Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äh, nivusiin ja alapäähän jomottaa yhä jatkuvasti. Nyt on parina päivänä tullut sellaista sitkeämpää klönttilimaa aina välillä, oiskohan sitä kuuluisaa limatulppaa? Mulla on aiemmissakin raskauksissa vähän mennyt ohi koko tulppa, mutta toi on jotenkin niin erilaista kuin normilima, niin ehkä..? Oonkin kyllä vitsaillut että käyköhän perinteiset enkä pääse sovitulle kampaamoajalle. :grin Se on kuulemma tosi yleistä. :rolleyes: (Huomiselle sovin ajan, kun sain lahjakortin kampaamoon yllärilahjaksi. :sad015 *Liikutuksen kyynel* Ikinä en käy kampaamossa kun en halua käyttää rahaa itteeni, nyt ekaa kertaa yli kymmeneen vuoteen. Ja mä oon sentään vasta 23! :hilarious: )

Ainiin ja kävin tänään asioilla, eli pitkällä kävelyllä, ja tuntuu ihan siltä kuin vauva olisi pudonnut tuon matkan aikana alemmas. o_O Olen varma, että vatsa oli ylempänä vielä aamulla!

No joo eihän se välttämättä tarkoitakaan mitään, mut näin kuvittelisin kuitenkin, kun esikoista odottaessa ei ollu yhtään mitään kipuja ennen kun kaikki alkoi vesien menolla ja siitä sit supistukset vauhdilla. Niin jotenkin itellä on nyt semmonen olo et kyl tää täytyy olla jonkun näköstä valmistautumista synnytykseen, on ollu niin erilainen raskaus muutenkin ja huomenna on jo 38 viikko täynnä, et pakkohan tän nyt on jotain merkkaa :p

Mulle terveydenhoitaja sanoi noista menkkakivuista, että ne on supistuksia ennakoivia tuntemuksia. :) Toisilla saavat kuulemma jotain aikaseks, toisilla ei.. Mutta oli miten oli, niin kyllähän tässä H-hetki lähestyy! Ja mulla ainakin selkeesti menkkakivutkin lisääntyy koko ajan.

mulla loppunu ihan kaikenlaiset supistukset ku seinään kun siirryin 35+ vai 36+ viikoille. tai sit en vaan niitä tunne!(mitä epäilen :D ) nyt iski flunssa. väsyttää. tai lieneekö siitepölyallergiaa jo ku kevät näin pitkällä. oon kyllä voinu palelluttaakin itten takkiaukisenai ku ei mahdu ku toppatakki päälle eikä sillä enää kehtais olla.

Voi vihtori tätä hikoilua!!! :(
Koko ajan hiki vaikka mitään ei tekisi. Ihan ilman vaatteitakaan ei viitsisi olla näin flunssaisena. :( Yöllä herään useamman kerran tuskaiseen hikikohtaukseen, vaatteet märkänä ja lisää virtaa. Pakko nousta vaihtamaan paitaa ja vilvoittelemaan.
Toivottavasti loppuu synnytykseen. :D

Tuleeko teillä sukkapuikkotuikkaisut selkään vai vatsapuolelle? Nyt tässä aamulla kun pieni on mellastanut oikein kunnolla niin on selässä välillä tuikkassut ihan kunnolla. Voiko se olla että pieni potkii tms selkää kohti ja se tuntuu noin vai jotain muuta? Muutenkin ihmettelen miten voi yhtä aikaa tuntua kahdella puolen mahaa ja vielä alaspäin ja selkään erilaista painetta ja töytäisyä. Vähän herää epäilys että siellä täytyy olla mustekala tai muu moniraajainen. Samoin mietin kun välillä mahasta kuuluu sellaisia nivelen paukkumis napsahduksia varsinkin selinmakuulla että onko se vauva vai minä itse kun paukkuu? Kuitenkin usein makaan silloin paikallani niin ei uskoisi että itsekseen paukkuvat. Myös lonkat on ruvennut paukkumaan nukkumaan mennessä, mahtaakohan jo enteillä jotain?

Mulla on nyt viime päivinä alkanut tuntumaan pienen myllerrykset peräsuolessa. :/ Mut oletan sen vain johtuvan siitä, että on jo sen verran laskeutunut. :)

Lukutoukka: hauska siinä mielessä kun mietit noita lonkeroita :D mulla kans alkanu kuuluu tollanen nivelnaksuminen tai sellanen tökkivä liikkuminen vatsasta. Olen päätelly sen johtuvan siitä ku vauvalla alkaa niin paljo vähemmän tilaa. toisaalta sit taas omat suolistoäänet kuulostaa sellasetla duff ääniltä ku vauva ilmeisesti ilmaa siellä halkoo potkuillaan.

