Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla muuten kanssa lähtee hiuksia! Vaikka olen monesti kuullut sanottavan, että raskauden aikana hiuksia nimenomaan ei lähtis.

Mullakin on hiustenlähtöä! Aattelin jo että onko kilpirauhasarvot ihan pielessä raskauden myötä kun vajaatoiminnalla ollessani lähti myös hiuksia. Mutta sit luin jostain että raskauskin voi aiheuttaa sitä. Eli toivottavasti on raskaudesta eikä kilpparista johtuvaa :)

Mulla on ollut todella kipeät rinnat jo plussasta asti, tai oikeastaan jo ennen sitä. Ne on jännästi tuolta sivuilta kipeimmät, nyt tosin tällä viikolla on myös nännit kipeytyneet, Lisäksi ne tuntuu tosi painavilta ja turvonneilta. Inhottava nousta sängystä aamuisin kun ei oo rintsikoita päällä, niin täytyy käsillä tukea etteivät sattuis ihan niin paljon :facepalm: Lisäksi juokseminen ja hyppiminen on hankalaa.

Lisäksi mulla on paha olo koko ajan, ainoastaan nukkuessa helpottaa. Magnesium on auttanu mulla hiukan. En ole vielä oksentanut (kopkop), mutta melko lähellä on ollu monta kertaa.. Eikä mitään ruokaa tee mieli :yuck: Ja pakkohan se kumminkin on syödä ettei tuu vielä pahempi olo o_O

Niin ja maha tietysti on myös kipeä ja sekaisin.. Viikkoja mulla nyt kasassa 7+2 ja viikon päästä eka neuvola. Oottelen kyllä jo että koska tämä paha olo loppuu, jaksais tehdä muutakin kuin maata sängyssä...

Täällä oireita riittää...Päivittäinen oksentelu, kokopäiväinen ällötys, palelu/hikoilu, väsymys, nippailut, repäisykivut, hermo kireällä, järkky turvotus... Että juu, raskaana ollaan ja tukevasti :joyful:

Graisu: miulla on ollut nyt neljässä viimeisessä raskaudessa vuotoja, tässä myös. Juurikin niin että pyyhkiessä jää limaisia veriviiruja paperiin. Tässä raskaudessa vuodot alkoi maanantaina eli 6+1, tiistaina löytyi vauva ja syke kuitenkin. Nyt ei eilisaamun jälkeen ole tullut kuin kerran illalla pyyhkiessä viiruja, kunpa nyt loppuisivatkin! Mutta aiemmissa raskauksissa ainakin vuodot on olleet vaarattomia!

Namunen, kiitos! Oli kyllä helpottava tieto! Eipä enää eilisen jälkeen ole tullut mitään, eikä illallakaan tullut! Että kyllä oli tosi tosi niukkaa! Mulla ainakin öklöä oloa on helpottanut liikunta ja ulkona oleminen, sen mitä on jaksanut tehdä! Toivottavasti teillä muilla alkais pahoinvointi helpottaa!! Itellä on ollut pari päivää sellanen helppo olo! :D

Ei ole kipeitä tissejä täällä, eikä paljon muutakaan oiretta. Mun raskausoire oli se, ettei tullut menkkaoireita. Päänsärkyä on kyllä ollut muutamana päivänä. Mutta varsinaisia oloja odotellessa. Kyllä ne sieltä minullekin tulee todennäköisesti jossain 6. viikon kohdilla.

Yäk mikä olo :yuck:. Koko ajan, siis aivan koko ajan, oksettaa. Nukkuminen auttoi asiaan aluksi, mutta nyt pahoinvointi estää senkin. Nyt 6+6 ja viikon kestäny tää olo. Todella rankkaa henkisesti ku ei jaksa/pysty tekeen mitään muuta ku makaamaan. Töistäki jouduin oleen pois loppuviikon kun pelkkä ajatuskin töistä hirvitti. Kauhulla odotan maanantaita ku pitäs taas töihin pystyy meneen. Ugh!

Ja sit on toi 1,5vuotias joka kaipaa äitiään....äiti on nyt vähän väsyny.:sad001

Niinkun moni muukin täällä maininnut, on tämä väsymys.. Muitaki oireita on, mutta tämä on jotain aivan järkyttävää. Ihan hirveetä on yrittää pysyä hereillä. Laahustan zombina vaan edes takas..

Miten te olette työasiat hoitaneet jos ollut kamalaa väsymystä?

Muokattu viimeksi:
TyyppiMasussa: Ei minulla ainakaan ole tuohon mitään automaattivastausta. Väsymyksen kanssa on vain elettävä ja edellisessä raskaudessa nukuin jopa 10-12h unia arkisin, jotta jaksoin päivät töissä. Kyllä se onneksi helpottaa jossain vaiheessa.

