Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on ollu sellaset olot koko vkl:n, että huh!
Perjantaina siis halailin vessanpönttöä ekan kerran ja sen jälkeen olo on asteittain mennyt huonommaksi.

Oksua ei enää tule, vaikka tuntuisi että se voisi auttaa. Eilen illalla tuli migreenioireet ilman päänsärkyä (??). Tänä aamuna pystyy joo naputtelemaan kännykkää ja äänet ei enää voimista yökötystä. Eilen jopa koiran tassujen rapina lattialla teki pahaa..
Mutta edelleen jatkuvasti yököttää ja olo on kuin vuosisadan krapulassa! :yuck: Vähän pelottaa selviänkö töihin huomenna, millään ei voisi olla just nyt poiskaan. :sad001

Ärsyttävän vaihtelevaisia nämä oireet! :/ Eilen oli hyvä päivä, ei ällöttänyt ja sain jopa vähän siivoiltua. Tänään taas on oksu lähellä. Tekis mieli mennä kylppärin lattialle pötköttämään. :(

Niinhän nuo menee miten huvittaa.. Ei mulla ainakaan pahoinvointi painotu pelkästään aamuun, tulee millon lystää.. :/ Mutta hyvin nyt pystyy ennakoimaan kun oikiasti syö parin tunnin välein ihan vaikka vaan näkkärin tai jakaa lämpimän aterian useampaan osaan -jos ei pysty kerralla syömään.. Se vaan vaikeuttaa asiaa jos sattuu kaikki jääkaapissa olevat ruoka-aineet ällöttämään :P

Mä oon onneks aika hyvin välttäny ton huonovointisuuden, tässä alussa. Eihän sitä tiedä, jos se vaikka koht esii puskee... Satunnaisia etomisia on ilmentyny, mut ei sen suurempaa.

Mut eilen sain sitte töissä pienen itku kohtauksen :grin Ja illalla kun meni suihkuu, nii uus suihkusaippua hais pistävälle hiuslakalle ja kasvojen kuorintavoide taas ihan homeelle ?? Oli tosi puhdas olo suihkun jälkee, ku ite haistoit ihan muuta :grin Mut toi itku nyt on kaikist herkimmillää... Vaun sivustolta kun luin 'miksi vauva itkee' ja mitä nyt silmiin sattu, nii alko taas ihan herkistymää. Harvoin itken, mut toivottavasti en itke koht 9kk putkee :grin:grin Voi olla, että mies ei kestäis asiaa :grin

Ai niin! Hajuherkkyys! En voisi kuvitellakaan laittavani pisaraakaan hajuvettä, kuten aina ennen. Hajustettu suihkusaippua lemuaa ihan liikaa, epähygieeniset ihmiset kaupan jonossa... ja tietty ne perinteiset: jääkaappi, tiskit, roskis.

Mä oon kans huomannu, että ku syö mahdollisimman säännöllisesti niin ei tuu ainakaan sellanen ihan yökkis-olo, mutta ku ei meinaa millään jaksaa laittaa ruokaa ja toisaalta myös ei tiiä että mitä laittais ku ei oo oikeen mielitekoja. Helppoa olis ku tekis isommanmäärän jääkaappiin josta vaan lämmittää, mut sit ku rupee tökkiin ni ei siitäkään tuu mitään.
Aamulla voi olla vähän huono olo, että jotain pitäs panna suuhun ennen ku nousee, mutta mikä olis sellasta suolasta (selkeesti) ja ei rasvasta. kokeilin tuc keksejä, mutta niiden rasvasuus vähän ällöttää.
Huomasin sen edellisessälin raskaudessa että makeat ja rasvaet sai aikaan ällön olon esim. oltermanni. Laihduinki silloin alkuun, että aina ku neuvolassa punnittiin ni oli vähän vähemmän painoo. Täti sitä sielä ihmetteli vähän, mutta ymmärsi ja totesi ihan ok:ksi kun selitin tilanteen. En siis ole tai ollut mikään laiheliini silloinkaan :bored:

Olo on kammottava täälläkin. Lämmin ruoka ei mene alas, keittiöön en kestä mennä ruuan ja tiskikoneen hajun vuoksi. Jääkaappia en voi avata yökkäämättä vaikka sulkisin nenän, pelkkä ruokien näkeminen yököttää. Koko päiväistä etovaa huonoa öklöoloa hyi. Liika puhuminenkin alkaa yökkäyttää ja kauppalistan tekeminen. Olen siis hirveän suuri apu kotona. Onneksi ihana ja ymmärtäväinen mies joka vähän passailee nyt mua :D