Onneli mulla ihanasti yöhikoilu VÄHÄN helpottanu tai siis tollanen tuskanen kuumuus öisin ku nyt flunssaa. ruumiinlämpö ilmeisesti noussu hivenen. ja mulla edellisissä raskauksissa myös alkanut se imetyshikoilu (mutta kestänyt vain sen pari kolme viikkoa minkä imetyksen tasoittuminen vie aikaa) öisin. nyt sitä on ollu jo pidempään. oon miettiny et onko tuohonki vauvan sukupuolella jotain vaikutusta ku aikaisemmat tyttöjä enkä oo ennen synnytystä hikoillu öisin, nyt poika ja hikoilen :D

Minulla sukkapuikko tuikkaisut tulee alapäähän, siis ihan kuin nimensä mukaisesti joku törkkisi sukkapuikolla kohdunsuuta.
Tuosta paukkumisesta/naksumisesta olikin jossain osiossa puhetta. Minulls ollut jo pidemmän tovin, mutta lisääntynyt nyt lähiaikoina niin, että päivässä naksuu sen parikymmentä kertaa.
Lonkkien paukkumisesta en osaa sanoa muuta, kuin että johtunee varmaankin löystymisestä näin loppuraskaudessa.
Itsellä löystynyt lantio jo aikapäivää sitten (useampi kuukausi?), mutta naksumisen sijaan sinne menee hermo herkästi jumiin.

Se on jännä miten jostain raskaammasta hommasta ei tule supistuksia, mutta jostain normaalista päivittäisestä askareesta tulee.
Siis niinkin yksinkertaisesta asiasta tuli eilen, kuin leggingsien pukeminen päälle. Olivat voimakkaita, mutta ei varsinaisesti kipeitä kipeitä, vaan enemmänkin häiritseviä.
En usko, että enteilee synnytykseen lähtöä kuitenkaan, vaikka nuita napakoita + kipeitä tulee joka päivä kymmeniä. :)

Tosta hikoilusta... Minä hikoilin ihan hirveästi esikoista odottaessani ja hikoilen nytkin (poikia molemmat). Aamulla mies totesi vaan, että ei hitto täällä on kylmä! Mittarissa oli vaan joku noin 17 astetta lämmintä ja pihalla noin neljä astetta pakkasta. Minun mielestä oli oikein sopiva lämpötila... :hilarious:

Mun nännit hajos! Pari päivää vähän kutissu mut eilen illalla alko kirvelee ja aika punaset on :( semmone vaiva täällä.

Mulla kanssa ihan hillitön yöhikoilu. Herään monesti yössä kääntämään tyynystä kuivan puolen ja alasti nukun ilman peittoa (peitto jalkojen välissä tukena).Poikaa odotan minäkin, enkä muista tyttöraskauksista tällaista hikoilua. Lämmin oli kyllä toisessa raskaudessa ainakin, marraskuussa pystyi olemaan hihattomassa paidassa ulkona :P

Labroissa käyty tänään, samoin neuvolassa tsekkaamassa sydänäänet. Eivät olleet huolissaan mun oireiluista (turvotus, painonnousu, kutina), pissatestien tulokset tulee tänään, maksakokeiden huomenna tai maanantaina.