Väsymys on täälläki melkoista. Nukun aina ku mahollista. Joka yö vähintään 10h, tosin tää pahaolo tällähetkel estää nukkumasta o_O.

Perjantaina plussasin, koko viime viikon ällötti ja pari kertaa aamuisin oksensin. Nyt on ollut alavatsa tooosi kipeä! Luin kyllä että ois normaalia, mutta silti jännittäää, että onko kaikki hyvin.

MaiKhi: eiköhän tuo ole ihan normaalia. Mulla 2/3 raskaudesta on ollut kaikki menkkaoireet ja olen kuvitellut tädin tulevan, vaan eipä ole. Tämä raskaus on ensimmäinen, jossa en ole tuntenut juurikaan menkkaoireita.

TyyppiMasussa, mä jouduin olemaan viime to ja pe pois töistä oksentelun vuoksi. Huomenna yritän varmaankin mennä, vaikka ahdistaa kyllä kovasti :meh:.

Kotona en ole okentanut ollenkaan kun saan syödä ja nukkua omaan tahtiini. Ällötys on kyllä läsnä koko ajan joka tapauksessa.:bag:

Nyt rv 7+5 ja olo on ihan horroria!! Koko ajan etoo, pakko syödä 2h välein tai etoo vielä enemmän. Mikään ei maistu ja suurin osa ällöttää. Miten helkatissa mun pitäs kyetä töihin? Yhestä palaverista jo myöhästyin pe ku olin oksentamassa. Ressaa tuo työ kun en haluais vielä kertoa kenellekään raskaudesta. Huomiseksi hirvee kasa evästä, kuorittuja hedelmiä ja vihanneksia sekä näkkäriä. Niitä pystyy pakolla syömään.

Mä oon ollut oireeton jo aika monta päivää. Mut nukun kyllä ihan älyttömästi, aina ku vaan siltä tuntuu (eli lähes koko ajan). Etäopiskelu + opiskelujen seuranta vaan puolivuosittain mahdollistaa sen, ettei oo pakko tehdä, jos ei vaan jaksa. Sitten taas energisinä hetkinä saa paljon enemmän tehtyä. Huomasin tossa viime viikolla, että jos pakotin itteni heräämään, oli paljon pahempi olo kuin silloin, kun heräsin luonnollisesti. Onnellinen asema siinä, mielessä, että mulle se on suht mahdollista. Tää viikko voi olla vaikeampi, kun tulee vieraita yht. 5 päivänä tällä viikolla, niin koko ajan pitää tsempata. Äwwww.

7+4 ja alkuraskauden oireettomuus on vaihtunut oireiden kirjoon... Väsyttää, ällöttää, rintoihin sattuu, pissalla saa juosta yölläkin, nyt ainakin raskaus tuntuu todelliselta joten en valita kun oireita kerran toivoin :D

8+1 menossa ja tänään oli ensimmäinen aamu kun oksensin useamman kerran. :( En siis päässyt töihin.
Nyt olo alkaa helpottaa. Täytyy varmaan yrittää sumplia työvuorot mahdollisimman iltapainotteisiksi.
Eikös rv 9 ole tilastollisti se pahin pahoinvoinnin kannalta?! Toivottavasti jää lyhyeksi tämä oksentelu.

Onko muilla että etova ja ällöttävä olo jäänyt taka alalle? Huoli nostaa taas päätään kun viime viikon järkky etova ja yökkivä olo on nyt jossain muualla, ei ainakaan meillä. Ikinä ei ole hyvä, oireet väsyttää ja ärsyttää ja oireettomuus pelottaa.

Kattilainen: mulla on nyt viikkoja 8+0 ja täällä on viimeiset 4 päivää ollu huomattavasti vähemmän etovaa oloa eikä liikkuminenkaan oo tehny huonoa oloa. Ei oo myöskään koko ajan nälkä. Tosin ihan mikä tahansa ruoka ei maistu ja syödessä saattaa tulla stoppi milloin vaan. Mutta etova olo on vähentyny selvästi. Paitsi eilen illalla tuli ihan järkyttävä olo kun ruokaväli oli venyny liian pitkäksi ja kävin vielä pitkähköllä kävelyllä. Syömisen jälkeenkin kesti melkein pari tuntia ennenkun olo alko korjaantua. Oon itsekin miettiny että pitäiskö oireiden vähenemisestä huolestua mutta koska niitä kuitenkin aina välillä on,niin en oo ottanu asiasta stressiä :) ekaa ultraa odotellessa siis ja siihen asti aattelin mennä luottavaisin mielin!

Takaisin