Mulla alkoi huono olo jo 4 viikon kohdalla, tällä hetkellä 6+2. Aamulla ei oikeen aamupala maita, ja jos ruokailu välit venyy pitkäksi niin tulee etova olo. Kaikkia raikkaita hedelmiä tekee mieli. Monet hajut tekee pahaa ja alkaa yököttämään. Rinnat ollu alusta asti tosi turvonneet, samoin vatsa. Eilen kävin pitkästä aikaan saunassa ja meinasi taju lähteä löylyjen jälkeen. En tiedä voiko tässä vaiheessa jo rauta arvot olla alhaalla? Tsemppiä kaikille olojen kanssa! :)

Mulla alkoi huono olo varmaan jossain 5 viikon kieppeillä vellovana olona vatsassa, silloin sitten lopulta testinkin päätin tehdä. Nyt 6+3, ei oo vielä tarvinnut oksentaa, mutta pelolla sitä odotan (suvussa kaikilla ollut ihan järkyttävää menoa, en valitettavasti usko olevani tässä poikkeus). Aamupala on varmaan ollut se isoin ongelma. Oonkin päätynyt juomaan hedelmä-/marjasmoothien, niin saa jotain energiaa. Muutenkin haluttaa lähinnä tuoretta ja raikasta. Ongelmallista vähän on se, että joku ruoka mikä menee yhtenä päivänä, niin ällöttää toisena. :D

Muuten tuntuu, että oon kerännyt vähän kaikki mahdolliset oireet. Väsyttää ihan älyttömästi, vatsaa turvottaa ja samoin rinnat on turvonneet ja väliin niin kipeät, että vaatteetkin satuttaa. Niin ja hajut on voimistunut, pystyn vaikkapa kertomaan miehen hengityksestä, mitä hän on syönyt lounaaksi (mies ei ottanut tätä kohteliaisuutena kun kerroin) ja esimerkiksi kahvin haju ällöttää niin, etten pysty juomaan kahvia ollenkaan. Mutta jännin juttu on se, että mun lahjaksi saama kallis hajuvesi, joka on ennen ollut omaan makuun vähän liian pistävä, onkin nyt jostain syystä supermiellyttävä. :D

Tänne rantautui viikonlopun aikana väsymys, mutta muuten edelleen aika oireetonta. No, rinnat on aremmat kuin normaalisti.

5+4

Mullakin kyllä pahoinvointia riittää ja hajut häiritsee. Se on kyllä jännä, jos jonain päivänä saattaa syödä jotain ruokaa sen näkeminenkin jääkaapissa oksettaa seuraavana päivänä. Mulla oli esikoistakin odottaessa, etten saata syödä uudelleen lämmitettyä ruokaa..
Tämä mahan turvotus on myös aika jäätävää..

Ensi kertaa kirjottelen tänne ja olenkin ihan pihalla tästä(kin).. Esikoisa odotan, 5+6. Mutta siis oireita:
Varhain alkoi huimas,järjetön suun kuivuminen ja tunteiden vuoristorata. Rinnat alkoi aristaa(varsinkin nännit) ja pahaa oloa alkoi tulla. Tänään oksensin ekaa kertaa.
Hurjaa muutosta on kyllä ollut tämä!

Kiva lukea että muillakin on samanlaisia oireita! Täällä pyörähti uusi viikko tänään eli 7+0. Vajaan viikon verran on huonovointisuus vaivannu mutta oksentaa ei ole tarvinnut. Aluksi huono olo tuli lähinnä iltapäivällä ja jos tuli liian pitkä tauko syömisestä. Nyt alkaa olla jatkuvaa se etova olo,huoh! Aamupalan syöminen tökkii eikä tee muutenkaan oikein mitään mieli syödä. Ainoastaan iltamyöhällä alkaa olla normiolo ja öisin saa nukuttua myös hyvin. Jännäillään mitä tässä vielä tapahtuu kun pahimmat viikot saattaa olla vasta edessäpäin :)

Ihan vaan pieni valivali avaus. Tämä etova olo :/ hyi, yäk.
Joko se hiipii hiljaa aamusta alkaen tai iskee ihan yks kaks illalla. Ei enää aamukahvia. Nälkä on, mutta mitähän muuta sais alas kun mansikkaviilis :/
Ja väsymys! Jotain ihan järkkyä. Nyt voin ajatella et onneksi en ole töissä tällä hetkellä! A) tulis varmaan oksennus monessakin tilanteessa, jo pelkät hajut...
B) väsymys

Ja turvotus :0 ihmettelin miksi pohkeet on kipeät, no nekin on turvonneet! Kiristää saapikkaat :0

Ja! Olen aina ollut hyötyliikkuja/aktiivinen "hyvänolon" liikkuja, siis pyöräilyä, uintia, lenkkeilyä.
Eipä suju aamulenkitkään nyt niin kun ennen, hengästyttää ihmeen paljon.

