihan normi terkkakäynti vaan. Mutta koko ajan jännitys tiivistyy joka tapauksessa! :grin

tämä tunne kun yrität kävellä jalat mahdollisimman harallaan ja jotenkin antaa tilaa tuonne häpyluiden(?) tienoille:wacky::arghh::grin liekö päällään puskee vai mitä tekee mutta melkoisen ikävä tunne kun tuntuu että joku luu napsahtaa kohta poikki:confused: rv 34+2

Mä aloin eilen illalla miettiä viime aikojen oireita. Mulla on jalkapohjien ulkosyrjät kutisseet jo muutaman viikon tosi kovasti, ihottumaa ei ole eikä iho ole kuiva. Kutisee muualtakin, mutta nuo kohdat on välillä ihan sietämättömät, ihme kun ei ole iho mennyt rikki kun joutuu niin kovasti välillä raapimaan. Tajusin siinä sitten, että oon muuten turvonnut nyt viikossa huomattavasti, sormet ei meinaa välillä taipua ja housujen saumoista jää rannut jalkoihin (aiemmin jäi vain sukista, niistä tuleekin nyt sellaiset vallihaudat vaikka eivät purista). Lisäksi oon nähnyt tähtisadetta monta kertaa päivittäin, sunnuntaina taisi olla kivuton migreenikohtaus kun näin puolisen tuntia sahalaitaa. Kävin sit vaa´alla tänään niin paino oli noussut yhdeksässä päivässä 1,9kg!! Painon nousu oli viime viikon maanantaihin mennessä ollut mulla siis koko raskauden aikana vain 5,9kg. Kävin sit äsken terveyskeskuksella mittaamassa verenpaineet, kolmella eri mittauskerralla paineet 133/100 (p. 106), 136/99 (107) ja 137/102 (113). Oli todellakin nousseet, alapaine yleensä jossain 80+ huituvilla. Proteiinit ei onneks olleet kuin hitusen koholla, sanoisin, et sen nollan ja ekan plussan välissä. Mut kyllä mä olisin sitä mieltä, et nää on raskausmyrkytyksen oireita. Soitin sit neuvolaan, niin th sanoi sieltä, että voi johtua unettomuudestakin (nukun myös tosi lyhkäsiä pätkiä kun hikoilen ihan hirveesti öisin. Välillä näen uniakin, mut pääasiassa nukkuminen on torkkumista), mut käyn kuitenkin maksakokeissa huomenna. Pissatesti pitää viedä samalla kanssa labraan. Tälle päivälle sain käskyn käydä kirjastosta jotain rentoutuskasetteja ja vaan maata niitä kuunnellen :p Sanoin kyllä, et oon ollut levossa jo helmikuun lopulta asti, mut sinnikkäästi puhui noista rentoutuskaseteista. Ääh. Jos hormonit pitää mut hereillä, niin en usko, että rentoutuskasettienkaan avulla saan unta.
On kyllä todella hurjat alapaineet! Mulle sanottii äippäpolilta että just alapaine on tärkein että jos se nousee 90 tai sen yli niin sillo pitäs jo huolestua.

Täällä myös yksi jolla oli 2cm auki moooonta viikkoa :grin
Ja syntyi siis vasta 41+6 ;)
Eli ei se välttämättä vielä mitään tarkoita. Varmasti moni jo malttamattomana odottaa ja toivoo että josko seuraavana yönä jo.
Onneksi voidaan todeta, että vauva tulee sitten kun on valmis, eikä sitä voi hoputtaa :)

Totta, sitähän se terkka mullekkin sanoi että joillain säilyy 2cm parikin viikkoa mihinkään etenemättä :yuck: Mut tuskinpa se enään sulkeutuu kaan joten uskoisin et se tässä joskus pian syntyy :grin Tänäänkin tullut monta kertaa supistuksia mut ei niin kipeitä et sairaalaan lähtisin :p

Onko muille tullu mini luomia ja semmosia ihonvärisiä koho "luomia" raskauden aikana? Mulle on tullu ihan hirveesti niitä kaulalle ja rintakehälle! Että kuuluuko tää raskauteen vai oonko vaan saanu jonkun luomurokon:bored::hilarious:

Henuu: mulle on tullut myös muutama kaulalle ja kainaloon tän raskauden aikana :yuck: En kyllä tiedä mistä johtuu :eek:

Henuu: mulle on tullut myös joka raskuadessa samoihin paikkoihin kuin sullla enemmän tai vähemmän. Aina on kuitenkin tullut ja AINA LÄHTENYT POIS. Viimeisetkin viimeistään imetyksen loputtua. Hormoneista ne siis johtuu. Nou hätä!

Itsekin olin kauhuissani ekassa raskaudessa, onko ne tullut jäädäkseen. On nimittäin samanlaisia lärpäke luomia sukuvikana äidin puolelta. Nämä minun olivat onneksi vain väliaikais mallia. :)

BaBy2: sinä oot jo niin pitkällä raskaudessa, että kaikki uudet oireet ja tuntemukset on Just niitä merkkejä synnytyksestä. Toki tiesit sen jo itsekin, varsinkin kun on vertailupohjaa edelliseen raskauteen.

Minä ainakin iloitsen ja fiilistelen kanssasi kaikista mahdollisista kutinoista noilla viikoilla! :)

Ohoh, just kävin vessassa ja kun pyyhin niin limaklöntti!!! :woot: Voisko tää nyt olla sitä kuuluisaa limatulppaa??mitä en kyllä esikoisen aikaan ikinä huomannut, mut tää on kyl sen verran paksua ja ällöä et ei se kyl ihan valkovuotoa vaan voi olla..

Ohoh, just kävin vessassa ja kun pyyhin niin limaklöntti!!! :woot: Voisko tää nyt olla sitä kuuluisaa limatulppaa??mitä en kyllä esikoisen aikaan ikinä huomannut, mut tää on kyl sen verran paksua ja ällöä et ei se kyl ihan valkovuotoa vaan voi olla..
Sitähän se on! Kyllä Noi Sun oireet on suorastaan huutanut käynnissä olevaa/alkavaa synnytystä!! Teidän esikoinen on kuitenkin syntynyt myös samoihin aikoihin. Jännityksellä Odotan aamun viestejä , josko teidän rinsessa olis jo sylissä. :)

hitto ko en ite yhtään muista kuin kauan siitä limatulpasta kesti että meni sitte ne vedet... päiviä minun kohdalla mutta oliko paripäivää vaiko viikko vaihähtäh...?! tosin nyt ei oo kyllä vielä limatulppaa havaittu...

Just kyselin neuvolassa tosta limatulpasta. Joillakin se voi tyyliin irrota rv 33 ja synnytys ei ole lähelläkään, toisilla irtoaa synnytyksen käynnistymisen yhteydessä vasta. Eli voi ennustaa synnytystä lähiaikoina tai sitten ei. :D ja voi kuulemma tulla niin juoksevassa muodossa, että osa äideistä sekoittaa valkovuotoon. Mut kyllähän tuo babylla ihan selkeä limatulppa on. :)

Henuu: mulla oli kainalossa yksi, joka näytti just pari päivää sitten tippuneen pois.

BaBy2: täällä kans jänskätään teiän puolesta!! Ihana jännätä täällä oireita ja olla hengessä mukana! :playful:

Takaisin