Mä aloin eilen illalla miettiä viime aikojen oireita. Mulla on jalkapohjien ulkosyrjät kutisseet jo muutaman viikon tosi kovasti, ihottumaa ei ole eikä iho ole kuiva. Kutisee muualtakin, mutta nuo kohdat on välillä ihan sietämättömät, ihme kun ei ole iho mennyt rikki kun joutuu niin kovasti välillä raapimaan. Tajusin siinä sitten, että oon muuten turvonnut nyt viikossa huomattavasti, sormet ei meinaa välillä taipua ja housujen saumoista jää rannut jalkoihin (aiemmin jäi vain sukista, niistä tuleekin nyt sellaiset vallihaudat vaikka eivät purista). Lisäksi oon nähnyt tähtisadetta monta kertaa päivittäin, sunnuntaina taisi olla kivuton migreenikohtaus kun näin puolisen tuntia sahalaitaa. Kävin sit vaa´alla tänään niin paino oli noussut yhdeksässä päivässä 1,9kg!! Painon nousu oli viime viikon maanantaihin mennessä ollut mulla siis koko raskauden aikana vain 5,9kg. Kävin sit äsken terveyskeskuksella mittaamassa verenpaineet, kolmella eri mittauskerralla paineet 133/100 (p. 106), 136/99 (107) ja 137/102 (113). Oli todellakin nousseet, alapaine yleensä jossain 80+ huituvilla. Proteiinit ei onneks olleet kuin hitusen koholla, sanoisin, et sen nollan ja ekan plussan välissä. Mut kyllä mä olisin sitä mieltä, et nää on raskausmyrkytyksen oireita. Soitin sit neuvolaan, niin th sanoi sieltä, että voi johtua unettomuudestakin (nukun myös tosi lyhkäsiä pätkiä kun hikoilen ihan hirveesti öisin. Välillä näen uniakin, mut pääasiassa nukkuminen on torkkumista), mut käyn kuitenkin maksakokeissa huomenna. Pissatesti pitää viedä samalla kanssa labraan. Tälle päivälle sain käskyn käydä kirjastosta jotain rentoutuskasetteja ja vaan maata niitä kuunnellen :p Sanoin kyllä, et oon ollut levossa jo helmikuun lopulta asti, mut sinnikkäästi puhui noista rentoutuskaseteista. Ääh. Jos hormonit pitää mut hereillä, niin en usko, että rentoutuskasettienkaan avulla saan unta.
Kuulostaa todella oudolta, että tuo verenpaine ja turvotukset johtuisivat vain valvomisesta.

Verenpaine voi kuulemma johtua unettomuudesta ja turvotukset kuuluu loppuraskauteen muutenkin. Kaikki oireet irrallaan toisistaan on ihan normaaleja eikä yhdessäkään välttämättä mitään tarkoita, siks kerkesinkin jonkin aikaa niitä seurailla ennen kuin aattelin, et parempi kuitenkin käydä niis labroissa, varmuuden vuoksi.

Tänään oli muuten verenpaineet laskeneet normaalille tasolle, mitattiin neuvolassa. Sain myös mittarin lainaan loppuraskauden ajaksi, mittailen pari kertaa päivässä. Jos nousee yli 140/90 niin soitto äippäpolille.

*muokkasin tuon alapaineen rajan oikeaksi, olin vahingossa laittanut väärin.

Muokattu viimeksi:
Tuttu tunne tuo, että pienen liikkeet tuntuu peräsuolessa tai tuntuu siltä et joku sörkkii kohdunsuuta sisältä päin. Suht häiritsevä tunne. :D Mulla myös noita sukkapuikkovihlaisuja alapäässä, ympäri alavatsaa ja nivusissa. Nyt on alkanut myös viimein olla supistuksia, jotka tuntuvat hyvin epämukavilta ja ei kyl pysty mitään tekee samaan aikaan, varsinaista kipua ei edelleenkään niitten aikana tunnu. Huoh, odottavan aika on pitkä, tänään rv 38+0.

Aijemmin puhuin näistä "menkka kivuista" ja epäilin jos jotain nyt tapahtuis. Nyt on 2 päivää putkeen alaselkä jomottanut ja säännöllisen epäsäännöllisesti tullut supistuksia (ei kuitenkaan mitään hirmu kipeitä). Noh, tänään täynnä Rv 38 ja oli neovola, tutkittiin paikat, ja kappas vaan, kohdun kaulaa mitään jäljellä ja paikat on jo auki 2cm!! :woot: En voinut uskoa korviani, mutta näin on ja vauva voi siis alkaa tehdä tuloaan nyt minä päivänä hyvänsä :wideyed::grin Kehotti siis että heti kun alkaa tulemaan kipeitä supistuksia suht säännöllisesti niin eikun vaan synnärille, saattaa neiti tulla ulos vauhdilla :p Alkaa oleen jännät paikat täällä siis ja oon kyl aika yllättynyt jos menee yliaikaiseksi - tuskin :) Mutta katellaan. Muistutti terkka tosin että jotkut pysyy 2cm auki montakin viikkoo ennen kun etenee mihkään. Mut tosiaan, esikoinen synty 38+4, ja nyt on tämä neiti 38+0, saas nähdä tekeekö samat temput :Heartred

Hienoja uutisia BaBy2!! Syntyipä vauva milloin hyvänsä, niin todella lähellä se on ja tilanne menee eteenpäin koko ajan. Jee! :) tuommoiset uutiset on itselle huojentavia. Toivottavasti itsekin alan saamaan niitä muutaman viikon päästä. :)

Takaisin