Päätelmä, rasksus on kyllä kehoa mullistava muutos alusta asti.
Olis vaa helpompi hyväksyä olot ja kaikki jos jo kunnon raskausmaha näkyis :D

Mua kanssa meinaa nää oireet masentaa, kun tuntuu että koirien lenkittäminenkin työpäivän jälkeen on ylivoimaista!

Tänä aamuna oksensin viisi (!!) kertaa ennen töihin lähtöä! Olin jo valmis jäämään kotiin, mutta sitten ajattelin, että mitä jos tää jatkuukin vaikka monta viikkoa, enhän mä voi olla niin kauan pois töistä! Aamulla oli pakko kertoa työkaverille, ettei ala ihmettelemään enempää kun hoipuin ympäriinsä surkean näköisenä. Olo sitten kyllä onneks helpottikin, kunnes nyt tuntuu että uusi ystäväni Yrjö tekee taas paluuta... Onneks ei tuu enää tänää asiakkaita...

Tuleeko teille pahoinvointia jos ootte syömättä muutaman tunnin?
Toki jokaisen olis hyvä pitää säännöllinen ateriarytmi ja blaa blaa, mut oma käytäntöhän se aina horjuu ja etenkin nyt. Olen huomannut että jos en syö jotain 2-max 3 tunnin välein, hiipii pahoinvointi, joka helpottaa kun syö, pahoinvoinnin kourissa ei vaan tee mieli syödä eikä sitä muista että söis "vähän väliä". Annoskoot on huomattavasti pienempiä kun ennen raskautta :0 ei ne järin isoja ole ollutkaan mutta huomattava ero. Omituista. Kylläpä sitä nyt kaikkeen kiinnittää huomiota :D

Ja juuri kun aamulla iloitsin työttömyydestäni.... Nyt iloitsen muutamasta työhaastattelu kutsusta! Perjantaina hain, tänään tuli kutsuja :)
Vakkaripaikkoja en hae, sanon sen suoraan, mutta sijaisuuksia kyllä kiitos.
Heinäkuussa mulla loppui edellinen työsoppari. Ihan riittävästi jo kotona oloa.... Toisaalta, tähän kotoiluun vois tottua ;)

Mulla tulee tällä hetkellä pahoinvointia niin syömisestä kuin syömättömyydestäkin.. Aiemmin säännöllinen syöminen auttoi, vaan eipä auta enään...

Onnea, Memili työhaastatteluihin! :)

Kävin kaupassa ja kuljin limpparihyllyjen ohi....pysähdyin ja otin pullon ihan perus jaffaa kyytiin. Ajattelin että jos se vaikka vois tuntua hyvältä kun oikeen on huono olo. Kotiin tultuani oli pakko ottaa maistiaiset ja voi ihmetys kuinka hyvältä se sentään maistu. En siis normaalisti ole mikään limppari-ihminen, eli joskus harvoin jos käy hampparilla niin kokis kuuluu kuvioihin, mutta muuten on vähillä. Eihän toi mitään terveysjuomaa odottajalle ole, mutta ehkä parempi että saa jotain alas vaikka sitten jaffan voimalla :grin

Kävin kaupassa ja kuljin limpparihyllyjen ohi....pysähdyin ja otin pullon ihan perus jaffaa kyytiin. Ajattelin että jos se vaikka vois tuntua hyvältä kun oikeen on huono olo. Kotiin tultuani oli pakko ottaa maistiaiset ja voi ihmetys kuinka hyvältä se sentään maistu. En siis normaalisti ole mikään limppari-ihminen, eli joskus harvoin jos käy hampparilla niin kokis kuuluu kuvioihin, mutta muuten on vähillä. Eihän toi mitään terveysjuomaa odottajalle ole, mutta ehkä parempi että saa jotain alas vaikka sitten jaffan voimalla :grin

Limpparin litkijä en oo minäkään, mut sattuneesta syystä viime päivinä keltanen jaffa on ollut todella hyvää :D

Mulla oli joku oireilu, josta mietin, onko yleistä... Unohdin sen, ei oo vissiin vaivannut nyt illalla. :grin Muistikin on huonontunut siis täällä. :woot:

Nivusiin on särkenyt aika paljon. :sour: Tämähän vaiva esti aika tehokkaasti liikkumisen viime raskaudessa. Pitäisi varmaan vaatia siihen jotain apua tällä kertaa.

Takaisin